הנה זה הגיע - כפיית חיסונים‬

קומרן

New member
אבל עושים על האש ביום כיפור

את מחלקת את העולם לשחור ולבן? אלו שעשו ברית מילה (יהודים טובים) ואלו שלא עשו ברית מילה? (יהודים רעים).

אני בטוח שהוויכוח קיים גם בפלגים מסויימים באיסלם בהקשר של מילת בנות...
 

פולספגן

New member
ממש לא ואין קשר בין טובים לרעים

רוב האסירים בכלא, אני מניחה שהם נימולים וזה עונה לך על השאלה.
 

deathcaster

New member
מעניין

"חלוצי התנועה הקיבוצית הם לא נגד ברית מילה"- האם את יכולה לגבות טענה זו? האם שאלת אותם? ערכת סקר?

"יש דברים בסיסיים שבתור יהודים כולנו צריכים להסכים עליהם"- מי קבע שמילה היא אחד מהם? אני די משוכנע שישנם דברים בהלכה שאת אינך מקפידה עליהם. מצוות המילה היא מצווה דאורייתא, אבל לא כתוב שם בשום מקום היכן ומתי לעשות את המילה, דברים אלה נקבעו במשנה, כך שמדוע מצווה זו כן ומצוות אחרות לא?

מי קובע מהם הדברים הבסיסיים שיש להסכים עליהם כיהודים? מדוע הקיבעון המחשבתי שלך לא רלוונטי כאשר מדובר על חיסונים (פעולה פולשנית לתינוקות חסרי ישע שלדעתך אינה חיונית) וכן רלוונטי כאשר מדובר בברית מילה (פעולה כירורגית לא נחוצה כלל על תינוק חסר ישע)? רק בגלל מיסטיקה דתית כלשהי?
האם לא את זו שמתיימרת להיות אדם שמקשיב לקול המדע ולא נסמך על מיתולוגיה כזו או אחרת.
 

פולספגן

New member
עונה

"האם את יכולה לגבות טענה זו? האם שאלת אותם? ערכת סקר?" - כן, זה טרנד של התקופה האחרונה מאז קום עידן האינטרנט.

"מי קבע שמילה היא אחד מהם? אני די משוכנע שישנם דברים בהלכה שאת אינך מקפידה עליהם. מצוות המילה היא מצווה דאורייתא, אבל לא כתוב שם בשום מקום היכן ומתי לעשות את המילה, דברים אלה נקבעו במשנה, כך שמדוע מצווה זו כן ומצוות אחרות לא?" - איזה עוד דברים אתה מכיר בהיסטוריה שיהודים הגנו עליהם גם במחיר חייהם?
שוב, הפן הדתי פחות מהותי לי, אלא הפן השורשי, למרות שאפשר להגיד שזה דיי דומה, כי בעבר כל, למעט מיעוט בדיד, של היהודים היו דתיים ורק היה הבדלים בחוזק שלהם וליתר דיוק, הם התחלקו ל-2 קבוצות, אלו שרק למדו תורה ואלו ששילבו לימוד תורה עם עבודה.

"מי קובע מהם הדברים הבסיסיים שיש להסכים עליהם כיהודים?" - ההיסטוריה שלנו.

"מדוע הקיבעון המחשבתי שלך לא רלוונטי כאשר מדובר על חיסונים (פעולה פולשנית לתינוקות חסרי ישע שלדעתך אינה חיונית) וכן רלוונטי כאשר מדובר בברית מילה (פעולה כירורגית לא נחוצה כלל על תינוק חסר ישע)? רק בגלל מיסטיקה דתית כלשהי?
האם לא את זו שמתיימרת להיות אדם שמקשיב לקול המדע ולא נסמך על מיתולוגיה כזו או אחרת." - כי אין נזק במילה והבונוס הוא שכל פעם מוצאים עוד סגולות אליו.
אם הייתי יודעת שזה גורם לנזק, אז לא הייתי עושה את זה לילדיי, אך מכיוון שלא גורם, אני מכבדת את שורשיי, כי אם אני לא אכבד אותם, אף אחד לא יכבד אותם ובטח לא אויביי.
לגבי ההשוואה שלך לחיסונים, אין לי בעיה עם הזריקה עצמה, אלא עם התכולה שלה.
 

deathcaster

New member
תגובה

" כן, זה טרנד של התקופה האחרונה מאז קום עידן האינטרנט"- עד כמה שידוע לי ואולי אני טועה... בימי החלוצים לא היה אינטרנט, אשמח לתשובה טובה יותר.

