הצעת חוק חשובה - מי שלא משרת - לא מצביע !

tapas tapas

New member
לא גיזענות

פשוט יש ציבור מסויים שהוא שואף לשנות את המדינה ככה שיהיה לי בילתי אפשרי לחיות בה. לכן צריך להלחם בציבור הזה בכל הכח ובכל האמצעים.
 

suki da yo

New member
כנראה שעמירה דותן

קראה הרבה ספרים של רוברט היינלין, כי זה היה הרעיון שלו.
 

tapr

New member
והיינליין היה אולטרה-ליברל!

אז לכל המצטדקים מטעמי חופש הפרט, תקראו קצת דברים נחמדים.
 

faridi

New member
אמנם צודקת אבל...

יש לחרדים בעיות מצפון עם המסגרת הזו. אפילו שולמית אלוני העלתה שאי אפשר לכפות עליהם משהו שנוגד את מצפונם. ואם להודות, הרבה מאוכזבים מכל מה שקורה כאן ולכן אין הם רואים לנכון לשרת מדינה זו שמזניחה ניצולי שואה וכד'. אם כי, ראוי לשרת למען אחי ורעי היושבים בציון.
 

galgal21

New member
הצעה מצחיקה מאד

לפחות בנקודה שמי שלא ישרת בצהל יאבד את זכות ההצבעה. אני בזמנו (לפני יותר מ-30 שנה) שרתתי שרות מלא בצבא אבל אילו הייתי היום בן 18 לא הייתי מתגייס מסיבות מצפוניות, אבל מאותה סיבה בדיוק אני כבר 15 שנים לא מצביע בקלפי .
 
שירות צבאי לא רק מתוקף חוק

צריך לגרום לרצות לשרת אם מסיבות ערכיות או אחרות. וזאת ע"י מספר דרכים : * חינוך לערכי אהבת המולדת שיחל כבר מגן הילדים. * תמריץ למשרתים ותמריץ גדול יותר ללוחמים. * לימודים חינם ללוחמים. * משכנתאות רק לבוגרי צבא (כולל שירות לאומי) מעונות סטודנטים - כנ"ל. * אי קבלה לעבודה בשירות המדינה למשתמטים. * הגדלת הסיוע לחיילים בודדים ולחיילים ממשפחות עם קשיים כלכליים.
 
מה יהיה הלאה?

במקום שהחברי כנסת ידאגו לעם שלהם הם מחוקקים חוקים לעצמם ובדרך הולכים ומבלים בפאבים ומנשקים בחורות בכח ומרביצים למאבטחים וצלמים עוד דמגוגיה זולה בוא נראה סעיף אחר סעיף... חינוך לערכי האהבת המולדת--את זה קיבלתי עוד מילדות! ***תמריץ למשרתים ותמריץ יותר ללוחמים****------כבר פה את עושה הבדלה בין חייל לחייל.הצבא לא יכול להתקיים רק על לוחמים הצבא קיים מהש"ג ועד לוחם סיירת מטכ"ל!! בגלל זה הוא נקרא צבא. האימרה המטומטת של אהוד ברק משנות ה90 "ניירת סיירת" גרמה לצבא להתפלג ל2 צבאות ובגלל זה רוב הנוער מעדיף לא להתגייס לצבא ואם הוא מתגייס זה רק בתנאי שהוא מתקבל לקרבי. **לימודים חינם ללוחמים*** ושוב "ניירת סיירת" הידעת--שגם חיילים לא קרבים שמשרתים בגדודים יש עליהם נטל תפקידים כמו שמירות במחסומים עבודה 24 שעות רצוף סביב השעון בתחום המקצועי שלהם ועוד... משכנתאות לבוגרי צבא--כולל שירות לאומי!! נדמה לי שהמשכנתאות הולכות לפי נקודות זיכוי ואף בנק לא יתן בחינם משכנתא וגם משרד השיכון לא יעזור למשוחררים אלא אם כן הוא יקבל תמיכה של משרד הביטחון. ****אי קבלת עבודה בשירות המדינה** אני רציתי לעבוד באישזהי משרה בשירות הממשלתי..הרי אני בוגר צבא שירות מלא! למה לא התקבלתי??--משום שאין לי מכירים בשירות המדינה. מה שנקרא פרוטקציה. ולמי שיש פרוטקציה הוא יכול בקלות לעקוף את הסעיף הזה. ****הגדלת הסיוע לחיילים בודדים ולחיילים ממשפחות עם קשיים כלכליים** זה מענין מאוד..למה אני בגיל 18 ביקשתי ת"ש ולא קיבלתי ואחר שהיה לו רכב חדש לא רק שהוא קיבל ת"ש עוד שילמו לו על שכר דירה והגדילו לו את המשכורת.אולי כי הוא כבר היה נשוי או שהוא אחד ששלח טפסים לכל העולם וביקש פרוטקציה מבלי סוף... והאדיוט שהציע שמשלא ישרת בצבא או שירות לאומי לא יקבל זכות בחירה!!! אני הייתי רוצה להציע לו חבר כנסת שלא נמצא בוועדות כנסת ולא במליאה ואחד שהתסבך בפלילים תשלל כל תנאיו האזרחים ויסולק מהכנסת בברכה ממני--יוצא צבא 1993-1996 ומשרת במילואים(עוד סוג של חמור עבודה) ובמקום להציע את זה שיתחילו להציע לשפר את הצבא מהיסוד!! ולא בדמגוגיה זולה
 
