G o v er n o r
בס"ד וקשקשת. התורה שבע"פ מסתפקת בסימן אחד, קשקשת. אחת מהן טועה, לא חשוב מי, כיוון שזה משליך על שתיהן. שתיהן ניתנו כביכול משמים במעמד הר-סיני. כך או אחרת - נותן התורה היה אדם, בשר ודם. " התורה שבע"פ מסתפקת בסימן אחד, קשקשת. " טענה התורה אמרה לחינם גם סנפיר וגם קשקשת שהרי לדעת הגמרא בחולין סו: לכל מי שיש קשקשת יש סנפיר. ולכן מה שאמרה התורה נאמר סתם כדי להגדיל תורה ולהאדירה . תשובה יש מקום לסברה שד"א בעצמו לא הבין את האמור בגמרא שם. לפי מהלך הסוגיה בדף ואף דברי התוס´ ד"ה יגדיל, משמע ,שהסיבה לנתינת שני הסימנים היא כדי להבטיח הבנה מלאה לכך שמדובר בשתי תופעות שונות: לבוש הדג היינו קשקשת, משוטי הדג היינו סנפיר.
http://www.beith-din.com/fish.htm "נותן התורה היה אדם, בשר ודם ולכן לא הכיר את המבנה הפנימי האמיתי של רגל הבהמות הכשרות. אין להן פרסה שסועה, אלא הרגל נשענת על שתי אצבעות." ת. אני בטוח שאתה היחידי בעולם שסובר שבגלל שנותן התורה לא כתב על מבנה הפנימי של הרגל של הבהמות הכשרות הוא לא ידע על כך שאין להם פרסה שסועה. "הקנגרו הוא יונק שליה " ת. לא קובעים משפחות של חיות לפי המילון . שואלים את המומחה . הרב דוב אמר שהוא מחכה לתשובה ממומחה בנוחה הקנגורו. וחוץ מזה ברור שנותן לא כתב על הקנגורו בגלל שאז החיה הזאת לא הייתה מוכרת לאנשים שקבלו את התורה והם לא היו מבינים על מה מדובר. דרך אגב יש לך טעות כתיב כך כותבים קנגורו . ולא כך קנגרו . נותן התורה היה אדם, בשר ודם ולכן לא הכיר את המבנה הפנימי האמיתי של רגל הבהמות הכשרות. אין להן פרסה שסועה, אלא הרגל נשענת על שתי אצבעות. הקנגרו הוא יונק-כיס (עיין במילון). השפן הוא יונק שליה (עיין במילון). אני דיברתי עם פרופסור זרטל . באופן כללי כל מי שרוצה לדעת תשובות לשאלות שלך בנושא המזבח יכול לקרוא על כך בספרו. [1] בספרו עם נולד (תל אביב 2000) מתואר בהרחבה כל תהליך הממצא על המכשלות המדעיות שהוצבו בפניו, וכן על המשמעויות האמוניות המתבקשות בעקבות הזיהוי. הוצאת:ידיעות אחרונות ספרי חמד לרכישת הספר מאת:אדם זרטל עם נולד - מזבח הר עיבל וראשית ישראל מהו ישראל? כיצד נולד העם הזה לפני יותר משלושת אלפים שנה? מי היו משה ויהושע? היכן אירעו הרגעים הגדולים של הולדת העם? אמינותו של התנ"ך וראשית ישראל עומדים במרכזו של פולמוס מתסיס ומסעיר בארץ ובעולם. המחבר, אדם זרטל ואנשי צוותו, יצאו לפני יותר מעשרים שנה אל אזור בלתי ידוע-השומרון. בסקר הארכיאולוגי שערכו נתגלה אתר קטן ומזבח במרכזו, שחולל מהפכה בתפיסת ההיסטוריה של התנ"ך. כיצד קשור המזבח לראשית ישראל? איזו מהפכה הוא חולל? מדוע עוררה התגלית התנגדות בקרב חוקרים ואנשי מקרא רבים? בספרו עם נולד חושף המחבר את הסיפור כולו ומוליך אותנו בשבילי התגלית והדראמה המרתקת. בלשון ברורה, שאינה סוטה מן העובדות, בונה החוקר סיפור הרפתקאות אישי ומסכת חדשה של קשר בין המקרא לארכיאולוגיה.
http://www.yediothsfarim.co.il/catalog1.asp?bID=3621378 http://www.biu.ac.il/JH/Parasha/kitabo/ben.html http://www.biu.ac.il/JH/Parasha/kitabo/pri.html#2