כתבה מעניינת ב YNET לגבי הפרטה

מצב
הנושא נעול.

yblumann

New member
בני, כל אחד יכול לבדוק שירות טוב!!!

היי אורן
נעזוב לרגע בצד את נושא הפערים החברתיים, למרות שהורדת מחיר הנסיעה באוטובוס דווקא מצמצמת פערים. ברור שנסיון ראשון בתחום חדש מלווה גם בטעויות. וברור שיש טעויות , אבל ברור גם שהרפורמה הזאת הולכת לסדר היטב את התחבורה הציבורית כאן. אל תשכח שמי שלא עושה לא שוגה. מאידך, אלה שצועקים "אגדן" הם טועים בצורה בסיסית. אז קרא שוב את המחקר הרציני היחיד שנעשה, דו"ח המבקר, ותראה שישנה התקדמות (נכון ל 2002) אבל יש גם טעויות.
בני, כל אחד יכול לבדוק שירות טוב!!!
בני, אנה תקרא את הקטע הסופי של ההודעה שלי עם הכותרת Ynet- כתבה שטחית. תקח לוח עם נייר ; תבחר נקודת מפגש מרכזית עם הרבה אוטובוסים ותבחר תחנה. במשך 4 שעות תציין כל פעם שאוטו עוצר את מספר הקו , מס האוטו וזמן ההגעה. תחזור על התהליך מספר פעמים בימים ושעות שונות. השווה את הממצאים עם לוח הזמנים. Rocket Science??? לא!! זה בדיוק מה שהרשות המפקחת בלונדון עושה!! ואחרי כל כך הרבה שנות נסיון, שיטת ה carrot & stick היא היחידה שעובדת: מי שלא עומד בלוח הזמנים נקנס באחוז מסוים של התשלום החדשי מהרשות. מי שמצטיין מקבל בונוס. המנגנון הזה לא חשאי ,וכל הדברים האילו קבועים ומצוינים בחוזה ההפעלה. האם משרד התחבורה עושה דברים כאילו???? Yoram in London.
 
יורם, שני דברים

בני, כל אחד יכול לבדוק שירות טוב!!!
בני, אנה תקרא את הקטע הסופי של ההודעה שלי עם הכותרת Ynet- כתבה שטחית. תקח לוח עם נייר ; תבחר נקודת מפגש מרכזית עם הרבה אוטובוסים ותבחר תחנה. במשך 4 שעות תציין כל פעם שאוטו עוצר את מספר הקו , מס האוטו וזמן ההגעה. תחזור על התהליך מספר פעמים בימים ושעות שונות. השווה את הממצאים עם לוח הזמנים. Rocket Science??? לא!! זה בדיוק מה שהרשות המפקחת בלונדון עושה!! ואחרי כל כך הרבה שנות נסיון, שיטת ה carrot & stick היא היחידה שעובדת: מי שלא עומד בלוח הזמנים נקנס באחוז מסוים של התשלום החדשי מהרשות. מי שמצטיין מקבל בונוס. המנגנון הזה לא חשאי ,וכל הדברים האילו קבועים ומצוינים בחוזה ההפעלה. האם משרד התחבורה עושה דברים כאילו???? Yoram in London.
יורם, שני דברים
משרד התחבורה בטח לא עושה דברים כאלה וגם המכון לחקר התחבורה בטכניון. מעבר לכך, תלוי מה בודקים: אם אתה מדבר על תפעול, זה דבר אחד. אבל אם אתה מדבר על השגת יעדי הרפורמה, זה דבר אחר. לכן "שאלות המחקר" הן שונות. וכמובן לא "כל אחד" יכול לעשות את זה.
 

846

Active member
../images/Emo45.gif

היי בני
מדברי פוליטיקאים על ההפרטה למדתי כי הם מחפשים אותה בכל מחיר, ומבלי לבדוק תחילה. האם החלוקה לאשכולות נכונה ? האם קווי האוטובוסים הקיימים שנקבעו כידוע על ידי המפקח על התעבורה מתאימים למציאות בכל הפרמטרים האפשריים דוגמת תדירות, סוג כלי רכב וכיו"ב ? האם מישהו חשב על תנאי העסקת נהגים עליהם רובצת אחריות כבדה בהסעת עשרות אנשים ? האם אופי ורמת השירות ללקוחות מוגדרים ? האם טבלת המחירים שנקבעת בכלל על ידי משרד האוצר הוגנת כלפי כל המפעילים החדשים והקיימים או שמה יש אפלייה ? ישנן עוד שאלות רבות, אולם כמו שציינת בעצמך לגבי המכון לחקר התחבורה בטכניון שלא ביצע שום עבודת מחקר בתחום, לא נתקלתי בשום עבודת מחקר גם של מוסד רציני אחר. זאת חכמה קטנה מאוד להעתיק כמה מהמאפיינים המזוהים עם ארצות הברית של אמריקה, ולא את כל השאר. אז את אילו מאפיינים לקחו ? את אלו שמרחיבים את הפערים בחברה, את אלו המקשים על האדם הקטן הממוצע כמוך וכמוני, את אלו המונעים בטחון סוציאלי ועוד. יש מספיק גורמים בארץ ובחו"ל שיכולים לבצע מחקר מסודר על הצרכים בתח"ץ, ורצוי מאוד שכל שינוי יהיה על סמך מחקר שכזה.
 

