לסיכום: (ברשות ההנהלה)

deathcaster

New member
תגובה

"עומק=כוונה יותר גדולה"- החלפת מילה שאינך יודע להסביר במילה נרדפת, זה עדיין לא הסבר, מה קשור בין חוזקה של הוכחה ובין כוונה? לגבי ה"הוכחה" שלך
נו אז תחזור כמה הודעות אחורה ותראה שידעתי בדיוק מה אתה הולך לכתוב לי, מה שכתבת זה למעשה הטיעון המפורסם שנקרא "טיעון השען של פיילי" - במילים שלך כמובן. הטיעון הזה קיים בצורתו הרשמית כבר מ-1802, (והלא רשמית מטיעון דומה של ניוטון), כמובן שהוא נולד בנצרות. הוא נגזר מן הטיעון הטלאולוגי שקיים מקדמא דנא: תוכל לקרוא על הטיעון שאתה מעלה כאן - בהרחבה כאן: http://he.wikipedia.org/wiki/הטיעון_הטלאולוגי זה טיעון, לא הוכחה. יחי ההבדל (הלא) קטן. בקישור שמופיע בחתימה שלי, תוכל למצוא הפרכות לטיעון הזה והצגת הכשלים הלוגיים הטמונים בו. או בסרטון הזה: http://flix.tapuz.co.il/v/watch-3599927-.html
 

deathcaster

New member
אני לא יודע מה אתה מצפה שאני אכתוב לך

כן, יצירת אומנות (כפי שאתה מגדיר אותה) היא משהו שנעשה ע"י האדם בכוונה תחילה. זה מה שרצית שנסכים עליו? אז כן, אני מסכים.
 
מצידי תגדיר אחרת..

אחרי שאתה מסכים אשאל אותך כך: א. מנין אתה יודע שזה נעשה בכוונה תחילה? ב. יש לך הוכחה מדעית שזה נעשה בכוונה תחילה? (כמובן אני מדבר על יצירת אומנות שנעשתה בידי אדם)
 
מה לא מובן? תחשוב קצת..

ככל שמדובר ברעיון שצריך להבין את הכוונה שלו כך הוא יותר מורכב להבין את כח המשיכה יותר פשוט מלהבין הוכחות אחרות למיניהם (כמו נוסחאות יותר מורכבות, כגון הנוסחה של איינשטין לגבי מהירות האור וכד' ) לגבי ההוכחה, קראת את ההודעה שלי בכלל? הבנת בכלל את ההוכחה שאתה מנסה בכלל לענות עליה?! תשים לב להבדל בין ההוכחה שלי לבין ההוכחה פיילי. לפני שאתה עונה - תבין קודם את כוונת הדברים
 

