סופן של החנויות הלא-וירטואליות הולך ומתקרב...

debby12

New member
מנהל
כאן קצת איבדת אותי

בחרתי ללדת את שתיים משלוש בנותי מחוץ לבתי חולים, אחרי מחקר מעמיק (את בכורתי לא יכולתי, מכיון שזו לא היתה לידה שהוגדרה בסיכון נמוך. ומכל מקום זה היה עדיין בישראל)

באופן כללי קראתי ששיעורי לידות הבית בארה"ב עומדים כרגע על משהו כמו 1.2%, בהולנד מדובר על סביבות 20% והתוצאות המיילדותיות הכלליות בהולנד הרבה יותר טובות כמובן.

אם הייתי צריכה לשער אז, בנוסף למפל התערבויות רפואיות מטורף (שנועד להקל על לוח הזמנים והביטוח של הרופאים/מערכת), הייתי תולה חלק מזה גם בעובדה שאין בארה"ב ביטוח רפואי חינמי או כמעט חינמי לכל דורש כמו בישראל. ולכן אני בטוחה שלעשרות מליונים פה אין כסף למעקב הריון מלא ורציני, שהוא המפתח לאבחנה של בעיות מבעוד מועד.

האמת היא שגם כשיש ביטוח רפואי, מנסיוני עצימות ה"מעקב הריון" בארה"ב נמוכה בהרבה מבישראל שבה עושים לך אולטרא סאונד כל דקה וחצי בערך, וכל המדינה באטרף עם בדיקות דם גנטיות, ושלל בדיקות סקר (סיסי שיליה, מי שפיר, שקיפות עורפית, אקו לב עובר, שרידי מוח של האם אם נשארו לה אחרי טפשת הריון, ועוד כהנה וכהנה בדיקות שאת שמם שלחתי לחתול-אשר-שכחתי)
 

KallaGLP

New member
יש הבדל בין לבחור ללדת בבית מתוך בחירה מושכלת

ומתוך ידע והכנה מתאימים, כשאת נמצאת במעקב הריון סדיר על ידי מומחים ויודעת בדיוק מה מצבך ומצב התינוק, לבין לבחור בלידת בית כי אין בית חולים או רופא נורמלי ליד ו/או כי אין לך ביטוח רפואי, ומבלי לדעת אם אכן המצב מתאים ללידת בית.
אישית, לא הייתי יולדת בבית תמורת שום הון שבעולם (עברתי 3 לידות), אבל זו אני ואני מבינה שיש נשים שמרגישות ובוחרות אחרות וזו זכותן. אבל כל עוד זה באמת מרצון ובחירה ובתנאים מתאימים ולא מחוסר ברירה ובלי הכנה וידע מתאימים.
 
מה השונות האזורית? משער שבאזורי מעמד בינוני פלוס

שיעורי התמותה דומים לשאר מדינות המערב ובאיזורים עניים גבוהה יותר.
 

נחמנית

New member
רק מרפרוף על נתונים

הם לא אומרים שהגורם המרכזי הוא דימום, הגורם המרכזי הוא סיבוכים שלא תפסו אותם בזמן. מציינים שאפילו לחץ דם לא נבדק ומתייחסים אליו ברצינות הראויה לו. נתון מעניין שעד 1990 המצב בארה"ב דווקא היה סביר. פשוט ברוב המדינות המספרים ירדו בעוד שבארה"ב הם עלו דרסטית (לפי הגרף בקישור).

נתון שחסר שם זה מה היה מספר הניתוחים הקיסריים (שמלווים בסיכונים רבים ולא נהוגים בכזו כמות במדינות עולם שלישי). רואים בנתונים אחרים שהמספר של ניתוחים קיסריים עבר עלייה דרמטית מאז שנות ה-90. עדיין, לאף אחד לא עובר בראש לנטר את המספר הזה אלא רק איך למנוע את הסיבוכים אחרי הליך שיכול להיות מיותר.

נחמד לראות שישראל מקום 15 בעולם - הרבה מעל ארה"ב
 

נחמנית

New member
בתור תושבת ניו ג'רזי, המספר הזה הפריע גם לי

פגשתי כאן רופאים טובים ורופאים בינוניים שעושים טעויות בגלל מערכת שהולכת לפי הכלל והסביר ולא טורחת לבדוק מה יש מול העיניים (צריך ליפול בתוך הממוצע כדי שהמצב יקלע למה ששכיח ולא למה שיש)

הנה מה שהכתבה אמרה על ניו ג'רזי:

The reasons are complex, but they include underlying health conditions such as obesity, diabetes and high blood pressure, as well as drug use.
New Jersey also has one of the highest rates in the nation of cesarean sections among low-risk mothers, a surgical procedure than increases the risk of birth complications
 