connex

Active member
עדות אישית וציונים לחברות

כתבה מעניינת ב YNET לגבי הפרטה
עדות אישית וציונים לחברות
בתור נוסע מתמיד בתח"צ יוצא לי לנסוע באופן תדיר במספר חברות לקחתי לי מס' קריטריונים להשוואה ונתתי ציונים מסולם של 1 עד 5 החברות שמקבלות את הציונים הם: אגד, סופרבוס רמלה לוד, קונקס אשדוד, מטרופולין ומטרודן. דיוק: אגד- לא ממש מדייקים אבל זה לא תלוי בהם כאשר אני עולה מתחנת ביניים. ברחובות האוטובוס לפעמים מאחר בכמה דקות (בשעות הערב במיוחד) ובתל אביב יוצא בזמן. ציון- 4 סופרבוס- בפעמים הבודדות שנסעתי איתם הם יצאו בזמן. ציון-5 קונקס- בכל הפעמים שנסעתי איתם הם יצאו בזמן. ציון-5 מטרופולין- אותם אני תופס בתחנת ביניים ולכן לא מתייחס כאן לדיוק. מטרודן- עד היום יצאו בזמן. ציון-5 צי רכבים אגד- ברוב הפעמים אני נוסע עם רכבים חדשים אך לא חסרים פעמים שדווקא רכבים ישנים יוצאים. ציון- 3 סופרבוס- מתוך 5 פעמים שנסעתי איתם עד היום פעם אחת זה היה באוטובוס חדש ובשאר הפעמים אוטובוסים ישנים של דן. ציון-2 קונקס- תמיד אוטובוסים חדשים למעט פעם אחת שנסעתי באוטובוס של אגד שנשכר ע"י קונקס. ציון-4 מטרופולין- רכבים חדשים תמיד. ציון-5 מטרודן- כנ"ל. ציון-5 אדיבות נהגים אגד- לא חסרים נהגים אדיבים שם שמדריכים אנשים לאן להגיע ולאן. בנוסף הם מוכנים לענות על כל שאלה ואם הם לא יודעים את התשובה אז הם מפנים למי שצריך לדעת. ציון-5 סופרבוס- לא חסרים שם נהגים שצועקים על נוסעים שיעלו יותר מהר כי הם ממהרים. ציון-2 קונקס- גם כאן נהגים אדיבים שמדריכים בסבלנות את הנוסעים. ציון-5 מטרופולין- לא נתקלתי ביחס מסויים מצד הנהגים לנוסעים. ציון 3 מטרודן- נהגים אדיבים שמסבירים לאן להגיע ולפעמים גם מורידים שלא בתחנות על מנת להקל על הנוסעים. ציון4 רק בגלל הסכנה שבדבר. מידע לנוסע אגד- כבר נתקלתי במצב שלא כל הקווים נמצאים באתר. ציון-4 סופרבוס- אתר המורכב מסריקת לוח הזמנים ברמלה-לוד ונסיעות בשוהם. אין שם מידע על קווי מודיעין עלית. ציון-3 קונקס- הקווים החדשים שלהם (282,322) לא מעודכנים בלוח המחירים. ציון-3 מטרופולין ומטרודן- אתר מושקע עם מסלולי קווים ולוחות זמנים מלאים. ציון-5
 