deathcaster

New member
תגובה

"מה לא מובן? תחשוב קצת.."- חשבתי הרבה. "ככל שמדובר ברעיון שצריך להבין את הכוונה שלו כך הוא יותר מורכב"- למה? לא יכול להיות רעיון שקשה להבין אותו אבל בעקרון הוא מאוד פשוט? "להבין את כח המשיכה יותר פשוט מלהבין הוכחות אחרות למיניהם (כמו נוסחאות יותר מורכבות, כגון הנוסחה של איינשטין לגבי מהירות האור וכד')"- ה"נוסחה של איינשטיין של מהירות האור"- אתה מתכוון ל-E=mC^2 ? ובכן לדעתי היא פשוטה יותר להבנה מאשר להבין את כוח המשיכה. "לגבי ההוכחה, קראת את ההודעה שלי בכלל?"- בוודאי שקראת, גם קראתי אותה עוד כשכתבת אותה בפורום אתאיזם ואני לא משנה את דעתי, אין כאן שום הוכחה, זה טיעון... וזו ואריאציה של טיעון השען של פיילי. לא מצאתי שום הבדל. "לפני שאתה עונה - תבין קודם את כוונת הדברים"- בתור אחד שלא מבין מה שרושמים לו, מודה בכך, וממשיך לנהל וויכוח על מה שאינו מבין..... הייתי ממליץ לך לעשות את מה שאתה מציע לאחרים, אך ברור לי שהגמל אינו רואה את דבשתו כי מהתגובה שלך, ניכר שגם לא צפית בסרטון מההודעה הקודמת שלי ולא קראת על הטיעון הטלאולוגי, נראה לך שאם הטיעון הזה היה הוכחה- הוא היה נקרא עדיין טיעון? ועתה לטיעון שלך: 1. "סדר (שנוצר על ידי אדם) = כל דבר שנעשה על ידי מלאכה"- מוכן לקבל את ההגדרה הזו. 2. "מלאכה = כח המסדר על ידי פעולה דברים"- בהמשך לשורה מלמעלה, ניתן לייחס את המלאכה הזו רק למעשה אנושי - אז אם כך, מקובל עליי. "(אם אתה לא יודע מה זה סדר ואי סדר - יש לך כבר בעיה בעברית, ולא בהגיון.)" -כן, אני יודע, תודה על ההתעניינות. עתה מתחילות הבעיות בטיעון שלך: 3. "מכיוון שאין בעולם דבר שנוצר על ידי מלאכה שיוכל להיווצר במקרה ללא תכנון (כוונה) לכן לא מסתבר שהעולם נוצר במקרה ללא תכנון"- לא, לא מסכים איתך, כאן אתה חוטא ב-2 כשלים לוגיים, "בורות בלתי מנוצחת" ו"הנחת המבוקש", אתה רוצה לחשוב כך, ואתה לא חושב שיכול להיות הסבר אחר, וגם אם יש הסבר אחר, אתה תעשה הכל בכדי לשלול אותו- ולשם כך אתה כותב כאן. הרי הגדרת (והסכמתי) שסדר (נוצר ע"י אדם) נעשה ע"י מלאכה, מלאכה, הגדרת והסכמתי היא כח המסדר דברים ע"י פעולה. האם מכאן ומההגדרות שלך ניתן להסיק כי אותו כח, אותה פעולה של סידור דברים יכולה להתבצע רק ע"י אדם? בוודאי שלא, שכן אתה טוען שגם אלוהים יכול לסדר דברים ואני טוען שדברים יכולים גם להתסדר ללא עזרת אדם או אלוהים, לפיכך, טענה 3 שלך אינה נכונה. 4. "כי אי אפשר ליצור דבר מסודר בלי כוונת תחילה"- בוודאי שאפשר, אולם אינך מודע לכך, איך פתיתי שלג וגבישים מסתדרים לצורות הנדסיות מדויקות מבלי שאף אחד דואג שהם יסתדרו כך? 5. "תנסה ליצור דבר מסודר בלי כוונה ותראה שלא תצליח."- קח קופסת גפרורים, תנסה להעמיד אותה על אורכה הצר, מכיר את המשחק? אתה תצטרך המון ניסיונות בשביל שזה יקרה, אבל זה יקרה... אחרת לא היו זוכים בהתערבויות בצבא. באותה מידה, אם תשים כמות של חומצות אמיניות בקערת מים, ובמקרה קערת המים הזו תיחשף לקרינה/חום/רמת חומציות מסוימת, יש סיכוי שהחומצות הללו תתחברנה לפפטיד (שממנו מורכבים חלבונים)- סיכוי קטן אבל לא אפס. אז שוב... בוודאי שאפשר ליצור דבר מסודר ללא כוונה. בפעם הבאה שאתה בישיבה, תנסה לעשות מה שהצעתי לך עם קופסת הגפרורים - עם כל המשנה תורה לרמב"ם, בטוח אחד הכרכים יעמוד על הצד, סמוך עליי. 6. "(הדברים אינם מדוייקים מאד, כי אמרתי אותם מזכרוני ללא דיוק רב, אם תמצא חוסר דיוק בדברים אחפש לך את ההגדרה המדוייקת, אבל אני חושב שאם תבין את הכוונה אתה לא תצטרך את ההגדרה המדוייקת כי זה לא הענין..)"- אני רגיל לכך שאינך מדייק, ורגיל לכך שאינך זוכר, אז אולי מוטב שתמצא את ההגדרה המדויקת ואולי כך תחסוך מבוכה נוספת לעצמך. הדיוק בדברים מסוג זה- זה כל העניין. לסיכום: הטיעון שלך אינו הוכחה לשום דבר, כפי שטענתי מלכתחילה.
 
תגובה

א. כתבת: למה? לא יכול להיות רעיון שקשה להבין אותו אבל בעקרון הוא מאוד פשוט? " ---- זה הענין!!! כי אחרי שמבינים את הענין אז מבינים (וגם אז זה לא תמיד) שהענין בעצם פשוט!! כלומר אחרי שהמח התרגל להבין את מורכבות הענין אז הענין נהפך להיות פשוט (לאותו אחד שהתרגל לזה, אבל לאחר שלא התאמן בזה - בשבילו זה מורכב ) ב. כתבת : ...ובכן לדעתי היא פשוטה יותר להבנה מאשר להבין את כוח המשיכה" --- יפה! לדעתך הענין הזה יותר מורכב מהענין של מהירות האור.. מצוין! (הדוגמא ממש לא מענינת אותי אלא העקרון) ג. ביחס למה שכתבת בסעיף מספר 3.. אני רואה שלא הבנת את דברי, לכן אשאל אותך כך: האם אני שללתי את האפשרות שדברים יכולים להסתדר מעצמם גם ללא עזרת אדם או אלוהים?? (בדברי לא תמצא שום דבר השולל את זה) ד. ביחס למה שכתבת בסעיף מספר 4.. לא הבנת שום את מה שאמרתי, אני אמרתי שאי אפשר ליצור דבר כו' ליצור זה על ידי בני אדם... פתיתי שלג, וגבישים זו יצירה שאנחנו לא יודעים (כרגע) מי יצר אותה, נכון? וגם את היצירה הזו אנחנו (כן אני מדבר עלינו/בני האדם) לא נוכל ליצור מבלי שנעשה זאת עם כוונה תחילה! ה. ביחס כו' 5.. שוב אני מדבר על ליצור מלשון יצירה והיינו לקחת חומרים שונים ולהרכיב מהם דבר חדש (בעל שם תואר חדש כמובן) כתבת: ...אם תשים כמות של חומצות אמיניות בקערת מים, ובמקרה קערת המים הזו תיחשף לקרינה/חום/רמת חומציות מסוימת, יש סיכוי שהחומצות הללו תתחברנה לפפטיד (שממנו מורכבים חלבונים)?.. אם אתה התכוונת שהחומצות יחשפו לקרינה כו' אז יש כאן כוונת תחילה אם לא התכוונת שזה יקרה - אז כנראה שלא ידעת שקרינה מסויימת יכולה ליצור את החלבונים שדברת עליהם, ואם כן יצרת במקרה חלבונים אבל אתה צריך לשים לב שאתה מדבר על יצירה מאד מאד פשוטה ואני מדבר על יצירת אומנות. (נכון לא כתבתי את זה אבל בגלל שאנחנו מדברים רק על יצירות אומנות כמו כל בעל חי שהוא לכן לא דקדקתי לכתוב זאת ולמען האמת אני שמח שאמרת את הדוגמא הזו ) כי ברור שאפשר לקחת לדוגמא עצים ולקחת גפרור וליצור אש בלי להתכוון לכך כגון שסתם זורקים את הגפרורים על העצים המלאים בבנזין וכד' אבל לא על היצירה הזו דברתי והערה שלך נכונה ולכן אגדיר את הדברים שוב - כל יצירה (נראה לי שגם ציור נכלל בזה אבל זה לא פשוט ) אומנותית חייבת להעשות עם כוונה תחילה עד כאן אתה מסכים?
 
אתה לא סוטה מהנושא אבל אתה מדלג על שלבים

א. מצטער אבל לא התיחסת בכלל למה שכתבתי לך, הנה מה שכתבתי לך: ...זה הענין!!! כי אחרי שמבינים את הענין אז מבינים (וגם אז זה לא תמיד) שהענין בעצם פשוט!! כלומר אחרי שהמח התרגל להבין את מורכבות הענין אז הענין נהפך להיות פשוט (לאותו אחד שהתרגל לזה, אבל לאחר שלא התאמן בזה - בשבילו זה מורכב ) איך התיחסת לזה? - פשוט התעלמת ממה שכתבתי לך וכתבת לי את מה שרצית לומר "אז עדיין לא הסברת מה זו "הוכחה עמוקה" - לזה אתה קורא התיחסות?! ב. כנ"ל ג. חפשתי ולא מצאתי , תן ציטוט (או שגם אתה לא מוצא??) ד. לא התיחסת אלא אמרת שאתה לא מסכים עם זה ה. לא דיברתי על מכונה שהאדם יוצר אלא על מה שהוא יוצר בעצמו במו ידיו (אולי תפסיק להתחכם ולהסתובב סחור סחור?? למה אתה לא מדבר בצורה ישירה על מה שמדברים איתך בדיוק??) ו. לגבי חומצות האמינו - זה לא נקרא שאתה יצרת את זה! אלא זה נוצר מעצמו! אתה בסה"כ גרמת לתנאים האלה שיקרו אבל לא יותר מזה! (פלא עליך שאתה מבין יותר טוב ממני ואתה נותן דוגמא שלא קשורה לנושא שדברתי עליו) ז. לצורך הענין הזה - לכל מה שאתה קורא יצור חי- גם אני קורא יצור חי! (מה ההגדרה הזו תורמת לדיון???) כתבת : "יצור חי שלם? כרגע לאדם אין את הידע והכלים לעשות זאת" תגיד הכל טוב איתך? וכי אתה חושב שאני חושב שכרגע יש לאדם את הידע והכלים לעשות זאת?! (אם אתה תענה בלצנות - אני לא ממשיך לדון איתך בנושא הזה, כי אני מניח שאתה דן איתי ברצינות אבל אם יתברר לי שאתה סתם מתלוצץ , נפרד כידידים) וכי אני לא יודע שכרגע אין לאדם את הידע והכלים לעשות זאת?! אם כן, מדוע אני אומר לך את זה?? חשבת על זה לרגע? או שישר אמרת לעצמך - "לא! אין לזה שום קשר להוכחת הבורא" תשתחרר!! יש לנו עוד המון זמן עד שנגיע לדיון על מציאות הבורא קודם אנחנו צריכים להבין את המציאות שאנחנו רואים מול העיינים כשנבין את זה, יש סיכוי שנבין את מציאות הבורא.
 

deathcaster

New member
תגובה

א. אז עדיין לא הסברת מה זו "הוכחה עמוקה" ב. כן לדעתי, מה שמוכיח שהדעה שלך בעניין אינה בהכרח נכונה, פשוט חסר לך את הידע להבין זאת, שזו הבעיה העיקרית שלך. ג. "האם אני שללתי את האפשרות שדברים יכולים להסתדר מעצמם גם ללא עזרת אדם או אלוהים??"- בסעיף 3 לא, אבל בתגובה שלך בסעיף ד'- בהחלט כן. ד. "אני אמרתי שאי אפשר ליצור דבר כו'"- הבנתי מצוין, וכפי שהאני מקווה שהבנת, אני לא מסכים עם זה. ה. "שוב אני מדבר על ליצור מלשון יצירה והיינו לקחת חומרים שונים ולהרכיב מהם דבר חדש"- כן, גם אני, הדוגמאות שלי רק היו דוגמא, בטבע זה קורה כל הזמן ללא כוונה. "אם אתה התכוונת שהחומצות יחשפו לקרינה כו' אז יש כאן כוונת תחילה"- לא, אין. "אבל אתה צריך לשים לב שאתה מדבר על יצירה מאד מאד פשוטה ואני מדבר על יצירת אומנות"- אז יש הבדל בנוגע למה שאנחנו מגדירים "יצירת אמנות", אני לא חושב שיצור חי זו יצירת אמנות. "כל יצירה (נראה לי שגם ציור נכלל בזה אבל זה לא פשוט ) אומנותית חייבת להעשות עם כוונה תחילה עד כאן אתה מסכים?"- לא, ממש לא מסכים, יש פסלים נפלאים שרק נוצרו ממכות של רוח וגשם על סלעים, אין כאן שום כוונה תחילה. יש תמונות נוף של קניונים, רעידות אדמה, מצוקים, יערות עד וכד' שאף צייר לא יכול לצייר, שום דבר מהן לא נעשה עם כוונה תחילה. הבעיה היא שוב הבורות, אתה מתסכל על זה כיצירה אומנותית נפלאה שחייב שהיה מישהו שיצר אותה, כי אין לך את הידע לייצר הסבר אחר. זהו הכשל הלוגי הבסיסי ביותר שדתיים חסרי השכלה נופלים בו.
 

deathcaster

New member
תגובה

"תפסיק לערב את הטבע והבורא בדיון"- מצטער, אתה עושה סלט ואני מגיב בהתאם, כל זה התחיל מזה שטענת שיש לך הוכחה לקיום אלוהים אני לא אוהב לסטות מהנושא המקורי. א. התייחסתי, אולי זו לא הייתה ההתייחסות שציפית לקרוא. ב. כנ"ל באות ב' ג. 3 שרשורים אחורה- כמו שאתה כותב....
עכשיו לך תחפש את זה. ד. "אני דברתי על יצירה שנעשית על ידי בני אדם"- וגם התייחסתי בהתאם. "אתה רוצה לומר שאדם יכול ליצור צורה של פתיתי שלג כפי שדברת עליה, מבלי שהוא יתכוון לזה?! כן או לא?"- בהחלט, האדם המציא מכונת שלג שיוצרת פיתית שלג בצורה אקראית אך הצורות שנוצרות ממנה הן בעל מבנה מאוד מסודר, פיזיקה פשוטה ללא כל קשר למסדר, כי אין כזה. "כתבת : ""אם אתה התכוונת שהחומצות יחשפו לקרינה כו' אז יש כאן כוונת תחילה"- לא, אין". - לא הבנתי את כוונתך,תפרט בבקשה." אם יש לך חומצות אמינו שנוצרות במקרה כתוצאה מלחץ וטמפרטורה, ופוגעת בהם קרינה שמש, הם עלולים לעבור עם הזמן תהליך פלמור- כלומר להתחבר אחת לשנייה וליצור חלבון.... בלי שום כוונה - אם לא הבנת את ההסבר הזה, באמת שאין טעם להמשיך. "אני מדבר על יצירת אומנות מצד מעשה בני אדם!!!"- מעשה בני אדם לא קשור להוכחת קיום האל. "כלומר אם אדם ירצה ליצור יצור חי, האם הוא יוכל לעשות זאת מבלי שיהיה אומן גדול בכך??"- השאלה למה אתה קורא יצור חי? יצור חי שלם? כרגע לאדם אין את הידע והכלים לעשות זאת... אבל פעם לא הייתה לו אפשרות להגיע לירח. אבל עצם העובדה שיש יצור חי, לא אומר שמישהו יצר את האב הקדמון שלו, בטח לא אומר שאלוהים יצר אותו... זה אחד ההסברים, אך לא היחיד, כן אני יודע שאתה מדבר על יצירת אומנות של האדם, אז לפני שאתה קופץ, עניתי לך על זה והלכתי צעד אחד קדימה. "האם את אותם פסלים או תמונות נוף של קניונים שהתכוונה אליהם - בני אדם יוכלו ליצור\\לעשות ללא כוונה תחילה??"- בהחלט כן, ויש דוגמאות יפות לכך במחצבות למשל שבני אדם מפוצצים סלעים אקראית ומהפיצוץ נוצרים סלעים עם צורות מאוד יפות... הכל ללא כוונה תחילה.
 
תפסיק לערב את הטבע והבורא בדיון

א. תתיחס למה שכתבתי באות א' ואז תבין את ההוכחה (זו לא חכמה להסיק מסקנות מבלי להתיחס למה שכתבתי לך..) ב. כנ"ל באות ב ג. טעות בידך - תן ציטוט ד. אני חושב ששוב לא הבנת את הנאמר, ולכן אזרום איתך כדי שתראה שפשוט לא הבנת.. אני דברתי על יצירה שנעשית על ידי בני אדם אתה רוצה לומר שאדם יכול ליצור צורה של פתיתי שלג כפי שדברת עליה, מבלי שהוא יתכוון לזה?! כן או לא? ה.שוב לא הבנת את הנאמר אני כרגע לא מדבר על אלוהים או על הטבע - תפסיק להכניס אותם לדיון שלנו!! כתבת : ""אם אתה התכוונת שהחומצות יחשפו לקרינה כו' אז יש כאן כוונת תחילה"- לא, אין". - לא הבנתי את כוונתך,תפרט בבקשה. "אבל אתה צריך לשים לב שאתה מדבר על יצירה מאד מאד פשוטה ואני מדבר על יצירת אומנות"- אז יש הבדל בנוגע למה שאנחנו מגדירים "יצירת אמנות", אני לא חושב שיצור חי זו יצירת אמנות" אני מדבר על יצירת אומנות מצד מעשה בני אדם!!! כלומר אם אדם ירצה ליצור יצור חי, האם הוא יוכל לעשות זאת מבלי שיהיה אומן גדול בכך?? כתבת - ""כל יצירה (נראה לי שגם ציור נכלל בזה אבל זה לא פשוט ) אומנותית חייבת להעשות עם כוונה תחילה עד כאן אתה מסכים?"- לא, ממש לא מסכים, יש פסלים נפלאים שרק נוצרו ממכות של רוח וגשם על סלעים, אין כאן שום כוונה תחילה. יש תמונות נוף של קניונים, רעידות אדמה, מצוקים, יערות עד וכד' שאף צייר לא יכול לצייר, שום דבר מהן לא נעשה עם כוונה תחילה." שוב לא הבנת את הנאמר אני מדבר על יצירת אומנות שבני אדם יוצרים! ולכן אשאל שוב - האם את אותם פסלים או תמונות נוף של קניונים שהתכוונה אליהם - בני אדם יוכלו ליצור\לעשות ללא כוונה תחילה??
 
אני בקושי מאמין שכתבת את כולן.

למעלה מאלף הודעות? בפורום אחד? לא עדיף היה שתלך ללמוד איזה דף גמרא במקום הביטול-תורה בפורומים?
 
אם אתה שואל באמת אענה לך..

אני למדתי הרבה שנים את שיטת העיון, ושמעתי כל מיני הרצאות לגבי האבו' המפץ וכד' חשבתי שאתאיסטים הם אנשים כמו שבבניקים (מכיר?) שסתם בורחים לכל מיני תאוריות שהם לא באמת מאמינים בזה דברתי עם כל מיני אתאיסטים למיניהם גם בעל פה וגם בכתב ולצערי הרב ראיתי שהם מסרבים להתייחס לנקודות החשובות בעיני הבנתי שכנראה נפגשתי אם אתאיסטים שהם לא באמת אתאיסטים, ואז החלטתי להפגש עם אתאיסטים יותר ברמה חפשתי באינט' אתאיסטים והגעתי לפורום אתאיס' ומשום מה ראיתי שם אנשים די ברמה (אחד או שניים) אבל עדין עוד לא ראיתי עומק בדברים שלהם או התיחסות לדברים שאני יודע אני לא מאמין שיש אתאיסטים שהם באמת אתאיסטים אלא אם כן הם אתאיסטים מלידה! אני יודע שיתכן מאד שאני טועה, אבל מה לעשות עוד לא נפגשתי עם אחד כזה. בשבילי אתאיסט - זה אחד שמתיחס לכל מה שאטען לו , ואם הוא לא מתיחס אז שתהיה לו סיבה אמיתית לכך. עד היום פגשתי אתאיסטים שמתעלמים מנקודה זו ומתחמקים מנקודה אחרת כך שהם לא באמת אתאיסטים אלא הם אתאיסטים ממחשבה ראשונה שניה שלישית ואולי גם רביעית אבל לא באמת אתאיסטים..
 
על איזו שאלה ענית בדיוק?

לא ממש מעניינת אותי היסטוריית המפגשים שלך עם אתאיסטים, או ההגדרות החדשניות שלך למושג "אתאיסט". אז תרשה לי לשאול שוב את השאלה שלי: לא עדיף היה שתלך ללמוד איזה דף גמרא במקום הביטול-תורה בפורומים? תודה על התייחסותך.
 
אני לא יודע מה יותר עדיף..

יש לי את הלמוד שלי מצד שני יש לי את הזמן להתכתב בפורום אני לא מבזבז הרבה זמן בפורום הפורום עוזר לי להתחבר ולקבל יחס נכון לגבי המצב שלנו בדור יכול להיות שבאופן כללי יותר עדיף ללמוד דף גמ' אבל לגבי מה שטוב לי אני מאמין שבגלל שאני קיצוני טוב לי להתכתב קצת בפורום אם לא הייתי מתכתב בפורום אתאיזם - לא הייתי יודע המון דברים למיניהם בשבילי זה טוב, יכול להיות שבעוד כמה חודשים אני לא אצטרך את זה ואז אתה צודק זה יהיה ביטול תורה
 

deathcaster

New member
לא ראיתי שבפורום אתאיזם התחמקו מלענות לך

על שאלה כזו או אחרת, אתה פשוט (כמו כאן) רשמת שוב ושוב שאינך מבין על מה מדובר, או הצגת בורות מפליאה בנושאים שכל ילדון יודע (או שמא עליי להזכיר לך שלא האמנת שעננים עשויים ממים?) הכי קלך להגיד שלא ענו לך על השאלות שלך או התעלמו מנקודות שהעלית, אבל זה יהיה שקר, וקל מאוד לשקר. "אני לא מאמין שיש אתאיסטים שהם באמת אתאיסטים אלא אם כן הם אתאיסטים מלידה!"- טוב זה משהו בסיסי שאותו מלמדים חוזרים בתשובה כדי שיפנימו שהם נולדו עם האמונה, אבל לא מלמדים אותם שגם היהדות עצמה דנה במקרים של יהודים שנולדו ללא אמונה ולא קיבלו חינוך אמוני וכיצד יש לטפל ולהתייחס אליהם. אבל במובן הזה, זה די נכון, ולכן אתאיסטים הם מיעו בעולם כי כשאתה מקבל חינוך אמוני מגיל אפס, קשה לך מאוד להתנתק מזה. "בשבילי אתאיסט - זה אחד שמתיחס לכל מה שאטען לו , ואם הוא לא מתיחס אז שתהיה לו סיבה אמיתית לכך."- סיבה אמיתית לכך יכולה להיות הסיבה שכבר כתבתי אותה כמה שורות למעלה, שפשוט לא הבנת דברים מאוד אלמנטריים שהסבירו לך, ופשוט התייאשו ממך, זה לא אומר שהם התחמקו ממך זה בוודאי לא מצדיק את ההגדרה שאתה המצאת משום מה למילה אתאיזם.
 
אולי הגיע הזמן לחשבון נפש מסוים.

אם אתה כותב הודעות על גבי הודעות, ואנשים רבים לא מבינים, הייתכן שהבעיה אינה נעוצה באינטיליגנציה הלקויה של כל אותם האנשים, אלא ביכולות ההסברה שלהם? מהתכתובת האישית שלי איתך אני יכול להעיד שההודעות שלך מבולבלות וקשה מאד להבין מה אתה רוצה לומר. זה לא קשור לנושא השיחה, או לנושאי אמונה - אתה פשוט לא כל כך טוב בלהסביר לבן-שיחך מה אתה חושב. הייתי ממליץ לך להקדיש תשומת-לב מרובה יותר לנושא הזה, אחרת ההודעות שלך ימשיכו להיתקל באותן בעיות שהן נתקלות בהן עד כה. אם המטרה שלך היא באמת לשוחח עם אנשים, ולא רק להוכיח לעצמך פעם אחרי פעם כמה שאף אחד לא מבין אותך, זו מיומנות שראוי לך לרכוש. בהצלחה.
 
זו באמת בעיה..

קשה לתת הסבר כאשר הלב של האנשים גם כך מלא עליך רק מי שיגש עם לב נקי (ויש איזה אחד או שניים כאלה) אם הוא ירצה הוא יבין את הכוונה שלי (על אף שאדבר בסגנון שונה משלו) הענין כאן הוא הרצון והכבוד ההדדי ולא יותר מזה.
 
כלומר,

הבעיה איננה בך, הדובר, אלא באנשים שאתה מדבר אליהם, כי הלב שלהם לא נקי, או הם לא רוצים, או לא יכולים, להקשיב, ואין להם כבוד ורצון. מיכאל, לא נותר לי אלא לענות לך בדברי ריש לקיש: קשוט עצמך ואחר כך קשוט אחרים.
 
למעלה