לאישור הממשלה: הרכבת המהירה תוקם על ידי חברות

מצב
הנושא נעול.

yehuda7K

New member
הם לא השתלטו על מיצר יבשתי, כפי שטעה פארק

מה זה משנה אם שילמו כסף... הם קיבלו את השליטה
על התעלה... למען הדיוק ההסטורי, את התעלה בנו הצרפתים, והבריטים והצרפתים נאבקו אז על השליטה בעולם... לגבי אום רשרש.... כיבוש אילת היה כבר אחרי חתימת הסכמי שביתת הנשק עם מצרים אבל לא עם ירדן... הכוח של חטיבת הנגב שנע סמוך לקו הגבול עם מצרים קיבל הוראה מהדרג המדיני (קרי: בן גוריון) לא לחצות את הגבול (שהוא לא בדיוק ציית לה...). מה שכתבת לגבי "יכולנו לכבוש עוד שטחים" נכון לגבי שטח ארץ ישראל המנדטורית, אבל ברגע שעברנו את הגבול לשטח מצרים במבצע חורב, המעצמות מיד עצרו אותנו ובן גוריון הורה מיד לסגת. את הגדה המערבית ורצועת עזה יכולנו לכבוש אבל בן גוריון לא רצה מיליון ערבים, וידע למה... (באותו זמן ערביי ארץ ישראל - המונח פלסטינים לא היה עדיין מקובל אז - שעדיין נותרו בבתיהם כבר הבינו שאין טעם לברוח, וטרנספר כפוי של מיליון ערבים היה עלול לגרום בעיות מדיניות) וכמו שציינת... בן גוריון החליט שנלחמנו מספיק והישגנו את היעד העיקרי של הקמת מדינה, וסיפוח של שטחים עם אוכלוסיה ערבית צפופה נוגד את האינטרסים של ישראל.
הם לא השתלטו על מיצר יבשתי, כפי שטעה פארק
קנית המניות בחברת התעלה לא נבעה מתכנון בריטי כפי שניתן להבין מהטעות של פארק אלא ניצול הזדמנות אד הוק . ולגבי אום רשרש, נראה שאתה די מסכים איתי. מה שכתבת מדויק כמובן. יש לך ידע נרחב. האם לא נראה לך לתקן טעויות שצצות בפורום? יהודה
 

amit1270

New member
יש דרכים לתקן טעויות...

הם לא השתלטו על מיצר יבשתי, כפי שטעה פארק
קנית המניות בחברת התעלה לא נבעה מתכנון בריטי כפי שניתן להבין מהטעות של פארק אלא ניצול הזדמנות אד הוק . ולגבי אום רשרש, נראה שאתה די מסכים איתי. מה שכתבת מדויק כמובן. יש לך ידע נרחב. האם לא נראה לך לתקן טעויות שצצות בפורום? יהודה
יש דרכים לתקן טעויות...
 

nitsansh

New member
אני לא מתיימר להיות מומחה... בסה"כ יש לי ידע

הם לא השתלטו על מיצר יבשתי, כפי שטעה פארק
קנית המניות בחברת התעלה לא נבעה מתכנון בריטי כפי שניתן להבין מהטעות של פארק אלא ניצול הזדמנות אד הוק . ולגבי אום רשרש, נראה שאתה די מסכים איתי. מה שכתבת מדויק כמובן. יש לך ידע נרחב. האם לא נראה לך לתקן טעויות שצצות בפורום? יהודה
אני לא מתיימר להיות מומחה... בסה"כ יש לי ידע
כללי לא רע וגם יכולת ניתוח והסקת מסקנות הגיוניות מעל הממוצע... הרבה אירועים הסטוריים משמעותיים נבעו כתוצאה מצירוף מקרים וניצול הזדמנויות, אבל כמעט בכל מקרה של מישהו שניצל הזדמנות היה מישהו אחר שהיתה לו יכולת לנצל אותה הזדמנות והוא לא עשה זאת... כששר החוץ של ארה"ב החליט לקנות את אלסקה מרוסיה במחיר שהיום נראה מגוחך, לגלגו על "המקרר של סוארד" (שמו של אותו שר)... בדיעבד זו היתה אחת העסקאות המשתלמות בהסטוריה... עסקה עוד יותר טובה היתה קניית מה שנקרא אז לואיזיאנה (שטח שכלל את רוב האזור שבין המיסיסיפי והרי הרוקיז) ע"י ארה"ב מצרפת של נפוליאון... אתה יכול לתאר לעצמך איך יכלה להיות ההסטוריה האמריקאית והעולמית בכלל אלמלא עסקת לואיזיאנה?
 

