סופן של החנויות הלא-וירטואליות הולך ומתקרב...

gidishemer

New member
שאלת יישום חוק

רשיון הנהיגה הישראלי שלי כבר לא חודש בפעם האחרונה. אני יודע שיש אפשרות לחדש אותו.
עד היום לא נזקקתי למעשה לרשיון ישראלי כי מאז שפקע תוקפו השתמשתי ברשיון האמריקאי שלי ותמיד ביקרתי בישראל מעל לשנה מאז הביקור האחרון.

היות ואני מתכנן לעשות שני ביקורים עם פחות משנה ביניהם, אני מבין שהרשיון האמריקאי לא תקף. אני מבין את זה מהתקנה שאני מוצא באתר של משרד התחבורה:
״אזרח ישראל תושב חוץ, רשאי לנהוג בישראל על סמך רישיון זר במשך שנה מיום כניסתו לישראל, בתנאי כי שהה בחו"ל שנה אחת לפחות לפני כניסתו לישראל . אם הוא מבקר בישראל פעמיים בתוך פחות משנה אחת, או עשה ביקור הכנה לקראת שובו לארץ דרך קבע חודשים אחדים אחר כך, בפעם השנייה הוא כבר לא יהיה זכאי לנהוג עם רישיון זר, כי הוא לא שהה בחו"ל שנה רצופה לפני כניסתו לארץ.״.

השאלה שלי היא האם זו אכן התקנה העדכנית ביותר?
עוד שאלה- האם התקנה הזו אכן מיושמת למיטב ידיעתכם?
 

איי ל

New member
מנהל
מעניין.

אני לא חושב ששוטר מצוי ידע שהרשיון תקף רק לביקור אחד, מה גם שיהיה בלתי אפשרי לדעת שזה הביקור השני שלך השנה. אז מהבחינה הזאת לא הייתי חושש.
מצד שני, אני לא יודע איזו השפעה תהיה מבחינת הביטוח במקרה של תאונה. שהרי חברות ביטוח (בעיקר ישראליות) מערימות קשיים כשמגיע מקרה ביטוחי. רוב הפוליסות מחייבות רשיון בר תוקף הזכאות לביטוח. האם העובדה שבביקור השני הרשיון שלך היה בעצם ללא תוקף יכול לגרום לביטוח להתנער מהחוזה? לזה אין לי תשובה.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

איי ל

New member
מנהל
אגב,

לי אין רשיון ישראלי, אז כנראה שהייתי נאלץ לקחת את הסיכון.
 

John the Savage

New member
אז קודם כל, לגבי החוק

התקנה הרלוונטית זו תקנה 567 לתקנות התעבורה. ראה כאן:
https://www.nevo.co.il/law_html/Law01/p230_011.htm#Seif641
התקנה עודכנה לאחרונה השנה (סעיף 567א).

בעבר, בסעיף 567א, היה כתוב "עולה חדש, אזרח ישראל או תושב ישראל". זה יצר הרבה בלבול, כי השאלה האם על אזרח ישראלי שאינו תושב ישראל חלה תקנה 567 או 567א'. היו אמנם לא מעט פסיקות של בית משפט שקבעו שעל אזרח ישראלי שאינו תושב חלה תקנה 567 ולא 567א, אבל עכשיו שינו את הסעיף בצורה שתבהיר את העניין, ובמקום "עולה חדש, אזרח ישראל או תושב ישראל" מופיע רק "תושב ישראל", כלומר אם אתה לא תושב זה לא רלוונטי.

אז מה שרלוונטי זו תקנה 567, לפיה מותר לך לנהוג בישראל עד שנה מאז כניסתך האחרונה, כאשר הכניסה האחרונה היא "כניסתו האחרונה לישראל שברצוף לפניה שהה מחוץ לישראל שלושה חודשים רצופים לפחות".
 

gidishemer

New member
אז רק כדי לוודא שהבנתי

(וואלה, יש מצב שהלכתי להיות ביולוג במקום להיות עורך דין..),
אם אני נכנס בדצבר 18 לשבועיים ואז חוזר לארה״ב ואז נכנס שוב באפריל- אז היות ועברו יותר מ- 3 חודשים מהביקור האחרון של דצמבר, אני בסדר עם הרשיון הצפון קרולייני שלי?
(הביקור בדצמבר היה שנה לאחר ביקור קודם)

המון תודה
 
פורסם עכשו שרישיון נהיגה ישראלי יהיה תקף לכל החיים

תבדוק באתר משרד התחבורה אם התקנה נכנסה לתוקף וחלה עליה.
 

gidishemer

New member
אני מניח שמדובר על רשיונות מחודשים

אני מתעניין באיך לא לעשות רשיון מחודש.
אבל נראה שבאמת לא צריך על פי ההפניות של ג׳ון
 

oleyashan

New member
לא יכול לענות לך על השאלה אבל בקשר לנהיגה בארה"ב

הרבה פעמים נשאלה כאן השאלה אם מותר לנהוג עם רשיון ישראלי בארה"ב

אז הנה סיפור על נהגת קנדית שנהגה עם רשיון קנדי בלי עוד תעודות נוספות כמו פספורט או תעודות אחרות ואיך היא נזרקה למעצר וחוייבה בקנס רציני וסוף הסיפור
והמסקנה השוטרים פשוט לא יודעים את החוק ויעדיפו להכניס אותך לכלא במקום לברר את החוק
אתמול מטוויטר
https://mobile.twitter.com/CBCMorningLive/status/993457807386030081

https://mobile.twitter.com/i/moments/993472967643422720
 

John the Savage

New member
כן, יש שוטרים שלא יודעים את החוק

ויותר מזה, במקרה אפילו אם היפוטתית השוטרת היתה צודקת, זה לא היה מצדיק לשים את הבחורה במעצר. אבל דברים כאלו קורים, ולא מעט, ולא רק במקרה של נהיגה עם רישיון זר, ולא רק בארה"ב.

