סופן של החנויות הלא-וירטואליות הולך ומתקרב...

debby12

New member
מנהל
מעולם לא שמעתי עליהם אבל זה לא אומר הרבה

אני לא משתמשת בחברות אינטרנטיות כדי להעביר כסף.

אתה כותב שמדובר בסכום משמעותי מאוד. אם זה המצב - אולי כדאי לא להסתכן ולשלם את ה-30 דולר שבנק רגיל גובה עבור העברה כזו....
 

metm98

New member
עשרות הדולרים בעמלות ההעברה לא משחקות תפקיד

הבעיה היא שמדובר בסכומים גדולים מאוד שהועברו לאחרונה בין גופים פיננסים. הבנק, במקרה הזה, פשוט מסרב להעביר את הכסף לישראל.
 

ranshe

New member
השתמשתי, לא עבד טוב

הייתי צריך להגיע עד למנכ"ל בשביל לקבל שירות
 

ranshe

New member
החזירו לי את ה-fee שלקחו

את הכסף העברתי בסוף דרך הבנק, לא היה לי כוח להתעסק עם זה שוב
 

metm98

New member
כתבנו חזר לדווח

אחרי שיחה עם נציג בכיר של החברה - ככה זה עובד:
את הכסף מעבירים (wire) לבנק בסן דייגו ומקבלים את התמורה בישראל בשקלים בלבד. הם לוקחים עמלה אחת קבועה של $15 + אחוז נוסף שנגבה דרך שער החליפין (שבמקרה שלי מתבטא בכמה אלפי דולרים). התהליך כולו (על פי טענתם) מהיר מאוד ומורכב בעיקר מהזמן שלוקח לכסף להגיע לבנק בארה"ב ואח"כ לנדוד מבנק הפועלים לחשבון בישראל (אם החשבון הוא בבנק הפועלים אז החלק הזה הוא מיידי).
המסקנה שלי (שאינה מהווה המלצה או תחליף לרופא מומחה):
בהנחה שהחברה לגיטימית וישרה, ודווקא בגלל ההליך המהיר, שווה להעביר את סכום המינימום ($2000) כדי לייצר את החשבון על כל מסמכיו, ואז להשאיר את הכסף בציוויליציה שנותנת אחוז וחצי ריבית עד ליום בו צריך אותו בישראל בשקלים (או עד ליום בו אקרא בקפה ששער הדולר/שקל הוא בשיא של השנים הקרובות).
 

debby12

New member
מנהל
תודה על הפרטים - לא הבנתי משהו

מה הכוונה "לייצר את החשבון"? לא היה לך חשבון בישראל להעביר אליו וחלק מהשירות שהם נתנו הוא פתיחת חשבון? או שאתה מתכוון לייצר את החשבון בבנק בסן דייגו שאחר כך נשאר פתוח לצמיתות? בקיצור - לא הבנתי את הפיסקה השלישית שלך
 

metm98

New member
הכוונה היא לחשבון ב Covericy

כולל ההוכחות שהכסף המועבר לגיטימי. עד כמה שהבנתי מנציג החברה, הם לא מחוייבים בבדיקות נוספות כשמעבירים כספים מאותו המקור לאותו היעד.
 

Fellowship

New member
כשקראתי את זה בחדשות חשבתי שזו בדיחה


 

metm98

New member
הסנקציות לא יוסרו, אבל כמחווה של רצון טוב ההודעה תודפס באדום

גם אני חשבתי שמדובר בבדיחה צפון קוריאנית. אבל עם הפסיכופאט ששולט שם, באמת קשה לדעת.
 

danakama10

New member
בעיה עם הסנסור של דלת הגראג'

השנה החלפנו את מנגנון דלת הגראג', וכעת יש לנו את הסנסורים שגורמים לדלת הגראג לעלות אם הם מזהים משהו מתחת לדלת.
הכל עבד נהדר, עד שבחודש האחרון, בשעות מסויימות הדלת אינה נסגרת. מדובר על שעות אחרה"צ המאוחרות כשיש שמש מערבית חזקה. היא כנראה מסנוורת ומשבשת את דעתו של הסנסור. פעם אחת עמדתי מחוץ לגראג כך שהצל שלי כיסה את הסנסור, והדלת נסגרה, ואני נאלצתי להכנס הביתה דרך הדלת הראשית. בפעמים אחרות גם זה לא עבד, והייתי צריכה לסגור את דלת הגראג באופן ידני, ולפעמים אני פשוט משאירה אותה פתוחה עד שהיא נסגרת אוטומטית כשהשמש משנה זוית (דבר שכנראה די הורס את המנוע, כי כל דקה הדלת מנסה להיסגר ועולה חזרה למעלה).

מישהו התמודד עם התופעה הזו? יש פתרון פשוט כלשהו?
 

Boston Guy

New member
תכניסי את הסנסור לתוך צינור פלסטיק קשיח של אינסטלצייה

משהו באורך של רגל וחצי או שניים. תצטרכי לאלתר mount חילופי לזה שמחזיק כרגע את הסמסטר - משהו שיחזיק את הצינור במקום, ויאפשר לכוון את הפתח של הצינור לכיוון הצד השני של מערכת הסנסור (ה"משדר").
זה יהפוך את הסנסור להרבה יותר כיווני, ויאפשר להרבה פחות אור מהסביבה (כולל קרני השמש) להגיע אליו. מה שכן - הכיול ( כיוון הסמסטר למשדר) יהיה יותר עדין וידרוש סבלנות.
 

danakama10

New member
תודה רבה

לא בטוח שהבנתי... מצאנו שבאמזון מוכרים דברים שאמורים לעזור, אם לא יעבוד, אחזור to pick your brain עוד קצת...
 
לא מאמינים בתריסים באמריקה, אה?


שלום לכולם ונעים מאוד


עברנו לפני כמה חודשים, ועדיין לא מצאתי פתרון לכל האור שנכנס מהחלון בבוקר. ניסינו כמה Blackout Curtains - אז blackout זה ממש לא... (בעיקר כשיש שמש ישירה על החלון, ואצלנו אכן יש). זה עדיף מכלום כמובן, אבל מן הסתם לא מתקרב לתריסי הגלילה (הסטנדרטיים לחלוטין) שהיו לנו בארץ.

בכל הביקורות על וילונות אנשים מדברים על זה שהם צריכים את זה לחדר של הילדים שאחרת מתעוררים מוקדם מדי, או שהם עובדים לילות וכמה חשוב להם לישון במהלך היום כמו שצריך. כלומר, הצורך ברור וקיים. אבל תריסים - אין.

מה עושים? אנחנו כרגע בקומפלקס דירות, אז לא נשקיע במשהו יותר מדי מפונפן או קבוע, אבל גם אם הייתי רוצה להשקיע אני באמת תוהה - מה אפשר לעשות אם אין תריסים ורוצים להחשיך לחלוטין את החדר? מה עושים באמריקה?
האם בסטייטים אחרים יש תריסים (אנחנו בקליפורניה)? או שבכלל הקונספט לא קיים ולא מוכר בארה"ב?
יש פתרון אחר שאני לא מכירה או סתם מפספסת?

תודה!
 

Boston Guy

New member
אין תריסי גלילה בבתים בארה"ב מאותה סיבה שאין "פלדלת"

הדור העכשווי שקיים בישראל של "תריסי גלילה" שעשויים ממתכת ובעצם גם מהווים סוג של הגנה בפני פריצות ("במקום סורגים") סובל מאותה בעיה שדלתות הביטחון הישראליות (מסוג ה"פלדלת" שננעלות עם בריחים לארבעה כיוונים ב"נעילת כספת") - הם הופכים את הבית למלכודת מוות במקרה של שריפה.
בגלל אופי הבתים בארה"ב והעובדה ששריפות כאן זה משהו שקורה לא מעט - תקן הבנייה האמריקאי אוסר על שימוש בהתקנים שיאריכו את הזמן שלוקח ללוחמי האש לפרוץ לתוך בית מגורים, או יאיטו את היכולת של יושבי הבית להמלט דרך הפתחים שלו במקרה של שריפה.

בפלורידה, למשל, יש לא מעט בתים שמשתמשים בתריסי גלילה כהגנה בפני הוריקאנים (STORM SHUTTERS). אבל מותר לבעלי הבתים להשתמש בתריסים הללו רק בזמן סופה... ופקחי העירייה ממש יוצאים לרחובות כמה ימים אחרי שסופה עברה וקונסים בעלי בתים שלא קיפלו את התריסים חזרה.

לגבי מה עושים כשרוצים להחשיך חדר לחלוטין - הפיתרון האמריקאי הסול שנפוץ בדירות שכורות הוא Vinyl Blackout Roller Shades (גלילה) - ומעליהם וילון BLACKOUT אמיתי אם באמת רוצים חושך מוחלט.



 
אני לא בטוחה שזו הסיבה...

הרוב המוחץ של תריסי גלילה בארץ הוא מפלסטיק (שאמנם לא ניסיתי, אבל לדעתי ישבר די בקלות כי הפלסטיק הופך להיות קריספי בשמש).
הדור החדש של התריסים בארץ הם מה שנקרא "תריסי אור", שזה אומר שהרווחים ביניהם גדולים יותר ומכניסים יותר אור. אני לא חושבת שהמטרה שלהם היא להגן בפני פריצות... מי שרוצה הגנה מפריצות מתקין סורגים (ואת זה באמת רואים המון בארץ וכאן בכלל לא).

למעשה, אם כבר מחפשים סיבות, אז לדעתי יש בארץ תריסים בגלל השראה אירופאית (אמנם שם התריסים שונים, הייתה כאן קצת אבולוציה, אבל בהחלט יש שם תריסים. כשאני הייתי ילדה היו בארץ הרבה תריסי רפרפות שמזכירים יותר את התריסים האירופאים (אבל גם מחשיכים את החדר לגמרי כשהם סגורים), עכשיו נראה לי שחוזרים לתריסי הגלילה כמעט באופן גורף).
בכלל, מאז שעברתי לכאן אני מגלה שכמה שבתור ישראלים אנחנו חושבים שאנחנו "חצי אמריקאים", בפועל בהרבה מאוד דברים אנחנו הרבה יותר דומים לאירופה מאשר לארה"ב.

ניסינו וילונות גלילה מהסוג שציינת. נכנס אור מהמרווחים בצדדים

גם עם וילון "סטנדרטי" נכנס אור מהצדדים ומלמעלה (אלא אם כן אני מצליחה להנדס מוט שגם יהיה צמוד מספיק כדי שלא יכנס אור מלמעלה וגם מספיק ארוך מכל הכיוונים, וגם מצליחה איכשהו להצמיד את הוילון לקיר כדי שלא יהיה אור מהמרווחים בצדדים).
חוץ מזה, באמת לא מצאנו וילון שהוא לגמרי blackout.

מה הפתרון הקבוע, לא לדירות שכורות? אני באמת תוהה מה עושים כאן אם רוצים להחשיך לחלוטין את החדר (ניחא בסלון, לא אכפת לי שיהיה שם אור. אבל בחדר השינה זה ממש מפריע לי).
 
למעלה