לאישור הממשלה: הרכבת המהירה תוקם על ידי חברות

מצב
הנושא נעול.

nitsansh

New member
העניין הוא שלספינה קטנה לא כדאי לשוט מוייטנאם

העניין הוא שסינגפור די קרובה לכל היעדים
המשניים באסיה. להונג קונג, למאלזיה, לאינדונזיה, לתאילנד, אפילו לקוריאה או יפאן היא לא ממש רחוקה מהן. מכל היעדים הללו זה יהיה טפשי לחשוב שהם יפליגו לאילת כתחליף לסינגפור. ואם תאמרו לא כתחליף לסינגפור אלא כתופסת, אשאל אז, מדוע ספינה קטנה מוייטנאם לצרפת צריכה להפליג קודם לסינגפור ואז לאילת? כיום אם היא לא מפליגה ישירות לצרפת הרי שהיא מפליגה קודם לסינגפור ואז הסחורה מוטענת על ספינה שיעדה הוא צרפת. איזה אינטרס יהיה להוסיף את אילת באמצע?
העניין הוא שלספינה קטנה לא כדאי לשוט מוייטנאם
לאירופה... ככל שהמרחק ארוך יותר, יתרון הגודל משמעותי יותר... הרעיון הוא שספינות גדולות ישוטו בתדירות גבוהה בין סינגפור (או הודו) ואילת, ומאשדוד/חיפה המטענים יועלו על ספינות ששטות ליעדים שונים באירופה או לאמריקה. תוספת של כמות מטענים משמעותית תייעל את התחבורה הימית בין ישראל לנמלי אירופה (ואם המצב הפוליטי יאפשר גם צפון אפריקה). לא לקחתם בחשבון גם את התחבורה ממזרח אפריקה לאירופה שעוברת כיום בתעלת סואץ...
 

down under

New member
אתה שמעת על קו ספנות ולו אחד, כן ולו אחד

חלוקה לשני קטעי מסע ויותר היא מקובלת מאוד
השימוש ב-hubs נחשב לדרך היעילה ביותר הן לשינוע סחורות בדרך הים או האוויר והן לטיסות נוסעים.
אתה שמעת על קו ספנות ולו אחד, כן ולו אחד
שמשתמש בשיטה ההזויה הזו? של לצאת מנקודה א' להפליג לנקודה ג' שם לפרוק ולטעון ספינה אחרת ואז להפליג באחרת לנקודה ב' שהיא היתה מלכתחילה היעד של המטען שיצא מנקודה א'? אני לא שמעתי על דבר שכזה.
 

luckydude

Active member
קוראים לזה שטעון וזה דווקא נפוץ מאוד

אתה שמעת על קו ספנות ולו אחד, כן ולו אחד
שמשתמש בשיטה ההזויה הזו? של לצאת מנקודה א' להפליג לנקודה ג' שם לפרוק ולטעון ספינה אחרת ואז להפליג באחרת לנקודה ב' שהיא היתה מלכתחילה היעד של המטען שיצא מנקודה א'? אני לא שמעתי על דבר שכזה.
קוראים לזה שטעון וזה דווקא נפוץ מאוד
בעולם הספנות. אוניות גדולות עוגנות בנמלים מרכזיים, פורקות את המכולות שלהן שם ואז אוניות קטנות יותר מפזרות את המכולות לנמלים קטנים יותר.
 

amit1270

New member


קוראים לזה שטעון וזה דווקא נפוץ מאוד
בעולם הספנות. אוניות גדולות עוגנות בנמלים מרכזיים, פורקות את המכולות שלהן שם ואז אוניות קטנות יותר מפזרות את המכולות לנמלים קטנים יותר.
 

down under

New member
אני לא מדבר על זה

קוראים לזה שטעון וזה דווקא נפוץ מאוד
בעולם הספנות. אוניות גדולות עוגנות בנמלים מרכזיים, פורקות את המכולות שלהן שם ואז אוניות קטנות יותר מפזרות את המכולות לנמלים קטנים יותר.
אני לא מדבר על זה
וזה גם לא מה שהתכוונו לו פה. אני לא מכיר מקרה שספינה גדולה יוצאת ממקום כלשהו, מפליגה אלפי קילומטרים, פורקת ואז מטעינים על ספינה גדולה אחרת את המטען.
 

amit1270

New member
משום מה אתה מניח שכל המטען יעבור לאניה אחת

אני לא מדבר על זה
וזה גם לא מה שהתכוונו לו פה. אני לא מכיר מקרה שספינה גדולה יוצאת ממקום כלשהו, מפליגה אלפי קילומטרים, פורקת ואז מטעינים על ספינה גדולה אחרת את המטען.
משום מה אתה מניח שכל המטען יעבור לאניה אחת
בשלמותו. זה ממש לא הכרחי.
 
