התכנית שתוכננה בקול ישראל בנושא פינק פלויד

FunkyMonk

New member
בהסתכלות שניה

אני די משוכנע שזה לא הקורס שאני מדבר עליו. הקורס שאני מדבר עליו, הוא על שם איזה בחור עם שם משעשע, אם אני זוכר נכון. פה לא מוזכר העניין, וכיוון שיש לי המוני מכתבים מבר אילן, ועל כולם כתוב השם הזה, אני די בטוח שהמסמך הזה אינו קשור לקורס שאני מדבר עליו. בכל מקרה, אם אתה מדבר על קורסי ההעשרה שעוברים בכיתה ז' - זה שטויות, אמנם לא עברתי אותם, אבל אני מכיר אישית אנשים שכן, ואני יודע בוודאות שזה ממש כך - "העשרה" ותו לא. מה גם שלומדים הכל מחדש בכיתה ח'.
 
כל הקורסים למחוננים הם "העשרה"

זה שם קוד לתכנים שאתה לא לומד בביה"ס, אלא אחה"צ, כדי להעשיר את הידע ואת הסקרנות. יש ימי העשרה בבתי ספר למחוננים כמו באופק, כשהתלמידים מגיעים פעם אחת בשבוע ולומדים שם במשך כל היום, כמה שעות. לפי מיטב ידעתי, אין בישראל בתי ספר שכל יעודם הוא לימוד מחוננים, רק קורסי העשרה כאלו בתוך בתי ספר מסויימים, או "כיתות מחוננים". (בפועל, לומדים בהם תלמידים מצטיינים, לאו דווקא ברמה של מחוננים) עצם העובדה שעברת מבחנים שמיועדים לאתר 2 אחוזים מהאוכלוסיה, מעידה, לפחות באופן תאורטי, על מחוננות. הדרך הזאת לאתר מחוננים היא בעייני שגויה, שכן, אלו רק מבחנים ומטבע הדברים - יש תלמידים שיודעים כיצד להצליח בהם יותר, ויש תלמידים שפחות. אני חושב שקורסי העשרה מהסוג הזה, על אף הרמה הגבוה שלהם, צריכים להיות פתוחים לכל המבקש, בצורה הזאת, במוקדם ובמאוחר יווצר תהליך ברירה טבעית, כך שרק התלמידים הטובים באמת, לאו דווקא לפי איך שהמבחנים טוענים, יצליחו להמשיך ולהתקדם. אני יודע לפחות על מוסד אחד שפועל בצורה כזאת, כדוגמת "האוניברסיטה הפתוחה", שמאפשר לכל המבקש להתקבל, בלי שום קשר לעבר שלך ולתעודת הבגרות שלך, כך שגם כאן, נוצר תהליך של ברירה טבעית, אלו שלא מתאימים ללימודים אקדמיים, במוקדם או במאוחר, נושרים. באוניברסיטת ת"א למשל, נפתח "קורס מבוא לרפואה" לתלמידים, ללא שום מבחנים מוקדמים, כך שכל המבקש להתקבל, מתקבל לאחר ראיון קצר. בעייני זה מבורך.
 

FunkyMonk

New member
"העשרה"

מכוון "להעשיר את הידע". להעשיר זה לא לפתח או לקדם, אלא להעשיר. תחשוב על זה כעל להוסיף תבלין חדש למאכל האהוב עליך. זה מגוון, זה נחמד, אבל זה לא משהו חדש לחלוטין. וד"א, עברתי את המבחנים של בראילן, אבל זה לא עושה אותי מחונן. אם אתה רוצה לדבר במונחים מספריים, האייקיו שלי אמור להיות ממוצע לחלוטין (לא עברתי מבחן רשמי, אבל עברתי דברים כאלו ואחרים). בסביבות ה-120. ויחד איתי עברו עוד הרבה ממוצעים אחרים. מה שכן - היו בשכבה שלי שני מחוננים שלמדו שנה מעלינו, כלומר - סיימו את הבגרות בכיתה ט'. כמובן ששניהם קיבלו ציוניים מביישים (בשביל תלמידי בר-אילן, 70-80 זה מבייש). אבל העובדה שהם הצליחו ללמוד וקטורים וטריגו במרחב בכיתה ט', בזמן ששאר חברי השכבה שלהם לומדים x+y=5, זה מדהים מבחינתי, בלי קשר לציון שלהם.
 

wish i was here

New member
כן,יש גם דברים כאלה

לצערי בכתה ט' לא הייתי ברמה של שאלון 007. אגב,אני דוגמא לבן-אדם עם אייקיו גבוה שלא נחשב למחונן...לא יודע יש כל מני קומבינציות,וכנראה שאצלי בגלל שהיה לי תחום אחד שהייתי מאד חזק בו זה הקפיץ לי את התוצאה.
 