תשובות אחד לאחד

א. איני מבדילה חלילה בין חייל לחייל, אך אם אני רוצה להעלות עוד קצת את המוטיבציה ללוחמים יש לתת להם תמריץ נוסף. וכן, מה לעשות שלוחם מסכן חייו יותר מעורפיים. וכאמא ששני בניה לחמו בלבון אומרת לך שיש הבדל שירות לוחמים בג'נין, עזה וכו'.אמהות ישנות פחות ודואגות יותר - וזה היה כדרך אגב. ב.מבחינתי מחסומים - זה לוחמים . לא רק מי שיוצא לפעילות מבצעית. (אני "קצת" מתמצאת). ג. לגבי משכנתאות- כשאני הייתי צעירה (חושבת שזה כך גם היום) - נקודות זכות נוספות לבוגרי צה"ל. ד. אתה מביא מקרה פרטי שלך לגבי עבודה. אני מדברת בעיקרון מי בוודאי לא יתקבל. ה.סיוע לחיילים- תראה יש דברים שאתה ואיני אינם יודעים לגבי מקבלי עזרה. לא כל אחד שש לספר לך ולי על קשייו (גם אם נדמה לנו שאנו יודעים). פרוטקציות - יהיו תמיד. ובוא אספר לך. כשאני התגייסתי (לפני 200 שנה הייתי תמימה וגם נאיבית. הייתי מכ"ית ורציני לצאת לקצונה. (היה לי קב"א גבוה.)למה לא יצאתי לקורס ? כי שתי בנות של בכירים מצה"ל שירתו איתי והן יצאו. והיו לי נתונים שלא נפלו משלהן. כיום אני אמא ל שניים ביחידות מובחרות. (ולא לדבר בגנות אותן יחידות....)
 
כל הכבוד לחינוך מהבית../images/Emo24.gif../images/Emo140.gif

1. צריך לעודד לוחמים, כולל מחסומים. לוחם מסכן את חייו. צריך לתת תמריצים לכולם אבל לוחמים צריכים לקבל יותר. 2. חינוך, חנוך חינוך. לא רק בבית גם בבתי הספר. 3. שוק המשכנתאות הוא פרטי כי כשהמדינה תמכה הריביות לזכאים היו 9% 13% כי המדינה לא הכי ישרה בעולם. בשוק הפרטי הריביות עכשיו בקושי 4%. אם היה משהו ממשלתי אסור להפלות יוצאי צבא במשכנתאות. יש בעיה של בגץ. 4.כבוד לאמא של החיילים ולבנים הנהדרים ביחידות המובחרות.
כ-ב-ו-ד.
 