אנחנו כן מדברים על זה

אני לא מדבר על זה
וזה גם לא מה שהתכוונו לו פה. אני לא מכיר מקרה שספינה גדולה יוצאת ממקום כלשהו, מפליגה אלפי קילומטרים, פורקת ואז מטעינים על ספינה גדולה אחרת את המטען.
אנחנו כן מדברים על זה
מתחילת השרשור אנחנו מדברים רק על זה. אתה מתעקש לחשוב רק בתוך איזו קופסה דמיונית? יבושם לך. המקרה שאתה מציג הוא ממש לא המקרה היחיד, וגם המקרה הזה (ד"א) יכול בהחלט להיות יעיל בהתחשב בבעיות הקשות של המעבר בתעלת סואץ. יש אינספור אפשרויות להיערכות מחדש של ההובלה הימית בהתחשב בנתיב המוצע, ואף אחד לא יגביל את עצמו לאפשרות אחת רק משום שאתה לא מוכן להתייחס אל האחרות.
 

nitsansh

New member
ספנות זו מערכת יותר מורכבת ממה שנדמה לך

אתה שמעת על קו ספנות ולו אחד, כן ולו אחד
שמשתמש בשיטה ההזויה הזו? של לצאת מנקודה א' להפליג לנקודה ג' שם לפרוק ולטעון ספינה אחרת ואז להפליג באחרת לנקודה ב' שהיא היתה מלכתחילה היעד של המטען שיצא מנקודה א'? אני לא שמעתי על דבר שכזה.
ספנות זו מערכת יותר מורכבת ממה שנדמה לך
דבר ראשון, קיימת אופציה של הטענה ROLL-ON ROLL-OFF שחוסכת כמה ימי הובלה, ויש מובילים שמשתמשים בשיטה הזאת כשהזמן הוא ענין קריטי, אוכשהמטען הוא קטן מדי לשינוע במכולות. יש גם הובלה של ספינות צובר שהשטעון שלהם הוא הרבה יותר יעיל. הענין העיקרי... בהובלה ימית אין כל יום ספינה שנוסעת ממקום א' למקום ב'... אז האופציה של חלוקה ל-2 קטעים שיש להם תדירות גבוהה עשויה להיות עדיפה על המתנה של כמה ימים לספינה שתגיע ישירות ליעד, אם בכלל יש כזו...
 
בדיוק, וזו רק דוגמא אחת

ספנות זו מערכת יותר מורכבת ממה שנדמה לך
דבר ראשון, קיימת אופציה של הטענה ROLL-ON ROLL-OFF שחוסכת כמה ימי הובלה, ויש מובילים שמשתמשים בשיטה הזאת כשהזמן הוא ענין קריטי, אוכשהמטען הוא קטן מדי לשינוע במכולות. יש גם הובלה של ספינות צובר שהשטעון שלהם הוא הרבה יותר יעיל. הענין העיקרי... בהובלה ימית אין כל יום ספינה שנוסעת ממקום א' למקום ב'... אז האופציה של חלוקה ל-2 קטעים שיש להם תדירות גבוהה עשויה להיות עדיפה על המתנה של כמה ימים לספינה שתגיע ישירות ליעד, אם בכלל יש כזו...
בדיוק, וזו רק דוגמא אחת
לעושר האפשרויות בנפתחות בהובלה הימית ברגע שמפסיקים להתקבע על פתרון אחד ויחיד.
 
