סופן של החנויות הלא-וירטואליות הולך ומתקרב...

מעניין איך הם מטפלים בביוב עם כל טוחני האשפה בבתים

ערבוב של ביוב אשפה אורגנית ופסולת מתכות יקר וקשה לטיפול, מקווה שזה לא מזהם
לכם את מאגרי המים.
 

iris mom of two

New member
פסולת מתכות?

טוחני האשפה הם רק לאשפה אורגנית. כל הזבל שנשאר בכיור וכדומהץ בעצם זה יותר נקי ממה שמגיע לביוב מהשרותים...
 
אריזות אלומיניום, שקיות פחיות זרוקות פלסטיק טחון

וכל מוצר אחר שלא פריק ביולוגית אך הטוחן אשפה יכול לטחון אותו.
 

Boston Guy

New member
כנראה שמעולם לא ראית או השתמשת בטוחן אשפה

את הפריטים שכתבת לא זורקים לטוחן האשפה בכיור.
אותם זורקים לפח המיחזור (שיש כמעט בכל בית) או לפח הרגיל (לעצלנים).
אם תנסה לגרוק כאלו דברים לתוך טוחן האשפה - די סביר שהם יסתמו את הטוחן, ובמקרים קיצוניים גם יקלקלו אותו.
כל ילד שגדל בבית עם טוחן אשפה יודע שטוחן מיועד רק לפסולת אורגנית.
וכל מי שמגיע ממקום שבו אין טוחני אשפה - לומד את זה מהר מאוד (במורה יותר או פחות כואבת).
 

איי ל

New member
מנהל
אכן,

הרבה (מאד) אנשים לא מבינים מה זה טוחן אשפה.
הטעות הכי נפוצה היא לחשוב שהטוחן אשפה הוא בעצם קוצץ (Chopper). דבר שלא רק שהורס את הטוחן, אלא גם גורם לחסימה בצנרת.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

KallaGLP

New member
אפרופו כיור...

לא ברור לי למה עדיין כל כך נהוג לעשות ברזים נפרדים למים חמים וקרים. זה כל כך לא נוח.
אבל כן, אני מסכימה שזה נחמד שכשוכרים או קונים בית הוא מגיע לרוב עם appliances במטבח, מכונת כביסה ומייבש (אם כי נתקלתי בתנורים רבים בלי מאוורר וכשחובה לבחור בין בייק לברויל ואין כל אפשרות לפזר את החום בתנור ברמה אחידה, שזה גם נראה לי הזוי.)
 

KallaGLP

New member
רוצה לראות הזוי? זה הזוי. וזה רק חדר האורחים...

אני לא מבינה מה מניע אדם לעשות דבר כזה - שגעון גדלות? הרצון להיות מיוחד בכל מחיר? כל פעם היינו שואלים את עצמנו מה עבר בראשו של מי שהזה את הדבר הגרנדיוזי הזה. כן, אני מבינה שהוא רצה לעשות רושם ולראות את הנוף למפרץ (ובאמת היה שם נוף יפה), אבל רבאק, יש גבול! וכמובן שעל תאורת תקרה אין מה לדבר.

 

metm98

New member
לא יודע איך המציאות, אבל בתמונה החדר הזה נראה נהדר!

 

KallaGLP

New member
זה כי לא גרת שם.

כמו שאמרתי, זה נועד כנראה להרשים את האורחים, אבל זה נוראי למי שגר בבית וצריך לספוג את מכת החום והשמש המסנוורת יום אחרי יום.
 

iris mom of two

New member
דווקא עם וילונות כמו שיש לי

ובמיוחד אם הם נשלטים על ידי רימוט, זה יכול להיות גם פונקציונאלי
 

KallaGLP

New member
ואגב, זה רק נדמה

כי כל מה שהוא לא חלונות עשוי מעץ כהה, ולכן אם לסגור את החלונות בווילונות כהים הבית ייראה חשוך עד דיכאון. גם ככה באזורים בלי חלונות גדולים הקירות הכהים היו סוגרים עליי. אני טיפוס שאוהב צבעים בהירים, מצדי שיקחו את כל העץ הכהה הזה וישרפו אותו במדורה, החום (עם שורוק) הזה ממש דיכא אותי. זו הרגשה כל כך הרבה יותר טובה עבורי לגור בבית עם קירות בהירים ועם כמות חלונות מספיקה, אך שפויה, שאי אפשר אפילו לתאר. ופרט לכך, למה לעזאזל ליצור מצב שבו אין אפשרות לפתוח ולו חלון אחד מכל אינספור החלונות האלה, כדי להכניס קצת אוויר, שלא יהיה מחניק כל כך בשיא הקיץ הקליפורני? את זה מישהו יכול להסביר?
 

Boston Guy

New member
יש הרבה פחות בעיות כאלה בניו אינגלנד...

סגנון הבנייה שנהוג כאן הוא הרבה פחות "חלוני" - אני מעריך זה בגלל שעד השנים האחרונות חלונות היו מאוד לא מבודדים מבחינת אנרגייה, והטמפרטורות כאן בחורף לא ידידותיות לבית שאינו מבודד מספיק. היום עם חלונות כפולים ומשולשים זה כבר אחרת, אבל רוב הבנייה באזור שלנו היא ישנה עד ישנה מאוד - בתים בני 200 שנה אינם נדירים כאן.

אני יכול לספר לך על זוג חברים מישראל שהאישה בו היא אדריכלית (עם התמחות בחלונות ויטראז', כנסיות וכיוצ"ב) ששיפצו לעצמם בית לא רחוק מאיפה שאני גר. הם בנו שם משהו מאוד מודרני, OPEN SPACE ענק ושטוף אור עם חלונות ענק. כשהגיע הזמן למכור את הבית היתה להם בעיה רצינית מאוד למצוא קונים...
והם למדו מהנסיון הזה, ואת הבית הבא שלהם הם עיצבו בצורה "אולטרה-שמרנית" \ ניו אינגלנד קלאסי. קולוניאל, חלונות קטנים יחסית, לא OPEN SPACE אלא חדרים מופרדים...
 

KallaGLP

New member
אין לי בעיה עם חלונות גדולים דווקא.

גם בישראל היו לי חלונות גדולים שפנו לנוף. וכך גם בבית שקנינו. יש לי בעיה עם חלונות שתכלס מהווים תחליף לקירות, שלא ניתן כלל לפתוח אותם כדי לאוורר את הבית, שלא דואגים להתקין יחד איתם מזגן ותריסים נורמליים כדי למנוע את החום והסנוור שנכנס דרכם הביתה. אני ממש לא מבקשת חלונות קטנים, אני רק מבקשת לא להפוך את הבית כולו לחלון אחד ענק וחסום.
וזה, אגב, עוד מבלי להזכיר את מאות הציפורים שמתות בגלל החלונות האלה.
 

danakama10

New member
יש אנשים שהאסטטיקה חשובה להם

וחשוב להם הבית שהם גרים בו יהיה יפה. הגבול שלך והטעם שלך זה לא הטעם של כולם, ואין טעם לשפוט אחרים על פי הדרישות שלך מהבית שלך.
על פי התמונה מדובר בבית שנבנה די מזמן, אבל עדיין הוא מאוד יפה ומיוחד ולוקח בחשבון את הסביבה בה הוא נמצא. נראה שהם סידרו הצללה בחוץ כך שזה בוודאי חוסם חלק מהשמש, ויש דלת מרפסת רחבה שאפשר להשאיר פתוחה. אם בצד השני יש גם פתחים, יכולה להיות רוח נהדרת בסלון. ואם לא, אז זה באמת לא אידיאלי אבל מזגן תמיד יכול להוות פתרון.
 

KallaGLP

New member
ברור שזה הטעם שלהם, לא צריך להגיד את המובן מאליו.

ואני בעד אסתטיקה, אבל גם בעד לשלב אסתטיקה עם תנאי חיים נוחים. בעיניי מה שלא נוח ולא נעים בסופו של דבר הוא לא אסתטי.
ולא, אי אפשר ליצור זרימת אוויר רק מפתיחת דלת הזזה גם בגלל שהיא פונה כלפי מעין חומה שיוצרת חלל סגור כמעט מכל הכיוונים ושחוסמת זרימת האוויר יעילה וגם כי זה אזור עם מלא חיות בר, חלקן ממש מסוכנות, שעלולות (ואף היו מקרים) להיכנס הביתה (שלא לדבר שיש לשמור על חיות המחמד כי זה ממש מסוכן עבורן). בחיי שלא סתם המציאו חלונות שנפתחים בעולם. ולא, תאמיני לי ששום דבר לא חוסם את השמש מלהיכנס לשם בשעות שהיא פונה בדיוק לכיוון הזה, ועוד יותר לחדר האוכל ולמטבח. את לא יכולה לומר לי אחרת כי אני זאת שגרתי בבית הזה 3 שנים.
 

iris mom of two

New member
חלונות לא נפתחים זה סיוט

אני מסכימה.
&nbsp
יש לי לא מעט חלונות בסלון, וכולם נפתחים. לא מוכנה אחרת.
 

KallaGLP

New member
בדיוק. מה שצורת בנייה כזו יוצרת זה פשוט אפקט חממה.

אין לי איך להגדיר זאת אחרת. לא אשכח איזה סיוט היה לבשל במטבח בקיץ. ההורים שלי, שבאו לבקר אותנו באוקטובר, סבלו נורא. עד היום אמא שלי נזכרת בחוויה באימה.
 

Boston Guy

New member
דורשים מבעל הבית מזגן נייד של DATA CENTERS...

אם בעל הבית לא מוכן להכנס להוצאה של התקנת מזגן מפוצל (שפה נקרא DUCTLESS) - יש מזגנים ניידים שמסוגלים לתת עד 3 טון קירור (37,000BTU) ומסוגלים לעבוד על אספקת חשמל דו פאזית (230 וולט) שברב הבתים בגודל כזה קיימת (כמו כיריים חשמליים, או מייבש כביסה חשמלי, או דוד חימום מים חשמלי).
זה יקר - אבל אם אתם משלמים שכירות של אלפי דולארים בחודש ותנאי המגורים אינם נסבלים, שישלם.
 

KallaGLP

New member
ואכן דרשנו מזגן. לא אמרנו להם איזה, זה היה נתון לשיקולם.

אבל לקח לנו הרבה זמן ומאמצים לשכנע אותם, אחרי שאיימנו חד משמעית (וגם היה בכוונתנו לקיים) שלא נוכל להישאר בבית הזה מבלי שימוזג.
 
למעלה