התאזרחות על פי חוק הסבא לאחר כניסה כתייר

Boston Guy

New member
זה כמו לקלף בצל... עוד שכבה, ועוד שכבה, ובסוף יורדות דמעות.

בהודעה קודמת כתבת שאתה מנסה "לחסוך למשפחה שלך את הכסף על עורכי דין".
עכשיו פתאום צצצה העובדה (שחדשה לנו) שזה לא שאין עורך דין בתמונה - אלא שיש שני עורכי דין... אחד שאומר "יום" ושני שאומר "לילה".

בוא נשאל ככה: האם כל אחד מעורכי הדין האלה הוא עורך דין "על אמת" - או שמדובר ב"מעאכרים" \ "פאראליגלים"?
האם לכל אחד מ"עורכי הדין" האלה יש רשיון עורך דין של ה STATE שבו הוא פועל?
האם עורכי הדין האלה חברים ה"איגוד עורכי הדין לענייני הגירה" (AILA) ?
האם השם של עורך הדין מופיע כאן - [URL]https://www.ailalawyer.com/english/default.aspx[/URL]
כחבר באירגון הזה?
 

panda121

New member
תשובות

1. נעצרת על אחזקת מריחואנה בישראל או בארצות הברית ?
״נעצרתי בארצות הברית״
2. בתהליך קבלת הגרין קארד לפני 5 שנים דיווחת על האחזקה והמעצר ?
״ כן כמובן והם קיבלו ממני גם דוח של הרשאות שלי במשטרה and a disposition”
3. כתבת שחיית 25 שנה בארצות הברית, אני מניח שזה טעות והתכוונת לכתוב שאביך חיי 25 שנה
בארצות הברית.
לא אני בן 36 עברתי לארצות הברית עם המשפחה שלי בשנת 93 ואני חיי בארצות הברית מגיל 11
תודה על התשובה המהירה
 

amit1216

New member
מיסוי על מענק רילוקיישן

האם מענק רילוקיישן שנוקה עליו מס בארה"ב ומועבר לחשבון בנק בישראל חייב במס בארץ?
האם כדאי לבקש את המענק (lump sum) לאחר המעבר לארצות הברית לחשבון אמריקאי?
 

guy56782

New member
צריך עוד אינפורמציה

אין קשר ל״איפה״ הכסף יושב. השאלה היא האם ההכנסות שלך בארהב (באותה שנה) חייבות במס בישראל או לא, זאת שאלה יותר מסובכת וצריך הרבה יותר פרטים.
 

amit1216

New member
המעבר יתבצע באמצע אוגוסט

עד אז תושב ישראל ולכן חייב במיסים.
אם אקבל את המענק לאחר המעבר ואבצע ניתוק תושבות, האם אז לא חייב במיסים במידה ואקבל את הכסף לאחר המעבר בפועל?
 

guy56782

New member
זה לא עובד ככה

סביר להניח שתהיה חייב במיסים בארץ על כל הכנסותיך בארהב עד סוף השנה. עבור השנים הבאות זה גם לא מובן מאליו, יש תהליך שצריך לעשות גם מול מס הכנסה וגם מול ביטוח לאומי ע״מ לנתק תושבות (כבר אי אפשר פשוט להתעופף בלי לדווח לאף אחד). לפי השאלה אני מנחש שאתה לא בקיא בפרוצדורה - אם אתה יכול להרשות לעצמך, מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע. אם אתה רוצה עצה פה, תספר את כל הסיפור: לכמה זמן אתה מתכנן לעבור, האם אתה מעוניין לשמור על ביטוח בריאות בארץ, האם המשפחה עוברת איתך, האם יש לך נכסים בישראל וכו׳. ויש גם אילוצים שקשורים למס הכנסה בארה״ב: כדאי להפטר מקופות גמל / קרנות השתלמות / קרנות נאמנות וכו׳ לפני שהופכים לנישומים אמריקאיים.
 

vivi241

New member
רילוקיישן לטמפה פלורידה

שלום לכולם,
הציעו לי לעבור לעבוד בחברה (הייטק) שלנו בטמפה, פלורידה.
אנחנו זוג צעיר ללא ילדים.
ויזת L1
שכר הבסיס הוא 80K לשנה. כיסוי הוצאות מעבר בגובה של 20k שבפועל הופכים להיות 14.5k אחרי מיסים בארה״ב (בפועל אנחנו יכולים להשתמש בכסף הזה למה שנחליט ולאו דווקא לכיסוי הוצאות מעבר. למשל שכר דירה וכו׳).
יש כיסוי של ביטוח בריאות לשנינו רק שעדיין לא הבנתי בדיוק מה זה מכסה וכמה.
בן הזוג לא יעבוד בהתחלה, בכל מקרה הוא מורה והאופציה שלו היא ללמד כנראה בבית ספר יהודי. אנו יוצאים מנקודת הנחה שהוא לא יעבוד ונחיה על בסיס משכורת אחת (התרחיש הכי גרוע).
החוזה לא מוגבל בזמן, כלומר אנחנו תיאורטית יכולים לחזור אחרי שנה או להשאר ל10 שנים.
מבחינת נכסים בארץ, יש לנו דירה שכנראה נשכיר.
-לדעתי גובה השכר לא מספיק גבוה, בטח לא לזוג שחי על משכורת אחת.
מה אתם חושבים? האם אני טועה וכן אפשר להסתדר עם שכר כזה?

-מבחינת המיסים, אני מחכה לעו״ד לענייני מסשל החברה לתשובות. כרגע לא בדיוק הבנתי איך הכל יסתדר. האם צריך לשלם מס גם בארץ על ההכנסות בחו״ל? האם נצטרך לשלם מס על הדירה בארץ?
אשמח לעזרה ולשמוע קצת מנסיונכם האישי!!!
תודה מראש
 

oligomerization

New member
תשובות בלי (הרבה) חפירות

לגבי השכר – ברגע שאין לך ילדים – מבחינתך ההוצאה הגדולה ביותר זה השכירות דירה – את יכולה להסתכל בzillow ולראות מה המצב מבחינת דירות\שכירות (ממה שאני מכיר שם את השוק – לא נראה לי שיהיה לכם בעיה למצוא אחלה דירת חדר\סטודיו באיזה קומפלקס מגניב בשכירות של עד 1500 דולר). לגבי השכר, אני חושב שאתם תסתדרו בלי בעיה עם שכר כזה בפלורידה טמפה (אני ואישתי הגענו לארהב עם שכר לא כזה רחוק מ80 אלף דולר והסתדרנו בכיף –והיינו במקום סופר יקר - ניו יורק) – מה שכן שווה לציין, שבהנחה שאתה מפתחת עם ניסיון, אז אני חושב שמדובר על שכר נמוך מהממוצע (גם לטמפה פלורידה)...

לגבי הביטוח בריאות – אם תתני את שם החברה והמסלולים של הביטוח בריאות נוכל לתת יותר מידע – אבל בלי שום קשר, את יכולה לדבר עם אשת כוח אדם בסניף האמריקאי והיא בדרך כלל תשמח לתת קצת יותר אינפורמציה.

"החוזה לא מוגבל בזמן" – לא נשמע סביר, בדרך כלל חוזה ריילוקיישין הוא חוזה עם תאריך התחלה ותאריך סיום (כמובן שיכול לזוז) – בכל אופן ויזת L מוגבלת בזמן (5 שנים L1B ו7 שנים L1A )

לגבי המסים – תתייעצו עם יועץ מס – אבל בקצרה – ברגע שאת עוברת לאמריקה עם ויזת עבודה את נחשבת לתושבת ארהב לצורכי מס – ומי שנחשב לתושב ארהב לצורך מס צריך לדווח על הכנסותיו בכל העולם כולל הכנסות מהשכרת דירה. בהנחה שאת משלמת מס בישראל על הדירה – זה הולך להתקזז ולהוריד לך מהמס שתצטרכי לשלם בארהב על הדירה (כמו כן תשמרי על כל הקבלות\עבודות שאת עושה בדירה שאת משכירה).

לגבי בעלך – ברגע שתגיעו, בעלך יוכל להגיש בקשה לאישור עבודה – ובדרך כלל תוך 3 חודשים הוא יקבל את האישור... לא יודע לגבי משרות של מורים – שווה שתכנסי לקהילה ישראלים בטמפה (יש קבוצה בפייסבוק – תתחילו לבדוק שם) – אבל מי שרוצה היום לעבוד בארהב – נכון להיום – ימצא עבודה...

בכל אופן, אני ממליץ לך לעשות חיפוש בפורום, ולקרוא קצת – יש פה המון המון חומר שיכול לעזור לך...
 

vivi241

New member
תודה רבה על התשובה!

האמת שציפיתי לשמוע תשובה בסגנון שלילי שהשכר לא יספיק, אבל אני שמחה שזה לא כך!!!
אני מפתחת עם שנתיים נסיון, לדעתי זה נמוך כי זה ממש קרוב לשכר שלי עכשיו.
יש את העניין של החוויה שאולי שווה את המעבר למדינה אחרת.
אמורים לקבל בונוס בסוף שנה, אבל כמובן שאני לא סומכת על כסף שלא קיבלתי עדיין.

דרך אגב, כמה זמן לוקח בערך להוציא את הויזה?
 

boneguy

New member
הסיבה שציפית לקטילה

היא כי זה מה שקורה להמון אנשים פה, שמציגים הצעות שכר הרבה יותר טובות. אל דאגה, תיכף גם אלה יגיעו, ויגידו שבשביל פחות מ- 150K הם לא יוצאים מהבית.
&nbsp
לענייננו, מכיוון שאין ילדים, אני לא חושב שתהיה לכם שום בעיה. אנחנו, ואחרים פה, עברו על הרבה פחות, עם ילדים בתמונה. השאלה מה התכנית לטווח הרחוק יותר. האם יש פוטנציאל להתקדם בחברה? לכמה זמן אתם עוברים? האם ילדים באופק?
&nbsp
מבחינת מיסים, ישראל עושה המון שרירים בשנים האחרונות. אני חושב שכל מעבר מתחת ל- 2-3 שנים יחייב אתכם לשלם מס רטרואקטיבית, וזה עלול להיות סיבוך מרכזי. האם יש בחברה אחרים שעבר עברו? אם יש, לכמה זמן, או אולי הם עוד שם? זו בד"כ אינדיקציה טובה.
&nbsp
וכן, שבו עם יועץ מס של ישראל וארה"ב ותבינו את כל ההשלכות.
&nbsp
לו רק בשביל החוויה, במצבכם אני כן הייתי עובר. אגב, לא זכור לי שאמרת שאתם נשואים - זה תנאי לכך שגם בן הזוג יקבל את הויזה - נישואים חוקיים! אם זה בארץ, רק רבנות. אפשר לקפוץ לחו"ל להתחתן וזה גם תופס.
&nbsp
בהצלחה
 

vivi241

New member
תודה על החיזוק!!! תשובות לשאלות:

יש פוטנציאל להתקדם בחברה. אבל אני חושבת שזה גם תלוי בנו, יכול להיות שמבחינת עבודה, שכר וכו׳ יהיה מושלם אבל הגעגועים למשפחה ולחברים יכניעו אותנו חחח.
מבחינת ילדים לא כרגע, אבל בעתיד כן. בכל מקרה בטח לא בשנה הראשונה לרילוקיישן לדעתי ההתאקלמות תקח זמן.
בחברה יש כאלו שעברו, ואחת מהם בתהליכי קבלת גרין קארד אחרי שנה וקצת.
המס זה באמת משהו משמעותי שאני צריכה לקבל תשובות לגביו, מקווה שיהיו כאלה כבר מחר.
וכן אנחנו נשואים כבר כמה שנים, דרך הרבנות. מה שכן, עדיין לא שינינו את הסטטוס בתז. האם זה משנה? כי כן יש לנו תעודת נישואין וכו׳. בכל מקרה לדעתי זה לא יהיה סיפור אפשר ללכת למשרד הפנים ולשנות את זה.
מבחינת מסמכים, יש משהו שצריך לתרגם?
כל הזמן עולות לי עוד שאלות למרות שנברתי וחפרתי באתר. אני מרגישה ממש לא מוכנה ולא מאורגנת.
האם יש למישהו מדריך? דף הוראות וכד׳?
 

