ערבי שהציל ילדים ישראלים.

ערב רב

New member
בניגוד אליך ולנופר, איני מגיע לדיון

עם עמדה קבועה מראש. אני רואה שלא משנה מה אני אומר אני לא אוכל להוציא את השורש א.צ.ל מההודעות שלכם.
 
אז אני מברכת אותך

אבל 18 שנים חייתי במדינה הזאת וראיתי מספיק דברים שמעתי מספיק מילים נחשפתי ליותר מדי גזענות ושנאה. ולכן אני מברכת על הצעד הזה של האב -אלמנטרי ככל שיהיה- הוא נותן לי תקווה שעוד נשארו כאן אנשים שפויים. הביטוי גדלות נפש אולי נשמע מנופח אבל במצב העדין של היחסים בין הישראלים לפלסטינים אפילו מעשה אנושי שפוי אחד, מוכפל בעשרות מונים נוכח המצב. מעבר לכך, התחסדויות לא יועילו כאן ברור לשנינו שהתמונה הפרושה ניראת שונה לכל אחד מאיתנו אם היית מסוגל להביא טיעונים קלושים ולקרוא לילד מחבל ברור לי מעל לכל ספק שהגישה שלך לנושא היא שונה ובעייני גם מאד לקויה- וזה מה שניסיתי להוכיח לך.
 

ערב רב

New member
אני לא ניסיתי לשנות את השקפתך

הפוליטית ואני מצפה ממך שלא תנסי לשנות את השקפתי, אלא תקיימי דיון לגופן של עובדות, שמה לעשות, במקרה הזה אינן תואמות את השקפתך.
 

ערב רב

New member
אני מחכה לתגובתך בהמשך השרשור

כתבתי לך שם הודעה ארוכה ומנומקת. אבל זה בדיוק ההבדל בינינו, אני אינני רואה שום דבר חריג בתרומת איברים רגילה של ערבים מישראל ומיש"ע לתור ההשתלות הישראלי שמשרת גם אותם, אני מצפה שכולם ינהגו כך, יהודים כערבים, ואמנם רובם המוחלט איננו תורם איברים מסיבות דתיות אבל מבין המיעוט שתורם ישנם רבים והם אינם בעלי "גדלות נפש" מיוחדת אלא עושים דבר אלמנטרי לבני אדם. היו גם סיפורים הפוכים, למשל, איברים של צעיר שנרצח בפיגוע מסבארו הושתלו והצילו את חיי ילדה פלסטינים בשעתו, ולא ראיתי בזה צעד חריג אז ואיני רואה בתרומה הנוכחית חריגה, משום שלא קרוביו של הצעיר ולא קרוביו של הנער מג'נין ידעו מראש במי האיברים יושתלו.
 

One Echoe

New member
אתה מצפה.

גם אני. גם אני רואה את זה כמשהו מובן מאליו. מה לעשות שבשטח זה לא קורה? יהודים לא תורמים איברים לערבים, ולהיפך. למעט מקרים בודדים שיש לציין ולשבח.
 

One Echoe

New member
מי שתורם איברים

רשאי לבחור למי הוא רוצה לתרום את האיברים. וכשערבי תורם למי שהוא רק יכול, ערבים, יהודים, וכו', זה מעשה דגול. זו לא תרומה רגילה כי יש את האפשרות לבחור בין ערבים ליהודים.
 

ערב רב

New member
אלוהים, מה לא ברור בדברי?

המצב הוא שרובם המוחלט של אזרחי ישראל, תושבי יש"ע, ערבים כיהודים, לא תורמים איברים בכלל, לא ליהודים ולא לערבים. לא קיימת בארץ שום פרוצדורה של תרומה "רק ליהודים" או "רק לערבים", אני דיברתי על תרומות בכלל.
 
תשמע

באבא נימק את התרומה שלו כך: "החלטתי לתרום את האיברים של בני משום שהתרוהמה הזאת יכולה להציל חיים של ילדים אחרים ואני רואה בזה צעד לקירוב לבבות ולהשגת השלום הנכסף". גם אם 90% מהתרומה תלך לילדים ערבים עצם העובדה שהאבא תורם את איבריו של בנו לכל מי שיזקק להם (מה חשבת שהוא יטיל איסור על השתלה בילדים ערבים?) ולוקח בחשבון שרוב המשותלים יהיו יהודים (חשבון פשוט) הוא עושה מעשה גדול. ענק.
 

