למשל, תינוק אחד מאוד שקט, מדבר עם עצמו, כמעט לא בוכה,
ישן טוב, רגוע. ילד שבמהלך כל חייו לא דרש כלום וכשהציעו לו - הרבה פעמים אמר: לא צריך, תמיד היה צנוע, מעולם לא ביקש תשומת לב, לא עשה סקנדל או חשב שמגיע לו (למרות שנתנו והציעו לו כל הזמן אתה הטוב ביותר, זה לא גרם לו להפוך למפונק והוא המשיך להגיד שלא צריך)
לעומתו תינוק שמהיום שנולד כל הזמן דורש משהו, כל הזמן מזכיר שהוא נוכח, כל הזמן מסתכל סביבו באינטנסיביות, כאילו הוא מצפה מהעולם סביבו שיקדיש לו תשומת לב. ברגע משהו לא היה לרוחו היה מתחיל לצרוח. עד היום מלא ביטחון עצמי, מלך הכיתה, רוצה ומבקש דברים, אוהב להיות במרכז העניינים, למשוך תשומת לב, חשוב לו להצליח ולזכות בהכרה, עקשן, לא מוותר.
ילדה שהוזנחה עד גיל 5 חודשים (שהתה בבית חולים, קיבלה רק טיפול פיזי בסיסי וכמעט שום יחס) ואחר כך הייתה עוד כמה חודשים בבית ילדים וחלקה תשומת לב עם ילדים רבים. כולם סביבה נראים אומללים והיא מחייכת, צוחקת. בהתחלה כשסיפרו לי שהיא ילד מיוחדת בשמחת החיים שלה, חשבתי שמנסים "למכור" לי אותה. ואז ראיתי אותה לעומת הילדים האחרים, שנראו עצובים ושפופים כאלה, וההבדל היה ממש בולט לעין. עד היום היא כזאת. ילדה חיובית, חברתית, עם חיוך ומילה טובה.
וכו'...
כולם ילדים טובים, כל אחד בדרכו, שכל אחד מהם קיבל חינוך תוך דגש על קידום התכונות החיוביות וריסון התכונות השליליות, ועדיין השוני בקווי האופי מובהק ובולט.