OMER G17

New member
סחתיין על ההשקעה

עדות אישית וציונים לחברות
בתור נוסע מתמיד בתח"צ יוצא לי לנסוע באופן תדיר במספר חברות לקחתי לי מס' קריטריונים להשוואה ונתתי ציונים מסולם של 1 עד 5 החברות שמקבלות את הציונים הם: אגד, סופרבוס רמלה לוד, קונקס אשדוד, מטרופולין ומטרודן. דיוק: אגד- לא ממש מדייקים אבל זה לא תלוי בהם כאשר אני עולה מתחנת ביניים. ברחובות האוטובוס לפעמים מאחר בכמה דקות (בשעות הערב במיוחד) ובתל אביב יוצא בזמן. ציון- 4 סופרבוס- בפעמים הבודדות שנסעתי איתם הם יצאו בזמן. ציון-5 קונקס- בכל הפעמים שנסעתי איתם הם יצאו בזמן. ציון-5 מטרופולין- אותם אני תופס בתחנת ביניים ולכן לא מתייחס כאן לדיוק. מטרודן- עד היום יצאו בזמן. ציון-5 צי רכבים אגד- ברוב הפעמים אני נוסע עם רכבים חדשים אך לא חסרים פעמים שדווקא רכבים ישנים יוצאים. ציון- 3 סופרבוס- מתוך 5 פעמים שנסעתי איתם עד היום פעם אחת זה היה באוטובוס חדש ובשאר הפעמים אוטובוסים ישנים של דן. ציון-2 קונקס- תמיד אוטובוסים חדשים למעט פעם אחת שנסעתי באוטובוס של אגד שנשכר ע"י קונקס. ציון-4 מטרופולין- רכבים חדשים תמיד. ציון-5 מטרודן- כנ"ל. ציון-5 אדיבות נהגים אגד- לא חסרים נהגים אדיבים שם שמדריכים אנשים לאן להגיע ולאן. בנוסף הם מוכנים לענות על כל שאלה ואם הם לא יודעים את התשובה אז הם מפנים למי שצריך לדעת. ציון-5 סופרבוס- לא חסרים שם נהגים שצועקים על נוסעים שיעלו יותר מהר כי הם ממהרים. ציון-2 קונקס- גם כאן נהגים אדיבים שמדריכים בסבלנות את הנוסעים. ציון-5 מטרופולין- לא נתקלתי ביחס מסויים מצד הנהגים לנוסעים. ציון 3 מטרודן- נהגים אדיבים שמסבירים לאן להגיע ולפעמים גם מורידים שלא בתחנות על מנת להקל על הנוסעים. ציון4 רק בגלל הסכנה שבדבר. מידע לנוסע אגד- כבר נתקלתי במצב שלא כל הקווים נמצאים באתר. ציון-4 סופרבוס- אתר המורכב מסריקת לוח הזמנים ברמלה-לוד ונסיעות בשוהם. אין שם מידע על קווי מודיעין עלית. ציון-3 קונקס- הקווים החדשים שלהם (282,322) לא מעודכנים בלוח המחירים. ציון-3 מטרופולין ומטרודן- אתר מושקע עם מסלולי קווים ולוחות זמנים מלאים. ציון-5
סחתיין על ההשקעה
רק שתדע שאני נתקלתי בנהג לא אדיב בכלל בקונקס...אז ככה שאי אפשר להכליל
 

fireman

New member
כפי שכתב ידידנו קונקס.....הוא ערך

סחתיין על ההשקעה
רק שתדע שאני נתקלתי בנהג לא אדיב בכלל בקונקס...אז ככה שאי אפשר להכליל
כפי שכתב ידידנו קונקס.....הוא ערך
את ההשוואה הזאת או יותר נכון את טבלת הציונים לחברות אותן ציין עפ"י עדות נוסע העושה שימוש באופן תדיר בחברות התחבורה הנ"ל. נסיעות בודדות אינן יכולות להוות מדד וגם לא מקרים חריגים שבטוחני יתכן וקרו בכל אחד מהחברות. אם על 50 נסיעות נניח היה נהג אחד שלא היה אדיב אפשר להתייחס לכך כיוצא דופן ולא כחלק ממגמה מסויימת ועקבית.
 

yblumann

New member
fireman אנה קרא את סוף מה שכתבתי

כפי שכתב ידידנו קונקס.....הוא ערך
את ההשוואה הזאת או יותר נכון את טבלת הציונים לחברות אותן ציין עפ"י עדות נוסע העושה שימוש באופן תדיר בחברות התחבורה הנ"ל. נסיעות בודדות אינן יכולות להוות מדד וגם לא מקרים חריגים שבטוחני יתכן וקרו בכל אחד מהחברות. אם על 50 נסיעות נניח היה נהג אחד שלא היה אדיב אפשר להתייחס לכך כיוצא דופן ולא כחלק ממגמה מסויימת ועקבית.
fireman אנה קרא את סוף מה שכתבתי
ערן, כתבתי כיצד ניתן למדוד שירות בצורה מקצועית; זה לא Rocket science וזה בדיוק כיצד בלונדון הפיקוח עובד. חברה .שאין לה הסבר מתקבל על הדעת מדוע השירות הנמדד באופן קבוע לא מבוצע כפי שמותנה בחוזה ,פשוט נקנסת . תתפלא כמה שקנסות משפרים את רמת השירות. קנסות גדולים לא מגוחכים. תבדוק את הכותרת על כתבה שטחית של Ynet Yoram in London
 

