הצעת חוק חשובה - מי שלא משרת - לא מצביע !

נכון מאוד

אבל כדי שיהיה שיוויון בנטל, מי שהצבא לא זקוק יעסוק בדברים אזרחים שהם במסגרת הצבא. קראתי היום שבמשרד הבטחון יש אגף חברתי. לא יקרה כלום אם אנשים שהשתחררו מהצבא על רקע בריאותי יעשו משהו לקהילה. ואומנים בהתאם לתחום כשוריהם. למשל זמר שקבל פטור על רקע בריאותי ילמד בירוחם מוסיקה, או עזרה בלימודים כמו פר"ח לדוגמה. מה שחשוב שיהיה שיויון. הצבא יגייס את מי וכמה שהוא זקוק והיתר יעשו נקרא לזה שירות אזרחי. מה דעתך ?
 
לא מסכימה

זה בדיוק העניין של "חובה אזרחית" לפיו כולם צריכים לעשות משהו עם חותמת של "תרומה למדינה" גם אם כל קשר לצבא מסתכם בזה שהם עושים את זה (אולי) במדים. במקום שהם יעלו כסף לצבא, שירוויחו כסף וישלמו מיסים שישמשו, בין היתר, להעלאת המשכורת של החיילים הסדירים (כן, אני בעד תוספת מס לבני אותו הגיל שלא משרתים, אם יש בכך צורך על מנת להעלות את השכר ללוחמים). כך או כך, אין שוויון בנטל. לא היה ולא יהיה. מה שעובר על לוחם ועל משפחתו במשך 3 שנים (ובשנות מילואים שאח"כ) זר לחלוטין בדיוק באותה המידה למש"ק קריה כמו למלצר בן 19. אז במקום להתיימר לדבר שלא יכול להתקיים עדיף לתגמל כמה שיותר את אלה שכן נושאים בנטל (כתור התחלה, להבין שלא יתכן שרק הם ממלאים חובה כלפי המדינה ושלמדינה אין חובה כלפיהם, למשל, להחזיר אותם בריאים ושלמים הבייתה מן השבי).
 
../images/Emo41.gifשטויות. ההצעה לא עוברת בג"ץ

שטויות כאלה לא שמעתי הרבה זמן. עצוב אם עמירה דותן היתה קצינת ח"ן ראשית בצה"ל וכך היא בודקת את החוק וחוקי היסוד בישראל לפני שהיא רצה לתקשורת. אני מקווה שבצבא מכינים מלחמה יותר טוב ובודקים תוכניות, נשק וימחים לפני מלחמה יותר טוב. בעצם: לא בטוח. זאת תרבות הסמוך הצהלית קודם לעורר סערות בלי לשאול עו"ד אחד או סטודנט למשפטים. אפילו סטודנטים למשפטים יודעים שההצעה לא תעבור בג"ץ ותפסל בעתירה הראשונה. תהיה עתירה אחת אם יהיה חוק כזה אבל החכים לא יעבירו את החוק ויש לי חשד שהכותרת בעיתון של ההצעה תספיק לה. הבג"ץ כבר פסל את קצבאות "יוצאי הצבא" שנתנו לילדים של יוצאי הצבא יותר כסף מאחרים ולא יסכימו להרעיב ילדים של אדם שלא עשה צבא. נניח שאבא של ילד הוא אסיר מורשע ברצח. מורידים לילדים את הקצבה? אם הוא נכה או לא יכול ללכת לעבוד מה הוא יעשה בצבא? יותר מזה: יותר מזה. מדינת ישראל שילמה קצבאות ביטוח לאומי מלאות למשפחות של מתאבדים שהרגו ישראלים כי אמרו שהמשפחה לא תסבול כי האבא או הבן היה מחבל מתאבד. עמירה דותן ניסתה לטפל בהורדת קיצבה להם? זכות בחירה: בגץ הכריח את המדינה לשים קלפיות אצל אסירים כי אמרו שאם הם רצחו או פגעו במדינה חייבים לתת להם זכות בחירה. עמירה דותן חושבת שערבים או חרדים שלא יתגייסו או יעשו שירות צבאי יותר גרועים מאסירים שרצחו? לכל אסיר זכות להצביע. היא לא בדקה לפני מה שהיא אמרה או רוצה כותרות. חצי מהעם לא רצה להצביע בבחירות האחרונות עם חכים כאלה שרצים לתקשורת ולא עובדים כמו שצריך כדי להזיז דברים. דיבורים כמו חול. הם קודם הניחו הצעת חוק להכריח אזרחים להצביע. פעם ככה ופעם ככה..אלה הח"כים שלנו שלא בודקים דברים ברצינות. אני לא חושב שצריך להסביר למה ההצעה גרועה ואיך צריך לפעול אבל עמירה דותן מתחילה שוב בסמוך צהלי שלא בודק עם אנשי מקצוע לפני שהיא יורה. אולי חכמה ועובדת על כולנו ורוצה רק כותרת כמו כל החכים.
 

