ערכיות בחינוך

הרוב קובע אבל זה לא אומר שהרוב צודק תמיד

והוא יוכל לנסוע בשבת באופן תיאורתי כי אין חוק האוסר על הפרט לסוע בשבת לחנך לערכים צריך אין ספק השאלה איפה למתוח את הגבול
 

M e g g i

New member
הגבול הוא כשזה מגיע לפוליטיקה... אבל, אם ישנה

חריגה צריך להתייחס לזה בסלחנות. במיוחד שנלווים לחריגה זו פנים נוספפים חיוביים מאוד. הוא לא יכול לנסוע בשבת כי יש חוק שאומר שאם רוב הציבור בשכונה הוא דתי, אסור לנסוע באיזור. ההחלטה אם מותר או אסור לנסוע בשבת בשטח מסויים קשורה בקשר ישיר לאחוז הדתיים [רוב או לא רוב] הגרים שם.
 
לפי דעתי את טועה

אין להתייחס לחריגה סלחנות את תחרגי קצת ואז תגידי טוב נו בסלחנות ושוב תחרגי ושוב ושוב עד מתי? חינוך ממלכתי הוא לא פוליטי אסור להכניס פוליטיקה לחינוך ולכן תנועות נוער אסור להכניס אלא אם כן התנועות לא קשורות לפוליטיקה או מביאים במה לכמה שיותר תנועות. את יכולה לטעון שיש חופש הביטוי ועוד ועוד אבל כל זה מוגבל אם לא נשים גבולות הדרך מדמוקרטיה לאנרכיה דיי קרוב. לגבי החוק דיי חידשת לי. לגבי הרוב קובע את קצת טועה:,אומנם הרוב קובע אבל הרוב לא יכול לחפות את דעותיו על המיאוט אז נגיד בית ספר X יביא תנועה Z ביגלל שהרוב שם הוא Z אז מה יהיה אם אלו שהם לא Z ?זאת תיהיה כפיה לא?
 

M e g g i

New member
זו לא תהיה כפיה. כי לא מחייבים את הילדים ללכת

לשם. ולעומת זאת, זו כן תהיה התחשבות בדעת הרוב. הכוונה היא לחריגה מאוד ספציפית שקיימת כבר שנים כך שלא נראה לי שהמצב ילך ויחמיר [איך הוא כבר יכול להחמיר? כולה תנועת נוער] גם אני חושבת שפוליטיקה לא צריכה לשלוט ולהיות חלק מהחינוך אך אני חושבת שאם מביאים תנועת נוער לשם החינוך, החברות, הביטחון העצמי [ועוד 100 סיבות אחרות] ונלווית לתנועה גם קצת פוליטיקה זה לא נורא. זו לא הייתה הכוונה העיקרית מלכתחילה.
 

antreprize

New member
ההורים לא קשורים.

הדיון הוא על הקניית ערכים במערכת החינוך, לא על ההורים. דמוקרטיה הולכת לפי הרוב, אבל זה לא אומר שלרוב מותר לכפות את הערכים שלו על המיעוט.
 

M e g g i

New member
בשביל כל אלו שלא מרוצים מן החינוך הממלכתי יש

בתי ספר פרטיים. מי שלא יכול להרשות לעצמו, שיתמודד עם החלטת הרוב או שינסה לקבל מלגה. אין מה לעשות זו ההסכמיות. כאשר הוא יהיה ברוב, המיעוט יאלץ להקשיב לו. לרוב מותר להשליט את דעתו! וזה מה שקורה בכל תחום ולא רק בחינוך. איך תסביר את זה, שלכל שר/ת חינוך יש שיטה משלו, ותכנית הלימודים ניתנת לשינוי? נשווה את המצב לשיעור חשבון בכתה א': יש הורים שרוצים שילדיהם ילמדו בשיטת הבדידים. יש כאלו שחושבים שהבדידים הם השיטה הגרועה ביות. הרוב בארץ בוחר שר/ת חינוך והוא בשיתוף גורמים נוספים מחליט בסופו של דבר מה גורלם של הבדידים. יוצא מכך שהרוב שבחר את שר/ת החינוך הוא זה שהחליט עבור המיעוט שלא סובל בדידים. כנ"ל לגבי ערכים בבית הספר! רוב ההורים [הבוחרים] כן רוצים שיהיו ערכים בסיסיים ועובדה שהמצב קיים ומעולם לא נשמעה התנגדות ערה. ערכים הם סוד החינוך! הם מבטאים את שורש המילה חינוך בצורה הטובה ביותר! לא סתם קוראים לפעולה חינוך ולא לימוד! ועכשיו אתה שואל, מדוע אני מדברת על ההורים? כי הם בעלי זכות ההצבעה והבחירה, ילדי היסודי הם עדיין קטינים וצר לי אבל, לא ממש שואלים את דעתם כי הם אינם יודעים מה טוב להם. הם לא מבינים דבר וחצי דבר בנושא. ובנוגע לנוער התיכונים, הוא כבר מספיק גדול כדי להחליט מה טוב לו ומה לא. לא חייבים לקבל ולהשמע לכל תנועה.
 
ושוב

" בתי ספר פרטיים. מי שלא יכול להרשות לעצמו, שיתמודד עם החלטת הרוב או שינסה לקבל מלגה. אין מה לעשות זו ההסכמיות. כאשר הוא יהיה ברוב, המיעוט יאלץ להקשיב לו." בדמוקרטיה אומנם הרוב קובע אבל אי אפשר להרכיח את המיאוט חוץ מזה ממלכתי שווה לא פוליטי אז אם כבר פוליטיקה נביא את כל המבחר, ונקווה שהם יבחרו בימין. "לרוב מותר להשליט את דעתו! וזה מה שקורה בכל תחום ולא רק בחינוך. איך תסביר את זה, שלכל שר/ת חינוך יש שיטה משלו, ותכנית הלימודים ניתנת לשינוי?" זה לא אותו דבר השר אחראית על התחום ולכן זכותה לשנות כמו שהיא רוצה במסגרת החוק כמובן. " ערכים הם סוד החינוך! הם מבטאים את שורש המילה חינוך בצורה הטובה ביותר! לא סתם קוראים לפעולה חינוך ולא לימוד!" -נכון,ערכים הם סוד החינוך ביגלל זה אני אומר נלמד אותם ערכים בסיסים וניתן להם לגבש דעה בעצמם או לחילופין נביא להם את כל האופציות. "עכשיו אתה שואל, מדוע אני מדברת על ההורים? כי הם בעלי זכות ההצבעה והבחירה, ילדי היסודי הם עדיין קטינים וצר לי אבל, לא ממש שואלים את דעתם כי הם אינם יודעים מה טוב להם. הם לא מבינים דבר וחצי דבר בנושא. ובנוגע לנוער התיכונים, הוא כבר מספיק גדול כדי להחליט מה טוב לו ומה לא. לא חייבים לקבל ולהשמע לכל תנועה. " גם הורים לא תמיד יודעים מה טוב, תכלס אף אחד לא יודע מה באמת טוב ומה לא אנחנו יכולים רק לשאוף אל הטוב ביותר אבל אף פעם לא באמת נגיע אליו. לגבי הילדים והנוער ,אז אפשר לעשות כזה דבר ללמד את הילדים ערכים בסיסים בלבד (Tהבת הארץ,עזרה לאחרים וכדומה) אבל לא לערב אותם בשום ערכים אחרים ו/או תנועות ולגבי הנוער להביא להם את כל האופציות ושיבחרו מה טוב .
 
אגב

אם לא הבנצת אני בעד ערכים אבל יש גבול. ולרוב אסור להשליט את דעתו כי אם כך הדרך לדיקטטורה דיי קרובה לא ?
 

M e g g i

New member
ההבדל בין דמוקרטיה לדיקטטורה היא שלמיעוט

יש זכות להתנגד. "השר/ה אחראית על התחום ולכן זכותה לשנות כמו שהיא רוצה במסגרת החוק כמובן." אבל הרי גם השרה נבחרה ע"י הרוב!!!! הכוונה שלי היא לא לכפות פוליטיקה! הכוונה שלי היא ללמד ערכים בסיסיים ולעודד הליכה לתנועת נוער, לא משנה איזו תנועה. האידיאל הוא להציג בפני התלמידים את כל התנועות אבל לפעמים זה לא קורה.. כאשר הכוונה העיקרית בהליכה לתנועת נוער היא לימוד ערכים [כפי שציינת, אהבת הארץ, עזרה לאחרים וכדומה] אם מתווספת מעט פוליטיקה זה לא כזה נורא. זה בטל ב60 בתוך כל הייתרונות. לבית הספר אסור לעודד בצורה משמעותית או כמובן לכפות על הליכה לתנועה מסויימת! אך לדעתי על בית הספר כן לעודד להליכה לאיזושהי תנועה. חוץ מזה, בית הספר הוא לא זה שמתעסק בפוליטיקה. הוא ממליץ על תנועת נוער בעקבות כל הייתרונות שלא קשורים לפוליטיקה. ואם יש פוליטיקה בתנועה היא נגע קטן בתוך הייתרונות הגדולים.
 

antreprize

New member
אבל בדמוקרטיה אסור לכפות ערכים,

גם אם הערכים הם של הרוב. את אומרת שצריך להעניש אנשים רק בגלל שהם עניים או לא יכולים מסיבה אחרת לשלוח את ילדיהם לבי"ס פרטי, זה נראה לך הוגן והגיוני?
 

M e g g i

New member
זה לא עונש, זו קבלת דעת הרוב וזה הבסיס של

הדמוקרטיה. ואפילו יש לזה שם רשמי - הסכמיות.
 

antreprize

New member
לא, זה עונש.

זה לא קבלת דעת הרוב, זה כפיית ערכי הרוב על המיעוט ואת זה לבית ספר ששיך למדינה אסור לעשות במדינה דמוקרטית.
 

yonatan31

New member
כשאתה אומר שאסור לחנך לערכים בבתי הספר

מה אתה מגדיר כהקניית ערכים?
 

M e g g i

New member
אם אתה רואה זאת כעונש אז חבל מאוד..

כאשר אתה תהיה בשלטון תצפה שיקבלו את דעתך. ולפי הגישה שלך מי שלא מסכים עם ראש הממשלה יחשוב שהוא עונש.. עונש יכול להיות כל דבר.. ולא אכפת לי שתקרא לזה עונש אבל אין מה לעשות כמו שאת ראש הממשלה שנבחר ע"י הרוב צריך לקבל כך גם את שיטת החינוך שנבחרה ע"י הרוב צריך לקבל. [אפילו שמתנגדים לה]
 

antreprize

New member
להכניס למערכת החינוך תוכניות לימוד שכוללות

ערכים שבהם לא כל אזרחי המדינה מאמינים כשיש אנשים שלא יכולים להעביר את ילדיהם לבתי ספר שבהם לא ילמדו אותם ערכים שהם לא מאמינים בהם זה כפיית דעה.
 
למעלה