fireman

New member
אחת הבעיות בהפרטה הזאת היא

fireman אנה קרא את סוף מה שכתבתי
ערן, כתבתי כיצד ניתן למדוד שירות בצורה מקצועית; זה לא Rocket science וזה בדיוק כיצד בלונדון הפיקוח עובד. חברה .שאין לה הסבר מתקבל על הדעת מדוע השירות הנמדד באופן קבוע לא מבוצע כפי שמותנה בחוזה ,פשוט נקנסת . תתפלא כמה שקנסות משפרים את רמת השירות. קנסות גדולים לא מגוחכים. תבדוק את הכותרת על כתבה שטחית של Ynet Yoram in London
אחת הבעיות בהפרטה הזאת היא
שהחברות קופצות יותר מידי גבוה ויותר מידי רחוק ומציבות לעצמן תנאים שספק אם הן בעצמן יכולות לעמוד בהם כמו התמלוגים האדירים שמשלמת מטרודן מעבר ליכולתה הכלכלית כנראה הלו"ז השאפתני של קווים שכנראה לחברה עצמה אין אפשרות לעמוד בו ואלו מקומות הכשל. כפי שכתבו קודמים, הכתבה באמת שטחית ונמדדה עפ"י מדגם בהחלט לא מייצג של אולי 10 גולשים שהביאו מחאה על חברת קווים בכמה תגובות מטופשות לכתבה קודמת בYNET בנוגע להפרטה. לא נעשה סקר מקיף, לא נבדקו העובדות בשטח, פשוט לקחו מה שיש והוציאו עם זה כתבה....שוב - שטחית. אני מסכים בהחלט עם יורם שצריך לקנוס את החברות ובנעק בכדי להביא באמת לשיפור השירות הנוסע....מה שהצחיק אותי שהם מתלוננים על המכונות שקנו מדן....המכונות מהתח"צ יותר טובות?!
הצחיקו לי את הרלסים. אני חושב שנכון יהיה לעשות לפתוח אזורים מסויימים למספר מפעילים בו זמנית..... היום מטרודן למשל עוברת בשיא המרץ בבאר שבע ועדיין האוטובוסים מלאים והחאפרים כבר מדלגים על תחנות כי המוניות שלהם נשפכות מהחלונות.... מסקנה, יש מקום לעוד חברה ועוד איך שיש. למרות שהמצב הנוכחי בבאר שבע הוא מצויין, הכנסת חברה נוספת תהיה תחרות אמיתית.
 
נראה לי שהם מתכוונים למכונות התח"צ

אחת הבעיות בהפרטה הזאת היא
שהחברות קופצות יותר מידי גבוה ויותר מידי רחוק ומציבות לעצמן תנאים שספק אם הן בעצמן יכולות לעמוד בהם כמו התמלוגים האדירים שמשלמת מטרודן מעבר ליכולתה הכלכלית כנראה הלו"ז השאפתני של קווים שכנראה לחברה עצמה אין אפשרות לעמוד בו ואלו מקומות הכשל. כפי שכתבו קודמים, הכתבה באמת שטחית ונמדדה עפ"י מדגם בהחלט לא מייצג של אולי 10 גולשים שהביאו מחאה על חברת קווים בכמה תגובות מטופשות לכתבה קודמת בYNET בנוגע להפרטה. לא נעשה סקר מקיף, לא נבדקו העובדות בשטח, פשוט לקחו מה שיש והוציאו עם זה כתבה....שוב - שטחית. אני מסכים בהחלט עם יורם שצריך לקנוס את החברות ובנעק בכדי להביא באמת לשיפור השירות הנוסע....מה שהצחיק אותי שהם מתלוננים על המכונות שקנו מדן....המכונות מהתח"צ יותר טובות?!
הצחיקו לי את הרלסים. אני חושב שנכון יהיה לעשות לפתוח אזורים מסויימים למספר מפעילים בו זמנית..... היום מטרודן למשל עוברת בשיא המרץ בבאר שבע ועדיין האוטובוסים מלאים והחאפרים כבר מדלגים על תחנות כי המוניות שלהם נשפכות מהחלונות.... מסקנה, יש מקום לעוד חברה ועוד איך שיש. למרות שהמצב הנוכחי בבאר שבע הוא מצויין, הכנסת חברה נוספת תהיה תחרות אמיתית.
נראה לי שהם מתכוונים למכונות התח"צ
הרי יש בתון מדבקות של דן והן גם נראות כמו אלו של דן והסיכוי להיתקל בהן בקווים גבוה יותר, כי יש יותר כמות של מכונות תח"צ מאשר של דן בשירות חברת "קווים".
 
ד"א, לגבי האתר של מטרודן...

