סופן של החנויות הלא-וירטואליות הולך ומתקרב...

meir12121

New member
תיאטרון האבסורד של דונלד טראמפ ממשיך

רודי ג'וליאני הצטרף לצוות הפרקליטים של טראמפ והיית מצפה שהם לפחות יתאמו עמדות ויציגו מסר משותף. אבל לא, ג'וליאני התחיל להתראיין תחת כל עץ רענן ומציג מסרים מבולבלים שסותרים את הקו הרשמי של טראמפ.

...וכמובן אין מי שמתאר את זה יותר טוב מסטיבן קולברט, הנה:
[URL]https://www.youtube.com/watch?time_continue=8&v=ymQAkH7B43Q[/URL]
 

debby12

New member
מנהל
השטות עם הנעל ככלי הגשה באירוח ראש ממשלת יפאן

זה רק אני מתפחלצת מזה?

גם לעשות משהו מגעיל ופוגעני (מזכיר לי מסיבת הלוואין אינפנטילית שפעם הייתי בה שבה הוצג/הוגש צ'ילי שעועית (בבעליך) בתוך חיתול חד פעמי. אז מילא במסיבה סטודנטים שיכורים בארה"ב, אבל בארוחת ערב של ראש ממשלה?

ומילא שזה פוגעני ביפאן - ניחא נגיד שהשף לא ידע. אבל זה וואחד פוגעני מאוד בתרבות הערבית, ש-20% מאזרחי מדינת ישראל נמנים עליה. את זה הוא לא ידע? [אגב - יש טענה שזו אחת מהסיבות שיש המעיפים נעליים על חוטי חשמל בישראל]

בשביל מה צריך שף יוקרתי פרטי? אי אפשר סתם להגיש ארוחת ערב? וכל זה בתוך פסל יוקרתי של נעל על חשבון משלם המיסים? אולי זה רמז לזה שמי שבחר בו הוא נעל...

ראיתי שתגובת עורכי הדין של שרה נתניהו לסקנדל בנושא עקיפת הכללים והעסקת כל מיני שפים פרטיים היא "מה את רוצים? שיגישו בארוחות רשמיות שניצל מחומם ופתיתים"

אז ככה: למה מחומם? אפשר שניצל טרי וזה הכי טעים בעולם. פתיתים קרויים בארה"ב "קוסקוס ישראלי" ונחשבים למאכל לגיטימי לגמרי. והאמת - מזכרוני טרום הצליאק - הם טעימים בטירוף

על כל פנים, השניצל הזכיר לי ימים אחרים. פעם, כשהייתי נערה. ראיינו ברדיו ביום הבחירות את לאה רבין ז"ל שבעלה רץ באותן בחירות. זה היה סתם ראיון קטן של סמול טוק שכזה. היא סיפרה שבבוקר הם הלכו לקלפי להצביע, ועכשיו הוא הלך לפגישה או שתיים עם תומכים אבל הוא יחזור הביתה לארוחת צהריים כי ממילא כל התעמולה כבר נעשתה והיום הם פשוט מחכים שהעם יבוא לקלפי ויאמר את דברו.

בקיצור, הכתב מהרדיו התעניין מה הם יאכלו לארוחת צהריים (כאמור - זה היה ראיון סמול טוק). ואז היא צחקקה, טיפה במבוכה מהשאלה האישית-משהו, ואז אמרה "כמו שמקובל על רוב עם ישראל - היום נאכל שניצל בצהריים"

כנראה שפעם היתה רעיית ראש ממשלה שלא התביישה לאכול שניצל


למרות שבא לי יותר לבכות מאשר לצחוק, הנה קישור לצחוקים שעשו מזה

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5253886,00.html
 

John the Savage

New member
בדיוק עמדתי גם לכתוב על זה משהו

וזה הופיע גם בעמוד הראשי של הוושינגטון פוסט באינטרנט, כך שנראה שזה משהו שקיבל תשומת לב בתקשורת (שזה הישג בזמן שיש טראמפ וג'וליאני מצד אחד, והתפרצות הר געש בהוואי מצד שני).

האמת היא שלי אין התנגדות עקרונית אם נתניהו מביא שף פרטי לארוחות רשמיות עם ראשי מדינות, אבל מאד תמוה גם הבחירה של משה שגב להגיש קינוח בפסל של נעל (מה הוא חשב לכל הרוחות?), וגם העובדה שאין אף אחד אחר שבודק ה יוגש ואיך כשמדובר בארוחה דיפלומטית בדרג גבוה.