סתם סיפור: פעם אחת, בישראל, ניידת משטרה נכנסה באוטו של אח שלי ברוורס. כשאחי הלך לתחנת המשטרה להתלונן על השוטר, הוא עוכב לחקירה למשך כמה שעות ב"חשד" להעלבת עובד ציבור (שזה אומר לבלות כמה שעות בתא מעצר). והוא לא היה עם רישיון נהיגה קנדי.
 

luckydude

Active member
שוטרת מטומטמת ומשטרה מפגרת.

הדרכון לא משנה כי בנוסף לרשיון הנהיגה שלה היא הציעה להראות לשוטרת את כרטיס ה nexus שלה, (בנוסף לעותקים של הדרכון שלה ותעודת הלידה שלה).

כדאי לה לבדוק אם יש לה עילה לתבוע את המשטרה על false arrest
 

luckydude

Active member
תיקון (קראתי גם את הכתבה)

כאן
&nbsp
https://www.cbc.ca/amp/1.4648561
&nbsp
בכתבה רשום שלא היה עליה את כרטיס ה NEXUS שלה, רק עותק שלו ועותק של הדרכון ושל תעודת הלידה (כנראה צילומים שלהם בנייד שלה). כלא-אזרחית זה לא בגדר האי-סבירות לשוטרת לבקש לראות או את הדרכון או את כרטיס ה NEXUS המקוריים שלה (אזרח קנדי יכול להכנס לארה״ב באמצעות אחד משני אלו). טוב נו, הבחורה למדה לקח כואב.
 

Midriff

New member
עוד משהו ששווה לבדוק

לא יודעת אם אתה נוהג ברכב שכור או של המשפחה, בכל מקרה שווה לבדוק אם הביטוח מכסה נהיגה עם רשיון זר.
(ודרך אגב מעל גיל 40 צריך גם בדיקת ראיה לחידוש הרשיון - 50 ש"ח, מעבר לזה את הכל אפשר לעשות באינטרנט)
 

Midriff

New member
למה הכל כל כך יקר שם?

נוסעים לארץ בקיץ ומחפשת אטרקציות חוויות לילדים (בני עשרה).
יש מקום כפר הנוקדים שמנסה לתת חוויה בדואית, ישנים בסוכה או חדר אירוח שהוא כמו אוהל עם מיטות קומותיים. רכיבה על גמלים וארוחת בוקר. המחיר לארבע אנשים 1600ש"ח פלוס מע"מ (כלומר 1900ש"ח). כלומר מצפים ממני לשלם $650 לישון באווירת קמפינג בריח מדורה (אבל הארוחת בוקר בחינם!)...מחירים במלונות טובים בים המלח עולים לאיזור ה- 800$ ללילה.. איך אתם מסבירים את זה?
אז לאור המחירים הלא שפויים כנראה שנשאר לישון במרכז אצל המשפחה, מחפשת אטרקציות נחמדות שאפשר לעשות בטיולי יום מהמרכז (עשינו די הרבה ירושלים, חוף דור, עכו, חיפה, ים המלח) באמצע הקיץ הישראלי.
 

נחמנית

New member
בדיוק קראתי על כך שמחיר לדולפינריום ב-1981 היה

400 שקל!!!
ואנשים הלכו. מי שילם ב-81 כזה מחיר על מופע דולפינים???

אני מבינה שבארץ הכל עדיין הולך בקנייה דרך איזשהו חבר מועדון, הסתדרות המורים, חבר (אנשי קבע). כלומר, לא פשוט ללכת ולקנות, אלא למצוא קומבינה. אנחנו לא הולכים לאטרקציות בישראל. הכל יותר מדי יקר. הכי הרבה, כניסה חינם למוזיאונים עם הכרטיס הבינלואמי של החבר מוזיאון שלנו כאן
 

oligomerization

New member
תשובה מדוייקת - תקני רק דרך חבר מועדון

זה לא קומבינה - זה פשוט ככה זה... חצי מהמדינה באיזהשהו ועד - הסתדרות\מורים\חשמל\צהל\גימלאים\אזרחי עובדי צהל וכו... פשוט תיצרי קשר עם המשפחה\חברים ותקני כרטיסים לאטרקציות רק דרך הועדים...

דרך אגב - גם בניו יורק - כאשר אנשים מגיעים לבקר אותי אני בדרך כלל קונה להם כרטיסים בקופות לכל מיני אטרקציות זה כמעט תמיד יותר זול משמעותית מהאינטרנט.
 
למעלה