מרחבי הרשת

עוד משהו לך,גלעד

בבקשה אל תתפוס שחור-לבן. נוכחותך בפורום כמאומץ ברוכה ,זה נאמר לך לא פעם אחת והנה שוב גם אני אומרת.
מה שאני רואה לאחרונה -זה שאני מוצאת את עצמי הרבה יותר קשובה לדברים שאתה כותב מתוך עצמך [למשל ההרהורים של המאומץ לגבי נסיבות אימוצו].
כשאתה כותב מתוך עצמך - בשבילי זו מתנה. והאמת? לך אני יותר מאמינה מאשר לזו שכתבה על קיר הפייסבוק שלה.
 

מיה2013

New member
אני אומצתי לפני 40 שנה בערך ותחושותיי שונות

החויות אימוץ שלי שונות לחלוטין. יש לי הורים מדהימים שאני אוהבת מכל הלב, אני אפילו לא מנסה להסביר למה (טיפול , חינוך, אהבה, נתינה..) הם פשוט הורים שלי ואני הילדה שלהם!!!

אז נכון שיש הורים ביולוגיים שקיימים, נכון שהייתה תקופת גיל התבגרות מוצפת ברגשות, שאלות וכעסים אבל אני יכולה לומר שיש לי חיים נפלאים וזכיתי זכות גדולה שיש לי הורים כאלה!!!!!!!!!!!!!

גדלנו בפתיחות, האימוץ לא הוסתר (לטוב ולרע) אבל היום החברה יותר מקבלת משום שבזמנו אימוצים היו פחות נפוצים... למרות שגם היום אני נתקלת בבורות אבל בורות קיימת בכל תחום ולגבי כל נושא.
 

יסמין@

New member
כיף לקרוא את דברייך


 

גילעד 63

New member
די הרבה מילים כדי לומר

שאין לך מה לומר
אני מציע שתעזבי את הניתוח של הצרכים הפנימיים שלי, חזקים או לא. אם אין לך מה להגיד על הנושא אפשר פשוט לא להגיב עליו. לא אני אמרתי את מה שהיא כתבה. אני רק הבאתי את זה ואם זה לא מענין אותך ואין לך מה להגיד בנושא יותר פשוט לא להגיד מאשר להגיד משהו אישי על האדם שהביא את הנושא. זו דעתי הדוגרית.
אני לא מנסה "להשיג" שום דבר חוץ מלנהל שיחות ודיונים על כל נושא הקשור לאימוץ שמטבע הדברים קשור אלי באיזה אופן
חוץ מזה, אין שום אג'נדה נסתרת. הכל גלוי.
 
לא לא לא

יש פה גילעד משהו שלא פייר.
אתה כל הזמן שואל "ומה דעתכם" ודי נמנע מלהביא מה דעתך.
ואני שוב שואלת-מתוך המסה הנצברת של סוג הדברים שאתה מביא- האם בעצם יש לך ביקורת מסותרת נגד עמדות של הורים מאמצים שבהם נתקלת/נתקל?
 

גילעד 63

New member
אני העליתי את זה כדי לנהל שיחה בעניין

הקישור עלה לפני ארבע שעות. התקבלו תגובות מכל מיני סוגים. אני לא עובד בפורום ואני בהחלט מתכוון להביע את דעתי האישית על זה כשאהיה במצב ערות וריכוז מתאים ויש לי מה להגיד בנושא. האם פעם העליתי קישור שלא היה לי מה להגיד עליו? אני לא מאלה שזורקים קישור והולכים.
 

יסמין@

New member
הכתיבה

בפורום היא חופשית (מלבד פגיעה אישית) וכל אחת ואחד יכולים לכתוב בסגנון ובצורה שנראית לה/ו. ולכן זה לגיטימי לגמרי גם "לזרוק קישור וללכת"
אפשר לשאול שאלה, להעלות נושא - ולא חייבים להשיב! בעצם לא חייבים כלום! ואפשר להשיב בקיצור נמרץ ובאריכות ובפירוט ובכל דרך שנראית ושמתחשקת. הכל פתוח והכל אפשרי. כמובן, לדעתי האישית.
 

יסמין@

New member
אגב,

ומותר גם להעביר ביקורת (מרומזת, עקיפה, ישירה ומכל סוג) על הורים בכלל ועל הורים שאימצו בפרט. זה ממש בסדר
(לדעתי האישית וכו' וכו')

לדעתי, אתה מאוד מפרה ומחיה ומאתגר את הפורום, מעורר נושאים מעניינים, מביא דעות שונות. בקיצור, מעניין
 

KallaGLP

New member
לא ניסיתי לנתח את צרכיך הפנימיים.