בועז ל

New member
עד כאן, יהודה. אני דורש לחדול מכתיבת

פארק מראה שוב את בורותו בהיסטוריה
פארק כותב: ". אין שום "נמל ...שניתן לבצע בו מעבר יבשתי קצר, מלבד שניים: סואץ ואילת. הבריטים הבינו זאת במאה ה-19 והשתלטו על תעלת סואץ. " טעות. הבריטים לא השתלטו אלא קנו בכסף. הם קנו מניות בחברת תעלת סואץ ולא במעבר יבשתי. המניות הוצעו למכירה בסודיות ע"י מלך מצריים שהיה שקוע בחובות , הימורים בין השאר. http://he.wikipedia.org/wiki/בנימין_ד'יזראלי ראש ממשלת בריטניה דה יזרעאלי (יהודי, אם כי פורמלית מומר) ראה את ההזדמנות האדירה והזולה ורצה מיד לקנות, אלא שהיה חיב אישור ממשלה ופרלמנט, כלומר המכירה היתה נעשית רועשת והמלך המצרי לא היה מוכר. לכן דה יזרעאלי סיכם בע"פ עם הברון רוטשילד האנגלי, והברון נתן לו מידית את כל הסכום האדיר על סמך המילה של דה יזרעאלי. כך השתלטה בריטניה על תעלת סואץ. כמובן שבסופו של דבר הברון תוגמל כהלכה. פארק כותב: "במרץ 49' השתלטנו על אום רשרש במהלך אסטרטגי מבריק" שום אסטרטגי ולא מבריק. אום רשרש (כלומר אילת) היתה בשטח המדינה היהודית לפי החלטת האו"ם. למצרים לא היה כוח באיזור, מה גם שליקקו את הפצעים ממבצעי יואב וחורב. לירדנים היה צבא , לא באיזור, אבל בתקופה זו של סוף מלחמת השחרור הם רעדו מפחד ישראל , לאחר שראו איך הכינו בצבא המצרי, ולא עלה על דעתם לחפש עוד התנגשות עם הצבא הישראלי. בתקופה זו יכולנו לכבוש עוד הרבה שטחים ללא התנגדות צבאית רצינית אלא שהיינו מסתבכים עם האו"ם והמעצמות. בן גורין החליט בצדק שמספיק עם מלחמה וצריך להתחיל לקלוט עליה, ותוך כ 3 שנים האוכלוסיה יותר מהוכפלה. יהודה
עד כאן, יהודה. אני דורש לחדול מכתיבת
הודעות שכותרתן (וגם תוכנן) פוגענית.
 

yehuda7K

New member
האם אין פה התיחסות מפלה?

עד כאן, יהודה. אני דורש לחדול מכתיבת
הודעות שכותרתן (וגם תוכנן) פוגענית.
האם אין פה התיחסות מפלה?
פארק חוזר ומשתמש בכינוי גנאי כלפי וכלפי אחרים, כאשר לא נראה שמישהו מעיר לו. לעומת זאת בהודעה הזו שלי אין כינוי גנאי כלל. התוכן הוא עניני טהור. הכותרת היא "פארק מראה את בורותו בהיסטוריה" והיא בהחלט לא נעימה לפארק אבל נכונה וללא כינויי גנאי - זה פשוט ממצא עובדתי לאור הטעויות החוזרות ונשנות שלו שהוא משחרר ביד קלה וללא בדיקה. פארק גם לא נוהג להתנצל \ מודה בטעותו. האם לא ניתן להפעיל את אותו קריטריון לכל משתתף? יהודה
 

בועז ל

New member
שלחתי לך מסר.