בינארית

New member
לדעתי

זה רעיון מכליל מאוד, שיפגע באוכלוסיות מאוד מסויימות במדינה שלנו. ולמרות שאני מאלה שמאמינים שכולם צריכים לתרום למדינה, אני עדיין חושבת שזה לא כ"כ פייר... איפה הדמוקרטיה? זאת זכותו של כל אדם להצביע, ואין לזה קשר לרמת הנכונות שלו לשרת בצבא... אל תשכחו גם שיש אנשים שלא מסוגלים להתמודד במסגרות צבאיות! ולא מבחינה דתית... לפי דעתי אפשר לעודד את נכונות אוכ' מדינת ישראל לתרום ולהתגייס לצבא ע"י מענקים גדולים יותר לחיילים משוחררים, ע"י העלאת המשכורות של כל חייל, ע"י מתן מענקים, וע"י הרחבת מקומות בהם ניתן יהיה לבצע "עבודה מועדפת"... מתן יות הטבות ללוחמים, מתן יותר הטבות למילואימניקם... משהו כזה שבן אדם שתורם ישמח לתרום, וישמח גם לדעת שמחכה לו מעין "תמורה הוגנת" למה שביצע. אין מה לעשות, ככה אנחנו האנשים, עושים משהו ומצפים למשהו אחר בתמורה...
 

bikerman

New member
עכשיו הגזמתם!!

