כל מקום והאג'נדה שלו
אני לא יודעת אם זה ככה בכל ארה"ב, אבל באיזור שלנו, אחד הפרמטרים שעליהם בתי הספר נמדדים, זה אחוז הבוגרים שהלכו לאוניברסיטה עם סיום הלימודים (או לשנת גאפ שאחריה הם ילכו לאוניברסיטה), ולכן הלחץ להרשם לאונברסיטאות מאוד גדול בכיתה י"ב. התוצאות של בית הספר במדדים משפיעה לא רק על בית הספר עצמו, אלא יש לזה השלכות על העיר, מחירי הנדלן, למשל, עולים בעיר שבה בתי הספר ממוקמים גבוה בדרוגים, כך שהמוטיבציה היא הרבה מעבר לסתם רצון לקבל ציון טוב בדרוג. אני מכירה ילדה שלא רצתה להרשם לאוניברסיטה, אמרו לה תרשמי ותעשי שנת גאפ, היא לא רצתה... היא פשוט רצתה לעבוד קצת ולחשוב לאט ובשקט על העתיד שלה. בסופו של דבר לחצו עליה מאוד, וביחד עם היועצים היא מילאה אפליקציה לאוניברסיטה, שאליה היא התקבלה, אבל לא הלכה ללמוד בה. בקיצור כן, גם פה מפעילים לחץ.
האם הלחץ משפיע על הילדים? לא יודעת אם זה הלחץ מבית הספר, או הלחץ מהבית, או המוטיבציה הפנימית שלה (שנראה לי שזה מה שמניע אותה), אבל כן, הבת הלכה בתלם ומתחילה אוניברסיטה בסתיו הקרוב.