והיה נחמד אם הקולינריה הישראלית היתה מגיעה לכותרות, אבל לא בהקשר מביך שכזה ...
 

debby12

New member
מנהל
אז זהו - שלי יש בעיה עם השף הפרטי

כי יש למעון ראש הממשלה מבשלת במשרה מלאה. וזה בסדר בעיני - שרה לא חייבת לבשל (בחינם) לאורחים רשמיים של מדינה ישראל

אז מדוע שהמבשלת שלהם לא תבשל? למה צריך שף יוקרתי וחסר מוח באלפי שקלים רבים בנוסף אליה? (קל וחומר כשזה רק מביא בושות למדינת ישראל...)

כמו שצעק פעם פועל בניין ערבי מהפיגומים לחבר לכיתה שלי בתור תחפושת פורים עטה על עצמו חצאית מיני (קומפלט עם רגליו השעירות והגבריות) וגופיה צמודה עם כפייה על הראש מעל הכל: "תחליט! או זה, או זה!"
 

John the Savage

New member
ארוחה רשמית עם ראשי מדינות

זה לא סתם אירוח פרטי בבית של ראש הממשלה. זה אירוע דיפלומטי שמטרתו לייצג את ישראל. לא כל יום באים ראשי מדינות לבקר בישראל (ובפרט, של מעצמה אזורית כמו יפן), ובהחלט סביר שירצו ארוחה ברמה יותר גבוהה ממה שהטבחית הפרטית של מעון ראש הממשלה יכולה להכין.

ככל הידוע לי, זה מקובל בעולם, ולא רק בישראל. אובמה לדוגמה הזמין שפים מפורסמים לערוך ארוחות אירוח רישמיות אצלו לא מעט. סתם דורגמה אחת, כשראש ממשלת הודו הגיע לארה"ב, אירגנו לכבודו ארוחה בעלות של 600 אלף דולר ובפיקוח השף מרקוס סמואלסון.

ויש הבדל אדיר בין זה לבין הפרשה עם שרה נתניהו שהזמינה ארוחות ממסעדות יוקרה באופן שיגרתי על חשבון משלם המיסים עבור עצמה (לכל אירוח של מישהו מדרג ז' תוף ניפוח רשימת המוזמנים). אני בהחלט מאמין שביומיום הזוג נתניהו יכולים להסתפק בשניצל ופתיתים. אבל זה עניין נפרד.

אבל כפי שכתבתי למעלה, דווקא משום שארוחה כזו בה מארחים ראשי מדינות זה ארוע בעל משמעות דיפלומטית שמייצג את ישראל, צריך להתייחס אליו ככזה. התקרית הזו נגרמה לא בגלל שהביאו שף יוקרתי להכין את הארוחה, אלא בגלל החובבנות באירגון האירוח. מילא השף חסר מוח, מישהו מהדרג הדיפלומטי שמתמצא בפרוטוקולים היה צריך לעבור על התפריט ולאשר.
 

Midriff

New member
בדיוק

האמת שבאופן אישי אפילו בלי הרקע התרבותי היפני הייתי מוצאת את זה מאוד חסר טעם ולא נעים לאכול מנעל (אפילו אם זה פסל של נעל).
איך מישהו לא עובר על תפריט של ארוחה כזאת?
הניחוש שלי שנתנו לכבוד השף חופש יצירתי מלא (הוא בטח דרש את זה ונתנו לו)
 

ilanvag

New member
חופש יצירתי???

היו לי לא מעט ספקים לאורך השנים -- אני הלקוח -- מתחומים קריאייטיביים שונים, אשר ביקשו לאפשר להם "חופש יצירתי". וכן, זה כולל גם שפים במסעדות יוקרה, כאשר מדובר באירועים יקרים (מאוד...) עבור לקוחות החברה.
&nbsp
התשובה שלי הייתה ועודנה זהה -- אתה יכול לקבל כמה חופש יצירתי שאתה רוצה, כל עוד אתה עובד *בדיוק* לפי ההנחיות שאתה מקבל ממני, אני מאשר כל פיפס, ואתה לא זז ימינה או שמאלה במילימטר ממה שאני מאשר.
&nbsp
ספק שלא מקבל את התנאים שלי ל"חופש יצירתי" שאני מאפשר לו -- חופשי לגמרי לחפש לקוחות אחרים; אני לא אעבוד איתו.
&nbsp
הפלא ופלא -- עד היום, אף אחד עוד לא התווכח ולא אמר ולו מילה אחת, ואני מדבר על הרבה מאוד שנים, והרבה מאוד ספקים מסביב לגלובוס...
&nbsp
יותר מהכל, הסיפור הזה מלמד על תהליכי קבלת החלטות וביקורת במדינת ישראל. האשמה היא לא של השף המטומטם, אלא של מי שאמורים היו לפקח עליו ולוודא שאין מצב שתתרחש פאשלה כלשהי, מכיוון שכל פיפס במהלך הערב (וזה לא רק האוכל, יש עוד דברים מהותיים בארוחה שכזו) נבדק ומאושר מראש, ולשום גורם אסור לזוז במילימטר ממה שסוכם ואושר.
 

metm98

New member
כמשלם מיסים, לא משנה באיזה מדינה, זה מחליא אותי.

