סופן של החנויות הלא-וירטואליות הולך ומתקרב...

ilanvag

New member
כיסוי של חדר ניתוח לנעליים - איך קוראים לזה?

חברים, אני מחפש כיסוי לנעליים עבור סביבת עבודה מאוד מלוכלכת - משהו דומה לכיסויים ששמים בחדר ניתוח, או כאשר מתווכי נדל"ן מראים נכסים למכירה באמצע החורף (לפחות באזור בוסטון).

איך קוראים לדבר הזה, ואיפה רוכשים את זה?
(מחפש חנות פיזית בה רוכשים, לא אוןליין)

תודה
 

Midriff

New member
disposable shoe covers

ונראה לי שכל וולמארט טרגט אייס הום דיפו יחזיקו כזה
 

debby12

New member
מנהל
סליים Slime

אלוהים שתציל אותי - מישהו מוכן להפסיק את האופנה המעצבנת הזאת.

בתי האמצעית כל הזמן בפוזת "הכימאית הצעירה" מערבבת בקערה כל מיני כימיקלים כדי לייצר סליים בשלל צבעי הקשת, ולהשוות אותו דרך מסך הטלפון עם מרקחות הדרעק שרוקחות חברותיה

נדמה לי שקראתי איפשהו שזה החיפוש הכי נפוץ בגוגל בימים אלה

Haven't the Jewish people suffered enough?
 

ron1222

New member
זה ממש לא STEAM , אולי רק סתם.

בהנחה וחלק מההורים שותפים לפעילות ולניסויים, אולי יש פה קצת מדע - כימיה.
טכנולוגיה לא, הנדסה לא, מתמטיקה לא ואפילו אמנות לא. לערבב צבעים זה לא נחשב אומנות.

מה שכן, אני יכולה להעיד שבכיתות שבהם הטרנד המבחיל הזה נפוץ, יש הרבה יותר העדרויות מב״ס בשל שפעת ווירוסים אחרים. הילדים לא ממש שוטפים ידיים והחרא הזה תופס כל פתוגן שעובר בסביבה.
 

danakama10

New member
אם יש כימיה - זה steam/stem

וערבוב צבעים הוא אכן אומנות, זו תורה שלמה. לכן steam
 

ron1222

New member
ממש לא.

המונח STEM הוטבע כדי ליצור ולקדם חשיבה בין תחומית, לא כדי לתאר פעולה הקשורה רק לאחד מארבעת התחומים הללו. הA שמייצגת אומנות הוספה הרבה יותר מאוחר. ההבנה שחשיבה אינטר דיסיפלינרית היא קריטית על מנת ליצור סטודנטים עם חשיבה ביקורתית ועם הבנה של רעיונות עמוקים וקשרים בינהם היא המקור לתפיסה חינוכית זו.
דוגמה אמיתית לפעילות STEAM בהקשר של סליים, תהיה למשל להבין את ההרכב הכימי של סוגים שונים (מדע), למדוד ולשקול את המרכיבים ולבדוק את המשקל הסופי של המוצר (מתמטיקה), לנסות ליצור סליים ששומר על צורה ולבדוק אם הוא מסוגל להחזיק משקל (הנדסה) ולבסוף ליצור ממנו צורה שמביעה עמדה, רגש או רעיון.

ואכן, ערבוב צבעים זו תורה שלמה, תיאוריה מקיפה, אבל לערבב צבע בלי לחשוב על המשמעות שלו זה עדיין לא אומנות.

ואת זוכרת שבוסטון כתב לך שהוא מגיב רק בנושאים שהוא מבין בהם? גם אני משתדלת לעשות כמוהו, אז לא על כל דבר צריך להתווכח רק בשביל להגיד את המילה האחרונה.
 

danakama10

New member
כמה ארוגנטיות וחוסר נעימות בתגובה שלך

ואני נפעמת מכמות האנרגיות והאמוציות שאת מוציאה על ההערה הספק היתולית שלי.
קבלי הגדרה ל סטים/סטם. אין שום דרישה לאינטראקציה בין הדיסיפלינות, וסליים עונה יפה מאוד על ההגדרה של סטים.
לא נראה לך, לא נורא.

STEAM is an educational approach to learning that uses Science, Technology, Engineering, the Arts and Mathematics as access points for guiding student inquiry, dialogue, and critical thinking. The end results are students who take thoughtful risks, engage in experiential learning, persist in problem-solving, embrace collaboration, and work through the creative process.
 

Midriff

New member
לא בדיוק

אז נכון שאין פה הבנה עמוקה על ההרכבים הכימיים, אבל בהחלט יש פה ניסויים מדעיים (ויצירתיים), לראות מה יותר את המרקם והקושי הרצויים, איך חומרים שונים משפיעים על זה. ערבוב צבעים, חומרים ודברים שונים. אני בהחלט רואה פה גם משהו יצירתי וגם ברמה מסויימת ניסוי מדעי.
ולמה לערבב צבעים בלי לחשוב על המשמעות של זה לא נחשב אומנות?
 

ron1222

New member
אכן ניסויים מדעיים

וזה יכול לתרום מאוד אם יש הכוונה לתהליכי ניסוי וטעייה ותהיה ואולי אפילו תיעוד והשערה, הטענה שלי הייתה רק שזה לא עונה על ההגדרה של STEAM ושברובד בית ספרי, כשילדים לא שוטפים ידיים, זה תופס חולרות.

ולגבי ההגדרה של אומנות, אין לי ממש חשק להכנס לזה לעומק, אבל בעקרון באומנות יש כוונה לאמירה, הבעה, דעה או רגש.

ומכיוון שהואשמתי בתגובה אמוציונלית ורצינית מידי בנושא, רק אטען לזכותי שאני אכן לוקחת את הנושא ברצינות רבה בתור מי שמתפרנסת מהוראת אומנות בכלל וSTEAM בפרט.
 

danakama10

New member
את לא הואשמת

באמוציונליות ורצינות, את הואשמת בארוגנטיות וחוסר נעימות.
לאור טענתך שאת מורה לסטים ומאוד מבינה בנושא, החלטתי לחפש בעצמי האם סליים ראוי להקרא כ steam וכמובן, אין סוף אתרים הוכיחו לי את צדקתי.
למשל, https://www.scientificamerican.com/article/slime-is-it-a-solid-liquid-or-both/

ואם לטענתך בגלל שכאשר ילדות עוסקות בזה אין להם תיעוד והשערה מסודרים ולכן זה לא סטים, מה אני אגיד לך, עצוב. כל פעילות שילדים עושים על דעת עצמם אין לה תיעוד והשערות, אבל זהו תהליך הלמידה הטבעי, ותוך כדי משחק הם לומדים על תכונות פיזיקליות, כימיות, ועוד.
אז כשבנות מוצאות משחק שבאמת מלמד אותן על דברים מדעים ואומנות דרך התנסות, ההורים נבעתים שיש בזה חיידקים, ומורה מומחית מודיעה בידענות שזה בכלל לא מלמד כלום כי אין תיעוד.

בהצלחה לבנות. עדיף שישבו נקיות וירשמו לחוגים שנועדו להעצים אותן, ובחוגים ילמדו אותן מדעים בצורה מבוקרת ומתועדת. איזה כיף!
 

Midriff

New member
זה ממש נורא

זה כבר נדבר לכל מיני דברים, אבל רמות היצירתיות (ורמות ביזבוז הכסף) הולכות ועולות
 

debby12

New member
מנהל


תבוא הברכה על ראשך. מיד הדפסתי ואני רצה לתת לכימאית הצעירה לקרוא. גם שתתאמן קצת בלקרוא בעברית וגם אולי קצת יירד לה מהדרעק הזה.

כבר היה שווה לכתוב על זה פה.... (זה היה למטרות שחרור קיטור, ויצאתי עם עצה מקצועית)
 

debby12

New member
מנהל
מס' 2: תיקון אמנותי של שולחן אוכל

לפני איזה שנתיים החלטנו שמגיע לנו, לראשונה בחיינו, שולחן אוכל רציני של "גדולים" שנפתח לשולחן גדול וכו'. בכל זאת הילדות כבר גדלו ולא הורסות הכל וכו' ...

חיכינו בסבלנות לגלוית פרסומת עם 30% הנחה של פוטרי בארן, ואיך שהיא הגיעה אצנו רצנו וקנינו שולחן שווה וכפרי שכזה. למרבה הצער, אחרי כמה חודשים, הילדות מהפיסקה הראשונה שיחקו עליו עם איזה קרייזי גלו שנשפך להן קצת והמיס את הלאקה באיזור קטן מאוד (אך מבאס וגלוי לעין) של השולחן. אחרי שגמרתי לתכנן איך למסור אותן לאימוץ, ולהדיר אותן מהירושה, כתבתי לפוטרי בארן בבקשת עצה ושאלתי מה צבע הלאכה. הם אמרו לפנות לפרניצו'ר מדיק - יעני רופא רהיטים שזו איזו רשת.

פניתי, אמרו לי לשלוח תמונה, שלחתי ומאז - כמה שאני לא מנג'סת - לא חוזרים אלי. למישהו יש מושג איך לכל השדים מוצאים מישהו/י שיכול לנסות לתקן את זה? בכל פעם שאני מסתכלת על זה באה לי הג'ננה. איך בכלל נקראים מתקני רהיטים?
 
למעלה