נהפוך הוא, כתבתי שאני לא יודעת מה הם. הקדשתי את תגובתי למה ש*אני* חושבת על ציטוטים מהסוג הזה וזכותי לעשות זאת בכמה מילים שבא לי, ולהגיב או לא להגיב אם בא לי
. אתה אולי רוצה לנהל שיחות, אך ציטוט זו לא שיחה, וכדי לנהל שיחה לא מספיק להביא ציטוט שלא ידוע הסיפור שמאחוריו. זה מה שניסיתי לומר, אך אם אתה רוצה להמשיך בצורת התקשורת הזאת זו זכותך, ואני מאחלת לך שיהיו לך מספיק בני שיח לצורך כך.
 

גילעד 63

New member
ע"ע תשובתי לחייכנית לגבי הכוונה שלי להביע דעה

בעניין הציטוט. בינתיים, אני אלך לישון ומחר אכתוב משהו על זה.
 
אם כל מה שאתה רוצה הוא שיחה ודיון

מדוע אינך מתחיל אותו בעצמך בהגבה לציטוט שהבאת?
מדוע אתה רק מגיב לאחרים על דעותיהם, אך לא מציג את דעותיך, תובנותיך, תחושותיך לגבי הציטוט?
 

China8

New member
ביג לייק קאלה

בפעם השנייה בשבוע האחרון

מאד אוהבת את מה שכתבת ואני חושבת שלא יכולתי לנסח זאת טוב יותר.
ומעבר לזה, שוב מזכיר לי שורה שקראתי כאן לא מזמן באחד הדיונים ויכול להיות שאפילו נכתבה על ידך שעיקרה היה שההורים המאמצים תמיד אשמים בהכל (כאשר עולות תלונות מצד המאומצים) והביולוגים הם שה תמים.... Just saying....
 

Daria34

New member
לא ראיתי אותה מאשימה את המאמצת בפוסט הזה

אלא רק ציינה עובדה שהיא לא אוהבת כי היא לא אמא שלה.
אישית מכירה הרבה ילדים שנולדו להורים שלהם שהם פשוט שונאים
אותם וניתקו כול קשר איתם.אבל השנאה הזו באה בדרך כלל כי
לא ראו בהם כהורים טובים.
מה ששמעתי מלא מעט ממאומצים זה שאפילו שההורים המאמצים
שלהם היו טובים אליהם לא הצליחו להרגיש שייכות
ואהבה כלפם.האנולוגיה שהמאומצת נתנה באה להמחיש
למה זה לא קרה.
 

China8

New member
זה תלוי מה זה אמא עבורך

אם אמה המאומצת היא לא אמא שלה אז מי כן? זה מביא אותנו שוב לשאלה הרחבה הרבה יותר וזו שאין לה תשובה חד משמעית (כי להרבה אנשים דעה שונה) מהי אמא והאם לזו שנתנה חיים אבל אחר כך נטשה ללא זכר ראוי לקרוא אמא. יש דעות שונות וגם בכלל לא ניתן לת תשובה גורפת כי עבור כל מאומץ נסיבות האימוץ קצת אחרות וגם מדובר באנשים עם רגשות שונים ואי אפשר להכליל. לשום כיוון.
וחוץ מזה, בודאי שיש האשמה בפוסט שגילעד הביא. ״התשובה התקיפה״ ועצם הדברים שהאמא אומרת הם לא מקובלים על הילדה הזו רק כי אמה המאמצת היא לא שילדה אותה.
לצערי, גם אני מכירה, ומקרוב מאד מאד ילדים שניתקו את הקשר עם הוריהם הביולוגים ואפילו הקימו אתרי שנאה באינטרנט קבל עם ועדה. יש הכל מהכל...
ומעבר לכל מה שכתבתי, לא יכולתי להסכים יותר עם קאלה ועם דבריה בשרשור הזה.
 

fannyd

New member
אפשר להבין בשביל מה אתה מביא את הסיפור הזה?

מנסה להיות מעניין? לעשות לאנשים נאחס בנשמה? לתקוע תריז בין הורים וילדיהם?
 

fatfat

New member
אני לא חושבת שניתן להשוות בין אסיפה האתיופי

שהוא כבר גבר שנעקר מכל המוכר לו לבין תינוק בן יומו, פעוט או ילד רך בשנים. ילדים הרבה יותר סתגלניים לשינויים ממבוגרים וגם אם חוו שינוי קיצוני שיותיר בהם משקעים לאורך כל חייהם - עדיין יותר קל להם ממבוגרים.