ערב רב

New member
אתה לא יכול לדעת שהם לא ידעו

כי באד"י לא יכלו לדעת שהם לא ידעו, כי כאמור, הם לא צותתו לכל ההתיעצויות של המשפחה בינה לבין עצמה ועם גורמים שונים, לרבות דתיים ופוליטיים. השאלה של הפיצויים בכלל לא קשורה לעניין משום שאין שום קשר בין התקרית לבין ערבים ויהודים, ישראלים ותושבי יש"ע שממתינים בתור הישראלי להשתלות. אם אינך חושב שהחלטה שלא לתרום ולו במחיר שערבים לא יינצלו בשל כך, רק בשל החשש שגם יהודים יינצלו, אם אתה חושב שהחלטה שכזו אינה מפלצתית ושבהמנעות ממנה אין שום "אצילות נפש" (אלא אם אתה חושב שכל הערבים הם מפלצות באופן טבעי), אז יש לך בעיה קשה. ולא, הם לא יכלו להוציא את איברי בנם ולמכור אותם בשוק השחור.
 

One Echoe

New member
כמו שצריך.

מגיעים להם המון פיצויים. ובדיוק בגלל זה, הם לא היו חייבים לתרום את האיברים של בנם שנרצח מאש צה"ל. הם לא היו חייבים לתרום את האיברים, וקיימות עוד שיטות בה יכלו לתרום את האיברים בצורה יותר ממוקדת. שיקולים גזעניים? תוכל ליידע אותי איפה היו לי שיקולים גזעניים? הם תרמו איברים בלי שהם ידעו שהם עומדים לקבל כסף. זו השורה התחתונה.
 

ערב רב

New member
עמותת אד"י סוחרת באיברים

מרוב ייאוש מהממסד הדתי שמונע תרומות היא החליטה לפתות אנשים בכסף לתרום איברים, כלומר לסחור באיברים. יכול להיות שמנקודת המבט של ארגון כמו אד"י זה לגיטימי, אבל מבחינה ציבורית זה לא, ובכל אופן מדובר בסחר איברים - איברים תמורת כסף.
 

ערב רב

New member
לפי המצב החוקי היום

קרובי המשפחה של הנפטר הם הבעלים של האיברים, והם יכולים לעשות איתם מה שהם רוצים, אך החוק אוסר על סחר באיברים. אז עד שהחוק ישונה באד"י "מתחכמים" ומספרים סיפורים כאילו הקרובים אינם יודעים שיקבלו מענק. בכל אופן, ברגע שהם לקחו את הכסף, גם אם לא ידעו קודם, הם סחרו באיברי קרובם.
 

ערב רב

New member
הם אמרו שאין שום קשר בין התרומה

לבין ה-"רצח" של בנם ושהם עדיין מתכוונים לתבוע פיצויים, ובאמת אין שום קשר כי כאמור, ברשימת ההמתנה להשתלות נמצאים גם ערבים מישראל ומיש"ע כך שאין כאן שום תרומה ל-"אויב", זו התרומה היחידה שהם יכלו לתת לערבים מיש"ע ומישראל, לא הייתה להם שום אפשרות אחרת זולת לא לתרום לאף אחד. וכאמור, באד"י לא היו שותפים לכל ההתייעצויות של המשפחה כך שהם לא יכולים לדעת שההורים לא ידעו מראש על ה-"מענק", שכבר ניתן בעבר, ובכל אופן אין דבר כזה תרומה ששכר בצידה וזה נכון לכל תרומה, כמה חבל שבשל שיקולים גזעניים (להציג את משפחת המחבל באור חיובי הרבה יותר מהמציאות) אתה מוכן לעוות את העובדות הפשוטות שכל ילד בכתה ג' מכיר.
 

One Echoe

New member
בולשיט.