עדות אישית וציונים לחברות
בתור נוסע מתמיד בתח"צ יוצא לי לנסוע באופן תדיר במספר חברות לקחתי לי מס' קריטריונים להשוואה ונתתי ציונים מסולם של 1 עד 5 החברות שמקבלות את הציונים הם: אגד, סופרבוס רמלה לוד, קונקס אשדוד, מטרופולין ומטרודן. דיוק: אגד- לא ממש מדייקים אבל זה לא תלוי בהם כאשר אני עולה מתחנת ביניים. ברחובות האוטובוס לפעמים מאחר בכמה דקות (בשעות הערב במיוחד) ובתל אביב יוצא בזמן. ציון- 4 סופרבוס- בפעמים הבודדות שנסעתי איתם הם יצאו בזמן. ציון-5 קונקס- בכל הפעמים שנסעתי איתם הם יצאו בזמן. ציון-5 מטרופולין- אותם אני תופס בתחנת ביניים ולכן לא מתייחס כאן לדיוק. מטרודן- עד היום יצאו בזמן. ציון-5 צי רכבים אגד- ברוב הפעמים אני נוסע עם רכבים חדשים אך לא חסרים פעמים שדווקא רכבים ישנים יוצאים. ציון- 3 סופרבוס- מתוך 5 פעמים שנסעתי איתם עד היום פעם אחת זה היה באוטובוס חדש ובשאר הפעמים אוטובוסים ישנים של דן. ציון-2 קונקס- תמיד אוטובוסים חדשים למעט פעם אחת שנסעתי באוטובוס של אגד שנשכר ע"י קונקס. ציון-4 מטרופולין- רכבים חדשים תמיד. ציון-5 מטרודן- כנ"ל. ציון-5 אדיבות נהגים אגד- לא חסרים נהגים אדיבים שם שמדריכים אנשים לאן להגיע ולאן. בנוסף הם מוכנים לענות על כל שאלה ואם הם לא יודעים את התשובה אז הם מפנים למי שצריך לדעת. ציון-5 סופרבוס- לא חסרים שם נהגים שצועקים על נוסעים שיעלו יותר מהר כי הם ממהרים. ציון-2 קונקס- גם כאן נהגים אדיבים שמדריכים בסבלנות את הנוסעים. ציון-5 מטרופולין- לא נתקלתי ביחס מסויים מצד הנהגים לנוסעים. ציון 3 מטרודן- נהגים אדיבים שמסבירים לאן להגיע ולפעמים גם מורידים שלא בתחנות על מנת להקל על הנוסעים. ציון4 רק בגלל הסכנה שבדבר. מידע לנוסע אגד- כבר נתקלתי במצב שלא כל הקווים נמצאים באתר. ציון-4 סופרבוס- אתר המורכב מסריקת לוח הזמנים ברמלה-לוד ונסיעות בשוהם. אין שם מידע על קווי מודיעין עלית. ציון-3 קונקס- הקווים החדשים שלהם (282,322) לא מעודכנים בלוח המחירים. ציון-3 מטרופולין ומטרודן- אתר מושקע עם מסלולי קווים ולוחות זמנים מלאים. ציון-5
ד"א, לגבי האתר של מטרודן...
לא בדקתי קוים אחרים, אבל קו 370 לא מעודכן...
 
ולגבי משכורות... ../images/Emo23.gif

כתבה מעניינת ב YNET לגבי הפרטה
ולגבי משכורות...

אני מבין שזה לא בסדר שקבוצות אוכלוסיה מקבלת X כסף, בעוד קבוצה אחרת מקבלת פחות, אבל הורדת המשכורות לקבוצה X פוגעת במשק, ומורידה את ערך המשכורות, מה שנותן למעסיקים לאפשר עבודות בתנאים גרועים יותר ובמשכורות נמוכות יותר. כמובן שזה פוגע בקבוצות חלשות, לדוגמה משפחות חד הוריות, בהן ההורה רוצה לעבוד, אך התנאים והמשכורת לא מאפשרים לו לגדל את משפחתו בשלווה. נקודת הראייה בארץ היא מאוד מגעילה:
למה הוא מקבל ככה
זו שגיאה, השאלה שצריכה להיות היא:
למה אני לא מקבל ככה
ולזה צריך לשאוף, ובזה צריך להאמין, וצריך לזכור דבר אחד: מי שלא מנסה, מי שלא שואף, ומי שלא מאמין - לא מצליח, וזו עובדה. זה היה 60 שניות על משכורות במדינה
 

yblumann

New member
אוהד- משכורת נהגים ואבטלה

ולגבי משכורות...

אני מבין שזה לא בסדר שקבוצות אוכלוסיה מקבלת X כסף, בעוד קבוצה אחרת מקבלת פחות, אבל הורדת המשכורות לקבוצה X פוגעת במשק, ומורידה את ערך המשכורות, מה שנותן למעסיקים לאפשר עבודות בתנאים גרועים יותר ובמשכורות נמוכות יותר. כמובן שזה פוגע בקבוצות חלשות, לדוגמה משפחות חד הוריות, בהן ההורה רוצה לעבוד, אך התנאים והמשכורת לא מאפשרים לו לגדל את משפחתו בשלווה. נקודת הראייה בארץ היא מאוד מגעילה:
למה הוא מקבל ככה
זו שגיאה, השאלה שצריכה להיות היא:
למה אני לא מקבל ככה
ולזה צריך לשאוף, ובזה צריך להאמין, וצריך לזכור דבר אחד: מי שלא מנסה, מי שלא שואף, ומי שלא מאמין - לא מצליח, וזו עובדה. זה היה 60 שניות על משכורות במדינה
אוהד- משכורת נהגים ואבטלה
אוהד, בלונדון שההפרטה התחילה ביולי 1985 - של אוטובוסים- היתה אבטלה גבוהה. לכן החברות הזוכות פשוט הציעו שכר יותר נמוך ,ותנאים נלווים מינימליים לנהגים ששכרו. ולא היו לחברות הרבה בעיות לשכור אנשים. טוב לעבוד מאשר להיות מובטל. אבל אחרי 1996 הכלכלה השתפרה, ופשוט החברות נאלצו להעלות את השכר בצורה משמעותית כדי לשמור על כח האדם שלהם. כיום נהגים בלונדון מרויחים יותר ,וחוזי ההפעלה לא שמים את הדגש על מחירים הכי זולים. Yoram in London.
 

levikon

New member
ובנוסף לתגובה של החבר מלונדון.

