עומרסי - מספר הבהרות ותיקונים
ראשית, בכפר חב"ד לא עוצרות 3 וחצי רכבות ביום כי אם קרוב ל-40 או אף יותר רכבות ביממה. שנית, נתב"ג כתחנת רכבת קיימת בדיוק חצי שנה, מאמצע אוקט' 04' בעוד שכפר חב"ד כתחנת רכבת קיימת משנות ה-50 או ה-60. לכן אין כאן עניין של לחצים פוליטיים ו/או סחטנות דתית או משהו בסגנון. התחנה הזאת, חב"ד, מסתבר, משרתת יותר נוסעים מבאר יעקב, עתלית או בני ברק. כמה מאות נוסעים ביממה משתמשים בשירותיה. ביניהם חיילים ממחנה צריפין.
עומרסי - מספר הבהרות ותיקוניםכפר-חב"ד מול נתב"ג
חשיבות חיבור נתב"ג ללוד, לשימוש רכבות נוסעים הוא בחשיבות עליונה. בכפר חב"ד עוצרות שלוש וחצי רכבות מדי יום. אין לי ספק שברגע שיווצר חיבור בין נתב"ג ללוד, הוא יהיה החיבור העיקרי לרכבות הבאות מדרום, כלומר מבאר-שבע ומירושלים (מלחה + בניני האומה תובב"א) למרכז, חיבור שכזה יאפשר גם לירושלמים ודרומיים להגיע גם כן למוצאה האווירי של מדינת ישראל, בנוחות. החשש שלי, הוא שיווצר צוואר בקבוק חדש בין תחנת ההגנה לנתב"ג ותדרש הוספת מסילה שלישית ואפילו רביעית בתוואי. האם מישהו יודע אם קיימת האפשרות להוסיף מסילות במנהרות השונות בתוואי? האם יש מקום בתחנת נתב"ג להוספת רציפים שידרשו לאור העומס הצפוי? נראה לי שפנינו לפקק חדש, בהמשכו של ציר האיילון, חלם בהתהוותה.
ראשית, בכפר חב"ד לא עוצרות 3 וחצי רכבות ביום כי אם קרוב ל-40 או אף יותר רכבות ביממה. שנית, נתב"ג כתחנת רכבת קיימת בדיוק חצי שנה, מאמצע אוקט' 04' בעוד שכפר חב"ד כתחנת רכבת קיימת משנות ה-50 או ה-60. לכן אין כאן עניין של לחצים פוליטיים ו/או סחטנות דתית או משהו בסגנון. התחנה הזאת, חב"ד, מסתבר, משרתת יותר נוסעים מבאר יעקב, עתלית או בני ברק. כמה מאות נוסעים ביממה משתמשים בשירותיה. ביניהם חיילים ממחנה צריפין.