יש הגיון מסוים מאחורי המכתב, אם קוראים את התוכן המקורי ולא את הכתבה המתלהמת, אבל חשוב להבין:
הרופאים האלה לא קוראים שלא להתחסן!
הם לא מצדיקים אף אחד שבחר לא להתחסן!
הם מאמינים שיש דרך יותר טובה להביא את
כלל הציבור להתחסן.
למצער, העובדות בשטח מראות שהם טועים.
והנה דעה קצת שונה, שגם עליה חתומים אנשים בעלי שם: פרופ' אמנון שעשוע , פרופ' רז ירמיה.
מי שבוחר לא להתחסן, נוהג בצורה לא מוסרית!
המוטציות של נגיף הקורונה שינו את כללי המגפה: אדם שלא מתחסן תורם באופן אישי לעליית הסיכון למוות של אחרים
www.ynet.co.il
זה משהו כבר כתבתי כאן בפורום, אבל אני אף אחד, סתם אקראי מהאינטרנט: גם אם מי שמחוסן עדיין יכול להדביק, עצם זה שהוא נותן בית גידול למוטציות, כבר מסכן את האוכלוסייה בצורה משמעותית!
ככל שהפגיע בפרטיות מצערת, חשיפת סטטוס חיסון היא פגיע מינימלית הדרושה כדי לשמר חיי אדם, וצריך להבין ששמירה על החיים קודמת לכל שאר החירויות מסיבה אחת פשוטה:
אדם לא יכול ליהנות משום חירות אם הוא מת.
למתים אין חופש דיבור, אין פרטיות, אין כלום - הם מתים. הלך עליהם. בני משפחתם מסכנים.
אז אין ברירה, ומדי פעם פוגעים בחופשים אחרים כדי לשמור על חיי בני אדם.
גם אני לא אוהב את זה, אבל כשזה באמת נחוץ ונעשה בצורה מידתית, אני חייב להסכים עם זה.
גם מדידת חום בכניסה לסופר היא סוג של פגיע בפרטיות, אבל האם לדעתך צריך לאפשר לאנשים עם חום 38 ומעלה להסתובב בציבור באין מפריע?
אני מקווה מאוד שבית הדין לעבודה יקבל החלטות נכונות, הן לגבי יכולת של מקומות כמו שופרסל לטפל בעובדים סרבניים שמתעקשים לסכן את כולנו, ובמיוחד לגבי מוסדות חינוך.
אגב, מר מנהל פורום:
שאלת אותי כמה פעמים האם הייתי "פושע" וסיכנתי אנשים כשהתהלכתי בחוץ בלי החיסון.
אז תרשה לי לענות לך בשאלה אחרת:
אי שם בשנות ה-60 וה-70 כל הרכבים יוצרו ללא חגורות בטיחות, וכולם נסעו בכביש בלי לחגור וגם לפי החוק זה היה בסדר גמור.
האם זה אומר שאדם שבוחר
היום לנסוע ללא חגורות בטיחות אינו עבריין?
נ.ב.
מעניין, שכשרשתות מסוימות כמו IVORY