לצערי נפלת בהבנת הנקרא

דבר דבור על אופניו
ראשית אטפל (לא מלשון טיפול אלא מלשון להטפל למשהו טפל) לבאב אל מנדב. בכדי להגיע למפרץ אילת מאסיה ומאוקייאניה יש לעבור גם כן בבאב אל מנדב. שער הדמעות (באב אל מנדב בערבית זה בעברית שער הדמעות) הוא הכניסה לכל ים סוף. ככה שאי אפשר להגיע ספינתית לאילת מבלי לעבור בבאב אל מנדב. למרות שאיזה שישיה בסלנג משטרתי שיש לו דוקא הרבה שבעיות בניק יחזק אותך, זה לא נכון גיאוגרפית. קל לראות זאת כשפותחים מפה ו/או ויקיפדיה (יש בויקיפדיה מפות שהן מפות מדוייקות לאללה). שנית, ידוע לך כמה זמן לוקח לפרוק ספינה שמכילה כמה אלפי מכולות? כמה זמן לוקח להעמיס את המכולות הללו על רכבת ואז לשלוח את הרכבת למסע בן 300 ק"מ? אה, איזה קטע, בהגיעה ליעדה הרכבת צריכה לפרוק את תכולתה ואז צריך שוב להעמיס את אותן אלפי מכולות על אניה אחרת. כיום לוקח לספינה מקסימום 16 שעות לחצות את התעלה ולעתים אפילו רק 11 שעות. דמי המעבר כיום הוא 250,000 דולרים בממוצע לספינה. כמה יעלה לפרוק אותה באילת, לשנע רכבת משא ולטעון מחדש באשדוד? אגב, נמל אילת בגודלו היום לא בנוי לטפל בכמות כה גדולה של ספינות וחלק מן הספינות שעוברות בתעלה הן גדולות מדי לרציפי הנמל כך שיצטרכו לשדרג בצורה רצינית את נמל אילת. דבר שכידוע עולה עשרות מליוני דולרים. שלישית, החלוקה לשני קטעי מסע הוא דבר שלא מקובל היום בשום מערכת תעבורתית שהיא. להיפך, יש יותר ויותר נסיעות ארוכות וישירות. הן ברכבות, הן במטוסים. גם תוספת הפריקה והטעינה של המטען רק מוסיפות אלמנט של סיכון לשלום המטען. יש, יחסית כמובן, די הרבה תקלות ותאונות בנמל של פריקת סחורות והתוספת של הפריקה המיותרת באילת וההטענה המיותרת באשדוד/חיפה רק מגדיל את הסיכון. באניה, כל עוד היא לא מוטבעת או נקלעת לעלעול יוצא דופן ונדיר לאללה בים סוף/ים תיכון, הרי המטען נשאר שלם ובטוח. רביעית, בגלל בעיית פיראטים באיזור ג'יבוטי וסומליה יש כבר כיום ירידה בכמות הספינות שנכנסות בכלל לים סוף. אז ממילא הם לא יגיעו לאילת כי אי אפשר, טכנית-פיסית-גיאוגרפית, להגיע באניה לאילת מבלי לעבור בים סוף (או בתעלת סואץ [אבל את המעבר בתעלה אנו רוצים למנוע...]).
לצערי נפלת בהבנת הנקרא
(או שאולי פשוט הסתמכת על הטרול, שבין שאר בעיותיו גם לא ממש מבין מה הוא קורא כאן). בוודאי שיש הכרח לעבור בב אל מנדב בדרך לאילת, ממש כמו בדרך לתעלה. אין על כך כל ויכוח (מלבד אצל מי שאין לו טיעונים ענייניים נגד מה שכתבתי ולכן הוא ממציא ויכוח שלא קיים, וד"ל...) עכשיו אם נחזור לטענה המקורית שלי, במצב שבו אל קאעידה משלים את השתלטותו על סיני, ומתחיל לפגוע לא רק בצינורות הגז ובכבישים אלא גם בשייט בתעלה. כעת חברות הביטוח צריכות להתמודד עם שני סיכונים - גם הפיראטים בב אל מנדב וגם אל קאעידה בתעלה. לעומת זאת בנתיב המוצע, יש רק את הפיראטים כי הנתיב מאילת לאשדוד הרבה יותר בטוח (בשלב זה טרם הוקמה מדינת אל קאעידה בנגב...) ולכן הסיכון נמוך בהרבה. לגבי הטעינה והפריקה, שינוי היערכות חברות הספנות כפי שציינתי כבר וחלוקת הובלת המטענים באופן שונה כך שיתאים למסלול המוצע עשוי לחסוך הרבה מאד כסף וזמן, ולהביא לשימוש הרבה יותר יעיל בציי הסחר (בגלל קיצור המסעות). 16 השעות של תעלת סואץ היו יכולות להיות נחמדות מאד אילולא פקקי התנועה הקשים בכניסות לתעלה. קודם צריך להכנס לשם כדי ליהנות מ-16 שעות. גם את הפריקה והטעינה - כמו שכתבתי - יש לשדרג כדי שהנתיב המוצע יהיה יעיל. הרכבות אמורות להגיע עד לרציפי הנמל ולקבל את הסחורות ישירות מהאניה. בנמל היעד העברת הסחורות לאניות צריכה להיות זהה (גם על כך כתבתי, סינכרוניזציה). הסיכון בטעינה והפריקה בנמלי אשדוד ואילת הוא כאין וכאפס לעומת הסיכון בשייט במצרים, שהמצב הבטחוני בה הולך ומדרדר מיום ליום וגם כמובן הכלכלה המצרית המתמוטטת (כל הזמן מדרדרת ללא הפסקה) יוצרת לחצים כבדים להעלאת תעריפים, "בקשיש" ושאר מרעין בישין. וכמובן שהעברת הנפט בצינור קצא"א הרבה הרבה הרבה יותר יעילה מהעברתו במיכליות ענק שכלל אינן יכולות להכנס לתעלה ונאלצות לשוט סביב אפריקה. כך שיש הרבה מאד יתרונות לנתיב המוצע. במקביל, כפי שכתבת בצדק, חייבים לשדרג את נמל אילת ובמידה מסויימת גם את אשדוד ולוודא שקו הרכבת החדש יהיה משוכלל ויעיל.
 