Midriff

New member
בהקשר הזה מעניין לקרוא

את סיפור הלידה של סרינה ווילאמס, למרות שהיה לה מצב מוקדם, למרות שהיא ידעה בדיוק מה קורה ואמרה לרופאים שוב שוב וכמעט הרגו אותה כי התעלמו ממה שהיא אמרה (אישה, שחורה, ואין לי מושג אם זה שהיא מפורסמת עזר או פגע)
 

iris mom of two

New member
ממה שהבנתי

זה לאו דווקא קיסריים. זה יותר גרוע. זה חוסר מעקב על לחץ דם ודמומים פנימיים.
&nbsp
אישית אני יודעת על שתי נשים שנפטרו בלידה. אחת נפטרה לפני 33 שנים לערך. פגשתי את הילדה כשהיתה בת 5.
&nbsp
שניה נפטרה לפני 20 שנים לערך, אני יודעת שהיתה בהריון עם תאומים. פגשתי אותה פעם אחרונה במקרה בסופר כשגילתה שיש לה תאומים. לא זוכרת פרטים, הם לא היו חברים קרובים וגיליתי דרך הgrapevine. בעלה היה רופא...
&nbsp
האם זה מטריד? בהחלט. מפחיד? לא כל כך. עדיין רוב הלידות עוברות בשלום.
 

liat1271

New member
אני צריכה להשכיר רכב בברצלונה

יש לכם המלצות לגבי השכרת הרכב
 

ilanvag

New member
אני מניח שאת צריכה לשכור רכב בברצלונה, לא להשכיר...


איזה סוג של המלצות את מחפשת?
&nbsp
כשאני בחו"ל, אני בדרך כלל הולך עם אחת החברות הגדולות והידועות (הרץ, אוויס, וכדומה), ופחות נוטה לקחת סיכונים עם חברות קטנות/מקומיות.
&nbsp
תיכנסי לאחד ממנועי ההשוואה (נניח Kayak), תכניסי את כל הנתונים (מניח שלקיחת הרכב והחזרתו היא משדה התעופה), את גודל הרכב הדרוש (כמה אנשים, כמה מטען, וכדומה), ותראי איזה אופציות יש לך. כמובן שמדובר במכוניות אירופאיות, כלומר חצי גודל ממה שמקובל בארה"ב...

&nbsp
מבדיקה מהירה, נראה שרוב החברות מציעות פורד פייסטה, לדוגמה. בהנחה/תקווה שפורד לא חירבנו לגמרי את הרכב הזה ב-20 השנים האחרונות, זה היה בובה של רכב (היה לאמי הרבה שנים).
 

liat1271

New member
אתה יודע אם ההצעות מקייק/אקספדיה וכו'

כוללות איזה סוג של ביטוח. הכרטיס אשראי שלי מכסה ביטוחים. אבל, אני זוכרת כששכרתי רכב בארץ הייתי צריכה לשלם ביטוח חובה. מה קורה עם זה באירופה.
 

ilanvag

New member
לא יודע. צריך לברר עם חברת כרטיסי האשראי הספציפית שלך,

ולראות איזה כיסוי ביטוחי הם נותנים.
&nbsp
באופן כללי, ישראל נחשבת מאוד "בעייתית" מבחינת כיסוי ביטוחי עם כרטיסי אשראי -- ברוב המדינות לא אמורה להיות בעיה (ועדיין, לפחות בפעם האחרונה שהייתי בישראל, לפני שנתיים, היה לי כרטיס אשראי ספציפי שכיסה את מלוא הביטוח, ולא הייתי צריך לשלם כלום).
 

RakHayom

New member
כלומר לא נדרש ע"י הרץ

כלומר לא נדרש ע"י הרץ אבל אם נעצרתם ע"י שוטר אתם צרכים את הרישיון הבינלאומי (תרגום בספרדית).
 

גריאס

New member
האם יש מחירון מחלות בארצות הברית


כלומר אתר שבו מזינים מחלה וכתוב כמה עולה לטפל בה בלי ביטוח רפואי וגם כמה עולה לביטוח הרפואי לטפל בה אם יש ביטוח רפואי?
 

debby12

New member
מנהל
לא שידוע לי...

וזו גם מדינה ענקית - מחירים משתנים ממקום למקום, והביטוחים השונים נותנים דברים שונים.

אולי אם תתן/י לנו רעיון במה מדובר נוכל לעזור לך לנחש. אם זה כולל תרופת מרשם, את/ה יכול/ה לבדוק ברשת מה מחיר התרופה הזו בארה"ב בלי ביטוח

רק בריאות...
 
למעלה