ולגבי משכורות...

אני מבין שזה לא בסדר שקבוצות אוכלוסיה מקבלת X כסף, בעוד קבוצה אחרת מקבלת פחות, אבל הורדת המשכורות לקבוצה X פוגעת במשק, ומורידה את ערך המשכורות, מה שנותן למעסיקים לאפשר עבודות בתנאים גרועים יותר ובמשכורות נמוכות יותר. כמובן שזה פוגע בקבוצות חלשות, לדוגמה משפחות חד הוריות, בהן ההורה רוצה לעבוד, אך התנאים והמשכורת לא מאפשרים לו לגדל את משפחתו בשלווה. נקודת הראייה בארץ היא מאוד מגעילה:
למה הוא מקבל ככה
זו שגיאה, השאלה שצריכה להיות היא:
למה אני לא מקבל ככה
ולזה צריך לשאוף, ובזה צריך להאמין, וצריך לזכור דבר אחד: מי שלא מנסה, מי שלא שואף, ומי שלא מאמין - לא מצליח, וזו עובדה. זה היה 60 שניות על משכורות במדינה
ובנוסף לתגובה של החבר מלונדון.
נהגי התח"צ היו מקבלים משכורות מהעיריה. כלומר משכורות שאנחנו היינו משלמים להם בצורת מיסים. אם חברה פרטית הייתה משלמת להם 25 אלף שקל לחודש לא היה אכפת לי. אבל כאשר המשכורת באה מהמיסים שלי, מאוד אכפת לי. כולם בוכים על ההפרטה. אבל מי שבוכה הוא זה שבדרך כלל נהנה ממשכורות גבוהות בחברות הלא מופרטות. אני הרי לא צריך לציין את מנהל מוזיאון נמל אשדוד, נכון?
 

yblumann

New member
כתבה שטחית ללא ביסוס או מחשבה

כתבה מעניינת ב YNET לגבי הפרטה
כתבה שטחית ללא ביסוס או מחשבה
Ynet הוא עיתון שטחי שלא ידוע ברמת חשיבה או מקוריות גדולה. ההפרטה בישראל מבוססת על מודל שפותח בבריטניה בשנות ה 80 שלא בדיוק עבד. כפי שהסברתי באופן מפורט בשירשור קודם, למשרד התחבורה אין ,כנראה, את הכלים הדרושים לפיקוח על רמת השירות לנוסע. הסברתי מהם כלים אילו. זה נושא חשוב ביותר: בסך הכל בריטניה המציאה את תהליך ההפרטה ונוסו כאן שיטות שונות וצורות שונות של הפרטה. הנסיון מראה שהפרטה מוצלחת תלויה ביצירת מנגנוני פיקוח, שתפקידם להבטיח שמפעיל החוזה עומד ברמת התיפעול הקבועה בחוזה. החוזה בעצמו צריך להכיל פירוט מדויק של תנאי וצורת הפעלה -וסנקציות אם המפעיל לא עומד בתנאים. אחרי יותר מ 20 שנה של נסיון ,ואחרי שראינו מפעילים שונים ורמות שרות שונות, המודל עובר שנוים. אבל חובה להקים מנגנון פיקוח עם שיניים. בלונדון המנגנון הפיקוח יודע בדיוק- ברמת כרטיס עבודה לנהג -את לוח הזמנים, והוא בודק בצורה שיטתית מדגמי שירות וקונס את אילו שלא עומדים בתנאים -ומעניק בונוסים למצטיינים. תחרות של מספר מפעילים באותו קו- free for all- : יש הוכחות ברורות מבריטניה שזה לא עובד. מה שקורה הוא שהחברות עם הגב הפיננסי הכי חזק מנצחות, פשוט על ידי קביעת מחיר הפסד שמבריח מתחרים. כשהם מנצחים המחיר עולה בהרבה. בנוסף לזה המתחרים עובדים רק בקווים ובשעות הפעלה רוחיות, ולא ב 5 בבוקר או 9 בערב. אני בעד הפרטה. אגד ודן הם לא החברות הכי טובות בעולם ,והשירות לציבור- בהשאוה לאירופה או למזרח אסיה- הוא די בנוני. תחרות רק תשפר את המצב לנוסע וגם לעובדים; בלונדון אחרי הרבה שנים שופר השירות - הסובסידיה עדיין קימת - ומספר האוטבסים כמעט הוכפל. זה טוב לנוסעים ,ולעובדים בתחבורה. מה שאני מתריע עליו הוא חוסר פיקוח ובקרה מצד מי שמשלם לחברות התחבורה. בלי מנגנון פיקוח נאות ,הנסיון הבריטי של יותר מ 20 שנה הוכיח שאחוז הכשלונות ,ואי עמידה בתנאי חוזה שירות גודל והשירות סובל. אתם רוצים לבדוק עם קווים מפעילה את השירות כפי שצריך?? זה נורא .נורא פשוט: תבררו את לוח הזמנים של קו, תבחרו עמדת צפייה בצומת מרכזי, בו עוברים מספר גדול של קווי קוים. כל פעם שאוטו של קווים עוצר בתחנה ,תכתבו את מספר הקו ,מספר האוטו ,ושעת ההגעה. תעשו את זה לפחות 4 שעות. תשוו את הממצא בשטח ללוח הזמנים. תחזרו על התהליך מספר פעמים. אז יש לכם מידע אמין, ולא הרגשות או מסרים אלקטרוניים. תהליך פשוט? כן- כך עבדה הרשות בלונדון. אבל בשביל זה צריך להעסיק אנשים ולשלם להם... Yoram in London
 

846

Active member
../images/Emo45.gif מסכים עם הכל!!!

