סופן של החנויות הלא-וירטואליות הולך ומתקרב...

KallaGLP

New member
אני אוהבת גינה עם הרבה דשא וצמחייה.

אפילו בישראל, למרות מחירי ההשקייה המטורפים, רוב הגינה הייתה מורכבת מצומח ופורח, עם רחבת דשא גדולה למשחקי הילדים. יותר מזה, אני פשוט לא מסוגלת לכרות או להרוג צמחים חיים, ולכן אף פעם לא נפטרת מהצמחייה שכבר יש - מקסימום גוזמת כשזה לטובת הצמח. בארץ, כשעברנו לבית האחרון, השארנו את הגינה כפי שהיא, ורק שתלנו עם הזמן עוד כמה דברים וטיפלנו בדשא שיהיה ירוק יותר. כאן גרנו תחילה בבית שכור שהגינה הגדולה, העשירה בצמחייה והפורחת הייתה מבחינתי הנכס העיקרי שלו. עכשיו עברנו לבית משלנו שיש בו מדשאות ירוקות ועסיסיות, אך בגינה האחורית צריך להוסיף עוד הרבה צמחייה כדי שהיא תהיה לטעמי. אנחנו בונים עכשיו גדר, והגנן כבר יודע שאחר כך יבוא תורו לשתול עצים, שיחים ופרחים, שעליהם נחליט יחד.
אגב - כבר שנים רבות יש לנו גינות גדולות עם הרבה צומח, ולכן בכולן, כולל בזו שבארץ, את עיקר העבודה עשה הגנן שתמיד העסקנו על בסיס קבוע. מבחינתי גנן טוב שווה כל פרוטה.
 

placid1

New member
אני גרה בשכונה מלאת עצי מייפל גבוהים ורחבים,

אבל לצערי הם הולכים ומתמעטים עם השנים בגלל ארועים כמו בששי האחרון, רוחות של 120 קמש שהפילו בחצר האחורית שלנו עץ מייפל בגובה שלוש קומות (בנס הנזק היה רק למכונית ולגדר של השכנים, הילדים חזרו מבית ספר רבע שעה קודם ועברו מהשער האחורי היכן שהעץ נפל). אנחנו שתלנו בבית הנוכחי עצי דובדבן, עץ red bud, עוד עץ שאני לא זוכרת את שמו והוא גם לא מתפתח מי יודע מה, המון שתילי לילך, הורטנזיות, ואפונה ריחנית שלקחתי זרעים שלה מהשיח שגדל בבית הקודם ובאופן יוצא דופן היא חוזרת כל שנה עם תפרחת מדהימה, למרות שהיא אמורה להיות חד שנתית. כל שנה אני מפזרת זרעים של cosmos שנראים כמו פרח מצויר ותמיד עושים לי מצב רוח טוב.

אני אוהבת פרחים בגווני כחול וסגול, וגם קצת ורוד, והכי חשוב ריחניים, לכן יש גם יקינתונים שמבשרים את תחילת עונת הפריחה, וכמובן הלילכים לסוגיהם וגוניהם. שתלתי לפני כמה שנים וויסטריה, אבל היא לא ממש התפתחה יפה, מתנחמת בזו המדהימה של השכנים שפולשת לחצר שלנו וגם ב crab apple tree שלהם שרוב הענפים שלו אצלנו בחצר.

כל בוקר וכל אחהצ, כשאני יוצאת לעבודה וחוזרת, אני מבקרת ובודקת מה חדש בגינה. אושר.
 

John the Savage

New member
גינה זה מעולה וגם יש לנו שטח לגינה

אילו רק היו לנו כאן אנשים שמסוגלים לתחזק גינה בלי להרוג כל מה שצומח בה, ואילו לא היתה לנו כלבה צעירה שמשמידה כל דבר בחצר, בטוח שהיתה לנו גינה יפיפיה ...
 

