אולי
נתחיל במשפט הראשון : "תרקוד כאילו אף אחד לא רואה אותך" – אני מבינה שלתפיסתכם המשפט הזה, אפילו שפה הוא מובא שלא כפשוטו – לא יכול להתקיים אף פעם כי אלוהים תמיד רואה (וגם רושם) הכל. אפילו את המחשבות. " אנו משכנעים את עצמנו שחיינו יהיו טובים יותר אחרי שנתחתן...". היהודי המאמין משוכנע שהטוב האמיתי והמוחלט לא יהיה בעולם הזמני הזה אלא בעולם הבא. ("התקן עצמך בפרוזדור..."). זה לא אומר שיש איסור על הנאות אבל זה בהחלט אומר (להבנתי) שגם אם אתה סובל (ולפעמים דווקא אם אתה סובל יותר) הרי שלפי תפיסות מסויימות, שבעיני הן דרך לחזק מישהו בדבר שאי אפשר להוכיח אותו, יהיה לך טוב יותר בעולם הבא. "אם לא עכשיו אז מתי?" – בעולם הבא. באחד הגילגולים הבאים. משהו כזה. בגדול נראה לי שאצל אלה שרואים את המוות הפיזי כסוף החיים – מה שכתוב למעלה הוא הרבה יותר רלבנטי. איפה אני טועה לדעתך ?
נתחיל במשפט הראשון : "תרקוד כאילו אף אחד לא רואה אותך" – אני מבינה שלתפיסתכם המשפט הזה, אפילו שפה הוא מובא שלא כפשוטו – לא יכול להתקיים אף פעם כי אלוהים תמיד רואה (וגם רושם) הכל. אפילו את המחשבות. " אנו משכנעים את עצמנו שחיינו יהיו טובים יותר אחרי שנתחתן...". היהודי המאמין משוכנע שהטוב האמיתי והמוחלט לא יהיה בעולם הזמני הזה אלא בעולם הבא. ("התקן עצמך בפרוזדור..."). זה לא אומר שיש איסור על הנאות אבל זה בהחלט אומר (להבנתי) שגם אם אתה סובל (ולפעמים דווקא אם אתה סובל יותר) הרי שלפי תפיסות מסויימות, שבעיני הן דרך לחזק מישהו בדבר שאי אפשר להוכיח אותו, יהיה לך טוב יותר בעולם הבא. "אם לא עכשיו אז מתי?" – בעולם הבא. באחד הגילגולים הבאים. משהו כזה. בגדול נראה לי שאצל אלה שרואים את המוות הפיזי כסוף החיים – מה שכתוב למעלה הוא הרבה יותר רלבנטי. איפה אני טועה לדעתך ?