נקודה נוספת היא שילדים לפחות עד גיל ההתבגרות אוהבים את הוריהם, גם אם הם רחוקים להיות ההורים האידיאליים. בגילאים צעירים קשה לילד להודות שהוריו אינם מושלמים כי אז מבחינתו מה זה אומר עליו. הם תלויים בהורים וחושבים שהמציאות אותה חווים בביתם היא המציאות שאותה חווים גם בבתים אחרים. (להבדיל אלפי הבדלות גם ילד מוכה או שחווה אוהב את הוריו ופעמים רבות מאשים את עצמו בכך שגורם להם להכותו ומחפה עליהם).

בגיל ההתבגרות כשהילד עסוק בגיבוש הזהות הוא מתחיל גם לבחון את מי ומה הוא ומי ומה הם הוריו ואז פעמים רבות לא אוהבים את הדמות של ההורה או קשה להם לקבל גם את המגרעות שלו. כיוון שזהו גיל של חשיבה דיכוטומית בה אין אפור אלא רק שחור או לבן הם יצהירו שלא אוהבים את ההורים. אבל ברוב המקרים לאחר שצולחים את גיל ההתבגרות הם מגבשים תפיסה אינטגרטיבית של ההורה על מעלותיו ומגרעותיו, לומדים להעריך את הטוב שבו ומנסים להתעלם או לפחות לחיות בשלום עם הצדדים הפחות נעימים שלו. בגיל זה כבר לא תמצא הרבה ילדים שיצהירו שאינם אוהבים את ההורה, כי גם אם תהיינה להם טונות של ביקורת עליו, הם כבר מבינים שזה לא שחור או לבן ושיש לו גם צדדים אחרים.
 