down under

New member
במצב הסמי אפוקליפטי ו/או דיסטופי (ההיפך

לצערי נפלת בהבנת הנקרא
(או שאולי פשוט הסתמכת על הטרול, שבין שאר בעיותיו גם לא ממש מבין מה הוא קורא כאן). בוודאי שיש הכרח לעבור בב אל מנדב בדרך לאילת, ממש כמו בדרך לתעלה. אין על כך כל ויכוח (מלבד אצל מי שאין לו טיעונים ענייניים נגד מה שכתבתי ולכן הוא ממציא ויכוח שלא קיים, וד"ל...) עכשיו אם נחזור לטענה המקורית שלי, במצב שבו אל קאעידה משלים את השתלטותו על סיני, ומתחיל לפגוע לא רק בצינורות הגז ובכבישים אלא גם בשייט בתעלה. כעת חברות הביטוח צריכות להתמודד עם שני סיכונים - גם הפיראטים בב אל מנדב וגם אל קאעידה בתעלה. לעומת זאת בנתיב המוצע, יש רק את הפיראטים כי הנתיב מאילת לאשדוד הרבה יותר בטוח (בשלב זה טרם הוקמה מדינת אל קאעידה בנגב...) ולכן הסיכון נמוך בהרבה. לגבי הטעינה והפריקה, שינוי היערכות חברות הספנות כפי שציינתי כבר וחלוקת הובלת המטענים באופן שונה כך שיתאים למסלול המוצע עשוי לחסוך הרבה מאד כסף וזמן, ולהביא לשימוש הרבה יותר יעיל בציי הסחר (בגלל קיצור המסעות). 16 השעות של תעלת סואץ היו יכולות להיות נחמדות מאד אילולא פקקי התנועה הקשים בכניסות לתעלה. קודם צריך להכנס לשם כדי ליהנות מ-16 שעות. גם את הפריקה והטעינה - כמו שכתבתי - יש לשדרג כדי שהנתיב המוצע יהיה יעיל. הרכבות אמורות להגיע עד לרציפי הנמל ולקבל את הסחורות ישירות מהאניה. בנמל היעד העברת הסחורות לאניות צריכה להיות זהה (גם על כך כתבתי, סינכרוניזציה). הסיכון בטעינה והפריקה בנמלי אשדוד ואילת הוא כאין וכאפס לעומת הסיכון בשייט במצרים, שהמצב הבטחוני בה הולך ומדרדר מיום ליום וגם כמובן הכלכלה המצרית המתמוטטת (כל הזמן מדרדרת ללא הפסקה) יוצרת לחצים כבדים להעלאת תעריפים, "בקשיש" ושאר מרעין בישין. וכמובן שהעברת הנפט בצינור קצא"א הרבה הרבה הרבה יותר יעילה מהעברתו במיכליות ענק שכלל אינן יכולות להכנס לתעלה ונאלצות לשוט סביב אפריקה. כך שיש הרבה מאד יתרונות לנתיב המוצע. במקביל, כפי שכתבת בצדק, חייבים לשדרג את נמל אילת ובמידה מסויימת גם את אשדוד ולוודא שקו הרכבת החדש יהיה משוכלל ויעיל.
במצב הסמי אפוקליפטי ו/או דיסטופי (ההיפך
מאוטופי) שבו אל קעידה הבזויים ימ"ש וזכרם משתלטים על חצי האי סיני הרי שהם יסכנו מאוד מאוד הן את מיצרי טיראן וסנפיר (השער הדרומי למפרץ אילת) והן את 200 הק"מ של הנתיב הימי לאורך מפרץ אילת. רוחב המפרץ הוא בקושי 20 ק"מ בממוצע. כך שבקלות מקלעים כבדים, רקטות קסאם, טילי לאו וטאו ושאר טילי כתף (שלא לדבר על כל הטילי יבשה-ים מתוצרת איראן וסין) ישתקו כמעט לחלוטין את התנועה הימית במפרץ אילת. ישראל במקרה שכזה תאלץ להשתלט על סיני מחדש.
 

itamo

New member
התנועה לאילת עוברת גם בסמוך לחצי האי סיני

במצב הסמי אפוקליפטי ו/או דיסטופי (ההיפך
מאוטופי) שבו אל קעידה הבזויים ימ"ש וזכרם משתלטים על חצי האי סיני הרי שהם יסכנו מאוד מאוד הן את מיצרי טיראן וסנפיר (השער הדרומי למפרץ אילת) והן את 200 הק"מ של הנתיב הימי לאורך מפרץ אילת. רוחב המפרץ הוא בקושי 20 ק"מ בממוצע. כך שבקלות מקלעים כבדים, רקטות קסאם, טילי לאו וטאו ושאר טילי כתף (שלא לדבר על כל הטילי יבשה-ים מתוצרת איראן וסין) ישתקו כמעט לחלוטין את התנועה הימית במפרץ אילת. ישראל במקרה שכזה תאלץ להשתלט על סיני מחדש.
התנועה לאילת עוברת גם בסמוך לחצי האי סיני
ודרך מצרי טירן שמקרה הזה גם יהיו חשופים לפעילות של אל קעידה.
 

nitsansh

New member
לא הכרחי לכבוש מחדש את כל סיני, אבל את מפרץ

במצב הסמי אפוקליפטי ו/או דיסטופי (ההיפך
מאוטופי) שבו אל קעידה הבזויים ימ"ש וזכרם משתלטים על חצי האי סיני הרי שהם יסכנו מאוד מאוד הן את מיצרי טיראן וסנפיר (השער הדרומי למפרץ אילת) והן את 200 הק"מ של הנתיב הימי לאורך מפרץ אילת. רוחב המפרץ הוא בקושי 20 ק"מ בממוצע. כך שבקלות מקלעים כבדים, רקטות קסאם, טילי לאו וטאו ושאר טילי כתף (שלא לדבר על כל הטילי יבשה-ים מתוצרת איראן וסין) ישתקו כמעט לחלוטין את התנועה הימית במפרץ אילת. ישראל במקרה שכזה תאלץ להשתלט על סיני מחדש.
לא הכרחי לכבוש מחדש את כל סיני, אבל את מפרץ
אילת... למיטב ידיעתי פגיעה בחופש השייט הישראלי תהיה הפרה ברורה של הסכם השלום ולישראל תהיה הצדקה לפעול בכוח נגד מצב כזה... אני בטוח שלפחות ארה"ב תהיה לצידנו בעניין הזה, וגם לסין ומדינות אירופה יהיה אינטרס לפחות לא להתנגד... אני בטוח שהשלטונות המצריים מודעים לזה, השאלה היא אם הם יהיו מסוגלים לשלוט על איום הטרור...
 

amithi1

New member


אגב, לכל החכמולוגים שחושבים שיהיה
שווה לאניות לפרוק מטען מהמזרח הרחוק ואוקייאניה (אוסטרליה וניו זילנד) בנמל אילת, להעבירו ברכבת לנמלי אשדוד ו/או חיפה ומשם באניות לאירופה או ארה"ב. אז ככה. הזמן שיקח להפליג משארם א-שייח עד לנמל אילת, התשלום לחברת נמל אילת, התשלום לרכבת ישראל, התשלום לנמלי אשדוד/חיפה והשכירות של אניה שניה מישראל לאירופה/ארה"ב מבטלת את הכלכליות של הדבר. לא מצליח להבין איך אנשים רציונאליים בני מעל 15 חושבים בכלל על דבר כזה. שלא יובן לא נכון, אני מאוד מאוד בעד רכבת לאילת, אבל רכבת נוסעים.

הסיטואציה היחידה בה אולי תועבר סחורה באופן יבשתי מאילת לאשדוד, תהיה אם יהיה איזשהו סיבוך דיפלומטי מאוד חריף בין מצרים לבין מדינות האיחוד האירופי (לדוגמה חרם אירופאי על מצרים) שיאלץ את האניות האירופאיות למצוא סידור חלופי למעבר בסואץ. אבל במקרה כזה יש סיכוי טוב שמצרים תחסום את מיצרי טיראן כתגובה... בכל סיטואציה אחרת, אין סיכוי שזה יהיה כלכלי למישהו לפרוק באילת, לשנע יבשתית לאשדוד ומשם להטעין אניה אחרת לאירופה. גם אם ישראל תנסה להתחרות במחיר העגינה והפריקה/הטענה בנמליה, מצרים תמיד תוכל להשוות את המחיר (מבחינת המצרים, אין להם עלות על כל אניה שחולפת דרך סואץ. מדובר ברווח נקי. לעומת זאת לישראל כל אניה שתעגון באילת דורשת פעולה יקרה מצד הנמל, מצד רכבת ישראל ומצד נמל אשדוד-מה שיגולגל כמובן על מוביל הסחורה ישירות).
 
הסיכוי שמצרים תחסום את מיצרי טיראן


הסיטואציה היחידה בה אולי תועבר סחורה באופן יבשתי מאילת לאשדוד, תהיה אם יהיה איזשהו סיבוך דיפלומטי מאוד חריף בין מצרים לבין מדינות האיחוד האירופי (לדוגמה חרם אירופאי על מצרים) שיאלץ את האניות האירופאיות למצוא סידור חלופי למעבר בסואץ. אבל במקרה כזה יש סיכוי טוב שמצרים תחסום את מיצרי טיראן כתגובה... בכל סיטואציה אחרת, אין סיכוי שזה יהיה כלכלי למישהו לפרוק באילת, לשנע יבשתית לאשדוד ומשם להטעין אניה אחרת לאירופה. גם אם ישראל תנסה להתחרות במחיר העגינה והפריקה/הטענה בנמליה, מצרים תמיד תוכל להשוות את המחיר (מבחינת המצרים, אין להם עלות על כל אניה שחולפת דרך סואץ. מדובר ברווח נקי. לעומת זאת לישראל כל אניה שתעגון באילת דורשת פעולה יקרה מצד הנמל, מצד רכבת ישראל ומצד נמל אשדוד-מה שיגולגל כמובן על מוביל הסחורה ישירות).
הסיכוי שמצרים תחסום את מיצרי טיראן
הוא בדיוק הסיכוי שיפן תתקוף את פרל הרבור. אחרי שהמצרים ניסו פעמיים את התרגיל ההוא, ואחרי הנזק העצום שנגרם להם (בכל התחומים) כתוצאה מכך, אפילו ממשלת האסלאם המטורף לא תרצה לחזור על הצעד בפעם השלישית.
 
אני רק יכול לשער ש...

