אני אסביר לך מה הבעיה שלו -
פשוט מאד, הוא נגד הצדיקים האלה. לכן כל מה שיאמרו ויעשו ואפילו שהדברים עובדים בשטח, ההתנגדות הזו תוציא החוצה את כל הפלפולים אפילו אם לא תהיה תועלת ליהודים זה לא מעניין אותו, ההתנגדות הזאת מעבירה אותו על דעתו, |נכון שלא כתוב אבל גם לא כתוב שלא צריך לעשות, סדגש| ואין בזה שום בעיה, כתוב שצדקה תציל ממוות, זאת הסגולה שלה, ובכלל מצילה מכל מיני גזירות, אז גם זה לא נכון? וממשיכים להתעלם משאר הדוגמאות שהגמרא והמקורות מביאים לסגולת מצוות מסויימות, וימשיכו להידבק ולהאחז בטיעונים ההתנגדותיים, בוודאי שצריך לקיים תורה ומצוות כי קודם כל זה ציווי של הקב"ה, אבל כאן יש לנו דוגמא של אנשים, שמקיימים כי כך כתוב, ואם לא כתוב, לא צריך לעשות, הכל רובוטיקה מתוכנתת, ואם אחרים כן עושים - אז גם הם לא צריכים לעשות, מה איכפת להם מיהודים אחרים? הם עסוקים ב"מה שכתוב" בלבד, והבעיה שלא מסתכלים גם בכתובים אחרים אלא רק בכתובים שהם רוצים לראות. חומר למחשבה!