סליחה בפני כולם אבל ביקשו ממני

ואפילו יותר מזה ........../images/Emo24.gif

כל מי שהיה סמוך לשולחנו של צדיק גדול , יכול לספר ולהעיד על מאות מקרים של אנשים שקיבלו ברכה מהצדיק ,והברכות נתקיימו במלואם . תשאלו כל חסיד חב"ד, שיספר לכם ים של סיפורים, על ברכות וניסים של הרבי מלובביטש זצ"ל , שבעכבות זאת הוא גם התפרסם , וכולם שמעו עליו . וגם על אדמורים נוספים כמו אדמור מלעלוב זצ"ל והאדמור מבאבאוב זצ"ל וכ"ו. וכן אפילו אצל מי שלא כל כך מקובל הסגנון הזה
כמו אצל הרבנים הליטאים. ואני אישית יכול להעיד על כמה מקרים שהרב שך זצ"ל ברך והברכות נתקיימו במלואם
ואפילו ברכות של הרב שטיינמן שליט"א שאותו אני מכיר מאוד מקרוב , שברך אנשים והברכות נתקיימו. וידוע ומאוד מפורסם לכל מי שחי בירושלים על ר אושר פריינד זצ"ל על הברכות שהיו מתקיימות אצלו . ואפילו הרב מרדכי אליהו שליט"א שההני יכול להעיד על ניסים ונפלאות שקרו לאחר ברכה או עצה שהוא נתן לאנשים . לסיכום נכון שבדרינו יש ים של שרלטנים וחלאות אדם שקרנים, שסוחרים במופתים ובניסים כביכול, וכותבים קמיעות, שהכל הולך לסיטרא - אחרא ר"ל אבל לא לשכוח
גם בדורינו יש עדיין ברוך השם , המון צדיקים מפורסמים יותר או פחות , שהמושג של "צדיק גוזר והקב"ה מקיים" קיים אצליהם ובגדול , והמושג של ניסים קיים גם קיים, גם למי שהאמונה שלו לא כל כך חזקה בנושא הזה
 

לביא4

New member
יישר כח הלוי!

לאורך כל השירשור אני מזכיר את מה שאתה אומר ומשום מה זה לא נקלט, או שיותר נכון לא רוצים לקלוט, אמרת נכון ואני שוב יכול לומר לך שאני אישית מכיר סיפורי ניסים דוגמת מה שהזכרת מהצדיקים, יתכן מאד שכל זה קורה כשלא רוצים להאמין בצדיק ובדיוק כמו שגם אני אמרתי - הכל מקויים בצורה יבשה ומצוות אנשים מלומדה, כאילו אלו רובוטים שתיכנתו אותם לעשות ככה ולא יותר מזה! בוודאי שיש ציבור שלם מאמין וזה הולך ומתרחב ברוך השם. שיהיו רק דברים בריאים ושמחים לכולנו.
 

חי אדר

New member
פתי יאמין

במקום להביט נכוחה ולבחון את הדבר על פי מהותו, ניתנת העדפה לטחון קמח טחון ולחזור על גבובי מילים התלושים מהמקור. מה לעשות שההלכה היא: שאין למדים לא מספורים ולא מו האגדות. מי שבכל זאת מעדיף לאטום אוזניו ולעצום עיניו מכללי ההלכה, אזי אין לי תשובה במה להועיל לו. זהו עניינו האישי. בינתיים לא ניתנה כל הוכחה מהמקורות שחובת בדיקת המזוזה נובעת בשל מניעת אסונות. ולגבי אותות ומופתים משננים אנון בתפילה אותו ומופתים באדמת בני חם וד"ל.וכדברי שלמה המלך "פתי יאמין לכל דבר
 
לי זה ברור ...

כשמש בצהריים , בדיוק כמו שברור לך שאקמול מוריד חום . אבל איש לא מחייב אותך להאמין .
 
תראה ........../images/Emo9.gif

שאני קורא את התגובות שלך, אני מרגיש שחסר לך אמונת חכמים, ואמונה בכוח של צדיק , והמושגים של :וצדיק יסוד עולם , צדיק גוזר והקב"ה מקיים , והיו עינך רואות את מורך , מורא רבך כמורא שמיים , הוו מתאבק בעפר רגליהם של ת"ח וכ"ו . אבל זאת היתה תמיד הבעייה של אנשים משכילים מדי , שפשוט מרוב ידע התחיל להתבלבל להם המחשבה ,והדרך של תמים תהיה עם ה אלוקיך . אמונה תמימה
מה יש
מה הבעייה בזה
למה כל דבר צריך להתפלסף
למה לסבך את הראש
יהודי נולד עם אמונה טבעית שטמונה בנשמה שלו
סליחה מראש אבל זאת הרגשתי מהתגובות שלך
 

חי אדר

New member
תמים תהיה

ראשית תמים פירושו שלם. ולפי שעה איני חושב כי שלמות נקנית בהעדר ידיעה. שנית: אדרבא התמימות האמיתית זה שאתה עושה את המצוה לא מתוך טעמים של מניעת צרות ונזקים,כי זה מבטא בעצם גישה ילדותית לפיה עושים את המצוה לא מפני הציווי אלא בשביל תועלת ואינטרס מסויים. כך שבאמת איני יודע כיצד הגעת למסקנה שהגעת.
 
אבל

כתבת: "אבל מה יכול לעשות אדם שיש לו ראש חלש ,ואינו יכול להתעמק בסיבות של כל מצווה ומצווה , אז בכדי לעודד אותו ולתת לו שמחה לעשיית מצוות , אז מספרים לו שיש בזה סגולות רבות וזכויות רבות וניסים גדולים שנגרמים עקב עשיית המצוות." אתה צודק שקשה [או יותר נכון, בלתי אפשרי] לדעת מהי התכלית של כל מצווה. אבל שים לבך אל המלצתו-דרישתו של הרמב"ם בהלכות מעילה: "ראוי לאדם להתבונן במשפטי התורה הקדושה, ולידע סוף עניינם כפי כוחו. ודבר שלא ימצא לו טעם, ולא ידע לו עילה--אל יהי קל בעיניו; ואל יהרוס לעלות אל ה', פן יפרוץ בו. ולא תהא מחשבתו בו, כמחשבתו בשאר דברי החול." האדם צריך לחקור אחר תכלית המצוות עד כמה שדעתו משגת. לא יותר ולא פחות. ובכל מקרה גם אם אינו מצליח למצוא סיבה הגיונית למצווה, עליו לקבל על עצמו את גזרתו של הקב"ה ולקיימה גם אם אינו מבין. לכן "ראש חלש" (כהגדרתך) אינו יכול לשמש תירוץ. על האדם מוטלת חובה להבין את המצוות כפי כוחו. אני אינני רוצה להכנס לשאלה אם המצוות אכן מהנות את האדם בהבלי העולם הזה או לא. בכל מקרה, אדם שמקיים את המצוות מתוך מטרה ש"יצא לו מזה משהו" בעולם הזה, עובד את ה' שלא לשמה, ועליו להיות מודע לכך, ולשאוף לעבוד את ה' לשמה: היינו שלא לשם קבלת שכר בעולם הזה או אפילו בעולם הבא. זוהי כמובן מעלה קשה מאד מאד, אבל על האדם להשתדל אליה. לכן, את אותן המצוות שהאדם לא מצליח להשיג באופן שכלי את פשרן וסבתן, עליו לקיימן משום שהוא מאמין שכך נגזר עליו, ולא מתוך כך שהוא מאמין שתצמח לו מכך תועלת כלשהיא.
 
אתה מערבב ...

שתי דברים , מצווה צריך לעשות אפילו לא לשם שכר בצידה והכל לפי הדרגה של האדם , שמתוך שלא לשמה בא לשמה .............>
 
< 2 >

לכל אדם יש בשמיים מאזן של זכויות וחובות , ויש מצוות מסוימות שכוחן גדול יותר באיזון הזכויות מול החובות .
 
לא עירבבתי

אני מסכים מאד עם מה שכתבת שמתוך שלא לשמה בא לשמה. אבל ברגע שהאדם מאמין ונאחז בכל כוחו בדעה שהמצוות יש בהן "סגולות", והוא בכך את תכלית המצווה, איזה סיכוי יש לו לעבור מה"לא לשמה" ל"שמה"?
 

לביא4

New member
הבאנו מספיק דוגמאות

ואף אחד שלא יכניס לנו את מה שלא אמרנו. ובראש וראשונה - תורה - אגוני מגנא ואצולי מצלא! וצדקה - תציל ממוות! הזהיר בשמן - הויין ליה בנים חכמים... ועוד הרבה דוגמאות לסגולות המצוות , כאשר מקיימים את המצוות בהידור, יש להם את הסגולה וההשפעה הרוחנית שלהם!! וכמו שאמר נכון הלוי - אמונת צדיקים! צדיק גוזר - והקב"ה מקיים! ברור שיש עוד הרבה דוגמאות לסגולות מצוות, וכל זה גם נותן עבודת השם מתוך חיות ושמחה ולא "מצוות אנשים מלומדה"!
 

לביא4

New member
אז יש לי חידושים בשבילך

זה בדיוק הענין אני אישית ראיתי את המיקרים עליהם מדובר שמשפחות שלמות ואנשים התחזקו ואפילו חזרו ממש בעקבות כך, ובאו מ"לא לשמה" ל"שמה"!! כדאי שיהיה איכפת לנו גם מהזולת ולא רק מעצמנו.
 

חי אדר

New member
וגם לי יש חידוש

אני אישית יכל להראות דוגמאות הפוכות, שיש כאלו שיצאו בשאלה בגלל זה. היו להם בעיות והלכו לקורא מזוזה, והחליפו אתצהמזוזה ובכל זאת הבעיה שהתגלתה המשיכה ואפילו נוספה גם ליתר בני המשפחה, ובשל כך פקרו והשילו מעליהם כל זיקה לדת. אבל כמובן שכפי שהטעמתי לא אחת איני חושב שהלגיטימיות של דבר נבנית מהמעשים והספורים. זה עניין אחר שקשור למישור המוסרי. כאשר כתבתי את אשר כתבתי בקשתי להרות שיש לנקוט בזהירות לגבי העניין הואיל ואינו חובה הלכתית הנקיה מספקות.
 

חי אדר

New member
אין צורך להתחנן

מוטב שתביא את השולחן ערוך ותאלפנו בינה היכן כתוב שם שבדיקת מזוזות מטרתה ויסודה למניעת נזקים ואסונות וכאשר קוראים אסונות צריך לבדוק מזוזה.
 
שו"ע ...

הלכות "מזוזה" סעיף א : מצות עשה לכתוב פ שמע והיה אם שמוע ולקבעם על מזוזת הפתח וצריך ליזהר בה מאוד וכל הזהיר בה ...........>
 
שו"ע ...

הלכות "מזוזה" סעיף א : מצות עשה לכתוב פ שמע והיה אם שמוע ולקבעם על מזוזת הפתח וצריך ליזהר בה מאוד וכל הזהיר בה ...........>
 

חי אדר

New member
ודווקא משם ראיה

שים לב וכל הזהיר בה, ולא כל מי שחולה ילך ויבדוק וינצל מצרות. הרי הסגולה או ליתר דיוק העידוד לקיום מצות מזוזה מוסב אל עצם כתיבת המזוזה וקביעתה, ולא על בדיקתה ומניעת האסונות וחיפושן בין קיפלי המילים.
 
< 2 >

יאריכו ימיו וימי בניו ואם אינו זהיר בה יתקצרו . (עד כאן סעיף א בהלכות מזוזה)
 

חי אדר

New member
וטוב לדייק

ושוב פעם אין המדובר על חיפוש המחלות בין מילות שגויות. ולא בדיקת המזוזה עקב הצרות. יושם אל לב הסעיף עוסק בכתיבת המזוזה ובקביעתה, כלומר עצם קביעת המזוזה, ולא בדיקתה לאור מקרים ופגעים.
 
למעלה