"שוב, הפן הדתי פחות מהותי לי, אלא הפן השורשי, למרות שאפשר להגיד שזה דיי דומה"- זה בדיוק אותו דבר, רק לא לקרוא לזה "דת" עם כל הקונוטציות השליליות.

" וליתר דיוק, הם התחלקו ל-2 קבוצות, אלו שרק למדו תורה ואלו ששילבו לימוד תורה עם עבודה"- לא, זה נכון רק ל-250 השנים האחרונות מקום הישיבות, בעבר כל חכמי וגדולי התורה היו בעלי משלוח יד ועבדו לפרנסתם, ע"ע הרמב"ם, הרמב"ן, אבן עזרא (רופאים), הגר"א (מורה, אני משפחה שלו), החפץ חיים (חנווני), רבי יהודה הנשיא (היה מוכס ברשות רומא) ... ישוע היהודי היה נגר, יעקב היה נוקד, דוד היה רועה, גם שבט אשר יושב האוהלים לא היה פרזיט כמו הפרזיטים כיום.... גם בביהמ"ק, כוהנים ולוויים היו בעלי מקצועות שונים ולא עסקו רק בלימוד תורה....אבל איך זה קשור לברית מילה?!

""מי קובע מהם הדברים הבסיסיים שיש להסכים עליהם כיהודים?" - ההיסטוריה שלנו"- כפי שהיהדות שלנו השתנתה מאוד ברבות השנים, זה מוכיח שההיסטוריה שלנו אינה קובעת.

" כי אין נזק במילה והבונוס הוא שכל פעם מוצאים עוד סגולות אליו."- גם אין נזק בהליכה על גחלים עם מיגון מתאים, אבל את לא מתכוונת לעשות זאת רק בגלל שזה רשום באיזה ספר קודש או משהו... סגולות? אילו סגולות יש במילה? שוב פעם מחקרים עם קשר קלוש מאוד לטענה קיקיונית?

"אם הייתי יודעת שזה גורם לנזק, אז לא הייתי עושה את זה לילדיי, אך מכיוון שלא גורם, אני מכבדת את שורשיי, כי אם אני לא אכבד אותם, אף אחד לא יכבד אותם ובטח לא אויביי."- שורשייך גם מחייבים שתשמרי נידה ושבנייך יחבשו כיפות, האם דברים אלה מתקיימים? אם לא.. מדוע? מה אויבייך יגידו? מדוע מילה כן?

"לגבי ההשוואה שלך לחיסונים, אין לי בעיה עם הזריקה עצמה, אלא עם התכולה שלה"- ואת יודעת היטב שלא התכוונתי למחט עצמה או לדקירה עצמה.
 

פולספגן

New member
תגובה

"בימי החלוצים לא היה אינטרנט, אשמח לתשובה טובה יותר." - "בימי החלוצים" גם לא עשו רישום של מי שנימול ומי שלא מכיוון שלא היו כאלה או שהם היו ב"ארון"


"זה בדיוק אותו דבר, רק לא לקרוא לזה "דת" עם כל הקונוטציות השליליות" - וזה מה שהבהרתי.

"...אבל איך זה קשור לברית מילה?!" - שהראתי לך שאומנם דברים משתנים, אך היסודות השורשיים לא משתנים ולא ישתנו.

"כפי שהיהדות שלנו השתנתה מאוד ברבות השנים, זה מוכיח שההיסטוריה שלנו אינה קובעת." - שהראתי לך שאומנם דברים משתנים, אך היסודות השורשיים לא משתנים ולא ישתנו.

"גם אין נזק בהליכה על גחלים עם מיגון מתאים, אבל את לא מתכוונת לעשות זאת רק בגלל שזה רשום באיזה ספר קודש או משהו..." - אם אבות אבותיי היו מקריבים את חייהם על כך, אז ייתכן שהייתי שוקלת לעשות את זה.

"סגולות? אילו סגולות יש במילה? שוב פעם מחקרים עם קשר קלוש מאוד לטענה קיקיונית?" - בניגוד לחיסונים, בעניין המילה יש המון מחקרים על כך.