כתבה שטחית ללא ביסוס או מחשבה
Ynet הוא עיתון שטחי שלא ידוע ברמת חשיבה או מקוריות גדולה. ההפרטה בישראל מבוססת על מודל שפותח בבריטניה בשנות ה 80 שלא בדיוק עבד. כפי שהסברתי באופן מפורט בשירשור קודם, למשרד התחבורה אין ,כנראה, את הכלים הדרושים לפיקוח על רמת השירות לנוסע. הסברתי מהם כלים אילו. זה נושא חשוב ביותר: בסך הכל בריטניה המציאה את תהליך ההפרטה ונוסו כאן שיטות שונות וצורות שונות של הפרטה. הנסיון מראה שהפרטה מוצלחת תלויה ביצירת מנגנוני פיקוח, שתפקידם להבטיח שמפעיל החוזה עומד ברמת התיפעול הקבועה בחוזה. החוזה בעצמו צריך להכיל פירוט מדויק של תנאי וצורת הפעלה -וסנקציות אם המפעיל לא עומד בתנאים. אחרי יותר מ 20 שנה של נסיון ,ואחרי שראינו מפעילים שונים ורמות שרות שונות, המודל עובר שנוים. אבל חובה להקים מנגנון פיקוח עם שיניים. בלונדון המנגנון הפיקוח יודע בדיוק- ברמת כרטיס עבודה לנהג -את לוח הזמנים, והוא בודק בצורה שיטתית מדגמי שירות וקונס את אילו שלא עומדים בתנאים -ומעניק בונוסים למצטיינים. תחרות של מספר מפעילים באותו קו- free for all- : יש הוכחות ברורות מבריטניה שזה לא עובד. מה שקורה הוא שהחברות עם הגב הפיננסי הכי חזק מנצחות, פשוט על ידי קביעת מחיר הפסד שמבריח מתחרים. כשהם מנצחים המחיר עולה בהרבה. בנוסף לזה המתחרים עובדים רק בקווים ובשעות הפעלה רוחיות, ולא ב 5 בבוקר או 9 בערב. אני בעד הפרטה. אגד ודן הם לא החברות הכי טובות בעולם ,והשירות לציבור- בהשאוה לאירופה או למזרח אסיה- הוא די בנוני. תחרות רק תשפר את המצב לנוסע וגם לעובדים; בלונדון אחרי הרבה שנים שופר השירות - הסובסידיה עדיין קימת - ומספר האוטבסים כמעט הוכפל. זה טוב לנוסעים ,ולעובדים בתחבורה. מה שאני מתריע עליו הוא חוסר פיקוח ובקרה מצד מי שמשלם לחברות התחבורה. בלי מנגנון פיקוח נאות ,הנסיון הבריטי של יותר מ 20 שנה הוכיח שאחוז הכשלונות ,ואי עמידה בתנאי חוזה שירות גודל והשירות סובל. אתם רוצים לבדוק עם קווים מפעילה את השירות כפי שצריך?? זה נורא .נורא פשוט: תבררו את לוח הזמנים של קו, תבחרו עמדת צפייה בצומת מרכזי, בו עוברים מספר גדול של קווי קוים. כל פעם שאוטו של קווים עוצר בתחנה ,תכתבו את מספר הקו ,מספר האוטו ,ושעת ההגעה. תעשו את זה לפחות 4 שעות. תשוו את הממצא בשטח ללוח הזמנים. תחזרו על התהליך מספר פעמים. אז יש לכם מידע אמין, ולא הרגשות או מסרים אלקטרוניים. תהליך פשוט? כן- כך עבדה הרשות בלונדון. אבל בשביל זה צריך להעסיק אנשים ולשלם להם... Yoram in London
מסכים עם הכל!!!
 
תגובה מעניינת...