Midriff

New member
אצלנו

(מידווסט) אכן הטיפול בדשא כרוך בפיזור חומרים שונים משהו כמו 5 פעמים בשנה, המקום ממנו אנחנו קונים כן מאפשר לקנות חומרים שהם ידידותיים לסביבה (ופחות יעילים בהריגת העשבים). כמובן כיסוח לעיתים קרובות והשקיה. בנוסף אנחנו שמים חומר נגד צ'יגרס, קרציות ועוד מרעין בישין. למי שלא מכיר צ'יגרס היא המכה ה-11 משהו שקיים רק בחלקים של ארה"ב, הדברים האלה לא נראים בעין בילתי מזויינת ועוקצים ומאוד מגרדים. בלי החומר הדשא לא שמיש כי כולם מפחדים לעלות עליו.
בנוסף יש לנו כמה עצי פרי, הצלחנו להרוג אפרסק ודובדבן וכיום גדלים יפה תפוח ואגס. יש לנו גם גינת ירק קטנה עם ירקות ועשבי תבלין.
מאלץ' אמור לעזור לשמור את הלחות באדמה כשחם ולמנוע לפחות חלק מהעשבים וקצת מיישר קו עם הגינה הלא מאוד מדוגמת שלנו ושל השכנים. (השכנה כמו באוניברסיטה ועוד כמה מקומות, מחליפה למשל את הפרחים כמה פעמים בעונה ככה שכל הזמן יהיה פורח - למשל הצבעונים גמרו לפרוח היא עוקרת אותם (אני מניחה שומרת לשנה הבאה), אז היא תשתול את הפרח שאמור לפרוח במאי וכן הלאה.
יש לנו גם ורדים בכניסה שדורשים טיפול וגיזום, השנה אחרי 10 שנים פה, כמעט הצלחתי להרוג אותם...
בקיצור הרבה עבודה
 
קוטלי עשבים לא אמורים להרוג עצים

קוטלי עשבים לא אמורים להרוג עצים אלא אם מדובר בחומר קיצוני

יתכן שהעץ פשוט לא נקלט טוב או של קיבל את התנאים הדרושים לקליטה או היה קורבן לאיזה מזיק
 

danakama10

New member
הלוואי שהיה כל כך פשוט לכרות עצים...

יש לנו עצים ענקיים שמדי 3-4 שנים חייבים להזמין מומחה שיקצץ אותם, דבר שכמובן עולה אלפי $.
כדי להפטר מעץ צריך לקבל אישור מהעיריה - להסביר מדוע העץ מפריע ולשלם על האישור הרבה $$$, ובנוסף צריך לשתול עץ אחר במקומו בגודל שהעיריה מכתיבה.

אף אחד לא מפזר ראונדאפ על הדשא כדי להפטר מאיזה סביון מסכן, הרי החומר הורג גם את הדשא... אבל זה כן יעיל כשרוצים להפטר מעשבים שוטים שאינם על הדשא.
 

John the Savage

New member


 

danakama10

New member
לא בטוח

להטיל עלויות שכאלו על תושבים זה מוגזם לחלוטין. העיריות מוזמנות בכייף לשתול ולתחזק הרבה עצים.
 

iris mom of two

New member
זה חלק מהעלות של החזקת בית

מאיפה את חושבת הכסף של העיריה? ממסים. העלויות של כריתת עץ משיגות שתי מטרות: שמירה על הסביבה ועוד מס. חוץ מזה שחושבים פעמיים לפני שכורתים עץ.
 

danakama10

New member
העיריה יכולה גם לגבות כסף

על כמות הפלוצים (סליחה) היומית, זה גם לא תורם לאיכות הסביבה. יש גבול כמה רשויות יכולות להתערב בחיים. ברור שהאובססיה לעצים, היא דרך נוספת לגביית מיסים, אבל מדובר בצרה צרורה, ובמיוחד החיוב להחליף עץ שמורידים בעץ אחר.
 

Boston Guy

New member
האובססייה לעצים היא חלק מ"קידוש ה CURB APPEAL"

הדבר הכי קדוש לבעל הבית בסאברבייה (למען האמת בכל מקום בארה"ב, לא רק בסאברבייה) הוא ששווי הבית שלו לא ירד.
אצל רוב האמריקאים שהם הבעלים של הנכס שבו הם גרים - שווי הנדל"ן מהווה את ה"השקעה" הכלכלית כי גדולה בפורטפוליו שלהם. והם לחוצים מאוד לשמר ולהשביח את השווי הזה.

ושווי הנדל"ן הזה מושפע מהמון גורמים -
המצב התחזוקתי של הנכס עצמו,
איכות מערכת החינוך הציבורית המקומית,
מצב הפשע בשכונה ורמת הביטחון האישי שאנשים מרגישים שם -
וגם הצורה של השכונה.

כשאתה הולך "לבדוק" נכס נדל"ן - אתה בהחלט מסתכל ברמת הטיפוח של הגינות של הבתים ברחוב, הצורה והמצב החיצוני של הבתים האחרים ברחוב, רמת הנקיון והסדר בחצרות - וכן, עצים זה חלק מהעניין.

מי שלוחץ על הרשות המקומית להטיל את הדרישות הללו על דיירי השכונה הם הדיירים האחרים בשכונה - והעירייה עושה את מה שהם מבקשים כי הדיירים הללו הם ה"בוסים" שלה - הם אלו שמשלמים את המיסים שמהם העירייה חיה.

אני מגדיר את זה כאיזושהיא וריאצייה של "תאוריית החלונות השבורים".
 

KallaGLP

New member
ואני חושבת שבנוסף יש אנשים ש... פשוט אוהבים עצים וירוק

בסביבת מגוריהם. בקבוצה השכונתית שלנו בפייסבוק אנשים מפרסמים המון תמונות של הפלורה והפאונה העירוניות ומתלהבים מיופי המקום שבו הם גרים. גם זה קורה.
 

iris mom of two

New member
מסכימה

ושיהיה ברור, יש לי שטח לפני הבית שהוא חלק מהשטח שלי ואסור לי לעשות עליו כלום. בטח שלא להוריד עצים. לדעתי זה יפה. אני גם מאד נהנית מהחוזה מאחורי הבית. רק הייתי מקווה שהכלב יפסיק לנבוח על תרנגולי ההודו שמשוטטים לי בחצר בחמש בבוקר...
 

KallaGLP

New member
אני גם לא גולשת בתפוז עם הנייד, אבל מאוד קל להוריד

תמונות מהטלפון.
 

KallaGLP

New member
טוב, אצלנו בכלל גן חיות שלם, לפחות עד שתושלם הגדר

אם כי היא נועדה בעיקר כנגד הגולפרים, החיות האנושיות המשונות שנוברות בצמחייה במשך שעות בחיפוש אחר כדורי גולף תועים שלא ברור איך הגיעו עד שם מלכתחילה (כי צריך כישרון מיוחד כדי להעיף את הכדורים בזווית כזאת שיצליחו לעבור את המסלול מהמגרש הנמצא הרחק מתחת ובצד אל הגינה שלנו וסביבתה המיידית). עם כמויות הכדורים המיותמים שנחתו אצלנו על הדשא אפשר היה כבר לפתוח מועדון גולף משל עצמנו. למען האמת, עוד לא ראיתי אף אחד מהם מעז לפלוש לנו לתוך החצר, אבל הם מגיעים ממש קרוב, ושכנה סיפרה שהיו דברים מעולם, כולל איזה גולפר אדיב במיוחד שנתפס משתין הישר לתוך בריכת הדגים שבגינתה - כנראה רצה להוסיף מים לדגים שלא יחסר להם, חלילה, אז לא לוקחים סיכון. מבקרים אצלנו "במבים", שפנים, סנאים, ציפורים מכל הסוגים והמינים (רק לפני כמה ימים הגיעה אנפה והתיישבה על אחד העצים הסמוכים לגינתנו ואפילו הספקתי לצלם), וחתולי בר למיניהם. אחד הרגעים היותר משעשעים שהונצח על ידי בעלי הוא: הכלב שלנו מתחיל לנבוח ממרומי הדק לכיוון "במבי" שמסתובב לנו בגינה, ובתגובה ה"במבי" כורע בחוסר אלגנטיות לא אופיינית ובנונשלנטיות מופגנת, ומשחרר לעבר הכלב כמה גללים ריחניים, כנראה כדי להדגים מה בדיוק הוא שם עליו. באגם הקטן שנמצא מעבר לחצר יש ברווזים וצפרדעים (שמתחרים ביניהם מי עושה יותר רעש בלילה) ודגים, וכנראה עוד כמה חיות מים אם לשפוט לפי מגוון הקולות שעולים משם. למען האמת, אני מרגישה די מקופחת שעוד לא ראיתי דוב בחצר שלנו, כי הם ביקרו כבר כמעט בכל חצרות השכנים, התהלכו פעמים רבות בנחת לאורך הרחוב שלנו והרחובות הסמוכים, וטיילו בפארק שבקצה הרחוב. כל יום השכנים מעלים לקבוצה בפייסבוק תמונות טריות של דובים המסתובבים להם בנחת בסביבתנו הקרובה, בתי נתקלה בדובים כבר פעמיים, ורק אני טרם זכיתי לחזות בזיו פניהם ולהנציח.
 
למעלה