"שורשייך גם מחייבים שתשמרי נידה ושבנייך יחבשו כיפות, האם דברים אלה מתקיימים? אם לא.. מדוע? מה אויבייך יגידו? מדוע מילה כן?" - דווקא לפי ידעתי (אולי אני טועה), כשאתה הולך בגולה ויש חשש לפגיעה בך, אין לך חובה לכבוש כיפה.

"ואת יודעת היטב שלא התכוונתי למחט עצמה או לדקירה עצמה." - נו, אז אתה מבין את ההבדל בפולשנות ...
 

deathcaster

New member
תגובה

""בימי החלוצים" גם לא עשו רישום של מי שנימול ומי שלא מכיוון שלא היו כאלה או שהם היו ב"ארון""- אני עדיין ממתין לתשובה טובה יותר, אם אין לך משהו ענייני לכתוב, צייני זאת ונסגור.

""זה בדיוק אותו דבר, רק לא לקרוא לזה "דת" עם כל הקונוטציות השליליות" - וזה מה שהבהרתי."- אז זו הדת שגורמת לך להתעלל ללא צורך בילד בן 8 ימים... אין צורך לעשות מכבסת מילים ולקרוא לכך מסורת/מנהג/שורשיות/שקר כלשהו אחר.

""...אבל איך זה קשור לברית מילה?!" - שהראתי לך שאומנם דברים משתנים, אך היסודות השורשיים לא משתנים ולא ישתנו.

"כפי שהיהדות שלנו השתנתה מאוד ברבות השנים, זה מוכיח שההיסטוריה שלנו אינה קובעת." - שהראתי לך שאומנם דברים משתנים, אך היסודות השורשיים לא משתנים ולא ישתנו." - מי תוכי עכשיו?


האמת שלא הראית.. רק חזרת כמו תוכי.

""גם אין נזק בהליכה על גחלים עם מיגון מתאים, אבל את לא מתכוונת לעשות זאת רק בגלל שזה רשום באיזה ספר קודש או משהו..." - אם אבות אבותיי היו מקריבים את חייהם על כך, אז ייתכן שהייתי שוקלת לעשות את זה."- לא מפתיע... בעבר גם הקריבו בנים בכורים למולך... אולי גם את זה היית עושה לו אבות אבותייך היו עושים זאת?

" בניגוד לחיסונים, בעניין המילה יש המון מחקרים על כך.":
א. אני שמח שאת מודה שישנם מעט מחקרים שמתנגדים לחיסונים, מעניין מדוע... לא ראיתי שהצלחת להביא אחד כזה שישכנע מישהו כאן.
ב. יש הרבה מחקרים בעד מילה? יש גם יותר מחקרים שאומרים שמילה אינה מועילה לכלום... האם תוכלי להביא סימוכין למחקר שטעון לסגולת המילה שישכנע כאן מישהו? (או שמא תבוא התגובה הבנאלית: "ולמה שאתאמץ עבורך?")

"דווקא לפי ידעתי (אולי אני טועה), כשאתה הולך בגולה ויש חשש לפגיעה בך, אין לך חובה לכבוש כיפה."- הסטת נושא נחמדה, התחמקת מלענות על השאלה- אז אשאל שוב, קחי עוד הזדמנות:

את שומרת נידה? ילדייך חובשי כיפה? הרי את גרה בישראל אז הסטת הנושא אינה רלוונטית...

" נו, אז אתה מבין את ההבדל בפולשנות ..."- שוב, הסטת נושא.... אם מילה היא פולשנית (בל נשכח שתינוקות נדבקו במחלות כמו עגבת, הרפס ועוד מהמוהל..ואין שום קונצנזוס מדעי שמילה היא בריאה יותר ) ואת בעדה, וחיסון הוא החדרת חומר פולשני ואת נגדו (למרות שאין שום קונצנזוס מדעי לכך שחיסונים הם מסוכנים- ההיפך הגמור הוא הנכון)... אז איך זה מסתדר בראש שלך?
 

פולספגן

New member
תגובה

"אני עדיין ממתין לתשובה טובה יותר, אם אין לך משהו ענייני לכתוב, צייני זאת ונסגור" - השבתי לי בדיוק כפי שהשבת לי ואין לך נתונים אחרים, אז תודה בכך ותסכים עם דבריי.

"אז זו הדת שגורמת לך להתעלל ללא צורך בילד בן 8 ימים... אין צורך לעשות מכבסת מילים ולקרוא לכך מסורת/מנהג/שורשיות/שקר כלשהו אחר" - הדת נכנסה למסורת וחוץ מזה, אני לא רואה צורך לעשות את זה דווקא בגיל 8 ימים ולראיה, אני עשיתי את זה בגיל 3 שב' ללא כל הצדקה רפואית שמאשרת דחית הברית עפ"י הדת.

"מי תוכי עכשיו?
" - לא
, אלא במקום לחבר את המשפטים, העדפתי להפריד שיהיה קל יותר להבנה.

"האמת שלא הראית.. רק חזרת כמו תוכי" - עשיתי "העתק והדבק" במקום הסימון -"- מתחת למשפט הדומה שנהוג לעשות על נייר.

"לא מפתיע... בעבר גם הקריבו בנים בכורים למולך... אולי גם את זה היית עושה לו אבות אבותייך היו עושים זאת?" - לא, כי זה שני דברים שונים, שהראשון הוא ללא גרימת נזק ואילו השני הוא עם גרימת נזק למשפחה ורצח לתינוק.

א. אכן, יש מעט, אך זה במגמת עליה יפה.
אם זה היה נסחר בבורסה, הייתי משקיעה באג"ח ומתעשרת!

ב. הנה דוגמית משבוע שעבר מעיתון הארץ:- מחקר: לגברים נימולים סיכוי נמוך יותר לסרטן הערמונית.

"את שומרת נידה? ילדייך חובשי כיפה? הרי את גרה בישראל אז הסטת הנושא אינה רלוונטית..." - אני גרה בישראל ולכן פחות צריכה לעשות את המצוות האלו, אך כשהייתי בחו"ל לתקופות ארוכות (4 פעמים), הלכתי כל שישי לבית כנסת והקפדתי על ארוחות שבת שחלקם התארחתי אצל דתיים מהבית כנסת, כולל את הרבי.

"אז איך זה מסתדר בראש שלך?" - פשוט מאוד, כי בחיסונים הנזק גדול מהתועלת ואילו בברית מילה התועלת גדולה מהנזק.
למען הסר ספק, התועלת בברית מילה היא לא רק רפואית.
 
כפי שכתב לך קומרן,

הרעיון הציוני שואב רבות ממקורות חילוניים, ורבים מראשי הציונות, מנסחיה ומגשימיה הראשונים היו חילונים אם לא אתאיסטים גמורים. כפי שכתבתי לך, אם חוזה המדינה בנימין זאב הרצל לא מל את בנו, אז גם לגידי מותר לעשות זאת בלי שייחשב ל"לא ציוני".
יש לציונות גם אספקט דתי, למי שבוחר לראות את הרעיון הציוני כך, אבל לכתוב שאתאיסטים הם לא ציונים זה לא רק מגוחך מבחינה הגיונית, אלא גם עומד בסתירה מוחלטת לאמת ההיסטורית. אני מפנה אותך לכל תיעוד של אנשי העלייה השניה, אלה שעבדו עם הטוריות וייבשו את הביצות, ואת מוזמנת לקרוא על היחס שלהם לדת.

אם את בוחרת לכבול את הציונות להשקפה דתית, ולטעון שאתאיסטים לא יכולים להיות ציונים, אז לא נותר לי אלא לקוות שרוב העם היושב בציון לא יחשוב כך, כי אחרת באמת לא תהיה לחילונים סיבה לחיות בישראל.

ולגבי ההצעות המפתות שלך - אני ממשיך להתייחס בספקנות, אבל גם אם נניח שקיבלת הצעות מפתות ודחית אותן מסיבות משפחתיות או אחרות, אני לא מבין למה זה צריך לעניין את גידי או כל אחד אחר; לך היו את השיקולים שלך ולאחרים את השיקולים שלהם. העובדה שדחית הצעות בחו"ל פירושו שהסתפקת במשרה שמבחינתך היא פחות טובה פה בישראל (אחרת ההצעות הללו לא היו נחשבות "מפתות", ולא היית צריכה להביא בחשבון שיקולים משפחתיים), ומכאן ניתן להסיק שמי שנשאר בחו"ל הוא לא "לוזר" ולא "בוגד" ולא כל שם אחר שנתת, אלא פשוט מישהו שעשה את החשבון המקצועי+אישי+כלכלי+לאומי+משפחתי, ויצא לו בינתיים שהוא נשאר, בדיוק כפי שאת עשית את החשבון הזה לפני הבתר - ויצאה לך תוצאה של לנסוע לארה"ב, ואחרי הבתר עשית את החשבון שוב ויצאה לך תוצאה של לחזור.

בקיצור, תחליטי בבקשה אם חזרת לישראל בגלל סיבות מקצועיות או למרות סיבות מקצועיות. אי-אפשר גם וגם.
 

Gidi Shemer

New member
איך חיכית עד עכשיו?

הייתי משוכנע שתכתבי על סדר הכותבים עוד אתמול. את מאכזבת אותי.

מדוע חיכיתי? כי ידעתי שזה יהיה המבחן להבין אם את מבינה משהו בהקשר למאמרים מדעיים או לא.

לעצם העניין, מה אומר לך המשפט הבא באנגלית:

These authors contributed equally to this work

אתן לך רמז, בשפת המדענים גם קוראים לזה co-first author.

בוא נלך עם השאלה, בתוספת הרמז, נשווה את זה עם המשפט שכתבת למעלה "הוא מאוד מישני שם וייתכן שהוא סתם עשה חלק מישני כשת"פ שהכריח אותם לרשום את שמו שם".

עכשיו כשיש לנו את כל הנתונים, האם את מצליחה להבין איפה הבעיה במשפט שלך?

אם לא- לא נורא.

אם כן- אני מרשה לך לעשות copy paste להבהרה שנתתי פה בזמן שאת כותבת בפורומים אחרים. ראיתי שאת כבר משתמשת בהסברים שלי ושל אחרים ומקפידה לצטט אותנו במדיויק. את יכולה להמשיך.
 

פולספגן

New member
קרא לזה משה, אך אתה לא מופיע ראשון ולא אחרון

כנראה שבכל זאת, כן יש חשיבות, גם אם תנסה להגמיד אותה
 

Gidi Shemer

New member
לכן כתבתי שחיכיתי לזה

כי בשביל כל מדען, לא בהכרח ביולוג, co first author אומר... co first author. זה מה שמשתמשים לציון שני אנשים שתרמו תרומה שווה. על הבסיס הזה מקבלים משרות ומקבלים גרנטים.

בשביל אנשים שלא מתעסקים במאמרים, כאלו שלא יודעים באמת מה זה science, זה יכול להיות משה או אברם או כל דבר אחר.

אז בוא נראה איך אנחנו עומדים עכשיו:

מקודם רמזת שאין לי באמת מאמר- לא עבד.

אחרי זה זלזלת בשני מאמרים- רוקד עם שבלולים ציין את העובדה שיש לי 12 מאמרים (7 אגב ככותב ראשי ואחד (ב- science) כ- corresponding author (אני יקל עלייך, בשפת המדענים זה נקרא- co-senior author)

עכשיו ציינת שאני סתם כותב משני, אבל מה לעשות, זה לא המצב.

אז מה נשאר לנו במסגרת "בוא אני אנסה למצוא משהו שיראה שהוא לוזר"?
 

פולספגן

New member
גם יש co-manager

אך מה לעשות אין שוויון מוחלט וכל אחד מקבל תפקיד בחברה ולמרות שזה כואב לך, אך יש את המסביר ויש את המנצח ואתה הוא המסביר
 

Gidi Shemer

New member
אין co-manager במאמר. יש כזה

בחברה. גם אין לבורנטיות במאמר, אבל יש כאלו במעבדה.

אנחנו לא מדברים על חברה או מעבדה, אלא מדברים על פרסום מאמר, משהו שהיית אמורה להבין בו.

אני אכן המסביר, כי אם אסביר, אולי תוכלי להבין. אני יודע שכרגע את מרגישה פגועה כי נחשפת ואת בועטת לכל עבר- לא גבר, לוזר, לא יא ציוני וכדומה. אני ממש לא כועס. אני מלא סימפטיה והבנה.

אבל, אולי לפחות יצא משהו טוב מכל הקצף שיוצא לך כרגע מהפה וזה יהיה שתביני איך עובדת מעבדה ואיך מפרסמים מאמר. מהו עיתון מדעי ואיך נקבע סדר הכותבים.


ומי יודע, אולי אפילו תוכלי להשתמש במה שהסברתי לך בכדי להסביר לאחרים.
כמו פה:

http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=2254&messageid=160247724

נ.ב אין מפסידים ומנצחים בדיון. זה מתאים לבית ספר יסודי ואולי קצת לאחר כך. פה פשוט צריך ללמוד ולהבין. אני יודע שאת לא יכולה כרגע להסכים איתי, כי תצאי כך רק יותר חבולה, אבל אני בכל זאת מאמין שמשהו יישאר בפנים ויוטמע.
 

פולספגן

New member
טוב, התקדמות אתה מודה שבחברה יש co-manager

ולמרות שכתוב "במשותף", זה לא בדיוק במשותף, כי בסופו של דבר מישהו לוקח את הניהול הכללי ומישהו לוקח את הניהול על הכספים או על הפיתוח או על השיווק.

עכשיו, נותר רק להסביר לך שזה בדיוק אותו דבר גם במאמרים ועובדה שאתה לא כתוב ראשון ולא אחרון כי החלק שלך במאמר היה קטן מהחלק של מי ששמם ראשון ואחרון.

אני מבינה שדרכתי על יבלות וגם אני מבינה שהיושרה היא לא הצד החזק שלך, כפי שהוכחת בעבר.

אכן, "זה מתאים לבית ספר יסודי", אך כפי שאני חוזרת וכותבת, אני מתאימה את עצמי לקהל.
 

Gidi Shemer

New member
מה במילה equally לא ברור לך?

את מבינה שאת שמטת פה את השריד האחרון של האמון, כאשר את במוצהר מכריזה על משהו שכל מי שלומד בתואר שני ומעלה, בכל תחום של מדעי הטבע והמדעים המדוייקים, יודע?

equally contributed. מה קשה עם האנגלית?

דרך אגב, אם כבר מדברים על אנגלית, את כותבת הרבה על low level שאת מומחית פה.

copy paste זה low or high level?
 

פולספגן

New member
לתרגם אתה יודע וחוץ מזה, אתה יודע משהו?

האם אתה מתמצא במשהו מהמחקר אותו "פרסמת" כאשר אני אשאל אותך שאלה שקצת זזה ימינה ושמאלה ממה ש"חקרתם"?
 

Gidi Shemer

New member
אז אני מבין שאת רוצה לצאת מהפלונטר

ורוצה גם קצת ללמוד תוך כדי זה.
אני אשמח להסביר לך על המחקר שפרסמנו, אבל מדוע את כותבת "פרסמת" במרכאות? האם את עדיין טוענת ש co-first author הוא מפרסם משני (בגלל איזה שת"פ קטן שהוא עשה)?

אם את מתכוונת לכך שמדובר בקבוצה גדולה שפרסמה ולכן את מדגישה את המלה "פרסמתם", אכן את צודקת. אני אגלה לך סוד קטן- מדענים, האנשים האלו שחוקרים ומפרסמים מאמרים, אוהבים וגאים לכתוב בלשון רבים כי כולנו (כותבים ראשיים ככותבים משניים) מתגאים בעבודה של כולנו. זה היופי במחקר. כבר יצא לי לפרסם לבד עם המנחה הקודם בעיתונים מובילים וזו אכן תחושת סיפוק מסויימת לעשות את העבודה לבד, אבל לאנשים שאין להם רגשי נחיתות אין כל בעיה להתגאות בכך שהם עבדו גם עם אחרים, כקבוצת מחקר.

מי שיש לו רגשי נחיתות נוהג יותר להעתיק מאחרים ולפרסם דברים כאילו והוא הגה אותם. מי שיש לו רגשי נחיתות חושב שהוא טוב יותר מבעל בסטה בשוק, ומי שיש לו רגשי נחיתות ממציא לעצמו אבא עם כל מיני סגולות.

לילה טוב פולספגן. חבל, נכנסת לשרשור הזה ב- low level ויצאת ממנו ב copy paste, כולל ההבנה של כולם פה שאין לך מושג מהו מאמר מדעי.

אני עדיין מלא אהדה וסימפטיה.

ד"ש לאבא אם הוא עוד חי
 

פולספגן

New member
כרגיל כשאין לך מענה, אתה דוגל בטקטיקה הידועה

של הסוריקטות.

אין דבר כזה שוויון, לא בהגשת עבודות סמיטריאליות כאשר עובדים בזוג ולא בזוגיות וגם לא במאמרים.

אולי אתה עושה רושם על הסוריקטות, אך לא על אנשים שקצת מבינים יותר מביולוגים.
 
למעלה