הצעת חוק חשובה - מי שלא משרת - לא מצביע !

תשמעי

א. את הערבים המוסלמים מטעמי בטחון. ב. משפחות שלהם שבארצות ערב.יכול ליצור בעייה להם וגם לנו. נאמנות. ג. חרדים .ילכו לישיבות כעתודאים. באותם תנאים. ואם לא לא לתת קצבות. מקובל עלייך, נועה ?
 

the new L

New member
נועה??? נעים מאוד, שמי לירן ואני גבר

את "שיקולי הביטחון" תשאירי לשב"כ. תאמיני לי שהוא יודע להחליט טוב מאוד את מי אפשר לגייס ואת מי לא. לא את זו שתחליט. יש הרבה מאוד ערבים מוסלמים שנאמנים למדינה ויכולים להתגייס ולהיות חיילים מצויינים. חוץ מזה, יש המון יהודים שיש להם משפחות בארצות ערב.
 
סליחה. אני לא מחליטה כלום

אני רק מביעה דיעה.וחוץ מזה מי אמר לך במה אני עוסקת ? אז אפשר לדבר קצת בנימוס בבקשה. ורק לידיעתך , יהודים במדינות ערב לא בדיוק משרתים בצבא כך שזה מש לא לעניין מה שכתבת.
 

the new L

New member
לא דיברתי על יהודים במדינות ערב

אמרת שלא צריך לגייס ערבים כי יש להם קרובים במדינות ערב. בתגובה הסברתי לך שיש גם יהודים רבים שיש להם קרובים במדינות ערב. את אותם יהודים בהחלט מתגייסים. לא הבנתי למה החלטת שאני נועה. אם תתייחסי אלי כאל מי שאני ולא כאל אדם אחר, בהחלט אתייחס אליך בכבוד.
 
נתחיל מהתחלה .או.קיי

ראשית אני מכבדת כל אדם. ואם חשבתי שאתה נועה אינו מעיד על כך שאיני מכבדת אותך. אכתוב שוב דעתי (ולא החלטתי כי אני לא גורם מחליט ): ערבים בארץ אסור לגייס בגלל שיקולי נאמנות, ובנוסף קרוביהם במדינות ערב שכן משרתים בצבא. לא דומה הוא הדבר ליהודים בארצות ערב שאינם משרתים בצבא ולהם קרובים בצה"ל. מקווה שאני ברורה לך יותר ,ומקווה שיישרנו הדורים בענייני כבוד
 
מה???????????????????

להשאיר לשב"כ??? אני הייתי מוותר בכיף על ערבים מוסלמים בצבא!! במו עיניי ראיתי חיל ערבי מוסלמי שמנסה לשכנע חיל דרוזי שלא צריך להיות לו אכפת מהיהודים. שום שב"כ ושום בטיח! אין לי אמונה בהם בכלל!
 

the new L

New member
בעיה שלך

ולי אין אמונה בך בכלל, אז אתה מציע שלא נגייס אותך? תפנים שהערבים המוסלמים הם בני אדם. הם שונים אחד מהשני. יש ביניהם כאלו הנאמנים למדינה ויש כאלו שלא. יש ביניהם כאלו שיוכלו להיות חיילים מעולים ויש כאלה שלא. תפקידו של השב"כ הוא לקבוע איזה מלש"ב מתאים לשירות בצבא ואיזה לא מבחינת הסכנה לביטחון המדינה. כך יש לעשות בכל מקרה, גם ביהודים, גם בנוצרים וגם במוסלמים.
 
נועה לה, ../images/Emo24.gif

איך התייחסתי בדיוק ? חשבתי שפתחת שם משתמש נוסף. מותר לך לא לסכים עם דברי. לגיטימי לחשב אחרת.
 

alonfr22

New member
סתירה מהותית

את טוענת שאת הערבים לא ניתן לגייס מטעמי ביטחון מה לגבי הבדואים שהם ערבים ומוסלמים וגם להם עלולות להיות בעיות נאמנות לא פחות מאלה של ערבי בחיפה שפרעם טירה כפר קאסם אום אל פאחם רמלה למה להפלות בין ערבי לערבי ואגב חלק מהבדואים כן משרתים בצה"ל למה עליהם אפשר לסמוך ועל ערבי אחר אי אפשר אולי אפשר להגביל אותם לסיווג ביטחוני מסוים אבל למנוע מערבי לשרת בהחלט בעיה לדעתי יש ערבים שיסכימו לשרת בצה"ל ובהחלא אם כי אפשרי בשלבים לאפשר לערבים לשרת בצה"ל
 
אין כלל סתירה- פתח ספרי הסטוריה

א. כיום משרתים בדווים, מוסלמים ונוצרים בצה"ל כמתנדבים ומשתייכים לסיור הבדוי. ב. הבדוים למרות היותם מוסלמים הגרו לכאן מחצי האי ערב. הם הגיעו לכאן בעיקר אחרי חיפוש מקורות מים ושטחי מרעה. בתחילת הגירתם הצטרפו לכוחות הכיבוש המוסלמים בתחילת האיסלם.כלומר , הם שונים באידיאולוגיה מהערבים הפלסטינאים. רבים מהם משרתים בצה"ל. בשנים האחרונות חלה ירידה בשיעור המתנדבים שבהם. אבל, יש גם יוצא דופן בין הבדויום. ח"כ מרהט טאלב א- סאנע שהוא שונא ישראל. מעניין מה היית כותב לו בנו של ח"כ בשארה היה מתגייס לצה"ל ? נאמנות עוורת למדינתו. לסמוך עליו זה כמו לסמוך עליך ועלי. נו באמת ? די עם ההתיפיפות.
 