הם קיבלו מענק. הם לא ביקשו שום כסף. עצם העובדה שהם החליטו לתרום את האיברים לפני שהם ידעו שהם יקבלו בכלל איזשהו מענק, עושה את העניין לכ"כ מוסרי. וגם אם הם היו מקבלים על זה כסף, אז מה? לדעתי היו צריכים להביא להם מיליון שקל פיצויים על זה שהבן היקר שלהם מת מאש צה"ל.
 

One Echoe

New member
כמה טעויות.

להביא כסף על איברים זה לא מסחר באיברים. מסחר באיברים זה להוציא איברים שלך עוד כשאתה חי, ולקבל על זה כסף. זה - לא - חוקי, ובעתיד זה גם יהיה חוקי, בהתאם לחוקי הממשלה שיחוקקו ואמורים להיחקק. ההורים לא ידעו שהם יקבלו כסף בכלל, לפני שהם החליטו לתרום את האיברים. ההורים יכלו להתלונן ולקבל פיצוי עצום על הרג ילדים החף מפשע. הממשלה רוצה לחוקק חוק שיתיר את תרומת האיברים. אבל תמיד יהיו פלצנים כמוך שירצו מלחמה, שירצו לעוות את המציאות.
 

One Echoe

New member
סוחרים באיברים? ../images/Emo6.gif

העמותה " אדי ", מעניקה כסף לכאלה שמביאים איברים!. עלק סוחרים באיברים
אתם תמציאו הכל בשביל לעוות את המציאות, אה? הממשלה עצמה רוצה לחוקק חוק שיביא כסף לכאלה שתורמים איברים.
 
חתיכת אפס

הילד הקטן בן ה-10 שיכל להיות באותה מידה אחיך הקטן שירד לשחק עם חבריו עם רובה צעצוע נורה ונהרג מאש חיילי צה"ל. היופי בסיפור הזה הוא שהוריו יכלו בקלות להתמרמר ולדרוש פיצויים ונקמה על המעשה שהרי, אף שנעשה בתום לב, גזל את חייהם של בנם (זו זכות משפטית מוכרת) במקום כך, באצילות נפש, מושג שודאי זר לך, החליטו ההורים לתרום את אבריו של הילד למי שיזדקק להם בלי הבחנה בדתו, ונימקו מעשה זה בקירוב לבבות למען השלום בו הם חושקים, הרבה יותר ממך אני מניחה. אנשי הימין הקיצוני וכל אלה שטוענים שאין שלום עם ערבים ושהם לא מעוניינים בו- זה הזמן שלכם לבלוע את הגלולה המרה בצד האחר יש אנשים הרבה יותר נאורים מחלקכם שהשלום מסמל עבורם מה שהוא מסמל לחלקנו, ואתם לא נמנים עם הצד הזה. אתם אויביי השלום בדיוק כמו המחבלים.
 

ערב רב

New member
אתה פשוט מדבר שטויות

קבל קישור. סדר התרומות נקבע אך ורק לפי שיקולים רפואיים ולא לפי שום שיקול אחר, לא מה אמר המת ולא אם לחלק מהמשותלים יש כרטיס אד"י (מלפני שהזדקקו להשתלה?). גם במקרה שלנו האב לא ידע מראש במי איבריו הושתלו ורק אחרי שנודע לו שהם הצילו חיים של ילדה מהכפר פקיעין הוא פרץ בבכי (ואם הם היו מצילים חיים של ילדה מת"א הוא לא היה פורץ בבכי?). לכרטיס אד"י אין שום משמעות חוקית. הדבר היחידי שקובע זה אם קרובי משפחתו של המת מוכנים לתרום את איבריו, בלי שום התניות ושום דרישות, או לא. זה הכל.
 
קטנוניות כמו שלך

תספיק כדי להחריב שני עמים יחד. אתה יכול להתעמת איתי בטיעונים העילגים שלך, אבל האמת חדה ואיתנה עומדת מולך ואני רוצה להציג לך עובדות ולא פיסות של גועל נפש וטיעונים של קטנוניות וחוסר מוסריות. לידיעתך הלא רבה, קיים מאגר נתונים של אנשם אשר מחכים לתרומה, ובמידה ומתקבל תרומה שלא ממוענת לכתובת מסויימת היא נשלחת לאדם מטבלת הנתונים ללא כל התערבות חיצונית. אף על פי כן, רשאי אדם לתרום איבר כלשהו לאדם אחר ע"פ בחירה, ובאם תמצא התרומה כשירה ואפשרית, לא יהיה צורך במאגר הנתונים והתרומה תעבור אל האדם שנבחר. בנוסף לכך, רשאי אדם להחליט למי אינו מעוניין לתת את התרומה ולבטל מגזרים שלמים מלקבל את תרומתו, למשל על רקע עדתי. כלומר, ברדגע שאתה חותם על כרטיס אד"י אתה יכול להחליט שהשימוש באיברייך המיועדים לתרומה ייעשה אך ורק ביהודים הזקוקים לתרומה. מטעמיים הומנים יש להתחשב ברצון המת והתרומה ממעונת רק לאוכלוסייה שבחר. במקרה הנ"ל האב לא הציב אולטימטום והחליט לתרום את אברי ילדו המת, לכל אחד שיוכל לנצל בזכותם, לכשנאמר לו שהתרומה יכולה לעשות דרכה לילדים יהודים השיב בחיוב טענה ש"ילד הוא ילד" והמעשה יעזור לקירוב לבבות בדרך להשגת השלום המיוחל. לגיב אימרתך הקטנונית ומלאת הגזענות באשר לכך שהאב פרץ בבכי לאחר שגילה כי איבריו הצילו את חייה של ילדה מפקיעין, ואילו הייתה זו ילדה מתל אביב ודאי לא היה בוכה, אשיב בקצרה: אז מה? גם אם היה מקלל את הילדה מתל אביב שתרומת איברי בנו הצליחה בה, הדבר לא היה גורע ולו במעט מגדולתה של התרומה, ומהעובדה שהשתמש באיברי בנו שנרצח מאש יהודים בכיד להציל ילדים יהודים. לא כל שכן, אתה משתמש פה בהשערות בזויות על מנת להעמיד ראיות, אם לשפוט אותך על כך- יקירי, אין לך קייס. בחלק מדברייך ביימת גינוי של החיילים (שלא היה ולא נברא) והצורך שלך להצדיק את מעשם, לקרוא לילד מחבל, ולגרום לקורא התמים וההיגוני להבין מדברייך שהילד גזר על עצמו את גורל המוות ושאין טעם לעסוק בנושא מעידה על טיבך. כלומר על רעתך. אתה לא עומד כאן למשפט בבג"צ, אבל בבית הדין האנושי של כולנו אתה מוכרז כנאשם בחוסר אנושיות ממעלה ראשונה. אין לי עוד טעם להמשיך ולהתייחס לטיעונייך הנבובים שנובעים כל כולם מבורות וחוסר אנושיות ומורס אומר רק דבר אחד לסיכום: אם במקרה היה הילד יהודי, הייתה קמה קול זעקה על המרצחים חסרי הרחמים. ואולם, הילד אינו יהודי ובכל זאת נרצח- ואין ולו מילת גנאי אחת לחובת החיילים שהרגו אותו. האב יכל מטעמים אישיים ומובנים של הורה שכול להרים אצבע מאשימה אל עבר החיילים, אך הוא לא עשה כן והסוגייה אינה זאת. הנני חושבת שהמעשה יכל להמנע, ועם זאת ליבי עם חיילי צה"ל התשושים והסוגייה הפסיכלוגית בנושא ודאי שתזכה אותם מכל אשמה, אף שכזאת לא הופנתה כלפם. אם כן, לא די בכך שלא הופנתה אשמה אל עבר החיילים, הגדיל האב לעשות והחליט להפוך מעשה זה של חוסר צדק לצדק ממעלה עליונה. הוא השתמש במוות שלו כדי להציל חיים, בלי הבדל של דת או גזע וביקש להעביר שיעור חשוב לכולנו על חשיבות השלום ומהותו, כי כולנו חלק מגורל המוות שלא פסח על ילדו. יש כאן מעשה אציל כל כך שנשגב מבינתו של האדם, הלא זה רע מטבעו. ת ת ב י י ש
 
למעלה