מרחבי הרשת

גילעד אהבתי מאד את דבריך ורוצה להוסיף עוד דבר

האופן שבו אתה מתאר את האובדן המתמשך של התינוק ואת הכורח שמוטל עליו להתסגל תדיר מאד יפה, ומשקף חוויות גם של מאומצים אחרים שאני מכירה.
כמובן שכל ילד מאומץ יחווה זאת באופנים מאד שונים, בתקופות שונות, וכל הורה מאמץ יהיה שם באופן שונה כדי להכיל את הכורח והכאב הזה.

ויש עוד דבר, דווקא בגיל קצת יותר בוגר: הידעה המושכלת והחווייתית כאחד, שהיתה שאם אישה או איש ואישה שבחרו לוותר עלי.
שלא הייתי "מספיק טוב" כדי שהם ישארו איתי. (אז אולי אני גם לא מספיק טוב כדי שהמאמצים ישארו איתי תמיד... אז אולי הביולוגים הם אנשים רעים/חולים/חלשים - מה שאומר שאולי גם אני כזה שהרי קורצתי מהחומרים שלהם... וכ"ו)
ידיעה אויומה ונוראית שכשאני רק מתחילה לחשוב שביתי צריכה להתמודד איתה, אני מתחילה לבכות.
זה אין והעדר תמידי המשאיר את רוב המאומצים במודע או שלא, בתחושת חסך חסר וחוסר שלמות לדעתי. בכמיהה עזה ואינסופית לתיקון. מי יותר, מי פחות.

ועוד לא דיברנו על בתי הילדים שחלק ניכר מילדינו שהו בהם: על הלילות הארוכים של בכי בהם איש אינו מרים אותך בפרינציפ (כך הסבירה לי המטפלת בבית הילדים של הבובה: כדי "שילמדו לא לבכות"). והם אכן למדו...

תודה לך גילעד על דבריך הכנים והאמיצים. אני חושבת שאתה משמש פה לרבים מהילדים שלנו שלא יודעים לבטא את עצמם יפה כמוך ולחלקם גם לעולם לא יידע.
זו מתנה אדירה עבורי לפחות, כך אתה עוזר לנו לגשר אל עולמם, להבין אותם יותר ואולי גם לעזור להם להביע את עצמם טוב יותר.
 

Daria34

New member
הרבעה פעמיים ילד שאומץ ומתקשה בהיקשרות

להוריו המאמצים,נאמר עליו או עליה משהוא לא בסדר איתם,אבל הם פשוט מגיבים
בצורה נורמלית למשהוא אבנורמלי שקרה להם.
ושמגיעים לטיפול עם הילד בשיא שזה בגל ההתבגרות רק
מטפל שיש לו רקע מעמיק בתהליכים שעוברים ילדים שאומצו
תבוא הישועה.
 

fannyd

New member
מה שאתה כותב מאד אינדיווידואלי

ונכון גם לילדים ביולוגיים.
 

גילעד 63

New member
ממש לא

איך זה יכול להיות נכון גם לילדים ביולוגיים כשאני באופן ברור מדבר על היוולדות לאישה אחת וגידול על ידי אישה אחרת??
מעבר לזה, אגיד לך משהו מאד אינדיווידואלי ואישי שלי. גם אני עד בערך גיל 40 חשבתי כמוך. חשבתי שמי שאני זה מי שאני וזה לא קשור לאימוץ בכלל, גם הטוב והכיפי וגם הפחות נעים והמורכב. השלב הבא היה שהבנתי שכנראה יש דברים שקשורים לעובדת היותי מאומץ, אבל באותו זמן הידע שלי בנושא היה מאד מוגבל עד לא קיים וא. לא יכולתי לשים על זה את האצבע וב. חשבתי שגם אם זה קשור לאימוץ, זה רק אני ומאד אינדיווידואלי לי. בכלל עד שהגעתי לשלב של נחישות באיתור שורשי הביולוגיים פגשתי בחיי אולי שני מאומצים ואחת מהן היתה אחותי, כך שנראה לי די הגיוני שזה רק אני ולא איזה משהו שאופייני לאימוץ בכלל.
היום אחרי שנחשפתי לערימות על ערימות של עדויות, ספרים, מחקרים, מאמרים ועוד אני יכול לומר לך באופן הכי ברור שיש רשימה של דברים שמתקיימים ברמה כזו או אחרת אצל כל המאומצים. תהליכים שעוברים כל המאומצים. כל אחד בסגנונו ובעצמתו ובהתאם למבנה האישיות הבסיסי שלו ולכל נושא או עניין האופיינים לאימוץ יש שתיים שלוש דרכים שבהן יבוא העניין לידי ביטוי. זה כמו שתעמידי בשורה עשר כוסות מלאות בנוזלים בצבעים שונים ותטפטפי לתוך כל אחת כמות של נוזל סגול. התגובה בכל כוס תהיה אחרת, אבל בכל כוס תהיה תגובה של שינוי צבע.
יש הרבה סוגים של מכוניות בעולם בכל מיני צבעים ובכל מיני צורות ובכל מיני גדלים ומחירים, לכל המכוניות יש מנוע, מערכת ממסר כוח, גלגלים והגה.
ילד ביולוגי לא נחשף להיעלמות אימו יולדתו ולמסירתו לאישה אחרת שתהיה אימו מעכשיו לתמיד ולכן כל השפעה שיש למצב הזה תחול רק על הילד שנמסר ולא על הילד הביולוגי.
אז כן, גם אני פעם חשבתי בדיוק כמוך, היום למדתי דבר או שניים ואני בהחלט חושב אחרת.
 