ראשי המדינות עלו על השוד המושלם - כשהם מתארחים הם מקבלים אירוח שחיתות על חשבון משלם המיסים המארח, וכשהם מארחים הם מפוצצים כמויות כסף לא שפויות על ארוחה פלצנית בטענה ש"ככה מקובל בעולם".

נישומי כל העולם התאחדו! אחרי המהפכה העולמית שאני אנהיג, ראשי מדינות יוכלו רק לחלום על שניצל ופתיתים.
 

John the Savage

New member
פרופורציות

אתה מודע לזה שכמשלם מיסים, מתוך כ-4.4 טריליון דולר שהם התקציב הפדראלי בארה"ב, בערך חצי מיליון דולר בשנה בממוצע הולך ל-state dinners? תעשה את החישוב כמה זה מתוך המס שאתה משלם בשנה. מן הסתם, זה יצא לך שבריר סנט.

אירוחים רשמיים כאלו הם סוג של הצגת תיאטרון דיפלומטית, שנועדה לא דווקא למנהיגים עצמם, אלא לתושבי שתי המדינות המעורבות בכך. ויחסית למחיר של דיפלומטיה בינלאומית באופן כללי, זה כסף קטן. יש דברים הרבה יותר עקרוניים ששווה למחות או להזדעזע מהם מאשר השאלה אם מארחים ראשי מדינות עם שניצל וצ'יפס או ארוחת גורמה על ידי שף מפורסם.

https://www.washingtonpost.com/poli...a3d0d2130da_story.html?utm_term=.3cd928e10b4e
 

John the Savage

New member
זה היה whataboutism, אילו הטיעון שלי היה

ש"נכון, זה רע, אבל יש גם דברים רעים אחרים". זה לא הטיעון.
 

metm98

New member
אתה יכול להסיר דאגה מלבך, המהפכה תערוף עוד הרבה הוצאות

מיותרות שנועדו להשביע את רדיפת הכבוד של המנהיגים ודיפלומטיהם.

כדוגמא אישית, כמנהיג המהפכה, אסתפק בכמה עשרות דירות צנועות בערים המרכזיות, כמה לימוזינות צנועות, מטוס סילון פרטי עם מנחת צנוע, אי בינוני בקריבים, זוג דולפינים מאולף, והצד הבלתי זוגי של רחוב מז"א. אבל זה לא בשבילי אלא למען המפלגה.
¡Viva la Revolución!
 

lamah

New member
למה חובבנות?

מישהו חושב ששרה לא היתה מעורה בפרטי הפרטים של האירוע? שהיא לא אמרה לשף הנכבד - חופש יצירתי תקבל ממני רק אם לא תזוז מילימטר מההנחיות שלי? (רק תדמיינו את זה ב9000 דציבלים יותר חזק.)
 
נגזרת משנה של מכת הפודיזם שמכה בישראל בעוז

מאז שנות התשעים של המאה הקודמת, ללא הבדל בין ימין ושמאל.
בשביל פלצנות, נראה לי שבאמת היה הרבה יותר מייצג וזול להציע לאורח הנכבד פלאפל, עם פסוליה כמתאבן.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

John the Savage

New member
"פודיזם" לא שונה בהרבה מתיאטרוניזם או מוזיאוניזם

או כל סוג אחר של תרבות או בידור. נכון שאפשר לטעון שמדובר בהדוניזם בחברת שפע, אבל כבר אנחנו חיים בחברת שפע ויש אפשרות להנות ממגוון של מאכלים וטעמים, אין כל רע בלהנות יותר מהחוויה החושית שכרוכה באוכל.

אני לא ממש מתגעגע לימים בהם לא היה ניתן למצוא בארה"ב קפה שהוא לא שרוף ודלוח, שוקולד שהוא לא הרשי, יוגורט שהוא לא בטעם פלסטיק עם חומרים מייצבים, או גבינה שהיא לא american cheese singles. זה פודיזם. ואני בעד.
 
גם כמו כדורגלניזם, אני משער, אם בסוף

אתה טועם את השחקנים.
להבנתי כשמתייחסים לפודיזם בדרך כלל לא מתכוונים לאפגרייד מפריגורט ליוגורט ללא חומרים משמרים, אבל אני חושב שכבר היינו פעם בדיון הזה ולא נראה לי שנחדש משהו.
 
למעלה