לשאלתך: בדיוק להיפך.
ראשיתו של מה שאנחנו קקוראים כיום "מדע" היא באשים שהאמינו באלוהים ללא ערעור, וראו בשיטה המדעית דרך להבין את הטבע, כפי שנברא על-ידיו, ובכך למעשה לעבוד עבודת קודש. באותה תקופה המילה "מדע" (science) לא היתה קיימת בכלל, והעיסוק בחקר הטבע נחשב לאגף בפילוסופיה ותיאולוגיה שנקרא Natural Philosophy. חלק גדול מהעוסקים בו היו אנשי דת בעצמם - כמרים, נזירים, אנשי דת מוסלמים, וגם רבנים. קופרניקוס, פריסטלי, ניוטון, קפלר וכן הלאה - כולם היו אנשים מאמינים. כפי שכתבתי לך מראש, ואפילו הדגשתי במפורש, המשפט "לא מניח שאין בורא לעולם" שונה מאד מהמשפט "מניח שאין בורא לעולם". מאד חבל לי שאתה לא קורא את מה שאני כותב לך. זה יוצר את הצורך לכתוב שוב ושוב פעמים רבות את אותו הדבר במקום להתקדם ולהגיע להבנה. אם אתה לא מבין מה ההבדל, אתה מוזמן לשאול, אבל אל תטעה לחשוב שבגלל שאתה לא מבין מה ההבדל בין שני המשפטים, אז הוא איננו קיים. הלאה: אמרת "אפשר להבין את הבורא רק כאשר הוא מגלה את כוונותיו" - אבל המשפט הזה חסר משמעות לחלוטין ללא פירוט של הנסיבות והצורות שבהן הבורא מגלה את כוונותיו. מתי הבורא באמת מגלה את כוונותיו, ומתי הוא רק נראה כאילו הוא מגלה את כוונותיו? מתי אנחנו יכולים להיות בטוחים שמה שנגלה לעינינו הוא עובדה שניתן לסמוך עליה? האם, למלש, מציאת מאובן בן 100 מיליון שנה פירושו שאנחנו יכולים להניח שאכן היו חיים לפני 100 מיליון שנים על פני האדמה, או שבמקרה הזה כוונת הבורא היא רק לבחון את אמונתנו? וכמובן, אם אתה קובע באופן שרירותי שדרוש "היגיון בריא" כדי להבין זאת (להבין מה?) אז אתה מבצע פה הפרדה שרירותית בין אנשים שיש להם היגיון בריא לכאלה שאין להם - אבל בלי שאמרת בכלל מה הקריטריונים. ומה הנושא שאותו יש לשקול ב"היגיון הבריא". אם אתה לא מספק קריטריונים ברורים, הרי שכל מה שאתה עושה הוא להתנשא על אנשים שלא חושבים כמוך. זה לא ישכנע אף אחד. ואחרי שגמרנו את כל זה, אני מגיע למשפט שבו אתה אמור להציג לי מה ההבדל בין הגישה שלי לגישה שלך, ואני קורא את המשפט: "אני מסתמך על הדברים שאני רואה בטבע ולא רק על הדברים שאני רואה בטבע כוון שהמציאות מורכבת מעוד תחומים למיניהם כמו פסיכולוגיה אומנות כו' כו' " זהו? זה מה שיש לך להגיד? שהמציאות היא גם פסיכולוגיה ואמנות וכו'? זה טריוויאלי. כל אחד יודע את זה, עם או בלי "היגיון בריא". ברור מאליו שכשאנחנו מדברים על "הטבע" אנחנו לא מדברים רק על ציפורים ופרחים, אלא על כל המציאות שסביבנו. מה חידשת? ולסיום: כשאתה מגיב לי, אנא השתמש בלשון יחיד. אני לא שולח הודעות "לכם" אלא לך, לאדם יחיד, ואני לא מוכן שיכלילו אותי באיזו מסגרת כוללת של "אתם", ושתתחיל להסביר לי מה "אנחנו" חושבים. אם אתה לא יכול לקבל את העובדה שאני חושב בנפרד מאנשים אחרים ועשוי להחזיק בדעות שונות משלהם, אז אל תטרח לפתוח איתי דיון.