בדואים נאמנים לישראל????

כשרשמתי בהודעה שלי כלפי חייל ערבי ששכנע חייל דרוזי ובמשפט "מה אכפת לך מהיהודים" התכוונתי לחיל בדואי! בדואי וערבי זה אותו דבר! ואת זה הם בעצמם אמרו לי,וכן אני מכיר הרבה מאוד בדואים עם חלק מהם עבדתי וחלק מהם שיררתי בצבא. הם בהחלט פלשתנאים וגם במו אוזיני שמעתי שיר הלל לאבו עמאר הלו הוא -יאסר ערפאת,ואת השיר שר נער בן 19 בדואי מביר אל מכסור. וכמו שרשמתי מקודם אני הייתי מוותר עליהם והם עצמם גם לא רוצים להתגייס לצבא הרוב מהם הולך ללמוד או לעבוד ולהתקדם בחיים ויש את אלה שלא בדיוק מלומדים והם הולכים לצבא לסיור המדברי" הגלדס"ר " והם חלק מחטיבת גבעתי.וגם חלק מהאימונים שלהם בטירונות היא עם טירוני גבעתי ובגלל זה יש להם כומתה סגולה לגבי הנעלים האדומות לא הבנתי למה... והאמת לא ממש בוטח בהם! ואותו אחד שרשם לי שמוסלמים הם גם בני אדם, אני הייתי מנסח כך:הצ'רקסים הם גם מוסלמים אך לא ערבים והם בהחלט בני אדם ובהם אני בוטח! הערבים מוסלמים רובם תומכי חיזבללה והם לא בני אדם הם חיות!!!
 
טעות קטנה!לא שלי שלך..

רשמת שהם שונים מהאידיאולגיה הפלשתנאית? אולי קראת את זה באיזשהו ספר.... במציאות רוב הבדואים מחשיבים את עצמם פלשתנאים ואפשר היום לראות הרבה מאוד בדואים שגרים בירדן ולומדים ועובדים שם. ואין כזה בדואי וערבי,זה אותו דבר. ההבדל היחיד בין בדואי וערבי--הוא שהערבי נחשב לעובד אדמה והבדואי נחשב לרועה צאן ויש הבדל בינ של השפה שלהם. ובשנים האחרונות המכובדים של הבדואים בעיקר בדרום קבעו חוק שאסור לבדואי להתייגס לצה"ל כי זה נחשב בגידה בעם שלו הערבי-פלשתנאי. ואת כל זה אני יודע מהבדואים עצמם...מכיר הרבה מאוד מהם מכל הצפון.
 
מחשיבים את עצמם...

אתה נכנס כעת לויכוח פוליטי. מדוע הפלסטינאים ביו"ש והערבים הישראלים (שגם הם פלסטינאים ) נלחמים בנו ? מתוך טענה ששטח של א"י שייך להם הבדוים מעולם לא טענו כך ולו מעצם תרבותם והוויתם היו עם נודד. לא כתבתי מה הם מחשיבים עצמם. הרי המושג פלסטיני מקורו בארץ ישראל.אז צודק אתה שהם מתחברים כמוסלמים לאחיהם כאן. אתה כותב על חוק שנכתב נגד השירו ? יתכן.לא יודעת. מה שאני כן יודעת שיצא לי להיות נוכחת בטקס סיום טירונים בבסיס גבעתי (הם עושים שם טירונות ואחד המכובדים שלהם נאם ואמר וזה עדיין מהדהד באוזני שהם גאים לשרת. ואיפה התחלנו ? בתופעת ההשתמטות. אז רק לידיעה כללית: ניתן אולי להבין שאני אולי שמאלנית בדיעותי. לא ולא. גם לא ימנית. אני בעד שוויון בנטל השירות.
 
לידע כללי..

טירוני גבעתי--עושים טירונות בקציעות. הסיור המדברי עושה בבית גו'ברין איפשהו במהלך הטירונות של הסיור המדברי וגבעתי הם נפגשים ומתאמנים ביחד. גאים לשרת???? לא יודע בדיוק מתי היית בטקס הזה אך לפני כמה חודשים בדואים מהצפון אמרו רק כשערבי לובש מדים של צה"ל הוא נחשב אזרח ישראל,אמרו זאת בנימה של כעס. בשל תפיסת קצין בכיר מבית זרזיר שריגל לטובת החיזבללה תמורת סמים. לפי דעתי הפסדנו אותם את הבדואים וכיום הם יותר ויותר מתחברים עם הערבים של ישראל ופלשתנאים בירדן
 
שטויות במיץ, אין לך מושג על מה אתה מדבר

(לגבי הערבים שמשרתים בצה"ל) הם לא צריכים לאהוב את היהודים, גם הם חיים פה, גם הם קורבנות לפיגועי טרור ולטילי קטיושה ופג'ר. אם הם מתגייסים בשביל להגן על עצמם ובשביל להתקדם חברתית במדינה - שיהיה בכיף.
 
ואת מי את רוצה לא לקבל לעבודה?

לכל מי שלא שירת בצבא יש פטור חוקי. במי את מעוניינת לפגוע? לימודים חינם - זה גם ככה כמעט המצב היום (הפקדון של הלוחמים מכסה את הרוב), וזה לא מספיק.
 
למעלה