פורום מעניין, ברכות.

aetzbar

New member
בקשר לחלק הראשון של תגובתך,

אני בהחלט מצפה שגוף מדעי מוסמך יערוך את הניסוי, ויאשר במפורש כי המספר המתאם משתנה בתחום הרבה יותר גדול מהמקובל, והוא בין 0.78 ל 0.785 . בשלב זה אפשר להמשיך בדיון, גם לא הסמכה רשמית. בקשר לחלק השני של תגובתך, תנסה למצוא דוגמה מעשית שתצדיק את עמדתך. איפה תופיע תקלה מעשית, אם המספר המתאם משתנה בין 0.78 ל 0.785 ? יש לחדגיש כי מדובר בשינוי של 0.05 הצמוד לשינוי קוטר אינסופי ( ראה הנוסחה שהצעתי בהודעה קודמת) לפי מיטב הבנתי, לרעיון השינוי הזה אין כל השפעה בשטח המעשי. בקשר לחלק השלישי , אני מתכוון לחוסר יכולתה של המתמטיקה לתאר קו. כשנוצר הרעיון של צירי X Y הניצבים זה לזה, נוצרה אפשרות לתאר אוסף של נקודות, שמרחוק הוא נראה כקו עגול. זה המקסימום שהמתמטיקה יכולה לעשות, ובכך היא איבדה את הקו וגם את צורתו הייחודית. הפיסיקה לעומת זאת, לא שינתה את המציאות הגיאומטרית, והקו וצורתו הייחודית, מופיע בכל גליל. לכן הפיסיקה גילתה את התחום האמיתי של שינוי המספר המתאם כך הופיעה רעידת אדמה במתמטיקה, ואין כל הפרעה לישומים טכמנולוגיים מכניים. ומה פירוש מערכת מתמטית חלופית ? אין דבר כזה כל מה שיש במתמטיקה זה 1 , מספרים גדולים מ 1 , ומספרים קטנים מ 1 המערכת הזו משקפת את המציאות הגיאומטרית והפיסיקלית, ויש לה חיסרון אחד מערכת זו מבוססת על כמות פשוטה יחידה , ואילו המציאות היא מרובת כמויות פשוטות הדוגמה המפורסמת מופיעה בצלע ריבוע ואלכסונו. אורך הצלע היא כמות פשוטה הנודעת רק מעצמה, אורך האלכסון היא כמות פשוטה הנודעת רק מעצמה לכן, אם נשקף ב 1 את אורך הצלע, לא יהיה לנו מספר לשיקוף אורך האלכסון ואם נשקף ב 1 את אורך האלכסון, לא יהיה לנו מספר לשיקוף אורך הצלע. לסיכום, התוצאה המעשית היחידה הנובעת מהרעיונות שהצגתי , היא הגיאומטריה של הקווים העגולים, יש אינסוף קווים עגולים, ולכל אחד מהם יש צורת כיפוף ייחודית, ומספר מתאם ייחודי. והרי זה פשוט וממש ומובן מאליו המספר המתאם הייחודי, משקף את צורת הקו העגול הייחודי. זוהי גיאומטריה פיסיקלית שי בה קו, יש בה צורה ייחודית של קו, ויש בה מידה אמיתית של קו (קוטר המוצג ב מ"מ ) גיאומטריה זו לא נתגלתה, כיוון שהמתמטיקה עיכבה את הופעתה עתה הוסר המכשול, ותיאור של קו כאוסף של נקודות כבר לא קיים. בברכה א.עצבר
 

uzi2

Active member
תשמע - הנתק התקשורתי ביננו הוא מוחלט.

אני לא מצליח להבין מדוע אתה לא מבין מה שאני מסביר לך, וסביר להניח שאתה לא מבין מדוע אני לא מבין מה שאתה מסביר לי.
 

deathcaster

New member
אין כאן שום נתק תקשורתי

או ליתר דיוק אין כאן שום נתק תקשורתי שלא היה קיים מלכתחילה
 

aetzbar

New member
יש לי הצעה לפתרון

בוא ונעניק את השם ריבוגל לצורה מורכבת של ריבוע החוסם מעגל אנו נבדיל בין ריבוגלים על פי אורך צלע של הריבוע החוסם. ריבוגל 12 יהיה ריבוגל שאורך צלעו 12 מ"מ ריבוגל 1124 יהיה ריבוגל שאורך צלעו 1124 מ."מ תנסה להוכיח כי בכל ריבוגל שנבחר (מספר היחס בין שטח המעגל לשטח הריבוע החוסם) נמצא בין 0.785 ל 0.786 אני אטעןן שמספר היחס הזה משתנה בין 0.78 ל 0.786 ואצרף לטענה זו הוכחה פיסיקלית שאתה כבר מכיר. אתה תחליט באיזו הוכחה לבחור. ואני אחליט באיזו הוכחה לבחור אם נבחר באותה הוכחה, אז יש תקשורת ואם לא..... אז אין תקשורת. א.עצבר
 

deathcaster

New member
ואני מצטט מהודעתי שרשמתי בתחילת הדיון

כאן: http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=2254&MessageId=154454958 "אם הניסוי הזה שאתה רוצה להציג מסתכם בקובץ PDF שרשמת בעצמך עם מילים חדשות שרק אתה מבין במטרה להציג "מתמטיקה חדשה", אז למיטב הבנתי זה לא מטרת הפורום" אשר יגורתי בא, כמובן. מילים חדשות אינן יוצרות מתמטיקה חדשה, הן בסה"כ מכבסת מילים לעטויות שלך שאינך לומד מהן (ולדעתי כמובן בזדון).
 

