כשתקומי בבקור תקראי
מה ההבדל בין הריגת חיה לבשר או ללבוש? אנחנו מסכימים שההריגה צריכה להיות הומנית, (אגב שחיטה היא מאוד לא הומנית וצריך להעביר אותה מן העולם), אך מעבר לכך יש לנו זכות להרוג בעלי חיים. מאחר שאין לנו זכות להרוג בני אדם איפה השוויון? הסיבה היחידה שיש היום איסור על שימוש בשנהב, היא סכנת ההכחדה של בעלי החיים האלה. לאיסור אין שום ערך מוסרי, בבחינת "לא מוסרי להרוג בעלי חיים לשם שימוש בשנהב". את טוענת שאני מבלבל בין אסקימוסים ל"אדם המודרני"? ממש לא. אם את רוצה לטעון שלאסקימוסי מותר להשתמש בפרווה ולי אסור, אנא הסבירי לי למה? (אגב את מודעת שמותר לי, אם אני רוצה, לקנות, למכור, או ללבוש פרווה ואני שואל רק לגבי דעתך המוסרית?) את אומרת הרבה "כביכולים" אך השורה התחתונה היא שאמרת שכמו שאסור לנו לזהם את האוויר כך לבעלי החיים יש זכויות שלפיהם אסור לנו להשתמש בהם. עכשיו את עושה יו-טרן אבל עדיין נשארת בדיעה שיש קשר בין איסור מוסרי על זיהום אוויר, אשר אם ימשך ויצא משליטה יוכל להביא כליה על האנושות, לבין איסור מוסרי שלטענתך קיים על שימוש בבעלי חיים, ואני שואל שוב מה הקשר? אכן חובות וזכויות הן המצאה של האדם, אך אין בכך לשנות את מהות הכוונה שלהם. זכויות היסוד של האדם חקוקות מזה שנים רבות, גם אם תרצי להתעלם מעשרת הדברות כמסמך כלשהו, הרי שיש לך את המגנה-קרטה מהמאה ה13, מלבד העובדה שהזכויות האלה היו מובנות לכל עוד הרבה לפני שהן נחקקו, גם אם לא כיבדו אותן בפועל. זכויות בעלי חיים זאת המצאה חדשה אשר בפועל לבטח אינה תקפה ואני עדיין מחכה לקבל הצדקה מוסרית אחת לרצונך בקיומם. אנא ממך, כשאת באה להסביר למה מגיעות זכויות לבעלי חיים, נסי להביא לדיון משהו יותר משכנע מ"לבעלי חיים יש זכויות כי יש להם", או "כי את רוצה שיהיה להם". זיכרי, את רוצה לשנות סידרי עולם, עליך להביא רעיונות עם משקל.
מה ההבדל בין הריגת חיה לבשר או ללבוש? אנחנו מסכימים שההריגה צריכה להיות הומנית, (אגב שחיטה היא מאוד לא הומנית וצריך להעביר אותה מן העולם), אך מעבר לכך יש לנו זכות להרוג בעלי חיים. מאחר שאין לנו זכות להרוג בני אדם איפה השוויון? הסיבה היחידה שיש היום איסור על שימוש בשנהב, היא סכנת ההכחדה של בעלי החיים האלה. לאיסור אין שום ערך מוסרי, בבחינת "לא מוסרי להרוג בעלי חיים לשם שימוש בשנהב". את טוענת שאני מבלבל בין אסקימוסים ל"אדם המודרני"? ממש לא. אם את רוצה לטעון שלאסקימוסי מותר להשתמש בפרווה ולי אסור, אנא הסבירי לי למה? (אגב את מודעת שמותר לי, אם אני רוצה, לקנות, למכור, או ללבוש פרווה ואני שואל רק לגבי דעתך המוסרית?) את אומרת הרבה "כביכולים" אך השורה התחתונה היא שאמרת שכמו שאסור לנו לזהם את האוויר כך לבעלי החיים יש זכויות שלפיהם אסור לנו להשתמש בהם. עכשיו את עושה יו-טרן אבל עדיין נשארת בדיעה שיש קשר בין איסור מוסרי על זיהום אוויר, אשר אם ימשך ויצא משליטה יוכל להביא כליה על האנושות, לבין איסור מוסרי שלטענתך קיים על שימוש בבעלי חיים, ואני שואל שוב מה הקשר? אכן חובות וזכויות הן המצאה של האדם, אך אין בכך לשנות את מהות הכוונה שלהם. זכויות היסוד של האדם חקוקות מזה שנים רבות, גם אם תרצי להתעלם מעשרת הדברות כמסמך כלשהו, הרי שיש לך את המגנה-קרטה מהמאה ה13, מלבד העובדה שהזכויות האלה היו מובנות לכל עוד הרבה לפני שהן נחקקו, גם אם לא כיבדו אותן בפועל. זכויות בעלי חיים זאת המצאה חדשה אשר בפועל לבטח אינה תקפה ואני עדיין מחכה לקבל הצדקה מוסרית אחת לרצונך בקיומם. אנא ממך, כשאת באה להסביר למה מגיעות זכויות לבעלי חיים, נסי להביא לדיון משהו יותר משכנע מ"לבעלי חיים יש זכויות כי יש להם", או "כי את רוצה שיהיה להם". זיכרי, את רוצה לשנות סידרי עולם, עליך להביא רעיונות עם משקל.