boneguy

New member
אם ככה

אין משמעות לתעודת הזהות. צריך תעודת נישואין וזהו. בשלב הזה, מכיוון שהתהליך נעשה בארץ, אין צורך לתרגם. סביר שבהמשך תצטרכו לתרגם את תעודת הנישואין. מה שהרוב עושים זה פשוט מכינים תרגום ב- WORD, וחותמים שהוא נכון (אנחנו עשינו).
&nbsp
לגבי מיסים, ברגע שתעברו תצטרכו לשלם פה מס. יש עכשיו הרבה בלאגן עם מס הכנסה בארץ, ושווה להתייעץ עם איש מקצוע. שאנחנו עברנו זה היה הרבה יותר פשוט.
&nbsp
זה המקום לשאול שאלות. אין בעיה, בשביל זה אנחנו פה. ושאנחנו לא יודעים אנחנו אומרים שאנחנו לא יודעים. למשל, לא חושב שיש פה מישהו מהאזור אליו אתם עוברים. אגב, העובדה שיש תקדים של הוצאות גרין קארדים בחברה זה סימן חיובי. הכל מקרה, אני חושב שאתם רוצים להיות לפחות 3 שנים קלנדריות מחוץ לישראל על מנת לא להיות חייבים מיסים.
&nbsp
לגבי לכמה זמן וגעגועים - זה מאוד אינדיווידואלי. יכול להיות שתרגישו שאתם רוצים לחזור, ויכול להיות שלא. העובדה שאתם עוברים בצורה דיי חופשית (בלי ילדים) תעשה את ההחלטה הרבה יותר קלה, איזה החלטה שזו תהיה.
&nbsp
בהצלחה
 
תנסו

להכניס התחייבות להוצאת גרין כארד לחוזה העבודה שלכם מול החברה.
בין אם זה שנה, שנתיים או יותר אחרי המעבר, אבל שיהיה כתוב בחוזה.
שיהיה בהצלחה
 

KallaGLP

New member
מן הסתם יש הבדל בין קליפורניה לפלורידה.

אותו גובה שכר יכול להיראות מגוחך במקום אחד ומספיק במקום אחר. מה גם שמרבית המשיבים מכירים את מקומות ההייטק היקרים יותר, והרוב שואלים על המקומות האלה. את יוקר המחיה בפלורידה אני מניחה שרבים מאיתנו כלל לא מכירים ולכן אין הרבה מה להעיר בעניין. מה גם שיש הבדל עצום בין משפחה עם ילדים לזוג ללא ילדים, ויש השפעה גם לאורך תקופת השהות המתוכננת (מבחינת מיסוי), מטרות המעבר ועוד. ככה שהטענה שמישהו כאן יגיד באופן גורף, בלי קשר לנסיבות המקרה הספציפי, ש"עבור פחות מ-150K לא יוצאים מהבית" היא מכלילה ומטעה ובעיקר לא הוגנת כלפי משתתפים בפורום שמשקיעים זמן ומאמץ לענות על שאלות על פי מיטב הבנתם וניסיונם.
 

Galyv

New member
האם אפשר אם שנתיים ניסיון בפיתוח לעבור?

חשבתי ש L1 מיועדת יותר למנהלים ותפקידים דומים? האם שנתיים בפיתוח מספיקים לזה?
 

liviur

New member
L1B לא A

מומחה טכני לענייני החברה.
בעיקרון - צריך להוכיח את ההבנה העמוקה בענייני החברה ואת היכולת לתרום לחברה בשוק המקומי על ידי המעבר.
&nbsp
אז אפשרי מבחינה טכנית.
 

ilanvag

New member
פלורידה משמעותית יותר זולה מרוב המקומות שאנשים

בדרך כלל עוברים אליהם ברילוקיישן (קליפורניה, בוסטון, ניו-יורק וכדומה).
&nbsp
בעיקרון, כל עוד אתם זוג צעיר וללא ילדים, וכל עוד לא תשתוללו -- וקיבלת הצעות טובות פה לגבי דיור, כמו לא בהכרח ללכת לקומפלקס יקר עם בריכה וכדומה שעולה בהתאם -- אז אתם תסתדרו גם עם 80K.
&nbsp
האתגר יהיה ברגע שיתחילו להגיע ילדים, וזה משנה את כל הרכב ההוצאות; ולכן, השאיפה שלך צריכה להיות להגיע לגרין קארד כמה שיותר מהר (להכניס לחוזה, עם הגדרת זמן!), כדי שתהיה לך אפשרות לעבור לחברה אחרת ולשפר את המשכורת. קחי בחשבון שבכל מקרה, גרין קארד זה תהליך של כמה שנים, גם אם מתחילים את זה עבורך באופן מיידי...
&nbsp
תצמצמו בהוצאות ותנסו לחסוך כמה שיותר -- תצטרכו את הכסף בהמשך.
&nbsp
ובהערת אגב -- אם את מפתחת עם שנתיים ניסיון בלבד, ועדיין החברה רוצה לשלוח אותך לארה"ב, אז את כנראה מאוד טובה... מה שאומר שאם "תסתדרי" עם גרין קארד, אז אתם גם תסתדרו בהמשך.
&nbsp
בהצלחה
 
למעלה