גילעד 63

New member
השוואות

אני לא חושב שהכותבת באמת מנסה להשוות בין השניים. מה שהיא מנסה לעשות היא ליצור אנלוגיה שתסביר את מה שהרבה מאומצים מתקשים מאד להסביר ללא מאומצים ואפילו לעצמם לפעמים. היא גם כותבת בסוף שהיא בכוונה כותבת בלשון מוגזמת ופרובוקטיבית כדי להדגיש את הנקודה שהיא מנסה להעלות. אני חושב שהנקודה שהיא מנסה לגעת בה היא התחושה שיש איזו ציפייה (לגיטימית ומובנת לגמרי) מצד המאמצים שהמאומצים "ישתתפו בחגיגה" של יצירת המשפחה החדשה וכשהמאומצים אינם מתנהגים או מרגישים כחלק מהחגיגה הם כאילו "לא בסדר". השימוש במילה אהבה הוא בעייתי בעיניי כי אהבה היא מונח כל כך סובייקטיבי ונזיל וכל אחד מפרש אותו אחרת. אני חושב שהשימוש במונחים של היקשרות חיובית אולי יהיה יותר מתאים. אני מסכים איתך שילדים הרבה יותר סתגלנים ממבוגרים. הם בהחלט יותר טובים בזה. יחד עם זה, לא מדובר כאן רק בהסתגלות. מדובר בהסתגלות תוך כדי ההתמודדות עם הטראומה הראשונית של ההפרדה של התינוק מאימו הביולוגית. התינוק הזה התחיל את חייו קשור למישהי שהיתה כל עולמו בתקופה הראשונה לחייו (בתוך הרחם ולפעמים גם כמה ימים או יותר אחרי זה). היא היתה כל עולמו ומשהו בו עמוק בפנים קשור אליה. התינוק לא יודע, וגם באותו זמן "לא עניין" אותו שהיא זונה נרקומנית בת 17 שבכלל לא רצתה ילד והשאירה אותו בבית החולים וברחה (בכוונה אני לוקח תסריט קיצוני שכולנו יכולים לומר שיותר טוב שהוא לא גדל איתה). אפילו בתסריט כזה הקשר הראשוני הזה הוא הכרחי מבחינת התינוק, ואבדן הקשר הזה השפיע עליו בצורה קיצונית. נניח לרגע שהוא לא עבר לבית יתומים אחרי כן ששם יכול להיות שחווה עוד כמה דברים שלא תרמו להתפתחות חיובית, אלא אומץ מייד על ידי זוג הורים נפלאים שאוהבים אותו יותר מכל דבר בעולם. גם בתסריט אופטימלי כזה עדיין יש בתוך התינוק הזה שני כוחות שפועלים עליו. מצד אחד הדחף הטבוע בו להיקשר ומצד שני תחושת האבדן של אוביקט ההיקשרות הראשון שלו והיעדר ההיכרות העמוקה עם הדמויות החדשות. הם זרים לחלוטין בשבילו. ההיקשרות אליהם מתחילה מנקודה מאד שונה מההיקשרות שלהם אליו. בשבילם הוא התגשמות שאיפה וחלום אחרי תהליך לא פשוט של התמודדות עם האבדן של חוסר פוריות או כל תסריט אחר שהביא אותם לאמץ. הם בחרו בתסריט הזה, הוא לא. מכאן הוא צריך לעשות שני דברים. לשאת איתו את השפעות הטראומה הראשונית הזו ולאורך הדרך, בגלל שאין זכרון נגיש של הטראומה, שזה כמו לגלות כל בוקר חול על הרגליים בלי לזכור שהיית בים הבוקר ולחשוב שפשוט ככה אתה, והדבר השני הוא להסתגל למצב החדש. צריך לזכור שכל ההסתגלות היא על כתפיו של התינוק והילד. הוא עושה אותה כי הוא חייב. גם מבפנים כי יש לו את הדחף הטבעי להיקשר וגם מבחוץ יש את הרצון והציפייה של הסביבה החדשה, המשפחה החדשה שהוא ייקשר ויהפוך לחלק אינטגרלי ו"טבעי" של המשפחה החדשה הזו. לדוגמא, אם תינוקת סינית בשם סו לינג מאומצת על ידי זוג ישראלי, זה לא שהם אומרים לה "עכשיו השם שלך ליאת. אנחנו משפחה חדשה. את תהפכי להיות יותר ישראלית, אנחנו נהיה קצת יותר סינים וניפגש באמצע איפושהו" לא. כל ההסתגלות היא על כתפיה של התינוקת. אם יש לה מזל, יש לה זוג הורים מודע למה שעובר עליה ופועל כדי להקל את ההסתגלות בכל דרך אפשרית, אבל אין ספק שמשקל ההסתגלות הוא עליה. מאומצים אכן מסתגלים, אבל הם מסתגלים לא כי הם רוצים, הם מסתגלים כי אין להם ברירה. בגיל יותר מאוחר, בילדות המאוחרת ובגיל ההתבגרות מתחילים להיראות אולי הבדלים בין מאומצים בסגנון ההסתגלות ובעומק ה"היטמעות" בתוך המשפחה החדשה. אני מניח שזה מושפע ממבנה האישיות הבסיסי של המאומץ. יש מאומצים שאני קורא להם "רכים" שנטמעים יותר בקלות ויש המאומצים שאני קורא להם "קשיחים" שההיטמעות לא קלה להם ולפעמים יש בהם חלק שכאילו מסרב להיטמע לחלוטין ושומר מכל משמר על המטען הגנטי האישיותי שהביאו איתם. תוסיפי לזה אצל שני הסוגים את השפעות הטראומה הראשונית ותקבלי התמודדות פנימית לא פשוטה שמתרחשת באופן לחלוטין לא מודע. בבגרותם הרבה פעמים מבינים המאומצים מה עבר עליהם בעצם וזה לעתים מעורר קשיים גדולים מאד. הכל נראה באור אחר פתאום ואלה דברים שקשה מאד להסביר אותם למי שלא חווה את זה. הרבה פעמים עולה השאלה "על מה בעצם הייתי צריך לוותר מעצמי כדי להסתגל ולשרוד?" מדובר בהשרדות פיזית בהתחלה, ואחר כך בהישרדות רגשית והשתייכותית. כל זה נעשה תחת המטרייה של הציפייה שחשים מאומצים להשתתף ב"חגיגה" של המשפחה החדשה והרבה פעמים (לדעתי יותר פעמים מאשר לא) זה לא פשוט ומעורר תחושות מאד מתסכלות והסירוב להשתתף בחגיגה מעורר תסכול עמוק אצל המאמצים וכששני התסכולים האלה נפגשים זה כר פורה לעימותים רגשיים לא פשוטים שלא כולם מדוברים באופן ישיר אלא הרבה פעמים באופן עקיף.
מהמקום שמבין את כל זה אני מתסכל על הצעיר הקוריאני שנתפס על עניין "ייצוא תינוקות" ועל הצעירה הזו שהעלתה את האנלוגיה שהביאה. בבסיס הביטויים השונים יושבת תחושת התסכול והmisunderstood של הרבה מאד מאומצים למול הציפייה שהם חשים גם מהוריהם וגם מהחברה בכלל להיות חלק חיובי מהחגיגה.
 

צהלולים

New member
להתעורר עם חול על הרגליים ובכלל לא לזכור

שהיית בים...איזה דימוי יפה (גם עצוב),
אני חושבת שהדיון בנושאים האלה מאוד חשוב, למרות הקושי.
 
למעלה