סופן של החנויות הלא-וירטואליות הולך ומתקרב...

nogala1

New member
לטמפרטורה - תפחית 30 ותחלק ב -2

זה יתן לך בערך את הטמפרטורה בצלסיוס ( לי זה מספיק בכדי להבין על כמה חם / קר יהיה
 
עוד school shooting


יהיה לזה סוף? מדובר באירוע הירי השלישי בבית ספר אמריקני בשמונת הימים האחרונים, וה-22 מאז תחילת השנה.
 

Fellowship

New member
נראה שלא, מעדיפים את הזכות לנשק על פני הזכות לבריאות


כן, אני יודע שזה לא אחד על חשבון השני ומדובר בשני דיונים ונושאים נפרדים,
אבל האסוציאציה לטעמי היא בלתי נמנעת.
 

John the Savage

New member
זה לא הנשק שאשם

עכשיו מתברר שהדלתות בבית הספר אשמות. יש יותר מידי דלתות. וגם משחקי וידיאו, וחוסר אמונה באלוהים. והפלות. זה מה שאומרים שם בטקסס.
 

JimmyGee

New member
I am very pessimistic that anything is ever going to happen

The only people who can lead this are the Democrats and they are very very weak.
A weak and shameful party.
When Republicans don't like something (e.g., Obamacare) they fight. They fight hard regardless of what nonsense they are pushing.
I wish Democrats could do the same but they are a weak party with no real leadership.
Democrats need another young Bill Clinton.
Definitely not another Obama, Pelosi or Schumer.
 
לפי מה ששמעתי כרגע ב-NPR יש חברות שמציעות

תוכנות למעקב וניטור של המדיה החברתית של התלמידים על מנת להתריע על סיכונים שעולים מהתכתובות שלהם, וכבר יש סקול דיסטריקטס שרכשו מנוי לשרות הזה ותלמידיהם זוכים לשרותי מעקב וריגול של הביה"ס 24 שעות ביממה.
אם יהיו עוד כמה מעשי זוועה כמו בפרקלנד וכמו בסנטה פה, טקסאס, הרבה יותר סביר שהתמיכה בהפעלת הסוג הזה של מעקב וריגול אחרי התלמידים תתחזק ושהשימוש בשרותים כאלה יגבר מאשר ינקטו צעדים משמעותיים להגביל גישה לרכישת ואחזקת נשק.
 

John the Savage

New member
מאד מקווה שלא, אם כי בהחלט לא אתפלא אם יעשו את זה

זה יצור הרבה נזק ומעט מאד תועלת אם בכלל.
 
השאלה היא מה עושים אם מאתרים ילד "מסוכן"

כולאים אותו על מעשה שהוא לא ביצע עדיין? איך שופטים על עברה כזאת?
מונעים ממנו גישה לנשק? גם אוטו יכול להרוג, ראינו כבר פיגועי דריסה... גם סיר לחץ יכול להיות נשק... אז מה עושים אם מאתרים את המקרה הבא?
אישפוז כפוי במחלקת נפש? על הודעה בפייסבוק?

עזוב את הפרטיות של הילדים אבל מה יהיה הצעד המעשי בעיקבות גילוי כזה?
 

John the Savage

New member
זו אחת השאלות, אבל לא השאלה היחידה

קודם כל, אני משער שמה שיעשו יהיה על הטווח שנע בין זימון לשיחה עם היועץ של בית ספר בכדי "לאבחן" את הילד (מה שהיועץ לא מוסמך לעשות, אבל אלו הכלים שיש לבית הספר), לצעדים משמעתיים במידה שיחליטו שהוא פרסם משהו שמפר את תקנון בית הספר, ולבסוף במקרים מסויימים גם ידווחו על התלמיד לרשויות שיבואו לחקור אותו. סביר גם להניח שככל שמדובר בבית ספר בו לומדים תלמידים משכבה סוציואקונומית נמוכה יותר, כך ההליכים שבית הספר ינקוט בהם יהיו מחמירים יותר והתלמידים שיעלו ברשת של התוכנה יסבלו יותר כתוצאה מכך.

שאלות נוספות הן קודם כל מה אחוז ה-false positive של תוכנה כזו, כלומר כמה תלמידים יסומנו על לא עוול בכפם רק בגלל שהתוכנה החליטה שיש כאן דגל אדום? והאם תלמידים מאוכלוסיות מסויימות יסומנו יותר ויסבלו יותר כתוצאה מכך שהתוכנה סימנה אותם?

ולבסוף, מה הסיכוי שאפילו ירי המוני אחד ימנע כתוצאה מתוכנה כזו, כאשר סביר להניח שכולם ידעו על עצם השימוש בתוכנה (הן בבתי הספר הספציפיים בהם יעשו זאת והן בכלל), וסביר גם להניח שהנער המטורף הבא ינקוט במשנה זהירות בפרסום ברשתות החברתיות? וצריך לזכור שאפילו כיום רק אחוז קטן מהיורים אכן העלו פרסומים ברשת שהיו יכולים להרים דגל אדום.
 

JimmyGee

New member
This is never going to work

Say they find a kid who posts bad things on facebook.
The most they can do is expel him from school. They cannot put someone in prison for that or have the FBI follow them 24x7.
Expelling that kid won't prevent him from going back to school to kill people. If anything, it may encourage that.
 
קשה להבין מדוע אתה מטיל ספק ביעילות של

האלגוריתמים של תוכנות ניתור טקסט, not.
https://www.washingtonpost.com/news...ors-it-to-summa-laude/?utm_term=.4d9cc98727ff
&nbsp
וכן, אחד המומחים ש-NPR ראיינו אכן הזהיר: We're going to identify lots of people who aren't dangerous, for whom it's they want to be a big shot but they're not going to take a shot. And what's going to happen to them? That suspicion itself can turn their lives in the wrong direction.
&nbsp
מצד שני, יש a lot of money to be had and to be made, ויותר קל לאמץ את השיטות האלה מאשר לחוקק מגבלות על רכישת ואחזקת נשק, אז כמו שכתבתי בתחילה, סביר שנראה התגברות של צעדים בכיוון הזה במקום צעדים משמעותיים בניסיון להתמודד עם התופעה.
 

JimmyGee

New member
Becausee identifying potential mass murderers

is easy. Doing something with that information is a different story
So you'll identify 30,000 kids across the US with the potential to commit mass murder. What's next? You expel them from school? Put the FBI on their asses? I don't really see what could be done that would prevent the next school shooting..​
 

John the Savage

New member
לא, זה לא קל לזהות אותם

לפני שאנחנו קופצים בכלל לשאלה מה לעשות עם האינפורמציה הזו, ובזה אני מסכים איתך לחלוטין שזה מאד בעייתי, אני ממש לא בטוח שיהיה קל לזהות אותם. מדובר על מדגם מאד קטן של רוצחי המונים ביחס למה שדרוש ללמידת מכונה, וזה מדגם עוד יותר קטן אם לוקחים בחשבון שרק חלק מהם היו בכלל פעילים במדיה חברתית, ועוד יותר בעייתית אם לוקחים בחשבון את כמות הרעש בנתונים. לקרימינולוגים ופסיכולוגים אין שום מודל שיאפשר לזהות מראש את רוצח ההמונים הבא, ואני בספק אם למידת מכונה תהיה הרבה יותר יעילה במקרה כזה. סביר להניח שכל מה שנקבל זה אלגוריתם שמזהה נערים לבנים שמפרסמים תמונות של כלי נשק.

וכל זה לפני שלקחנו בחשבון בכלל את ה"אפקט הייזנברג", כלומר העובדה שלא ניתן לבחון את המידע מבלי לשנות אותו תוך כדי. או כפי שציינתי קודם: ברגע שהאדם שמתכנן את הירי ההמוני הבא ידע שצופים בו, הוא ישנה את האופן בו הוא מפרסם דברים ברשתות החברתיות.
 

JimmyGee

New member
Agree with you Mr. Savage

Building an algorithm that will catch the next 17-year old (or any other age) mass shooter is best left to science fiction movies. It will not happen in our lifetime.
 

Midriff

New member
לא בטוח

זה נכון שרוצח המונים מחושב יהיה קשה לתפוס ושאף אלגוריתם לא יוכל למצוא את כולם. אבל בהחלט במיוחד בגיל הזה יש הרבה 'קריאות לעזרה' אם זה במקרה של התאבדויות ואם זה במקרה של דיכאון עמוק או כוונות אלימות שאנשים מפרסמים בכל מיני מקומות. ואולי אפשר למנוע לפחות חלק מהמקרים האלה.
יש בבית ספר כמו גם באוניברסיטאות יועצים שתפקידם לנסות לעזור להם, אבל עם המצב היום הם לא לוקחים סיכון ועם החשש הכי קטן לאלימות הם יזמינו משטרה.
 
אני לגמרי מסכימה עם מה שכתבת אבל היועצים בביה"ס הם לא הפתרון

צריך להקים גוף משטרתי מיוחד שבו ישבו פסיכולוגים, פסיכיאטרים ועובדים סוציאלים והם יבחנו את המקרים שצפים על פני השטח בצורה יותר מעמיקה.

היועצים בבית הספר עמוסים מאוד בין כה וכה, ואין להם את ההכשרה המקצועית לטפל בכאלה מקרים. סיפור פארקלנד הוא דוגמא לילד שאיבד את ההורה היחיד שהיה לו, ובמקום לקבל עזרה מהמערכת הוא פשוט נפלט ממנה. במקרה כזה, אם היה גוף ביצועי שיטפל או לפחות יאבחן את הבעיה, אולי היה אפשר למנוע את האסון, התראות לא היה חסר, מה שהיה חסר זה הטיפול בבעיה.
 

John the Savage

New member
אני? מטיל ספק? חלילה.

קודם כל, בהחלט מוצדק שצינזרו את Summa cum laude. עוגה הרי פורסים לפרוסות, ותאר לעצמך מה יקרה אם לאחר שיפרסו את העוגה תישאר רק המילה האמצעית? כך שתוכנת ניתוח הטקסט המתוחכמת של פובליקס צדקה.

I, for one, welcome our new natural language processing overlords
 
יש מקרים שבהם בהחלט אפשר לזהות

לא רק ע"י צנזורה של מידה חברתית, אבל על סמך הכרות עם האדם יכולות להדלק נורות אדומות. גם במקרה של היורה בכנסיה בטקסס בנובמבר, ובטח במקרה של פארקלנד בפלורידה, היו אנשים שחשבו שהאדם הזה עלול לקחת נשק לידיים ולבצע רצח המוני, והיו תלונות במשטרה על האנשים האלה, ולא נעשה כלום עם המידע הזה. אני חושבת ש see something, say something יכול לעבוד אם יהיה גוף שיאסוף את הנתונים, ואנשי מקצוע רציניים יבחנו את החשדות, ויבדקו איך אפשר לעזור לאנשים האלה, אם זה ע"י טיפול פסיכולוגי/פסיכיאטרי או מניעת נגישות לנשק או כל דרך אחרת. להעמיס גם את זה על הכתפיים של היועצים בבתי הספר זה מגוחך, הם לא אנשי מיקצוע שיש להם את ההכשרה וכלים לטפל במקרים כאלה, וגם ככה, מהמקרים שאני מכירה, יש להם בכל מקרה יותר מידי עבודה וברוב המקרים הם לא מבצעים אותה כראוי כי הם עמוסים מידי.
וזה כמובן בלי קשר לעובדה, שלדעתי, צריך לערוך בדיקת שפיות למי שנותנים לו נשק לידיים...

לא נראה לי שימנעו את המקרה הבא לצערי...
 

debby12

New member
מנהל
זוועה. מוצאת את עצמי חושבת: "מתי אצלנו"

ואין שום דבר שאני יכולה לעשות חוץ מלחכות לזה, אוף. יש אצלנו מדי פעם במחוז (לא בבית הספר שלנו, אבל מה זה משנה בעצם) סקנדל של תלמיד שמגיע לבית הספר עם אקדח ונתפס/מושעה. מישהו יודע איך אפשר לעזור/להצטרף לפעילים שנוצרו אחרי הירי בפארקלנד?

בינתיים, בשבוע שעבר תלמיד בבית הספר (חטיבת ביניים) של בנותי כמעט שרף
את בית הספר על יושביו

הוא גנב גפרורים ממעבדת הכימיה והצית מגבון נייר בשירותים של הבנים. אחרי שהוא החליט שהמגבון כבה לחלוטין, הוא השליך אותו לתוך פח הניירות בשירותים שם שהכיל הרבה מגבוני נייר קודמים כמובן. דא עקא - שהמגבון כנראה לא כבה לגמרי וכל הפח התחיל לבעור .... אזעקת האש נדלקה. מורים רצו למקום, כיבו את האש ונפגעו משאיפת עשן. חדר השירותים הזה אינו שמיש כרגע כמו גם חדר שירותי הבנות שמחובר אליו דרך מיזוג האוויר - בשל ריח חריף של עשן/חומר כימי שנוצר מהשריפה אנא עארף. כנראה שלא צריך כלי נשק כדי לרצוח את חבריך לכיתה - מספיק להיות בן אידיוט בגיל העשרה [זה לא אומר שהקלות של קניית נשק בארה"ב היא לא מצב נורא ואיום כמובן...
 
למעלה