רמת הסטודנטים במכללות/אוניברסיטאות
בתור אחד שלומד במכללה מהיותר "נחשבות", אני אמנם מסתייג מחלק גם ממה שBlimp אומרת על ערך הלימודים במכללה לעומת אוניברסיטה, הגורמים לפערים, פערים חברתיים וכו' אבל אני די מסכים שרמת הסטודנטים הממוצעת היא לא גבוהה במיוחד. אני לא חושב שלקבל ציון סביר זה הרבה יותר קל במכללות כי גם באוניברסיטאות השונות אפשר לא לבוא לרוב השיעורים, לקרוא תקצירים ולקבל 80, אולי (אולי בלבד) אותו אדם במכללה היה מקבל 85 אבל בזה מסתכם ההבדל. אני לא חושב שכאן הבעיה וכאן ההבדל אלא בדברים שקשורים לרמות הגבוהות יותר של הלמידה וכאן לצערי אני נתקל בהרבה אנשים סביבי שגרמו לי לאכזבה. למשל חלק גדול מהאנשים מפגינים חוסר עניין בולט בכל מה שקשור ללימודים,הסיכוי לפתח שיחה עם אדם אחר על חומרים שקשורים לקורסים הוא נמוך בעיקר בגלל שאותו אדם בד"כ לא מתעניין בקורסים. אין אווירת לימודים כפי שציפיתי שתהיה, השתתפות פעילה בשיעור (לא שאלות טכניות או בקשה שהמרצה יגיד שוב את שם פסק הדין) היא בד"כ מוגבלת לאחוז קטן מאוד של תלמידים, אין מספיק כבוד למרצים ועוד ועוד. בקיצור יש לי אישית הרגשה שחלק גדול מהאנשים בהחלט לא באו להשקיע, לא באמת מעניין אותם מה הם לומדים והם לא רוצים שום הרחבה מעבר למה שנדרש כדי להוציא ציון סביר במבחן. אני הייתי רוצה לקוות שבחלק מהאוניברסיטאות המצב קצת יותר טוב. ובקיצור ולעניין- על אף קווי הדמיון בין המכללות לאונ' (מרצים, התקבלות למשרדים וכו') שהוזכרו כאן, אני די בטוח שחוויית הלמידה במכללה היא יותר ענייה מבאוניברסיטה ממוצעת. ולכן אני מגיע למסקנה שעל אף שהתקבלתי לאן שרציתי בסטאז' ועל אף שיש לי ציונים טובים מאוד ואני מסתדר בלימודים על הכיפאק, מהבחינה האקדמית נטו יש יתרון מסוים לאוניברסיטאות, לפחות עברית ות"א. כמובן שמה שכתבתי על רמת הסטודנטים הוא הכללה גסה שספק אם תעמוד במבחן מחקרי, אבל לפעמים ההרגשה גם היא חשובה כי היא יוצרת את אווירת הלימודים שמכתיבה הרבה דברים באופן ישיר ובאופן עקיף.