הצעת חוק חשובה - מי שלא משרת - לא מצביע !

innocence

New member
למה על חשבון הפיקדון?

פיקדון זה סוג של צ'ופר שמקבלים חיילים, למה הן צריכים לשלם איתו על הלימודים כשאדם שלא שירת הרוויח בערך פי 7 מהמענק? גם ככה הסכומים מאוד מאוד קטנים לעומת 3 שנים בהם יכולת לעבוד בשוק האזרחי אם לא היית מתגייס...
 

innocence

New member
ולא לכולם מגיעות המלגות האלו...

לצערנו הרבה מאוד מלגות "דורשות" מצב כלכלי מאוד מאוד רעוע, וגם אם החייל (לוחם לשעבר) רוצה "סתם" ללמוד שלא על חשבון ההורים שלו (כי רוצה עצמאות, כי ההורים שלו לא עד כדי כך אמידים) הוא פשוט לא יכול.
 
אני אומרת לך את מי כן.

את מי ששירת בצבא !!! נכון, לצערי את צודקת. היום היד על ההדק לשחרור מצה"ל קלה מידי. ובכל זאת גם למי שיהיה פטור חוקי לא יקבל הקלות. אין דינו של אדם שתרם למדינתו לאחד שלא. הפיקדון מספיק ? ממש לא. לספר לך ? כמה שווה שנת לימודים בטכניון ? תכפילי בארבע. אז הפיקדון מספיק בערך לחצי תואר. (אני כעת עכשיו בתחילת הדר כמממנת). נועה, אני רוצה שאדם יהיה גאב ששירת את מדינתו , לא שיהיה גאה כיצד הצליח להערים על המדינה. ואם קודם פגעתי בך בכך שחשבתי אחר אלייך מתנצלת. את יודעת הרי את יחסי אלייך.
 

the new L

New member
הפיקדון מספיק להרבה יותר מחצי תואר

אני שירתתי כחייל ג'ובניק והפיקדון+מענק שלי הגיעו לסכום של כ24,000 שקל. נכון לשנת הלימודים תשס"ז שכר הלימוד לשנה עמד על 8500 ש"ח, לכן שכר הלימוד לתואר תלת שנתי עמד על 25,500 ש"ח. יש לציין כי הפיקדון+מענק של לוחמים גדול בהרבה מזה של ג'ובניקים.
 
אנחנו ממש בימים אלה ממשים את הזכות.

ותאמין לי ולא מתוך בכיינות (כי אני ממש לא.כהורה אחראי ומאמין בהשכלה גבוהה ידעתי לסמוך על כיסי הפרטי בלבד ולחסוך מבעוד מועד) . פיקדון - 32,800 ש"ח. ועכשיו בוא תקשיב להוצאות. קורס פסיכומטרי - 5000 ש"ח. רק חלק מהלוחמים מקבלים ואוצ'רים. יחידות מסוימות מקבלים כולם. בחינות ורישום, מעונות (ויש שחייבים מעונות בגלל ריחוק ג"ג). +שנת לימודים על כל מרכיביה מעל 10,000ש"ח. לימודים 4 שנים. למה הגענו ? הרבה מעבר לפיקדון.
 
לא חייבים לעשות קורס פסיכומטרי

ונכון שעשויות להיות עוד הוצאות (לא כולם יכולים ללכת לאוניברסיטה שנמצאת במרחק רבע שעה מבית ההורים בו הם נשארים לגור), אבל מבחינת השכר לימוד עצמו זה מכסה.
 
נועה, ממש לא

לא מכסה. אנחנו בימים אלה יושבים עם מחשב כיס
. בטח שלא חייבים לעשות פסיכומטרי. מה היית אומרת לבהן שלך שמתעקש ללכת על הטופ ? שלא חייבים ? אני לעולם לא אגיד לבני לא למשהו שקשור לשאיפותיו. ואני כפי שהספקתי להכירך גם את בעתיד לא תגידי לא.
 