uzi2

Active member
גם מכתבך הנוכחי מראה לי עד כמה אין בינינו שום

תקשורת.
 

uzi2

Active member
גם כשאיינשטיין פיתח את תורת היחסות הכללית

שהיתה התורה הכי חדשנית שפיתח אדם יחיד, הוא הצליח להיות תקשורתי עבור פיסיקאים. בינתיים חוסר התקשורת גם קשור לעובדה שלמרות שאנחנו בתחושה שכבר הוכחנו לך שהראיות שהבאת לא תקפות, לפסילת הגאומטריה הקיימת (חשבון השגיאות שמילטון עשה) אתה עדיין מחזיק בדעה שהן תקפות. בינתיים הבאת שתי "ראיות" אחת שבה עשית עבודה חלקית, ומילטון השלים והראה שאילו היית כמדען אמיתי עושה עבודה מלאה היית רואה שטעית. והשניה שבה טענת טענה שכבר ידועה הרבה זמן, ושאין בינה ובין הגאומטריה שום סתירה. אבל האמת שכבר התייאשתי.
 

aetzbar

New member
אשתדל להביא מאמר מפורט שיטתי על הניסוי

בתקווה שהמאמר הזה כן יהיה תקשורתי א.עצבר
 

uzi2

Active member
אבל מנוסח בצורה מדעית.

ועם חשבון שגיאות מלא.
 

uzi2

Active member
חסר כל הנושא של מה שקרוי "חשבון שגיאות"

שעליו דיבר מילטון ג'ון. ללא חישובים כאלו לא ניתן להגיע לתובנות מדעיות כלל. אנא השלם את החסר - למד את התחום של חשבון שגיאות וחזור אלינו.
 

aetzbar

New member
אני מצפה שהמעבדה הלאומית לפיסיקה

תערוך את הניסוי הזה, ותאשר את תוצאותיו המפתיעות. ועד אז, יש להתאזר בסבלנות. לי יש זמן וסבלנות, ואותי אין צורך לשכנע בנכונות הניסוי. אני גם לא מצפה, שאחרים ישתכנעו בנכונות הניסוי שאני ערכתי. די לי בדיון המעניין שהתפתח בשרשור זה, שמצביע על נושא מרתק וחדשני. אפשר לסיים את הדיון הזה בסקר שיתבסס על ידיעה טבעית, וכולו שאלה אחת. אם וכאשר , גוף מדעי מוסמך יערוך את הניסוי - מה תהיה התוצאה . חיובית או שלילית ? ואם רוצים להמשיך את הדיון, אפשר לענות על השאלה הבאה מה יקרה בתחום המתמטי ובתחום הגיאומטרי , אם ניסוי עצבר הוא נכון. ואם לא זה ולא זה ושום חידוש לא התקבל, אולי זה ימלא את החלל רשום מספר טבעי, רשום מספר כפול ממנו רשום מספר המביע את סכום הספרות של שני קודמיו רשום את המספר האחרון רשום מספר כפול ממנו רשום מספר המביע את סכום הספרות של שני קודמיו רשום את המספר האחרון רשום מספר כפול ממנו רשום מספר המביע את סכום הספרות של שני קודמיו תהליך מחזורי זה נעצר תמיד ב 18 36 18 יש הסבר ? א.עצבר
 

uzi2

Active member
כל עוד לא תעשה את המינימום שנדרש

כל עוד לא תעשה את המינימום הנדרש כדי להראות שיש משהו בדבריך (וזה אומר חשבון שגיאות) לא רואה מדוע יתיייחסו אל ה- "מאמר" שלך ברצינות. הוא לא נראה כמו מאמר מחקר רציני, אלא כמו משהו שעשה מישהו שלא ממש מבין איך עושים מחקר, כדי שיהיה ניתן להסיק ממנו משהו משמעותי. חסר בו העיקר כדי שבאמת יהיה ניתן להסיק ממנו את מה שהסקת ממנו (וזה חשבון שגיאות והתייחסות לדיוק החישובים הסופיים כתוצאה ממה שמקבלים בחשבון השגיאות). אתה מתעלם לחלוטין ממה שאנחנו מנסים להסביר לך. אילו היית עושה עבודה מלאה (כלומר גם את מה שמילטון ג'ון הסביר לך) אז היית רואה שהמסקנה שמתקבלת מהעבודה שלך שונה מהמסקנה שאתה הגעת אליה. אבל נראה לי שלא הבנת מה מילטון ג'ון הסביר לך. לכן התעלמת. ההמלצה שלי. למד את הנושא של עריכת ניסויים והערכת דיוק של ניסויים (זה לא נושא טריויאלי - אם כי גם עבור ניסויים מהסוג שאתה עשית הוא גם לא קשה - אבל יש בהחלט מה ללמוד שם ולכן חשוב ללמוד את זה) אחרי שתבין את הנושא. השלם את החסר במאמר שלך כך שיהיה ניתן להתייחס אליו כאל מאמר מדעי, ואז תציג מחדש את התובנות שלך (אם לא ישתנו). אבל בלי ידע בסיסי בתחום, העקשנות שלך לבדה לא תספיק ואתה סתם תצא מתוסכל מזה שלא משנה כמה אתה מתאמץ אף אחד לא מבין אותך.
 