האם אין פה התיחסות מפלה?
פארק חוזר ומשתמש בכינוי גנאי כלפי וכלפי אחרים, כאשר לא נראה שמישהו מעיר לו. לעומת זאת בהודעה הזו שלי אין כינוי גנאי כלל. התוכן הוא עניני טהור. הכותרת היא "פארק מראה את בורותו בהיסטוריה" והיא בהחלט לא נעימה לפארק אבל נכונה וללא כינויי גנאי - זה פשוט ממצא עובדתי לאור הטעויות החוזרות ונשנות שלו שהוא משחרר ביד קלה וללא בדיקה. פארק גם לא נוהג להתנצל \ מודה בטעותו. האם לא ניתן להפעיל את אותו קריטריון לכל משתתף? יהודה
שלחתי לך מסר.
 

amit1270

New member
וילהלם שלנו אף פעם לא טועה.


האם אין פה התיחסות מפלה?
פארק חוזר ומשתמש בכינוי גנאי כלפי וכלפי אחרים, כאשר לא נראה שמישהו מעיר לו. לעומת זאת בהודעה הזו שלי אין כינוי גנאי כלל. התוכן הוא עניני טהור. הכותרת היא "פארק מראה את בורותו בהיסטוריה" והיא בהחלט לא נעימה לפארק אבל נכונה וללא כינויי גנאי - זה פשוט ממצא עובדתי לאור הטעויות החוזרות ונשנות שלו שהוא משחרר ביד קלה וללא בדיקה. פארק גם לא נוהג להתנצל \ מודה בטעותו. האם לא ניתן להפעיל את אותו קריטריון לכל משתתף? יהודה
וילהלם שלנו אף פעם לא טועה.
 
איך אתה מעיז לכלול את הספרה 7 בשמך???

האם אין פה התיחסות מפלה?
פארק חוזר ומשתמש בכינוי גנאי כלפי וכלפי אחרים, כאשר לא נראה שמישהו מעיר לו. לעומת זאת בהודעה הזו שלי אין כינוי גנאי כלל. התוכן הוא עניני טהור. הכותרת היא "פארק מראה את בורותו בהיסטוריה" והיא בהחלט לא נעימה לפארק אבל נכונה וללא כינויי גנאי - זה פשוט ממצא עובדתי לאור הטעויות החוזרות ונשנות שלו שהוא משחרר ביד קלה וללא בדיקה. פארק גם לא נוהג להתנצל \ מודה בטעותו. האם לא ניתן להפעיל את אותו קריטריון לכל משתתף? יהודה
איך אתה מעיז לכלול את הספרה 7 בשמך???
אני מוחה על כך נמרצות כי אין לך שום קשר למספר 7 ויש כאן רק אחד שיש לו מונופול על המספר הזה - נקודה ! אין שום ספק שבמס' הנייד שלך יש פחות שביעיות מאשר בנייד שלי... אולי....אולי.....ביום חמישי - 07.07.1977 היתה הפעם הראשונה שלך?.....
אי לכך שמך יהיה מעתה ועד עולם: yehuda6K ....אנחנו נשדך לך את הספרה 6..... יאללה אימשי. ליללה סעידה yehuda6K... אתה yehuda6K ולנצח תהיה yehuda6K !!!
 