חייבים אחרי שנמצאים 3 שנים בקרבי.../images/Emo13.gif

שוכחים חלק מהחומר אחרי שנמצאים בקרבי 3 שנים וקשה לשבת על הכסא וללמוד. הקורס במיוחד עוזר לשבת על הכסא ולהתרכז בזמנים כי אפשר לרענן את החומר לבד. המדינה יכולה לקצץ וליעל בכמה דברים אחרים ולתגמל יותר את הקרביים שלה. הלא קרביים יקבלו תגמול אבל יותר נמוך. הם יכולים לעשות יותר הסדרים של וואצ'רים לפסיכומטרי לקרביים. בהצלחה לקרבי. מגיע לו.
 
יש לא מעט כמותם../images/Emo13.gif

ואספר לך משהו עצוב מבחינה זו. אנחנו מרוחקים גיאוגרפית. הייתי צריכה להגיע לאלוף שטרן בעצמו כדי לממש את הזכות של בני לואוצ'ר שמגיע לו מתוף מה שעשה בצבא. כל כך קומם אותנו שהטיפול בכך היה איטי וכושל. נפגעתי כאמא שבכל תקופת השירות הסדיר קרקרו סביב הילד וכאשר משתחר קבלתי תחושה כאמא "הכושי עשה את שלו" (ולא היחידה חלילה, כי הם פשוט נהדרים). אבל- זה לא הוריד במאומה את התייחסותי לצבא. (רק כועסת אחרי קריאתי את הספר "שבויים בלבנון" . לא האמנתי עד הסוף לסיפורי בני עד שלא קראתי. עצוב ).
 

innocence

New member
ומי שלא כל כך הלך לו בבית ספר צריך גם מכינה..

וגם זה לא מעט כסף.
 
עזבי את אלה שגאים בכך ש"הצליחו להערים"

הם מערימים רק על עצמם (במיוחד אלה שהקימו אתר מפורט לאיך עובדים על הצבא). אין להם את השכל להבין שהם לא עבדו על אף אחד ושהם באמת בעלי הפרעות אישיות שלצבא אין שום עניין להתעסק איתן... לגבי הפקדון - כמו שכבר אמרתי, בעיני זה לא מספיק, אבל הפקדון יחד עם מענק השחרור של הלוחמים הוא גבוה משל הג'ובניקים ולדעתי אמור כמעט לכסות תואר 4 שנתי (בהנחה שמשתמשים בו רק לזה). אבל שוב, אני מסכימה שזה כלום, וסוג של לעג לרש. למי שמסכן את חייו למען בטחון המדינה מגיע יותר מהתייחסות של עוד אחד ש"רק עשה את חובתו" (ואם הוא חלילה נפל בשבי מותר להפקיר אותו, כי הרי לא נרצה לסכן בתיאוריה אחרים בשבילו. למה, מי הוא בכלל, כולה עוד חייל). לגבי עבודות ממשלתיות - אם מדובר בעבודות שממילא קולטים אליהן רק או בעיקר חבר'ה בסטטוס של "אחרי צבא" (או בלי צבא אבל בלי משהו יותר טוב) אז בכיף, שיתנו קדימות ללוחמים. אבל למשרות מקצועיות יותר, כאלה שדורשות קורות חיים שגם יכילו משהו לפסול את אלה שלא שירתו תהיה פעולה שתזיק גם בגלל האפליה הלא מוצדקת שבה וגם, בסופו של דבר, למדינה (שכן מדובר במשרות ממשלתיות). לגבי הפטורים - וכרגע אני מתייחסת לפטורים שהצבא נותן בעצמו ולא לפטורים שנכפים עליו מתוקף חוקים או הסכמות מבחוץ - מה היית רוצה שיעשה בצורה שונה? להקשות את הקריטריונים הרפואיים? לבטל את דירוג הקשיי הסתגלות?
 
