../images/Emo13.gif
והדגש בהודעה שלך אכן היה כראוי על המילים "לי" + "שלי". אדם אינו שווה לרטוריקה שלו (לצערי הרב..) ואנו נמדדים במעשינו ולא בדיבורינו, אני יכול לצעוק מהיום עד מחר שאני "מאמין באלוהים"\"אני אדם מוסרי" וכו' אבל הביטוי לאמונה בחיי המ ע ש ה הוא מה שבאמת קובע קודם כלפי עצמי ואח"כ כלפי תפישת הסביבה אותי. בד"נ לגבי אותו נושא, הרמב"ם שהיה חסיד הראציונליזם הצרוף אמנם נותן טעמים "ראציונליים" למצוות חלקם אפילו מדעיים\רפואיים, אבל הרמב"ם כאחד שאמון על ה"אמת" ומודע היה לדינמיות שלה (כפי שהיא מבוטאת בספרו "מורה נבוכים" שהוא ספר פילוסופיה היהודי דתי הכי גדול\עמוק שנכתב) וכו' פוסק להלכה כי "כל תכלית קיום המצוות היא עבודת השם". לא בכדי שרפו את ספריו של הרמב"ם היות ותפישתו השכלתנית לא עלתה בקנה אחד עם התפישה של היהדות בזמנו שהיתה מבחינה הכרתית פשוט-אלילית. אנשים חיפשו הצדקות ראציונליות למצוות\איסורים וכו'.
והדגש בהודעה שלך אכן היה כראוי על המילים "לי" + "שלי". אדם אינו שווה לרטוריקה שלו (לצערי הרב..) ואנו נמדדים במעשינו ולא בדיבורינו, אני יכול לצעוק מהיום עד מחר שאני "מאמין באלוהים"\"אני אדם מוסרי" וכו' אבל הביטוי לאמונה בחיי המ ע ש ה הוא מה שבאמת קובע קודם כלפי עצמי ואח"כ כלפי תפישת הסביבה אותי. בד"נ לגבי אותו נושא, הרמב"ם שהיה חסיד הראציונליזם הצרוף אמנם נותן טעמים "ראציונליים" למצוות חלקם אפילו מדעיים\רפואיים, אבל הרמב"ם כאחד שאמון על ה"אמת" ומודע היה לדינמיות שלה (כפי שהיא מבוטאת בספרו "מורה נבוכים" שהוא ספר פילוסופיה היהודי דתי הכי גדול\עמוק שנכתב) וכו' פוסק להלכה כי "כל תכלית קיום המצוות היא עבודת השם". לא בכדי שרפו את ספריו של הרמב"ם היות ותפישתו השכלתנית לא עלתה בקנה אחד עם התפישה של היהדות בזמנו שהיתה מבחינה הכרתית פשוט-אלילית. אנשים חיפשו הצדקות ראציונליות למצוות\איסורים וכו'.