אם אתה ממוצע, מלכתחילה לא הייתה מתקבל

לתכנית שאני מדבר עליה, אולי אנחנו מדברים על תוכניות \קורסים שונים של בר אילן. כמו שאמרתי, התוכניות האלו נקראות "העשרה", משום שאתה לומד שם רק פעם אחת בשבוע, כמה שעות שבועיות, זה לא תחליף ללימודים בביה"ס, אלו שלומדים בפרוייקט האלו, לומדים במקביל בביה"ס שלהם מתמטיקה, ביחד עם כל החברים שלהם. יש כאלו שמקבלים פטור ממתמטיקה עם הזמן, ובהתאם ליכולות שלהם, אך רוב האנשים לא. המידע שמועבר בשיעור מתבסס על המידע שאתה לומד בביה"ס.
 

FunkyMonk

New member
אמרתי כבר

שאנחנו מדברים על דברים שונים. הקורס שאני מדבר עליו ממש לא מיועד למחוננים, אבל כפי שאמרת לפני כמה הודעות, יש מעין "ברירה טבעית", ככה שרק הטובים ביותר מגיעים לקצה. למרות שתמיד יש כמה לא קשורים..
 

FunkyMonk

New member
איינשטיין עלה על תורת היחסות הפרטית

בזמן שהיה בן 16, כשאיימו עליו שאוטוטו הוא מסולק, כשהדבר האחרון שהוא חשב עליו זה להגיע לגדולה. הוא לא הגיע לגדולה, הוא היה שם תמיד. הבן אדם עלה על התורה החשובה ביותר במאה השנים האחרונות (טוב נו, 103), ע"י ציור (או לפחות ציור תיאורטי). הוא לא אמר לעצמו "אני אהיה פיסיקאי מפורסם", כיוון שבאותו זמן הוא בקושי ידע מתמטיקה, ובטח שלא שאף להיות פרופסור לפיסיקה (וגם אם שאף - לא האמין לעצמו).
 

holo

New member
זאת השתחצנות שמגיעה להתנשאות לא מוצדקת

ולא ריאלסיטית אפילו, הייתי אומר.
 

arieltr

New member
פשש...לאיזה כיוון הזוי התפתח השרשור הזה

מעניין ביותר. לא הייתי רוצה להפריע יותר מדי כי נראה לי מפה שדווקא אפשר להפיק הנאה משיחה (או חילופי מילים) עם בחור שאולי עוד 3 שנים יתחיל את חייו האמיתיים, אבל די ברור שידידנו כאן עוד ישנה, לאורך שנות חייו, מצד לצד את דעותיו (הנורא מוצקות משום מה) בנושאים רבים ושונים. העתיד בשינוי מתמיד. אלעד, לא בדיוק רלוונטי מה הדיעות שלך, באשר הם יהיו - זכותך להחזיק דיעה. זה בסדר גמור. אבל כמו שחלק כאן ציינו, גם אם תהיה הכי חכם בישראל, עדין כדאי שתהיה חכם עם טקט. ולגבי הצבא, כדאי שתשנן היטב את המשפט הבא: "לא יהיה מה שאלעד רוצה ומתכנן, יהיה מה שהצבא רוצה ויחליט". אחרת אני חושש שצפויות לך אכזבות עמוקות וגם קצת קשיים. לא רק בצבא, גם בהמשך החיים. ושיהיה לך רק בהצלחה.
 

FunkyMonk

New member
שוב, גם עם זה אני לא מסכים

זה משפט שנובע מייאוש. אמנם לגבי הצבא הוא נכון, אך ממש לא לגבי "החיים". אם לא יהיה מה שאלעד רוצה ומתכנן - לא תהיה משמעות לאלעד. המשפט שכתבת מרגיש כאילו אנחנו חיים בתוך אושיאניה או משהו כזה.
 
השאלה היא מה גורם לך לחשוב שאני מתאים

מבחינה שכלית לתפקידים כאלו? זה לא רק עניין של אינטילגנציה כמו שהיא נמדדת במבחני אינטילגנציה, לדעתי יש כאן עוד הרבה מאד גורמים.
 
לא כל אדם עם אייקיו גבוה מתאים לתפקידים

רגישים או ליחידות מובחרות, אפילו אם הפרופיל שלו גבוה, או במידה ולחלק מהתפקידים הרגישים אין צורך בפרופיל גבוה. זה מורכב מעוד דברים אחרים, שלפי דעתי, אין לי אותם.
 
למעלה