להקשות בפטורים

* בנות חילוניות שמצהירות שהן דתיות. ויש לא מעט כאלה.את יודעת במה אני עוסקת , ובמשך שנות עבודתי הרבות אני מזועזעת מהכמות. * סלבריטאים - לא להקל ולא לשחרר .וכל הסיפורים של נתינת חלק מהרווחים מהופעות לצה"ל מקומם אותי .ידעת על זה ? * סעיפי בריאות- להקשות. לא לשרר עם יד קלה. יש סוג של מחלות שניתן להסב שירות צבאי רגיל לשירות לאומי, להתנדבות. * בנושאי ההתנדבות - גם כאן צה"ל לא מוכן לקחת אחריות. האם ידעת שאדם הפטור בשל מחלה ומתנדב , הוריו הם נושאי אחריות בהיותו בשירות ? זה לצערי חשתי מקרוב מאוד מאוד. * לבדוק היטב את נותני הפטורים על רקע נפשי. יש מסחור בעניין. (זה כמעט מזכיר לי את ההקלות לבגרות). אבל נועה, אני עדיין מאמינה שרק דרך חינוך נכון וערכי יהיה אפשר לגרום לעלייה בשיעורי מתגייסים. בתקופתי הייתה בושה לא להתגייס. נעלמה הבושה
 
אז כאן חוסר הסכמה בינינו

מעבר לסלבריטאים שאותם אני חושבת שיש לשחרר או לתת להם לפחות תנאים כמו לספורטאים, כל היתר הם כאלה שממילא לא יהיו לא לוחמים (וגם לא תומכ"ל). למה את צריכה אותם מגוייסים? למה שצה"ל יתעסק איתם בכלל, במקום להתמקד באלה שהוא באמת צריך? בכל מקרה, גם ה"דתיות" וגם האבחונים הפרטיים מפסיכולוגים שניהם דברים בלתי נדרשים בעליל על מנת להשתחרר.
 
לא כמו וגם לא כולם

סלבריטאי מעבר לכישורנו אני מניחה שיש לו גם כישורים לשרת. חלקם אפילו אולי קרביים. ספורטאים לשחרר רק מי שנמצא בקטגוריית מביאי כבוד למדינת ישראל ולא בהכרח לכיס הפרטי שלהם. לכן אם יש מוסיקאי מחונן כמו גם ספורטאי כזה אולי לשחרר והיתר חובת גיוס. נועה ,כשכתבתי על האבחונים כתבתי שרק נזכרתי בהם בעניין יש להוריך כסף תקבל הקלות, כמו גם יש לך להוריך כסף אולי תמצא רופא שיאשר לך שאתה קצת "מוגבל" מלשרת.
 
זה לא מספיק, בכל מקרה רואים רופא מטעם הצבא

(כאשר רופא יכול להיות גם פסיכיאטר, כמובן) לא מסכימה ש"כבוד למדינה" צריך להוות שיקול. מי שכבר יש לו קריירה בגיל הזה, לא צריך לפגוע לו בה, וזה כולל שחקנים, רקדנים, דוגמנים, מוסיקאים, ספורטאים, מדענים וכו'.
 
ולמי שאין

אולי שנתחיל לבנות אותה בגיל 18. לא חבל על 3 שנים ?
כפי שציינתי רק כאלה שהם מצטיינים שיביאו כבוד למדינה ולא לכיסם.אדם שחיי כאן צריך לתת מעצמו למען. זו דעתי וזכותך לחלוק עליה כמובן.
 
ואני אכן חולקת

ההבדל העיקרי בין התפיסות שלנו הוא, אני מניחה, שאני תופסת את הצבא כדבר הכרחי לבטחון המדינה שבגינו לגיטימי לחייב אנשים להתגייס (וממש לא את כולם, רק את מי שצריך), ואילו מבחינתך יש כאן עניין של חובה אזרחית.
 
השילוב מחייב לדעתי

הצבא הוא הכרחי לבטחון המדינה וכדי לממש זאת חלה חובה אזרחית. אין סתירה בין הדברים. הם משלימים האחד את השני.
 
למעלה