לא רק ששופטים אותנו בלי סוף, קוראים לנו משתמטים, וטוענים שאנחנו "לא תורמים"- עכשיו גם מתחילים לקחת מאיתנו עוד זכויות? אולי גם יאסרו עלינו כניסה לבתי-קפה? אולי כשמישהו שעשה צבא מטייל איתנו- הוא יחוייב להחזיק אותנו עם רצועה ולהחזיק איתו, רק למקרה, שקית לאיסוף קקי?!?!?! די! הגזמה פראית. אני לא עשיתי צבא, וגם לא סיימתי תיכון. סבלתי מחרדות קשות שעד היום לא יודעים מה גרם להן להופיע. טופלתי אצל פסיכולוגים, מטפלים בתנועה, דימיון מודרך ועוד ועוד, אבל כלום לא עזר. בערך שנה אחרי שעזבתי את בי"ס, המצב התחיל להשתפר. החלטתי לרדת לאילת. משם והלאה זה נהיה יותר ויותר גרוע. החרדות שלי נהיו כ"כ קשות שבגיל 19 התפקוד שלי ירד כמעט עד לאפס. לא היו לי חיים, ירדתי בערך 10 ק"ג (מ-56, לא 100) ולא יכולתי לישון לבד, או להיות לבד. לשמחתי ההורים שלי הם אנשים מדהימים שעברו את הכל ביחד איתי, והיום, כמה שנים אח"כ, אני כבר בסדר. מיותר לציין שצה"ל כמובן לא היה מעוניין. אני לא מאשימה אף-אחד. הלכתי לצו ראשון והציעו לשחרר אותי. ביקשתי מהם לעשות את המבחנים הפסיכו-טכניים, ולהוכיח את עצמי. הם קבעו לי את המבחנים+ועדה רפואית לאותו יום. חשבתי שאני אעשה מבחנים ואז אלך ואשכנע איזו ועדה שכדאי לגייס אותי. כשסיימתי את המבחנים הגעתי ל"ועדה"- חדר עם רופא אחד שאמר לי:" את ___ ?" אמרתי "כן". "אז תחתמי לי פה בבקשה" שעה אח"כ כבר הזמינו אותי ל"שיחת סעי לשלום", כי מתברר שחתמתי על הפטור, בלי שבכלל ידעתי. אחלה ועדה רפואית.. פה זה נגמר, וצה"ל עשה בשכל- כפי שכתבתי בגיל 19 כבר הייתי על הפנים. לו היו מגייסים אותי זה היה עלול לקרות בתוך מסגרת צבאית וזה הדבר האחרון שהם צריכים. בת-דודה שלי לעומת זאת, בת-גילי, גוייסה לצה"ל, והעבירה את זמנה כך: 8:30 בבוקר היא יוצאת לכיוון הבסיס, מכינה קפה, שותה קפה ומעשנת פרלמנט לייט עד השעה 14:30, נוסעת הביתה, ישנה עד 21:00, מתארגנת ויוצאת לבלות (בין היתר לשתות אלכוהול ולנהוג-ואם היתה הורגת עצמה בתאונת דרכים כשהיא חיילת- כמובן שצה"ל היה משלם פיצויים למשפחתה. והרבה. מניסיון..)חוזרת הביתה בערך בשעה 2:30-לישון. וחוזר חלילה, וחוזר חלילה... אבל היא וכל חברותיה "תרמו למדינה" ויצביעו כאוות נפשן.. אני לא. אני אספוג את המילה המכוערת "משתמטת" בכל מקום שאלך, ולך תסביר לכל אחד מה קרה לך כשהיית אמור להיות בצבא. אני אדבר עם חברות שלי בטלפון מהטירונות, והן יבכו לי ויספרו לי כל מה שקורה, ואח"כ יתרגשו כ"כ בסיום הטירונות, בטקס היפה. אני אעבור איתן את הכל בטלפון, ובשבתות כשנשב ביחד, אכיר את החברות החדשות שהן הכירו בצבא, את הבחורים שהן הכירו בצבא, את החוויות שהן חוות שם. אני אראה אותן יוצאות לחפש"ש ומשתחררות, ובאיזה מקום זה יצבוט לי, כי לא באמת הייתי שם בעצמי, לא פגשתי אנשים, עברתי תפקידים, בכיתי בטירונות וכו'. נאלצתי לפספס את כל זה, ואני בסדר עם זה. השלמתי עם זה. אבל עכשיו גם יקחו ממני זכויות בסיסיות של אזרח בישראל? אני לא אצביע? האם אני תיירת בארץ שלנו רק כי לא גייסו אותי לצבא?? האם זה המעמד שלי בגלל שבגילאים 16-22 הייתי חולה? אם זה נכון, אז אני מראש כבר מוותרת על הזכויות האלה. אין להן שום ערך אם זה המצב.
 
ומה עם כל אלה שצה"ל לא קיבל אותם לשורותיו

מה זו ההצעה המפגרת הזאת.....מה עם כל אלה שנורא רצו להתגייס אבל צה"ל לא קיבל אותם??? מה היא חושבת לעצמה אותה גברת עמירה הזאת שהיא העלתה את ההצעה הזאת?? האם חשבתם כמה אנשים מדיי שנה צה"ל לא מקבל לשורותיו ?החל מחולי סרטן ועד לאנשים שלא עברו את המיונים הקפדניים שלהם? . האם לא מספיק שנגרם להם עוול בכך שהם לא הולכים לשרת את המדינה בטענה שהם לא טובים מספיק הם גם צריכים לקבל מהמדינה כאפה שתגיד להם שהם לא טובים למדינה בכלל ואין להם זכות לדבר? מה עוד ? בואו נכניס את כל האנשים האלה למקום אחד סגור ונתעלם מהם כי אנחנו חברה "מאוד" שיוויונית ובאמת איכפת לנו מכל הנכים חולים חסרי ההשכלה העניים ובכך נהיה חברה "ט ו ב ה " יותר. נכון בואו לא ניתן לנכים קצבאות כי הם "אשמים" בכך שהם נכים הם בחרו בזה מרצונם החופשי. מזכירה לי את היטלר אותה בחורה מטומטמת שחושבת שזה מה שצריך להיות...... בואו נרכז את אותם האנשים החלשים ונהרוג אותם למה לא ? הם רק מכבידים על המדינה. אני מאוד מקווה שההצעה הזאת לא תתקבל ואני מאוד מקווה שאותה עמירה תיפול למשכב ותבין כמה קשה להיות אדם מוגבל במדינה שלנו.
 