תודה פולי../images/Emo39.gif

איני יודעת אם את אמא או לא אבל להיות אמא לקרביים זה המון גאווה בלב, אך עם המון חרדות ולילות ללא שינה (ואגלה לך סוד ולעיתים גם כדורי הרגעה). אבל כן, זה חינוך שאני קבלתי וזה חינוך שנתתי לילדי וזה חינוך שמשתדלת להעביר לתלמידי.
 
או קיי נניח !

קודם כל הכבוד על הילדים שמשרתים ביחידות מובחרות! אך שוב את עושה הבדל בין חייל לחייל,חייל שמשרת בקרבי ונלחם הו מסתכן וזה נכון,אך מדוע את חושבת שחייל שמשרת "בעורף" לא מסכן את חייו כל יום? רק במשך השלוש שנים שאני שירתתי היו כמה תאונות עבודה רציניות והאחד הכי מפורסם שבהם הטנק בבסיס שמשון שבצפון ,הצריח שפגע בחייל פרדי ז"ל בן יחיד לניצולי שואה.הראש שלו נערף. ומי בדיוק אמר לך שחיילים שמשרתים "בעורף" הם לא בדיוק בחזית? מלחמת לבנון -2 טייסי חיל האוויר פעלו 24 שעות רצוף ואיתם אנשי קרקע -אוויר הנחשבים לטירוני 02 ולגבי מחסומים--תאימני לי שלא רק לוחמים משרתים במחסומים,גם משטרה צבאית משרתת שם! והם טירוני 02 משופר הטירונות שאני עברתי!והם המשיכו גם קורס קשה של 4חודש ואני המשכתי לכיוון אחר בגלל שלא הצלחתי במזלי להתקבל לעץ(גולני) וגם כשיש צמצום כוחות מצרפים כוחות מהמפקדה כוחות לסיורים ולמחסומים,ובסיורים כבר יצא לי להיות! ולא אני לא לוחם. ושוב אני מדגיש את זה!! עם כל הכבוד ללוחמים שאר החיילים מרגישים את עצמם סוג-ב ובגלל זה במשך השנים ירד הגיוס לצה"ל לא כולם יכולים ללכת לקרבי! יש בנים יחידים/משפחות שכולות/מצב בריאותי לא טוב . אז מה נשלול מהם זכויות והטבות רק בגלל שהם לא התקבלו לקרבי?? צבא!!!!---זה החל מהש"ג ועד החיל הכי קרבי,ואת זה את צריכה לדעת הרי היית מ"כית לא? ברגע שבצבא יתחילו להבין" שניירת סיירת " פג תוקפה! ככה גם רוב בני הנוער יתגייסו לצבא והצבא יהפוך לצבא !!!!!!!!!!!!!!!!!!! רק כדי לסדר את העניינים--מה בדיוק קרה במלחמת לבנון2?מה היה בדיוק חסר? מי בדיוק היה צריך לעשות את זה? בטח שלא הקרביים. היה חסר אספקה וציוד!!!זה רק מראה עד כמה חשוב--קצין תחזוקה וחיל מחימוש שבודק נשקים ומתקן אותם במקום...וחבל שיש במדינה דמגוגים כמו ח"כ במקום לעזור לעם מחוקקים חוקים לתחת שלהם והעיקר כולם ישמעו שהם בכנסת... מזכיר לי את חברת הכנסת טרטמן--שהיתה נגד שר ערבי בממשלה היא צרחה לכל כיוון.מי בכלל הכיר אותה לפני זה?? למה אין חבר כנסת אחד-שצורח להחזיר את הכסף של ניצולי השואה?????גרמניה שילמה הכל..לאן זה הלך? אולי לאלה שקרובים לצלחת?!
 