כתבה שטחית ללא ביסוס או מחשבה
Ynet הוא עיתון שטחי שלא ידוע ברמת חשיבה או מקוריות גדולה. ההפרטה בישראל מבוססת על מודל שפותח בבריטניה בשנות ה 80 שלא בדיוק עבד. כפי שהסברתי באופן מפורט בשירשור קודם, למשרד התחבורה אין ,כנראה, את הכלים הדרושים לפיקוח על רמת השירות לנוסע. הסברתי מהם כלים אילו. זה נושא חשוב ביותר: בסך הכל בריטניה המציאה את תהליך ההפרטה ונוסו כאן שיטות שונות וצורות שונות של הפרטה. הנסיון מראה שהפרטה מוצלחת תלויה ביצירת מנגנוני פיקוח, שתפקידם להבטיח שמפעיל החוזה עומד ברמת התיפעול הקבועה בחוזה. החוזה בעצמו צריך להכיל פירוט מדויק של תנאי וצורת הפעלה -וסנקציות אם המפעיל לא עומד בתנאים. אחרי יותר מ 20 שנה של נסיון ,ואחרי שראינו מפעילים שונים ורמות שרות שונות, המודל עובר שנוים. אבל חובה להקים מנגנון פיקוח עם שיניים. בלונדון המנגנון הפיקוח יודע בדיוק- ברמת כרטיס עבודה לנהג -את לוח הזמנים, והוא בודק בצורה שיטתית מדגמי שירות וקונס את אילו שלא עומדים בתנאים -ומעניק בונוסים למצטיינים. תחרות של מספר מפעילים באותו קו- free for all- : יש הוכחות ברורות מבריטניה שזה לא עובד. מה שקורה הוא שהחברות עם הגב הפיננסי הכי חזק מנצחות, פשוט על ידי קביעת מחיר הפסד שמבריח מתחרים. כשהם מנצחים המחיר עולה בהרבה. בנוסף לזה המתחרים עובדים רק בקווים ובשעות הפעלה רוחיות, ולא ב 5 בבוקר או 9 בערב. אני בעד הפרטה. אגד ודן הם לא החברות הכי טובות בעולם ,והשירות לציבור- בהשאוה לאירופה או למזרח אסיה- הוא די בנוני. תחרות רק תשפר את המצב לנוסע וגם לעובדים; בלונדון אחרי הרבה שנים שופר השירות - הסובסידיה עדיין קימת - ומספר האוטבסים כמעט הוכפל. זה טוב לנוסעים ,ולעובדים בתחבורה. מה שאני מתריע עליו הוא חוסר פיקוח ובקרה מצד מי שמשלם לחברות התחבורה. בלי מנגנון פיקוח נאות ,הנסיון הבריטי של יותר מ 20 שנה הוכיח שאחוז הכשלונות ,ואי עמידה בתנאי חוזה שירות גודל והשירות סובל. אתם רוצים לבדוק עם קווים מפעילה את השירות כפי שצריך?? זה נורא .נורא פשוט: תבררו את לוח הזמנים של קו, תבחרו עמדת צפייה בצומת מרכזי, בו עוברים מספר גדול של קווי קוים. כל פעם שאוטו של קווים עוצר בתחנה ,תכתבו את מספר הקו ,מספר האוטו ,ושעת ההגעה. תעשו את זה לפחות 4 שעות. תשוו את הממצא בשטח ללוח הזמנים. תחזרו על התהליך מספר פעמים. אז יש לכם מידע אמין, ולא הרגשות או מסרים אלקטרוניים. תהליך פשוט? כן- כך עבדה הרשות בלונדון. אבל בשביל זה צריך להעסיק אנשים ולשלם להם... Yoram in London
תגובה מעניינת...
מה שאתה אומר: הפרטה עם פיקוח - סיכוי טוב להצלחה. הפרטה ללא פיקוח - סיכוי טוב לנפילה. בקצרה האם יש פיקוח
 

yblumann

New member
אוהד- זו בדיוק השאלה שלי!!!

תגובה מעניינת...
מה שאתה אומר: הפרטה עם פיקוח - סיכוי טוב להצלחה. הפרטה ללא פיקוח - סיכוי טוב לנפילה. בקצרה האם יש פיקוח
אוהד- זו בדיוק השאלה שלי!!!
אוהד, אני שואל בדיוק את השאלה: כיצד משרד התחבורה בודק ומפקח שהחברות באמת עומדות בתנאי השירות? האם יש לו מנגנון טוב ויעיל? האם החוזים מכילים סנקציות ברורות אם המפעיל לא עומד בתנאים? האם מנגנון הפיקוח מפורט בחוזה? דוח מבקר המדינה לא מזכיר את הנושא בכלל. חבל. אני גר בלונדון אז אין לי מושג. דרך אגב אני מכליל את אגד ודן . Yoram in London
 

fireman

New member
הוא לא בודק.....

אוהד- זו בדיוק השאלה שלי!!!
אוהד, אני שואל בדיוק את השאלה: כיצד משרד התחבורה בודק ומפקח שהחברות באמת עומדות בתנאי השירות? האם יש לו מנגנון טוב ויעיל? האם החוזים מכילים סנקציות ברורות אם המפעיל לא עומד בתנאים? האם מנגנון הפיקוח מפורט בחוזה? דוח מבקר המדינה לא מזכיר את הנושא בכלל. חבל. אני גר בלונדון אז אין לי מושג. דרך אגב אני מכליל את אגד ודן . Yoram in London
הוא לא בודק.....
את רמת השירות.....אבל תהיה בטוח שהוא בודק אם התמלוגים מגיעים בזמן כי אחרי הכל, בזה כל ההפרטה מסתכמת....בכסף.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה