נזיר בודהיסטי אמיתי מתארח בפורום מדיטציה

תודה רבה על תשובה מופלאה זו.

מבלי להפחית במופלאותן של התשובות האחרות.
כל כך עשירה, כל כך שופעת, כל כך מדוייקת, כל כך נאמנה ומדוייקת.
נראה שלעולם אינך נבלע בתשובות שאתה מאפשר, אלא זוכר את מטרתן ומטרתך בעת יצירתן ומעצב אותן כדי שתתפקדנה היטב בכל הרמות.
 

tenshem

New member
האם תוכל לספר

על התרגול המדיטטיבי הפורמלי שמתורגל במנזר שהוכשרת בו?
האם התרגול היה שונה מהתרגול שלמדת בארץ לפני שנסעת לתאילנד?
האם "השקפה נכונה" (האיבר הראשון של הדרך בעלת שמונת האיברים) במסורת היער התאילנדית כוללת גם לימוד תאורטי של הדהמה? האם יש מקום ללימוד כזה במנזר?
 
תשובות

כפי שכתבתי בתשובה לעיל לא היו הנחיות מסודרות ולימודים פורמליים במקומות בהם שהיתי.
יש כמובן מסורות שונות, גם בתוך תאילנד. במסורת נזירי היער שבה בחרתי ההנחה היא שהתרגול צומח מתוך ההבנה מה מתרגלים ולמה מתרגלים, חשוב לתרגל ואילו שיטת התרגול היא רק ביטוי טכני לכך. המסורת הזו ממש לא מעודדת גישה אינטלקטואלית לדהרמה ולכן מדברים יותר על נושאים התנהגותיים מעשיים ופחות על תיאוריה. כל מה שעובד ומקדם אותך – הוא טוב, כל עוד הוא ממשיך לקדם אותך. ככל שיש לך יותר כלים שאתה מבין ויודע להשתמש בהם (לא כמו אחד שיש לו אוסף כלי עבודה מבריקים שקנה במבצע ומעולם לא השתמש בהם) ותשקיע יותר מאמץ בתרגול מעשי כך יהיה התרגול שלך יעיל יותר וישפר את ההתנהגות, שתשפר את ההבנה שלך וחוזר חלילה.

בארץ, לפני שקיבלתי את ההחלטה להיות לנזיר, עברתי רק קורס מבוא של גואנקה ולא הכרתי טכניקות אחרות. הקורס הזה הספיק בכדי להבין שיש פה משהו שעובד וכדאי לחפש את ההמשך.
 

lightflake

New member
היי
ברוך הבא לפורומנו הדל ...

1. רציתי לשאול אם אתה מלמד בארץ, עושה מפגשים, ומה אתה מלמד או מה עושים במפגשים האלו... איפה זה ומתי...

2. האם נמשכת ישירות ל"בודהיזם" דווקא או שחיפשת קודם גם בדרכים אחרות? ויותר ספציפית האם ניסית גם מה שקרוי "חקירה עצמית" ... "מי אני" ...

בהצלחה
 
תשובות

אני בארץ כדי לעזור לאנשים בכל מה שמתאים לנזיר בודהיסטי לעשות.
אני מלמד כל מי שרוצה ללמוד את הדרך הבודהיסטית לשחרור מסבל. דוגמיות אתה יכול למצוא ביו-טיוב. "משכן שלווה" (Santi Vihāra ) , שהוא השם שנתתי למקום ששכרו למטרה זו ברמת גן, מתאים ללמד קבוצות של עד 12 אנשים, אבל אני מלמד גם קבוצות קטנות וגם יחידים.
אני גר במקום, אז זה יכול להיות בכל יום ובכל שעה כולל שבתות וחגים. אני גם הולך לדבר בפני קבוצות בכל מקום שמזמינים אותי.
אפשר ליצור איתי קשר במייל [email protected] או בטלפון 053-523-6113.

***

הגעתי לבודהיזם דרך חיפוש פילוסופי שיטתי מגיל צעיר. לאחר שהיה ברור לי שמבחינה פילוסופית זו הדרך הקונסיסטנטית ביותר (מה שהיה בשבילי קריטריון חשוב), חיפשתי דרך ליישם את התיאוריה כדי להשתחרר מסבל אבל בזמנו לא היה מי שילמד אותי באופן מעשי. לזה הגעתי הרבה יותר מאוחר. הבודהיזם שאני מתרגל (ומלמד) הוא שיטה לחקירה עצמית, שיטה שניסיתי וברור לי מה היא עושה ואיך היא עובדת.
שאלת המוצא הפילוסופית שלי (מילדות) לא היתה "מי אני" דווקא, וגם לא "איך פותרים את בעיית הסבל" אלא "מה הם החיים", אבל בסופו של דבר כל השאלות הללו מתכנסות בפתרון שמצא הבודהה.
 
אתגרים אז והיום

שלום לך ותודה


מהו האתגר המשמעותי ביותר שחווית במעבר לנזירוּת ובשהות בתאילנד - במנזר - כישראלי?
ומהו האתגר המשמעותי ביותר שאתה חווה כעת כנזיר בודהיסטי שחי בישראל?

ואיך התמודדת / אתה מתמודד איתם?
 
תשובות

האתגר המשמעותי ביותר שחוויתי בנזירות היה להתמודד עם המציאות שלא כל הנזירים אכן עושים מאמץ להגיע להארה, חלקם עושים את המינימום ההכרחי ולמטה מזה ובכל זאת עלי לחיות בסביבה הבלתי מעוררת השראה שהם יוצרים.

התמודדתי עם האתגר הזה כמו עם כל הקשיים, בכלים שנתן הבודהה ולימד אג'אן צ'ה, מי שלימד נזירים מערביים והקים עבורם את מנזר היער הבינלאומי (Wat Pah Nanachat ) בתאילנד.

עכשיו הכל הרבה יותר פשוט. אני לא מרגיש מאותגר בישראל...
 
לא כל אחד צריכ/ה להיות נזיר/ה , ועדיין

יש הרבה מה לעשות גם בלי לזוז מהמקום, גם בלי לעשות מהפכות.

למשל: לשמור על הרגלים נכונים, ליצור הרגלים נכונים חדשים, להיפטר מהרגלים גרועים, למנוע תחילתם של הרגלים גרועים חדשים.

הרגלים, כפי שאת רואה, הם דבר חשוב. נכון שקשה לשנות אותם, אבל המאמץ נותן תוצאות טובות בחיים.
 
שאלה על "הפרישות המינית המוחלטת" שהזכרת

בתשובה אחרת שנתת כאן.

האם קיבלתם עזרה בלימוד לגבי עבודה עם אנרגיות בתוכנו? (מינית, מחשבתית, רגשית וכו')

מניחה שהפרישות היא לא רק חיצונית (לא רק לבלום התנהגות חיצונית)
אלא להיות משוחררים מהצורך הזה?

כמו לא רק לא לבטא רגש שלילי כלפי חוץ, אלא גם שבפנים נפרש מראש את המציאות נכון, או שאם מופיע רגש שלילי הוא מותמר?

בקיצור, כל מה שתרצה להרחיב על זה.
 
תשובה

אותו תרגול עצמו, הדרך כפולת השמונה שהזכרתי למעלה , נותנת פתרון לכל הבעיות.
בעזרת ריכוז נכון אנו מפעילים תשומת לב נכונה בעת ההתבוננות בגופנו, בתחושותינו ורגשותינו, במחשבותינו ומושגינו ובתודעה המתבוננת עצמה.
כאשר אנו מתבוננים אנו מבינים את עצמנו כתהליכים הקשורים זה בזה. כמו שאי אפשר לתקן מנוע מכונית אם בעינייך הוא רק ערימת מתכת צינורות וחוטי חשמל, כך אי אפשר לשנות את עצמנו אם אנחנו רואים זאת בתור "אני" מונוליטי.
כאשר אנו מבינים את עצמנו נכון יותר (תובנות אלו עולות בהדרגה) אנו יכולים לשנות את הרגלינו במאמץ נכון את מעשינו למעשה נכון, לשונות את דיבורינו לדיבור נכון לשנות את סביבתנו למחיה נכונה וגם לשנות את רצוננו לכוונה נכונה ואת מחשבותינו ותודעתנו להשקפה נכונה, לראות את הדברים כפי שהם, מבלי להיאחז בשום דבר, מבלי לסבול.

ובדרך הזאת אפשר להשתחרר לגמרי, בסופו של דבר.
 
תשומת לב, הבנה, מודעות, תודעה. כן.

את זה מבינה בצורה מעשית.

אני לא רואה את האנרגיה המינית באותו אופן כמו:
חשיבה לא נכונה, או דיבור לא מועיל, רגש שלוקח למקום מסוים, פרשנות לא יעילה על המציאות וכדומה.

אז מנסה להבין:
מה הלימוד האישי הראה לך על אנרגיה מינית?
הרי אפשר להשתמש באנרגיה זו מבלי שזה לוקח אנרגיה.
 
אני לא יכול לומר שאני מבין את המינוח

אני לא רואה "אנרגיה מינית". אני רואה תהליכים, כמו: העין רואה, הראייה מתרחשת, תחושות עולות, רצון מתעורר, הגוף פועל.

אני מתבונן בסבלנות ורואה את הקשר בין התהליכים. אני מפתח בהדרגה מודעות לכל חלקי תהליכים כך שאזהה אותם כשהם קורים, לא אחרי שהתוצאה כבר התבטאה כפעולה.
לאט לאט אני לומד ל"תפוס" את התהליך מוקדם יותר ויותר, עד שאני תופס אותו כבר בעין. ואז אני לא רואה מה שאני לא רוצה לראות, מה שבסופו של דבר היה יכול להביא לתוצאה שאני הגדרתי כבלתי רצויה. ואז שום דבר לא קורה: הראייה לא מתרחשת, התחושות לא עולות, הרצון לא מתעורר והגוף לא פועל.

וזה שיחרור מעריצות התהליכים האוטומטיים ש"איננו יכולים" להימנע מהם כי "אנחנו רק בני אדם".
נכון שאנחנו "רק בני אדם" אבל יש לנו פוטנציאל להיות הרבה יותר מזה.
 
כלומר פשוט קוטע את התהליך באיבו?

אז קודם אתה מפתח מודעות ללמה וכמה ואיך ואז עושה פוס
ישר כשזה מתעורר?
 
למעלה