שאלת הרע בעולם-
ספר איוב עוסק בשאלת הרע בעולם, "צדיק ורע לו רשע וטוב לו(?!) וכו'... כמו כן, חז"ל במחשבת ישראל, עוסקים בנושא זה בספרים ומאמרים רבים. אני חושב שלשאלות אלה אין תשובה. כלומר- לא ניתן לקבוע בוודאות למה איש כזה או אחר מת? מדוע תינוק נפטר? מדוע 6 מליון יהודים נטבחו בשואה? מדוע אנשים רעבים ללחם? וכיו"ב. התשובה היא בעצם שאין אנו מחשבים פנקסו של הקב"ה. כי "אילו ידעתיו- הייתיו"! כלומר- אילו הייתי יודע סיבת כל דבר וצעד של הקב"ה הייתי בעצם הקב"ה. אנו (בני האדם) רואים תמונה חלקית ביותר. אין אנו רואים תמונה כוללת כדי להחליט מה טוב באמת או מה רע. מדוע זה קיבל "רעה" והשני "טובה". לדוגמא- אם נראה אדם כורת את יד חברינו, ננסה "להציל" את החבר מיד הכורת! נצעק, נשתולל נזעק ואף נמנע בעדו פיזית מלכרות את יד חברינו. לו רק ידענו ש"הכורת" את יד חברינו הוא רופא שבכריתת היד מציל את החבר שלנו מהתפשטות גידול ממאיר היינו מבינים שכריתת היד היא בעצם טובה ולא רעה! לדוגמא מוחשית יותר- אדם מסויים (כתבה שפורסמה בעיתונות) נוסע מדי יום לעבודה באוטובוס. הוא צריך להגיע בשעה 9 לעבודה. האוטובוס האחרון שלו בו יגיע בזמן לעבודה יוצא בשעה 8. אותו יום איחר האדם לאוטובוס ב- 5 דק'. הוא היה כל כך עצבני, ולא רצה לשמוע שוב את צעקותיו של הבוס. את הסוף ודאי כולכם כבר יודעים... האדם ניצל מפיגוע! אם רק היה רואה את כל התמונה, כעסיו היו נחסכים. במקום לבוא בתלונות ובמשפטים כמו- "צריך להעמיד את אלוקים למשפט בבית הדין בהאג", אפשר וצריך ללמוד על היהדות בצורה רצינית ומעמיקה ולא בצורה שטחית, וחבל שזה לא כך!