לסיכום: (ברשות ההנהלה)

כבר עשיתי את זה,

ולצערי אני לא רואה שאתה מבין את הכללים הבסיסיים ביותר של ניתוח לוגי. ההצעה שלי נותרה: צא ולמד מבוא ללוגיקה. עד שתעשה את זה, כל מה שאתה חושב שהוא "הגיון" הוא סתם הדברים שאתה היית רוצה להאמין בהם. זה בזבוז זמן של שנינו. שלום.
 
הנה תענה על השאלה הזו

עובדה ראשונה שאנחנו יודעים לגבי אלוהים בהנחה והוא קיים - היא שהוא קיים! זו כבר תכונה שמשותפת לאלוהים ולאדם". עובדה שניה שאנחנו יודעים לגבי אלוהים, היא שיש לו רצון. גם לאדם יש רצון, כך שזו כבר תכונה שניה שמשותפת לאדם ולאלוהים." על זה שאלתי אותך לפי מה שהסכמנו לעיל, מה הקשר ההגיוני שיש בין תכונות של בני אדם לבין אלוהים?? (עזוב את מה ששאלתי אותך אם אתה חוזר בך או לא.. פשוט תענה על השאלה הנ"ל מה הקשר ההגיוני כו' )
 
לא התחלתי עם ההנחה שיש אלא עם ההנחה שצריך

להיות נטרלי אם לא הבנת את דברי, לפחות יכלת לשאול. אני לא ממציא משמעויות למילים בלי מקור.
 

deathcaster

New member
תגובה

"אני לא ממציא משמעויות למילים בלי מקור."- לצערי הרב, אתה כן.
 
הנה זה מה שכתבת

עובדה ראשונה שאנחנו יודעים לגבי אלוהים בהנחה והוא קיים - היא שהוא קיים! זו כבר תכונה שמשותפת לאלוהים ולאדם". עובדה שניה שאנחנו יודעים לגבי אלוהים, היא שיש לו רצון. גם לאדם יש רצון, כך שזו כבר תכונה שניה שמשותפת לאדם ולאלוהים." על זה שאלתי אותך לפי מה שהסכמנו לעיל, מה הקשר ההגיוני שיש בין תכונות של בני אדם לבין אלוהים?? האם אתה חוזר בך?
 
כמו שאתה יכול להיווכח בקלות

מתגובתו של הרוקד, בשפה שלנו "רוצה" ו-"מתחשק לו" מביעים את אותו הדבר, וכיוון שאתה מנסה להשיב לרוקד תיאלץ לדבר בשפתו. בהצלחה.
 
מה נו אז?! אז זה אומר שאני לא מנתח את המציאות

כמו שצריך ומשום כך אני יכול להגיע למסקנות שאינן נכונות כוון שאני מניח הנחות שהן מוטעות מראש, לא?
 
רצון בא יותר מהפנימיות של האדם חשק בא מגירוי

חיצוני יותר אהבה זה לא סתם חשק לאכול גלידה בדרך כלל זה נובע מחשק בבחינה של על טעם וריח אין להתווכח
 
זהו חלק הכרחי,בלי הגדרה אין הגיון..

אם אני לא יודע להגדיר או לפחות לאבחן את הדברים הדומים והנבדלים פרושו של דבר שאני לא יודע לנתח את המציאות..
 
אני לא יודע מה נחשב בעיניך כהגיון אבל

מה שאני יודע - הגיון הוא כלי עזר העוזר לאדם לנתח את המציאות לגורמי גורמים עד כדי כך שכל מושג מקבל את ההגדרה ההבחנה וההבדלה שלו.. מסכים? (אם כן נמשיך ואם לא תסביר לי למה אתה מתכוון כשאתה אומר הגיון..)
 
הגיון הוא שיטת ניתוח של עובדות,

ענף של המתימטיקה והפילוסופיה, שיש לו כללים פורמאליים מוגדרים. בלע"ז קוראים לזה "לוגיקה". כל מה שכתבת על "לגורמי גורמים" ו"כל מושג מקבל את ההגדרה שלו" איננו חלק הכרחי של ענף הלוגיקה. בלוגיקה אתה חייב לעבוד עם הנחות-המוצא שלך ורק איתן, אחרת זה כבר לא לוגיקה אלא סתם חשיבה מבולבלת.
 
למעלה