אתה בכוח רוצה לגרור אותי ולא תצליח

אין הבדל בין חיל לחיל. וזאת לא הפואנטה. מה שחשוב שכל אחד יתרום עפ"י כישוריו ועולותיו. ומצטערת חביבי, כן . חייל קרבי מסתכן יותר מחייל בקריה.. אבל - התפקיד של שניהם חשוב. אתה מערבב דברים ללא הקשר. תאונות יש בצה"ל כמו בכל מקום אחר.
 
מי מדבר על הקריה???

ששכחת שיש חיילים בחיל הים כמו אותה ספינה שנפגעה ונהרגו אנשי צוות-שהם לא לוחמים! שכחת שיש אנשי מפקדה בשלל מקצועות ותחומים שמשרתים בשטחים וכמו שרשמתי כשצריך לוקחים אותם לסיורים או שמירות! וגם בזמן שלי היו אנשי מקצוע מכל התחומים ששריתו בלבנון בתוך מרג' עיון. ותאמיני לי שגם האימהות שלהם היו פוחדים שהבנים שלהם בלבנון ובשטחים. מה סך הכל ביקשתי?? שהצבא יהפוך לצבא מבלי הבדלים! וכך אולי הכל ישתפר והגיוס לצבא יעלה. ושוב לא מספיק רק מוטביציה ללת לקרבי-צריכים יותר פרמטרים לזה... ולמי שלא הלך לו לקרבי מה יעשה?יקבל תנאים פחות טובים..אז עדיף שלא יתגיס. דרך אגב,בטירונות שהייתי היו פש"צ פלוגת שוטרי צה"ל שנורא רצו ללכת לקרבי ולקחו אותם בכח למשטרה צבאית! לא כולם יכולים ללכת ליחידות סגולה.אך כולם יכולים לשרת בצבא,בצבא שיש קוד מוסר גובה,בצבא שחיל הוא קודם כל חיל!!! ורק אחרי זה התפקיד שלו.
 

the new L

New member
הערה

החיילים ששירתו על הספינה ההיא כן הוגדרו כלוחמים.
 
הערה נוספת..

ואני נחשבתי "לתומך לחימה" ועוד חיל ששירת 2 מטר מהעיר חיפה וכל יום בבית גם נחשב "לתומך לחימה" נדמה לי שיש הבדל לא?בין תומך לחימה בקווי הגבול לבין חייל שהוא 2 מטר מהבית.. אותו דבר בחיל הים! כל חיל הים הוא חיל מקצועי ולא קרבי. כולם עוברים טירונות 02 החובלים עוברים טירונות02 משופר עם הרבה דגש על כושר גופני. היחידים שלוחמי בחיל הים-הוא הקומנדו שייטת 13.
 

the new L

New member
לא נכון

חבר שלי שירת על הספינה המדוברת והייתה לו תעודת לוחם, וזאת למרות שעבר טירונות 02.
 
ועוד דבר חשוב!

ראיתי בשרשור שיש כאלה שרוצים שערבים יתגייסו לצבא או שירות לאומי! מצדי שהם יעשו שירות לאומי בכפרים שלהם.. לצבא אסור לקבל אותם!! ואני בכיף מוותר גם על אלה שעכשיו משרתים בצבא. אני מתכוון לערבים מוסלמים ונוצרים!!! לא לדרוזים ולא לצ'רקסים!הם יכולים לשרת בצבא אם הם רוצים.ואצל הדרוזים זה חובה כמו אצל היהודים. ובקשר לחרדים--מהם הייתי שולל את זכות הקיצבה של אבטחה הכנסה לבני 18-22 שלומדים בישיבה. ולא הייתי ממהר לקבל אותם לצבא,יש להם הרבה בעיות עם המשפחות שלהם שעוד עלולים לעשות עליהם חרם. אולי במקום זה הייתי שולח אותם לעבוד "בשירות לאומי" מטעם צה"ל....אפשר למצוא איזשהו גו'ב שקצת יוריד את הלחץ מהסדיר בצה"ל והמילואים.
 
למעלה