העניין הוא שלספינה קטנה לא כדאי לשוט מוייטנאם
לאירופה... ככל שהמרחק ארוך יותר, יתרון הגודל משמעותי יותר... הרעיון הוא שספינות גדולות ישוטו בתדירות גבוהה בין סינגפור (או הודו) ואילת, ומאשדוד/חיפה המטענים יועלו על ספינות ששטות ליעדים שונים באירופה או לאמריקה. תוספת של כמות מטענים משמעותית תייעל את התחבורה הימית בין ישראל לנמלי אירופה (ואם המצב הפוליטי יאפשר גם צפון אפריקה). לא לקחתם בחשבון גם את התחבורה ממזרח אפריקה לאירופה שעוברת כיום בתעלת סואץ...
העניין הוא שלספינה קטנה לא כדאי לשוט מוייטנאםהעניין הוא שסינגפור די קרובה לכל היעדים
המשניים באסיה. להונג קונג, למאלזיה, לאינדונזיה, לתאילנד, אפילו לקוריאה או יפאן היא לא ממש רחוקה מהן. מכל היעדים הללו זה יהיה טפשי לחשוב שהם יפליגו לאילת כתחליף לסינגפור. ואם תאמרו לא כתחליף לסינגפור אלא כתופסת, אשאל אז, מדוע ספינה קטנה מוייטנאם לצרפת צריכה להפליג קודם לסינגפור ואז לאילת? כיום אם היא לא מפליגה ישירות לצרפת הרי שהיא מפליגה קודם לסינגפור ואז הסחורה מוטענת על ספינה שיעדה הוא צרפת. איזה אינטרס יהיה להוסיף את אילת באמצע?
לאירופה... ככל שהמרחק ארוך יותר, יתרון הגודל משמעותי יותר... הרעיון הוא שספינות גדולות ישוטו בתדירות גבוהה בין סינגפור (או הודו) ואילת, ומאשדוד/חיפה המטענים יועלו על ספינות ששטות ליעדים שונים באירופה או לאמריקה. תוספת של כמות מטענים משמעותית תייעל את התחבורה הימית בין ישראל לנמלי אירופה (ואם המצב הפוליטי יאפשר גם צפון אפריקה). לא לקחתם בחשבון גם את התחבורה ממזרח אפריקה לאירופה שעוברת כיום בתעלת סואץ...