fannyd

New member
הנה אמרת בעצמך

שעד גיל מסויים לא הרגשת צורך להתעמק בפן המסויים הזה של הביוגרפיה האישית שלך. יש אנשים שיעשו את זה בגיל צעיר יותר ויש שלא יעשו בכלל. לאחד מתאים להתעמק ולשני מתאים להדחיק. כל אחד ומה שטוב לו. וילדים ביולוגיים נחשפים ועוד איך להעלמות אחד מהוריהם ואף שניהם כאחד. לא יודעת אם יש סטטיסטיקה אבל אפילו אני אישית מכירה מספיק מקרים מבין בני שכבתן של הבנות.
 

גילעד 63

New member
תקראי שוב את מה שאמרתי

לא אמרתי שלא הרגשתי צורך. לא חשבתי שהדברים קשורים בכלל. אם הייתי יודע קודם אולי דברים היו נראים אחרת.
דרך אגב, מי שרוצה להדחיק שידחיק, אך זכרי שמדחיקים רק כשיש את מה להדחיק ועושים זאת כשאין כלים או מחשבה שיש רצון להתמודד. אין הדחקה שאין לה מחיר.
 
אני מכירה את התופעה וחשוב לחשוב עליה לדעתי

שבה יש פער מסויים בין התחושות של הילד המאומץ בתקופה מסויימת או בכלל כלפי הוריו המאמצים ואיזו אמביוולנטיות לאור הידיעה שאין הם הוריו הביולוגיים, לבין איזו "הכרת תודה" גורפת ורציפה שחלק מההורים המאמצים היו מאד רוצים לקבל מילדיהם וחלקם אף "דורש" מילדיהם המאומצים.
גם בהורות ביולוגית אנחנו רואים לעיתים דבר דומה, פרט בגיל ההתבגרות, אך אולי אצל מאומצים זה לעיתים חריף יותר.

ראיתי מקרים שדווקא ילדים שבשלב מסויים נורא כאב להם שהם לא חלק ביולוגי מהמשפחה, שאין הם ילדיהם הביולוגיים של הוריהם, אחר כך הפכו זאת למעין כעס (זמני) כלפי ההורה המאמץ ותחושה (זמנית גם היא) שהוא אינו "ההורה האמיתי".

מה שניכר הוא שאותה ילדה לא קיבלה לגיטימציה לרגשותיה האמביוולנטיים כלפי האם המאמצת ויתכן שהאם לא עשתה מאמץ לתקף גם את הקושי של הילדה מול סוגיית האימוץ.

אני חושבת שאחת המסקנות מהסיפור היא שאנחנו כהורים מאמצים צריכים לזכור שלפעמים החוייה של הילד המאומץ מולנו היא מאד מורכבת, ויהיו תקופות שאולי חשוב לעזור לו לבטא גם את האמביוולנטיות ולהעביר לו תחושה שלמרות שאלו תחושות לא פשוטות, הן לגיטימיות ואנחנו נאהב אותו גם כך. ובעצם: בכל תנאי.
ולא לדרוש איזו "אסירות תודה" גורפת, או הבעת אהבה תמידית ללא שביב של כעס, בדידות, כאב סביב היותו לא ילד ביולוגי שלנו ועוד.
 
כשאת מנסחת ככה ,אני יכולה לקבל את זה מאד


 
השוואה כה מופרכת ומטופשת לא קראתי הרבה זמן.

אני מבינה שהכותבת מתנגדת לאימוץ. זה הדבר היחידי שאני יכולה לענות למקרא דבריה. תובנות אחרות אין לי ולא יכולות להיות לי, כאשר הנסיון שלה להבהיר נשמען על משהו כה לא מובן.
 

עלמה88

New member
אז ככה

אני זוכרת משפט שנחרט בזכרוני מספרו של שי גולדן "הבן הטוב"
הוא אמר שלא מספיק שהורה יאמץ את ילדו, גם הילד צריך שיאמץ את הוריו
המשפט הזה נגע בי
אני יכולה לומר שבחוויה שלי הרגשתי כשהרגע הזה קרה, כשילדי בחרו לתת בי אמון.
יש לאהבה המון פנים וצורות והיא ניראת פעם כך ופעם אחרת, מן מושג מעורפל וחמקמק שקשה להגדיר במילים, אני מאמינה שמרגישים אהבה, אוהבים, כמהים אליה...

אני לא ממש יודעת מה זה להיות הורים בכאילו או להעמיד פנים שאני הורה

ואם להתייחס לדוגמא הפרובוקטיבית, זה לא שאין כאלה דברים. מזכיר לי את הכלות מאוקריינה (אולי ההבדל שיש להן מידה של בחירה, אבל אני בספק)
 
השאלה של בת ה-12 לא אופיינית דווקא למאומצים

גם ילדים ביולוגיים למהדרין שואלים אותה בגיל הזה. התשובה כמובן פשוטה "אני אוהבת אותך בכל מקרה כי אני מכירה אותך, נהנית מחברתך וקשורה אלייך, את לא חייבת לאהוב אותי, רק לכבד אותי על הרצון הטוב שלי כלפייך והדברים שאת מקבלת ממני"

מעבר לזה אני יכולה לגלות לך שמיליוני זוגות בעולם חיים יחד בגלל שידוך ולא התאהבות (שידוך דומה קצת לאימוץ, לא?) והם יעידו שלאחר זמן הם אוהבים זה את זה מאוד כי הדרך שהם עושים יחד והמטרה המשותפת קושרים אותם זה לזו, חושפים אותם זה לזו ובמצב אידאלי גורמים להם לכבד זה את זו ובהמשך הרגש הזה נהיה אהבה.
 

KallaGLP

New member
לאחר זמן הם אוהבים זה את זה - או שכן או שלא.

יש גם זוגות שלא סזובלים זה את זה, אבל אין להם ברירה והם מעין מתרגלים.
קרע בין הורים לילדים, (לאו דווקא מאומצים) זה דבר אוניברסאלי. יש המון משפחות שבהן אין קשר ואין אהבה בין הורים לילדים, ולא תמיד בהכרח בעקבות איזה אירוע אחד משמעותי שקרה, אלא בעקבות התרחקות הדרגתית, תחושה של זרות ושל חוסר יכולת או רצון לתקשר. זה קורה על ימין ועל שמאל, ברור שזה יכול לקרות גם בין הורים מאמצים לילדיהם. כל קשר, כדי שהוא יצליח, צריכה להיות בו הדדיות וכל האנשים שחיים יחד בקשרים הדוקים יש ציפיות אלה מאלה (אם ואיך לבטא את הציפיות האלה, גם בהתאם לגיל, זו שאלה אחרת לגמרי). אם אין הדדיות, אם הציפיות האלה רובן ככולן נכזבות, לא יכול להיות קשר טוב ולא משנה אם זה קשר בין ילד להורה, בין בעל לאישה או אפילו סתם בין חברים. מה שבטוח - רגשות ורצון לא ניתן לכפות על אף אחד: לא על בן זוג ולא על ילד.
 

Daria34

New member
נכון,אימוץ זה ממש כמו שידוך,לא סתם יש משפט

שאומר שבעולם אידאלי ילדים היו בוחרים מי היו ההורים המאמצים שלהם.
וזוגות בשידוך ממש לא מתאהבים אחד עם השני,רובם פשוט מתרגלים והפחד ממש
שיש בחוץ והסטיגמות שטבועות שיש על גירושים משאירים אותם יחד.
 
למעלה