הסיכוי שמצרים תחסום את מיצרי טיראן
הוא בדיוק הסיכוי שיפן תתקוף את פרל הרבור. אחרי שהמצרים ניסו פעמיים את התרגיל ההוא, ואחרי הנזק העצום שנגרם להם (בכל התחומים) כתוצאה מכך, אפילו ממשלת האסלאם המטורף לא תרצה לחזור על הצעד בפעם השלישית.
אני רק יכול לשער ש...
שחסימה של מיצרי טיראן תסייע לנו להקים מחדש את אופירה - כמה חודשים לאחר החסימה...
ואם זה יקרה בתאריך 07.12 זה יהיה סמלי.....(07.12.1941) כזכור לנו. אולי ניתן יהיה למצוא פנינים בנמל אופירה העתידי??
יש לי חדשות בשבילך וילי גיסנו היקר: היפנים ''מתקיפים'' את הסחורה של פרל-הארבור כל הזמן - הם לא מפסיקים לקנות פנינים...
הם הרי משוגעים על כל מה שבא מהמערב ונחשב יוקרתי...
מצריים לא תחסום את מיצרי טיראן כי לרן אלירן אין כח לשיר עוד פעם את השיר.....
ועכשיו ברצינות: הסיכוי שדבר כזה יקרה הוא אפס כמובן והצדק עימך בכל מובן !
 

nitsansh

New member
מצרים גם לא תחסום את תעלת סואץ כי היא תפגע

אני רק יכול לשער ש...
שחסימה של מיצרי טיראן תסייע לנו להקים מחדש את אופירה - כמה חודשים לאחר החסימה...
ואם זה יקרה בתאריך 07.12 זה יהיה סמלי.....(07.12.1941) כזכור לנו. אולי ניתן יהיה למצוא פנינים בנמל אופירה העתידי??
יש לי חדשות בשבילך וילי גיסנו היקר: היפנים ''מתקיפים'' את הסחורה של פרל-הארבור כל הזמן - הם לא מפסיקים לקנות פנינים...
הם הרי משוגעים על כל מה שבא מהמערב ונחשב יוקרתי...
מצריים לא תחסום את מיצרי טיראן כי לרן אלירן אין כח לשיר עוד פעם את השיר.....
ועכשיו ברצינות: הסיכוי שדבר כזה יקרה הוא אפס כמובן והצדק עימך בכל מובן !
מצרים גם לא תחסום את תעלת סואץ כי היא תפגע
בעצמה יותר משתפגע במשתמשי התעלה...
 
סבירות החסימה היא כמו שנאצר יחכה לרבין

מצרים גם לא תחסום את תעלת סואץ כי היא תפגע
בעצמה יותר משתפגע במשתמשי התעלה...
סבירות החסימה היא כמו שנאצר יחכה לרבין
בקילומטר ה-101 באפריקה.....
לשם הגיעו ב-73 לט מעט טייגרים של אגד ו-דן...
 

darkshadow1

New member
ומי נפגע יותר מפיצוץ צינור הגז הטבעי?

מצרים גם לא תחסום את תעלת סואץ כי היא תפגע
בעצמה יותר משתפגע במשתמשי התעלה...
ומי נפגע יותר מפיצוץ צינור הגז הטבעי?
ישראל העשירה עם הכלכלה הפורחת או מצרים עם הכלכלה הקורסת?
 
הנפגעת מס' 1 היא סוריה

ומי נפגע יותר מפיצוץ צינור הגז הטבעי?
ישראל העשירה עם הכלכלה הפורחת או מצרים עם הכלכלה הקורסת?
הנפגעת מס' 1 היא סוריה
שכלכלתה היא החלשה ביותר, ולכן תלויה ביותר בגז המצרי. אח"כ זוהי ירדן, שכלכלתה יציבה יותר מסוריה. אח"כ מצרים הקורסת. ואחרונה חביבה ובהפרש עצום מאחורי מצרים, ישראל. אין ספק שמטרתה העיקרית של החבלה בצינור הגז היא חיסול אפקטיבי של השליטה המצרית בסיני כדי להקים שם מדינת אל קאעידה. הפגיעה במחירי הגז והחשמל בישראל היא רק בונוס עבורם. בל נשכח שלארוך השנים, הג'יהאד העולמי מחסל כ-50 מוסלמים על כל לא מוסלמי שהוא מחסל. ואידך זיל גמור.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה