תגובה
""בימי החלוצים" גם לא עשו רישום של מי שנימול ומי שלא מכיוון שלא היו כאלה או שהם היו ב"ארון""- אני עדיין ממתין לתשובה טובה יותר, אם אין לך משהו ענייני לכתוב, צייני זאת ונסגור.
""זה בדיוק אותו דבר, רק לא לקרוא לזה "דת" עם כל הקונוטציות השליליות" - וזה מה שהבהרתי."- אז זו הדת שגורמת לך להתעלל ללא צורך בילד בן 8 ימים... אין צורך לעשות מכבסת מילים ולקרוא לכך מסורת/מנהג/שורשיות/שקר כלשהו אחר.
""...אבל איך זה קשור לברית מילה?!" - שהראתי לך שאומנם דברים משתנים, אך היסודות השורשיים לא משתנים ולא ישתנו.
"כפי שהיהדות שלנו השתנתה מאוד ברבות השנים, זה מוכיח שההיסטוריה שלנו אינה קובעת." - שהראתי לך שאומנם דברים משתנים, אך היסודות השורשיים לא משתנים ולא ישתנו." - מי תוכי עכשיו?
האמת שלא הראית.. רק חזרת כמו תוכי.
""גם אין נזק בהליכה על גחלים עם מיגון מתאים, אבל את לא מתכוונת לעשות זאת רק בגלל שזה רשום באיזה ספר קודש או משהו..." - אם אבות אבותיי היו מקריבים את חייהם על כך, אז ייתכן שהייתי שוקלת לעשות את זה."- לא מפתיע... בעבר גם הקריבו בנים בכורים למולך... אולי גם את זה היית עושה לו אבות אבותייך היו עושים זאת?
" בניגוד לחיסונים, בעניין המילה יש המון מחקרים על כך.":
א. אני שמח שאת מודה שישנם מעט מחקרים שמתנגדים לחיסונים, מעניין מדוע... לא ראיתי שהצלחת להביא אחד כזה שישכנע מישהו כאן.
ב. יש הרבה מחקרים בעד מילה? יש גם יותר מחקרים שאומרים שמילה אינה מועילה לכלום... האם תוכלי להביא סימוכין למחקר שטעון לסגולת המילה שישכנע כאן מישהו? (או שמא תבוא התגובה הבנאלית: "ולמה שאתאמץ עבורך?")
"דווקא לפי ידעתי (אולי אני טועה), כשאתה הולך בגולה ויש חשש לפגיעה בך, אין לך חובה לכבוש כיפה."- הסטת נושא נחמדה, התחמקת מלענות על השאלה- אז אשאל שוב, קחי עוד הזדמנות:
את שומרת נידה? ילדייך חובשי כיפה? הרי את גרה בישראל אז הסטת הנושא אינה רלוונטית...
" נו, אז אתה מבין את ההבדל בפולשנות ..."- שוב, הסטת נושא.... אם מילה היא פולשנית (בל נשכח שתינוקות נדבקו במחלות כמו עגבת, הרפס ועוד מהמוהל..ואין שום קונצנזוס מדעי שמילה היא בריאה יותר ) ואת בעדה, וחיסון הוא החדרת חומר פולשני ואת נגדו (למרות שאין שום קונצנזוס מדעי לכך שחיסונים הם מסוכנים- ההיפך הגמור הוא הנכון)... אז איך זה מסתדר בראש שלך?