ציפי81

New member
25% מהחילונים לא יוכלו להצביע בעקבות ההצעה

תחשבו על זה: מנתונים רשמיים של צה"ל 25% מהחילונים לא מתגייסים כיום. רובכם מן הסתם תוכלו מייד להיזכר בדוגמא של מישהו שאתם מכירים שלא שירת בצה"ל מסיבה זו או אחרת, מוצדקת או שאינה כזו. התניית ההצבעה בשירות בצבא תנתק בין הכנסת לבין העם הרבה יותר ממה שנראה במבט ראשון. לי יש הצעת חוק הרבה יותר הגיונית: להפוך את הצבא לצבא מקצועי, תמורת תשלום, לקצץ בו את כל המנגנונים המסורבלים והמיותרים, זה יחסוך הרבה כסף למדינה ויהפוך את הצבא להרבה יותר יעיל.
 
באמת?העניים יהיו שכירי החרב וימותו עבור כסף?

מהניסיון בכל העולם צבא מקצועי מושך אליו אנשים ממעמד סוציואקונומי נמוך, בעלי השכלה נמוכה, חסרי מקוריות וחשיבה שלא יכולים להסתדר בעולם האזרחי בחוץ. ההצעה יכולה לעבוד בארה"ב עם רבע מיליארד תושבים וכסף בלתי מוגבל ושם כל פיתוח הנשק נעשה בחברות פרטיות, מצליחים בקושי לגייס מרבע המיליארד קצינים אבל הarmy הקרבי נכשל בכל מערכה קרקעית מאז מלחמת העולם השניה. אז הגיוס היה עם מוטיבציה נגד היטלר שאיים על העולם. הצבא האמריקאי לא הצליח לנצח במערכה קרקעית אחת ויצא מכל ארץ שנכנס בכשלון. אנחנו נלחמים מול החיזבאללה והחמאס שמגדל ילדים שרואים בטלוויזיה תוכניות הסתה מגיל 3 שנים. הם מתחילים באימונים צבאיים בגיל 6. יש להם מוטיבציה והם יודעים לבנות קאסמים מכלום ובלי כסף. כשנותנים להם טילים הם מצליחים לשתק את כל הצפון במדינת ישראל ולהפיל ספינת סטילים. כל אחד שולף דברים בלי לבדוק עם אנשי מקצוע ובלי לקרוא מחקרים בעולם מה קורה בצבאות מקצועיים. בצבאות מקצועיים החיילים ברמת אינטלגנציה נמוכה מאוד בכל העולם. הם מתגייסים כי הם חושבים שלא ילחמו. כששולחים אותם למלחמה אמיתית הגיוסים יורדים. ההשכלה של החייל האמריקאי היא מתחת ל10 שנות לימוד ויורדת אחרי המלחמה בעירק. הם הורידו את הקריטריונים. הטכנולוגיה מצילה אותם אבל אין להם אויבים. לישראל אין רבע מיליארד ואין טכנולוגיה כזאת. לשכנים שלנו יש מוטיבציה, יש לוחמים והם מקבלים אתה טכנולוגיה כמונו. מצרים עברה אותו ביכולת הצבאית וסעודיה מתחמת. סוריה מקבלת ציוד סוביטי ואיראן מתחזקת ומאמנת את חיזבאללה והחמאס. כדאי לראות את יומני השבוע בימי שישי כדי להתעדכן לפני שמעלים הצעות כאלה ולבדוק מה קורה בעולם. את שרתת בצבא ויודעת מה זה צבא? .צריך "לתגמל" את החיילים ולא לתת להם "משכורת". גישה שונה. הצבא פוחד מצבא מקצועי כי הוא יודע מה הוא יקבל.
 
מצרים עברה אותנו ביכולת הצבאית וסעודיה מתחמשת

כדי לעזור למדינות שהיא רוצה. בכל אתר צבאי תקראי שאנחנו כבר יותר חלשים ממצרים מבחינת יכולת צבאית. ארה"ב חימשה את מצרים באותו נשק שלנו ואימנה אותם והם מדינה עם אוכלוסיה עצומה אבל אנחנו בהסכם שלום איתם. את פשוט לא יודעת על מה את מדברת. ישראל בבעיה צבאית.
 
ובנוסף לכך

המוטיבציה של הפלסטינאים מזכירה לנו את המוטיבציה שלנו טרם מדינה. וזה ממש מפחיד. לא תמיד הנשק מנצח.
 
את צודקת בכל מילה

הבעיה היא שאנשים אוהבים להאחז ב"צבא העם" אפילו מבלי שברור להם עצמם למה (וגם שאין באמת דבר כזה).
 
את יודעת למה נצחנו מאוד בעבר ?

כי החיילים נלחמו חדורי אמונה, חדורי ערכים לאהבת המולדת. צבא מקצועי ? מי יתגייס ? הביטי ממה מורכב צבא ארה"ב. ממיעוטי יכולת. כלומר להפוך את מיעוטי היכולת למגיני המדינה ולשומרי האוכלוסייה המרופדת. בשום פנים ואופן לא.
 
בגלל זה צריך לעשות את זה בהדרגה

ולא ליצור מצב מלאכותי תוך יום בו "אין יותר חובה". צריך להשכיל להבין שכל קולקטיב סופו לפשוט את הרגל (אלא אם במקרה עלו על פטנט של טפטפות..) ופשוט ללכת לכיוון אחר מ"צבא העם". כל המיותרים והמבוזבזים (ומי שחושב שאין כאלה שיבקר בלשכת הגיוס הקרובה לביתו) לא מועילים ללוחמים, הם מפריעים להם כי הם רק עולים לצבא ומסרבלים את ניתוב כ"א. במקום לדבר על 40% לא-משתמטים (כאלה שסיימו שירות צבאי מלא) עדיף מראש פשוט לגייס פחות ואת אלה שכן מגייסים לא לבזבז וגם לתגמל אותם.
 

פלסטיק

New member
את טועה

25% מכלל המועמדים לא מתגייסים. מהם 11% חרדים (אני מניח שהם לא חילונים) 4% לא נמצאים בישראל. לא יודע מה אחוז החילונים בהם אבל הם ממילא לא כאן אז הם לא יצביעו. 4% הצבא לא מעוניין בהם מטעמים פליליים. לא מזמן יצאו הרבה דתיים שהשתתפו בהפגנות ההתנתקות במחאה על כך שהם מהוים חלק לא קטן מהאוכלוסיה הזו. השאר, 6-7% משוחררים מטעמים רפואיים. אני מניח שגם דתיים וחרדים לעיתים חולים או נכים. אז מה נשאר? לשלול זכות הצבעה מנכים או חולים חילונים? ומי ישרת בצבא הכביכול "מקצועי"? עובדים זרים מתאילנד?
 

yafimski

New member
הממ

אני חושב שזאת לא הצעה חכמה במיוחד, אבל אם כבר להציע איזה חוק אולי אפשר להציע שיחוקקו שכל מי שלא מתגייס, אז אוטומטית ממשיכים למיין אותו לשנות שירות\שירות לאומי וכו' וכו' ואם הוא ממש לא מתאים לשום דבר כזה, אז הוא לא יעשה כלום. כי כרגע אין חובה ללכת לשירות לאומי או משהו אם לא עשית צבא, ואם זה יהיה חובה אז זה יגרום ל14% האלה (חוץ מה-11% דתיים אולי) כן להצטמצם וישארו פחות אחוזים שיכולים לעשות מה שבא להם, ויותר אנשים יתרמו לחברה.
 

coaxcable

New member
אני משרת כיום במילואים, עשיתי 5 שנים צבא

בעבר: סדיר וקבע, אבל -לא הולך להצביע-! חושבים שזה מזיז למישהו? רואים שאלו אשר הציעו את החוק לא עושים משהו שבאמת אפשר להתחשב בו, ויותר מצחיק, מתחת לפני השטח, יש את מה שפריצקי רצה לעשות, במידה כזו או אחרת, לחייב את כולם ללכת להצביע או לקבל קנס. אז אם כולנו, נאפשר בכלל "משחקי בחירות" הקשורים לכל מיני נושאים, אנחנו נירה לעצמנו כדורי מקלע ברגלים. לא כדורי אקדח :). כלומר..מראש, הצעה זו אינה טובה, יש בה משהו FISHY או מסריח בשפת העם..לא רלוונטית. הרי ממילא "המשתמטים" שמים פס על הכל (או חלקם, כפי שחושבים חלק מהאנשים בציבור ו/או חברי הכנסת) אז מה הם צריכים בחירות, אה? הרי הבחירות לא נוגעות להם, בהכרח, אלא אפילו לנו, אלו שכן הולכים וכן עושים, ועדין לא נהנים מהמדינה או משירותיה, ולא מהבחירות, ולא מראש מדינה שלא מקבל את ההפגנות נגדו ועוד ועוד ועוד. אולי בכל זאת צריכים להשתמט? אולי היו צריכים לחוקק חוק: "מובטלים מעל שנתים שלוש יקבלו שכר על שירות במילואים בתנאי קבע או שירות מילואים או שירות צבאי בטחוני, כמאבטחים?" או לפחות להעמיק את הדיון בזה ולא בהשתמטות!? נראה שמישהו, איזה לוביסט, שיש לו מה להרוויח, עלה על הגל "הלא שקט" של להכנס לעניין זה!
 

hermannreich

New member
מדינה מטופשת.. עדיף כבר לוותר על האזרחות

כולכם מתעצבנים בגלל כמות ה"משתמטים", אבל חבריי, חבורת ישראלים נטולי שכל, מי הם באמת המשתמטים? 11% - "תורתו אמונתו"- חרדים שמעדיפים "ללמוד" (שידחפו את זה ל...) במקום להתגייס. 4% - בעלי בעיות בריאותיות חמורות. 4% - בעלי בעיות נפשיות חמורות\משוחררי קב"ן. 5% - ישראלים יורדים\סרבני גיוס מטעמים אישיים (לא בראש שלהם להתגייס לצבא). 1% - סרבני גיוס מטעמים אידיאלוגיים (פציפיסטיים). את בעלי הבעיות הרפואיות\נפשיות אתם לא יכולים להכריח כלום, זאת לא אשמתם (גם אלה שיצאו על קב"ן כי לא רצו להישאר בצבא נכללים תחת אותה קטגוריה. מה לעשות, אי אפשר לדעת מי עשה הצגות ומי לא), כנ"ל לגבי פציפיסטיים. אתם לא יכולים לקחת אדם בן 18, למחוק את כל עברו ולגייס אותו לצבא עם דף חדש. זה לא אפשרי, עד כמה שהצבא רוצה, כי לאנשים יש דעה משלהם. מבחינתי, את כל השאר, אתם יכולים לעשות איתם מה שאתם רוצים, אבל העניין הוא שאי אפשר לעשות כלום נגד "המשתמטים" ללא הבחנה, כי כך תפגעו בכל הקבוצות. אסור לגעת במשתמטים, אולי הגיע הזמן שבמקום שהאלופים הטיפשים ילחמו נגד המשתמטים, שיתחילו להילחם בעד המתגייסים, שיראו מה לא בסדר בצבא ויתקנו את זה. הצבא זורק ז' על כולם, לא פלא שכולם זורקים ז' גם עליו. אולי הגיע הזמן באמת להפוך את הצבא לצבא מקצועי, קטן, חכם ואיכותי, שמתגייסי החובה יהיו רק אלה בעלי הפרופיל הקרבי. חצי מהג'ובניקים בכלל לא היו נזקקים בצבא אם לא היה כח אדם כזה רחב.
 
צבא קטן וחכם הוא מה שברק אמר ותראה מה קרה

צריך להוריד לפחות רבע מכמות האנשים בקבע וליעל את כל המערכת אבל צבא מקצועי לא ימשוך את אלה שאנחנו רוצים למשוך לצבא. במקום צבא קטן וחכם הם הצליחו להרוס כמה דברים טובים ולהקים לשכות ומפקדות מנופחות למפקדים גבוהים. הם הפכו את הצבא לפירמידה הפוכה של חוסר יעילות. אפשר לפתור וליעל אבל בצבא מטאטאים את כל חוסר היעילות שלהם והבעיות מתחת לשטיח.
 

mr lavi

New member
דבר אחד חשוב למדתי השנה בשיעור

אזרחות בתיכון (י"ב). חייב להיות קשר בין העברה לבין העונש. זה כמו שלא יתנו לנהג שעבר באדום לבחור לכנסת. בחייאת, למה לא חושבים פה במדינה לפני שפותחים את הפה??
 
למעלה