די עם המילטון ג'ון הזה

אפשר לחשוב שהוא המציא את חשבון השגיאות...
 

aetzbar

New member
אני את שלי עשיתי, ואין לי ספק שיבוא יום

ומדען סקרן יחזור על הניסוי. עד אז יש להמתין בסבלנות א.עצבר
 
אגב, לשאלתך על ה"תהליך המחזורי"

התשובה פשוטה: אם אתה מחבר מספר ואז מספר שכפול ממנו, תמי דתקבל מספר שמתחלק בשלוש (x+2x=3x). כידוע לכולנו מאז כיתה ו', מספר שמתחלק בשלוש - סכום ספרותיו מתחלק בשלוש. כך שלסוף השלב הראשון הגענו עם מספר שמתחלק בשלוש. בשלב השני אנחנו עושים שוב את המחזור, ואם מתחילים את המחזור עם מספר שמתחלק בשלוש - נסיים אותו עם מספר שמתחלק בתשע (3x+6x=9x), וכידוע לנו מאותו שיעור בדיוק בכיתה ו', מספר שמתחלק בתשע - גם סכום ספרותיו יתחלק בתשע. בשלב השלישי אנחנו עושים שוב את המחזור, ואם מתחילים את המחזור עם מספר שמתחלק בתשע - נסיים אותו עם מספר אחר שמתחלק בשמונה-עשרה, בדרך-כלל שמונה עשרה או שלושים ושש. זו מתימטיקה של כיתה ו', ולצערי העובדה שאתה חושב שיש פה משהו ראוי לציון היא אינדיקטיבית לרמת החשיבה שלך. אם אתה מצפה שהמעבדה הלאומית לפיזיקה תבצע ניסויים בהסתמך על הרעיונות המתימטיים שלך - אני ממליץ לך להתאזר בהרבה מאד מאד מאד סבלנות, ואולי להמתין במקום לפתוח שרשורים כאלה. אני לא יודע למה אתה חשוב שהשרשור הזה הוא "מעניין" או "חשוב". אולי אתה חושב ששרשורים כאלה יעודדו מדענים לבצע את הניסויים שאתה מציע. ההיפך הוא הנכון. ככל שאתה מציג יותר מהחישבה שלך, כך פחות אפשרי לקחת אותך ברצינות.
 

aetzbar

New member
ההסבר צריך להתמקד במצב הסופי של 18 36 18

מ 7 נגיע ב 4 שלבים אל 18 36 18 מ 8 נגיע ב 3 שלבים אל 18 36 18 מ 126 נגיע ב 2 שלבים אל 18 36 18 מ 7421 נגיע ב 4 שלבים אל 18 36 18 אבל זה לא העיקר הנושא העיקרי הוא מדידה פיסיקלית שמתבצעת על תחום גיאומטרי מה אומרת האינטואיציה שלך לגבי הניסוי שהצגתי ? א.עצבר
 
18 36 18

הינה הגרעין של תהליך זה (כלומר - השלשה או אחת השלשות שחוזרות אל עצמן בסוף מחזור), ולכן בהכרח כל מספר יגיע אליה בסוף, כיוון שכל מספר מוביל בסופו של מחזור למספר אחר והוא בתורו מוביל לאחר וכן הלאה, אם לא שתהיה לולאה ארוכה שתחזיר בסופם של כמה צעדים את התהליך למספר המקורי, בהכרח נגיע בסופו של דבר לשלשה זו. רוקד עם שבלולים הסביר לך למה מגיעים למספר הזה, העובדה שהוא מוביל לעצמו נובעת ישירות מההגדרה, מעט מחשבה תביא אותך להבנה שתהליך שאינו מחזורי בהכרח מוביל לנקודה שהיא "חור הניקוז" של התהליך. אגב - אם אתה רוצה להבין תופעה הרבה יותר מרשימה, אתה מוזמן להתבונן בקבוע קפרקר, זה כבר משהו שצריך כמה וכמה עמודים כדי להבין מה ההסבר שלו ופועל בדיוק מאותה הסיבה.
 
למעלה