euronitzan

New member
ועוד דבר קטן

שני דברים חשובים, קובי
ראשית, ההפרדה בין השייט לאסיה לבין השייט לאירופה (שהיא ורק היא היעד הרלבנטי, אין שום סיבה ממילא לשוט לארה"ב או יבשת אמריקה בכלל דרך אילת או סואץ) יאפשר לחברות הספנות להתארגן אחרת, להיערך לשני מסעות קצרים יותר ולחלק את הצי בצורה יעילה. זה כמובן משמעותי גם לגבי עגינה בנמלים נוספים, העברת סחורות מנמל לנמל לאורך הקטע המקוצר וכו'. זו בהחלט יכולה להיות אופציה נוחה ואפילו זולה משמעותית לחברות רבות. חברות מסויימות באירופה למשל תוכלנה להתמקד רק בשייט לנמל אשדוד בלי להתחייב למסע ארוך עד יפן/קוריאה, ולשתף פעולה עם חברות שמתאים להן יותר לשוט את הקטע הארוך יותר מאילת מזרחה. שנית, המעבר בתעלת סואץ הוא תיק כבד, הן מבחינת פקקי התנועה (ההמתנה לעתים ממושכת מאד, מה שמבטל את יתרון המהירות על הדרך המוצעת כעת) והן מבחינת מחירים. אל תשכח שככל שמצרים הופכת יותר "דמוקרטית" (בפנטזיות השמאלניות המגוחכות) היא תהיה יותר עניה, מה שיגרום ללחץ תמידי להעלאת תעריפים (שהם גם כך די שערורייתיים...). כעת נוספה כמובן גם הבעיה הבטחונית, כי בעקבות "האביב הערבי" המזוייף חצי האי סיני הופך לחצי האי אל קאעידה, וסכנת הפיגועים עולה בטור הנדסי. ביטוח ימי זה דבר לא סימפטי, אל תשכח שגם כך יש בדרך לשם את מיצרי בב אל מנדב שורצי הפיראטים, ובהחלט ייתכן שחברות רבות תעדפנה להעביר את הסחורה דרך אילת ואשדוד. כל מה שכתבתי כמובן לא יהיה שווה כלום אם אנחנו לא נשלים את הקו לאילת עם שירות יעיל ומהיר לחברות הספנות. מסילות שתגענה עד רציפי הפריקה, תדירות גבוהה של הרכבות, מסילות איכותיות שתאפשרנה נסיעה במהירות גבוהה, סינכרוניזציה בין אילת לאשדוד מבחינת קליטת ושיגור המטענים - כל אלה הם חלק חיוני של הפרוייקט. שום דבר לא מובטח, אבל לא הייתי פוסל על הסף את הפרוייקט הזה, שחשיבותו הפוליטית הבינ"ל עצומה. הוא דומה מבחינה זאת לרעיון מסדרון התשתיות, שהוקפא בשנים האחרונות בגלל הטירוף התורכי.
ועוד דבר קטן
לא כל אוניה מסוגלת פיזית לעבור בתעלת סואץ. קיימות לא מעט אוניות שהן פשוט גדולות מדי.
 

cwen

New member
סתם תהיה חסרת כל בסיס

שני דברים חשובים, קובי
ראשית, ההפרדה בין השייט לאסיה לבין השייט לאירופה (שהיא ורק היא היעד הרלבנטי, אין שום סיבה ממילא לשוט לארה"ב או יבשת אמריקה בכלל דרך אילת או סואץ) יאפשר לחברות הספנות להתארגן אחרת, להיערך לשני מסעות קצרים יותר ולחלק את הצי בצורה יעילה. זה כמובן משמעותי גם לגבי עגינה בנמלים נוספים, העברת סחורות מנמל לנמל לאורך הקטע המקוצר וכו'. זו בהחלט יכולה להיות אופציה נוחה ואפילו זולה משמעותית לחברות רבות. חברות מסויימות באירופה למשל תוכלנה להתמקד רק בשייט לנמל אשדוד בלי להתחייב למסע ארוך עד יפן/קוריאה, ולשתף פעולה עם חברות שמתאים להן יותר לשוט את הקטע הארוך יותר מאילת מזרחה. שנית, המעבר בתעלת סואץ הוא תיק כבד, הן מבחינת פקקי התנועה (ההמתנה לעתים ממושכת מאד, מה שמבטל את יתרון המהירות על הדרך המוצעת כעת) והן מבחינת מחירים. אל תשכח שככל שמצרים הופכת יותר "דמוקרטית" (בפנטזיות השמאלניות המגוחכות) היא תהיה יותר עניה, מה שיגרום ללחץ תמידי להעלאת תעריפים (שהם גם כך די שערורייתיים...). כעת נוספה כמובן גם הבעיה הבטחונית, כי בעקבות "האביב הערבי" המזוייף חצי האי סיני הופך לחצי האי אל קאעידה, וסכנת הפיגועים עולה בטור הנדסי. ביטוח ימי זה דבר לא סימפטי, אל תשכח שגם כך יש בדרך לשם את מיצרי בב אל מנדב שורצי הפיראטים, ובהחלט ייתכן שחברות רבות תעדפנה להעביר את הסחורה דרך אילת ואשדוד. כל מה שכתבתי כמובן לא יהיה שווה כלום אם אנחנו לא נשלים את הקו לאילת עם שירות יעיל ומהיר לחברות הספנות. מסילות שתגענה עד רציפי הפריקה, תדירות גבוהה של הרכבות, מסילות איכותיות שתאפשרנה נסיעה במהירות גבוהה, סינכרוניזציה בין אילת לאשדוד מבחינת קליטת ושיגור המטענים - כל אלה הם חלק חיוני של הפרוייקט. שום דבר לא מובטח, אבל לא הייתי פוסל על הסף את הפרוייקט הזה, שחשיבותו הפוליטית הבינ"ל עצומה. הוא דומה מבחינה זאת לרעיון מסדרון התשתיות, שהוקפא בשנים האחרונות בגלל הטירוף התורכי.
סתם תהיה חסרת כל בסיס
יכול להיות שתהיה אפשרות תיאורטית להעביר סחורות מאשדוד לאילת ברכבת, ומשם דרך ירדן להמשיך להסיע אותן ביבשה? בהנחה שיעד הפיזור שלהן נמצא כמובן באיזורים האלה. (או להפך, להוביל ביבשה עד אשדוד ומשם באוניה ליעד באירופה).
 

nitsansh

New member
זה חזון לאחרית הימים....

סתם תהיה חסרת כל בסיס
יכול להיות שתהיה אפשרות תיאורטית להעביר סחורות מאשדוד לאילת ברכבת, ומשם דרך ירדן להמשיך להסיע אותן ביבשה? בהנחה שיעד הפיזור שלהן נמצא כמובן באיזורים האלה. (או להפך, להוביל ביבשה עד אשדוד ומשם באוניה ליעד באירופה).
זה חזון לאחרית הימים....
כי שכנותיה של ירדן (קרי: סוריה, עיראק, סעודיה) לא יאפשרו מעבר של סחורות מ/אל ישראל כל עוד נמשך הסכסוך הישראלי-פלסטיני... חוץ מזה, הקישור עם ירדן הוא הסיבה העיקרית להצדקת בנייתה של רכבת העמק, שיהיה קל לחבר אותה מבית שאן לגבול הירדני ומשם לחלק הצפוני של ירדן שהוא הרבה יותר מפותח מהדרומי...
 

Ccyclist

Well-known member
בירדן יש מספר קווים מנותקים על בסיס החיג'אזית

זה חזון לאחרית הימים....
כי שכנותיה של ירדן (קרי: סוריה, עיראק, סעודיה) לא יאפשרו מעבר של סחורות מ/אל ישראל כל עוד נמשך הסכסוך הישראלי-פלסטיני... חוץ מזה, הקישור עם ירדן הוא הסיבה העיקרית להצדקת בנייתה של רכבת העמק, שיהיה קל לחבר אותה מבית שאן לגבול הירדני ומשם לחלק הצפוני של ירדן שהוא הרבה יותר מפותח מהדרומי...
בירדן יש מספר קווים מנותקים על בסיס החיג'אזית
אין שם קו לעיראק או סעודיה, ישנו קו מסילה צרה (1050 ממ) בין עאמן לדמשק (והקטע הסורי הוא הקטע הצר היחיד ברשת הסורית שמשתמשת ברוחב הסטנדרטי), וקטע שלא קשור למסילה הזו בין עקבה למען. יש להם כל מני תוכניות לבנות קו לזרקא (החיבור לישראל) ואפילו חיבור לעיראק, אבל אלו תוכניות עתידיות. לפי הוויקיפדיה הרכבת החיג'אזית הירדנית מפעילה רכבת נוסעים אחת ליום בין עאמן לדמשק, ומספר רכבות מטען.
 

nitsansh

New member
לפתור את הבעיה הפוליטית יותר קשה מלסלול

בירדן יש מספר קווים מנותקים על בסיס החיג'אזית
אין שם קו לעיראק או סעודיה, ישנו קו מסילה צרה (1050 ממ) בין עאמן לדמשק (והקטע הסורי הוא הקטע הצר היחיד ברשת הסורית שמשתמשת ברוחב הסטנדרטי), וקטע שלא קשור למסילה הזו בין עקבה למען. יש להם כל מני תוכניות לבנות קו לזרקא (החיבור לישראל) ואפילו חיבור לעיראק, אבל אלו תוכניות עתידיות. לפי הוויקיפדיה הרכבת החיג'אזית הירדנית מפעילה רכבת נוסעים אחת ליום בין עאמן לדמשק, ומספר רכבות מטען.
לפתור את הבעיה הפוליטית יותר קשה מלסלול
מסילות במדבר... גישה מהירה לים התיכון היא אינטרס כלכלי ואסטרטגי חשוב מאד של ירדן, שהגישה היחידה שלה לים היא דרך נמל עקבה. היא לא חשובה לסוריה שיש לה חוף ים תיכוני. לעיראק גישה לים התיכון היא חשובה כאלטרנטיבה למפרץ הפרסי שנמצא בשליטה איראנית וגם קיצור דרך משמעותי. לסעודיה היא לא תקצר את הדרך מבחינה משמעותית לים התיכון.
 

Ccyclist

Well-known member
החיבור המשמעותי זה CFS אחרי הדחת אסד.

לפתור את הבעיה הפוליטית יותר קשה מלסלול
מסילות במדבר... גישה מהירה לים התיכון היא אינטרס כלכלי ואסטרטגי חשוב מאד של ירדן, שהגישה היחידה שלה לים היא דרך נמל עקבה. היא לא חשובה לסוריה שיש לה חוף ים תיכוני. לעיראק גישה לים התיכון היא חשובה כאלטרנטיבה למפרץ הפרסי שנמצא בשליטה איראנית וגם קיצור דרך משמעותי. לסעודיה היא לא תקצר את הדרך מבחינה משמעותית לים התיכון.
החיבור המשמעותי זה CFS אחרי הדחת אסד.
CFS היא מערכת מסילה סטנדרטית שמחברת את סוריה לטורקיה, עיראק ולבנון. החיבור לירדן הוא במסילה הצרה של הרכבת החיג'אזית הירדנית. אם הקו לזרקא כולל הסבה של קו עאמן-דמשק לרוחב כפול (מסילה שלישית שתאפשר גם רכבות ברוחב סטנדרטי) או אפילו הסבה טוטאלית לרוחב סטנדרטי אז יש לחיבור לירדן משמעות של חיבור לרשת מזרח תיכונית משמעותית. חיבור לירדן כיום זה לא דבר משמעותי כי הרשת הצרה והמקוטעת שלה לא מאפשרת לאותם הקרונות להמשיך הלאה, אפילו לא לעקבה.
 

nitsansh

New member
אני לא מדבר על מה שיש כיום...

החיבור המשמעותי זה CFS אחרי הדחת אסד.
CFS היא מערכת מסילה סטנדרטית שמחברת את סוריה לטורקיה, עיראק ולבנון. החיבור לירדן הוא במסילה הצרה של הרכבת החיג'אזית הירדנית. אם הקו לזרקא כולל הסבה של קו עאמן-דמשק לרוחב כפול (מסילה שלישית שתאפשר גם רכבות ברוחב סטנדרטי) או אפילו הסבה טוטאלית לרוחב סטנדרטי אז יש לחיבור לירדן משמעות של חיבור לרשת מזרח תיכונית משמעותית. חיבור לירדן כיום זה לא דבר משמעותי כי הרשת הצרה והמקוטעת שלה לא מאפשרת לאותם הקרונות להמשיך הלאה, אפילו לא לעקבה.
אני לא מדבר על מה שיש כיום...
במצב שיהיה שלום יציב בין ישראל וכל שכנותיה, המזרח התיכון כולו יהיה אטרקטיבי להשקעות ופיתוח כלכלי פי כמה מאשר היום, ואז כל החישובים ישתנו... אבל כמו שציינתי קודם, פוליטיקה היא בעיה קשה לפיתרון הרבה יותר מלוגיסטיקה...
 

Ccyclist

Well-known member
חצי הסהר הפורה הוא בירוקרטי ואיטי וזו בעיה

אני לא מדבר על מה שיש כיום...
במצב שיהיה שלום יציב בין ישראל וכל שכנותיה, המזרח התיכון כולו יהיה אטרקטיבי להשקעות ופיתוח כלכלי פי כמה מאשר היום, ואז כל החישובים ישתנו... אבל כמו שציינתי קודם, פוליטיקה היא בעיה קשה לפיתרון הרבה יותר מלוגיסטיקה...
חצי הסהר הפורה הוא בירוקרטי ואיטי וזו בעיה
גם אם יתחלפו משטרים פקידויות לא יתחלפו ולא יעברו רפורמות, האוכלוסייה במדינות ערב רגילה לשכר גבוה בהרבה מזה של הפועלים במזרח הרחוק, ולכן אופק הגדילה הבא אם השכר בסין יתחיל לזחול כלפי מעלה יהיה באפריקה. רק שם יהיה אפשר להעסיק פועלים בשכר רעב. בלי הכסף של נסיכויות הנפט המזרח התיכון החדש יהיה מקסימום דרום אירופה, ודרום אירופה כיום נמצאת במשבר כלכלי עמוק. בשנות ה80 סדאם שרד הודות לנמל עקבה. המסחר העיראקי הועבר לים האדום דרך כביש עמאן-בגדד וכך יכלה עיראק להמנע מנזק איראני במפרץ הפרסי. אם היתה קונסטלציה פוליטית דומה בין עבדאללה II ושליט סורי - גם אז קו רכבת עוקף סואץ מעקבה ללאטקיה היה מצריך חיבור של 4 קטעים נפרדים ושונים ( מסילת עקבה-מען הצרה, הקטע החסר בין מען לעאמן או זרקא, מסילת עאמן-דמשק הצרה, מסילת דמשק-לאטקייה הסטנדרטית). אם הקו הירדני היה שלם וברוחב הסטנדרטי - מעקבה ועד למעבר הגבול בדרעא - משרד האוצר הישראלי היה מנסה לתקצב את מסילת העמק והחיבור לזרקא בתור אלטרנטיבה זולה לבניית הקו לאילת.
 

אורי404

New member
אם כבר ירדן, למה לא שימוש ברכבת העמק?

סתם תהיה חסרת כל בסיס
יכול להיות שתהיה אפשרות תיאורטית להעביר סחורות מאשדוד לאילת ברכבת, ומשם דרך ירדן להמשיך להסיע אותן ביבשה? בהנחה שיעד הפיזור שלהן נמצא כמובן באיזורים האלה. (או להפך, להוביל ביבשה עד אשדוד ומשם באוניה ליעד באירופה).
אם כבר ירדן, למה לא שימוש ברכבת העמק?
שינוע מטענים מירדן לחיפה, באמצעות רכבת העמק.משם המשך שינוע דרך נמל אשדוד או נסיעת המשך ברכבת לנמל אשדוד.
 

amit1270

New member
מסכים בהסתייגות אחת:

שני דברים חשובים, קובי
ראשית, ההפרדה בין השייט לאסיה לבין השייט לאירופה (שהיא ורק היא היעד הרלבנטי, אין שום סיבה ממילא לשוט לארה"ב או יבשת אמריקה בכלל דרך אילת או סואץ) יאפשר לחברות הספנות להתארגן אחרת, להיערך לשני מסעות קצרים יותר ולחלק את הצי בצורה יעילה. זה כמובן משמעותי גם לגבי עגינה בנמלים נוספים, העברת סחורות מנמל לנמל לאורך הקטע המקוצר וכו'. זו בהחלט יכולה להיות אופציה נוחה ואפילו זולה משמעותית לחברות רבות. חברות מסויימות באירופה למשל תוכלנה להתמקד רק בשייט לנמל אשדוד בלי להתחייב למסע ארוך עד יפן/קוריאה, ולשתף פעולה עם חברות שמתאים להן יותר לשוט את הקטע הארוך יותר מאילת מזרחה. שנית, המעבר בתעלת סואץ הוא תיק כבד, הן מבחינת פקקי התנועה (ההמתנה לעתים ממושכת מאד, מה שמבטל את יתרון המהירות על הדרך המוצעת כעת) והן מבחינת מחירים. אל תשכח שככל שמצרים הופכת יותר "דמוקרטית" (בפנטזיות השמאלניות המגוחכות) היא תהיה יותר עניה, מה שיגרום ללחץ תמידי להעלאת תעריפים (שהם גם כך די שערורייתיים...). כעת נוספה כמובן גם הבעיה הבטחונית, כי בעקבות "האביב הערבי" המזוייף חצי האי סיני הופך לחצי האי אל קאעידה, וסכנת הפיגועים עולה בטור הנדסי. ביטוח ימי זה דבר לא סימפטי, אל תשכח שגם כך יש בדרך לשם את מיצרי בב אל מנדב שורצי הפיראטים, ובהחלט ייתכן שחברות רבות תעדפנה להעביר את הסחורה דרך אילת ואשדוד. כל מה שכתבתי כמובן לא יהיה שווה כלום אם אנחנו לא נשלים את הקו לאילת עם שירות יעיל ומהיר לחברות הספנות. מסילות שתגענה עד רציפי הפריקה, תדירות גבוהה של הרכבות, מסילות איכותיות שתאפשרנה נסיעה במהירות גבוהה, סינכרוניזציה בין אילת לאשדוד מבחינת קליטת ושיגור המטענים - כל אלה הם חלק חיוני של הפרוייקט. שום דבר לא מובטח, אבל לא הייתי פוסל על הסף את הפרוייקט הזה, שחשיבותו הפוליטית הבינ"ל עצומה. הוא דומה מבחינה זאת לרעיון מסדרון התשתיות, שהוקפא בשנים האחרונות בגלל הטירוף התורכי.
מסכים בהסתייגות אחת:
בפסקה השלישית אתה מדבר על שירות יעיל ומהר לחברות הספנות ומסילות שתגענה עד לרציפים. כל זה לא יכול להתקיים בנמל הקיים ומחייב את הקמת נמל התעלה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה