קודם, מזל טוב על פתיחת הפורום החדש,

קודם, מזל טוב על פתיחת הפורום החדש,

רק עכשיו ראיתי אותו. שנית, אני צמחונית לערך 4 שנים, עם עליות וירידות במצב הבריאותי. כרגע אני נמצאת בשלב בחיים מאוד מתסכל-האם לחזור לאכול בשר? או להמשיך להיות צמחונית? אני רוצה להקים משפחה בעתיד, וכל המשפחה שלי לוחצת עליי להפסיק להיות צמחונית, בגלל שאחרי הלידה הגוף פשוט יתמוטט, ואני לא יודעת למה להאמין. האם אפשר לחיות כל חיינו כצמחוניים ולהיות בריאים? כרגע אני בריאה לחלוטין. טפו טפו בלי עין הרע!! אבל אני מפחדת שלא משנה כמה אני אדאג לעצמי, בכל זאת המצב יתדרדר בגלל חוסר עוף, בשר וכל התוספות שיש בזה..
 
ברוכה הבאה ../images/Emo140.gif

מה שלא הבנתי - אם כל הבדיקות תקינות לחלוטין - למה בעצם את מחפשת לחזור לאכול בשר? לשאלתך, אפשר בהחלט לחיות חיים שלמים כצמחוניים ולהיות בריאים ובריאים מאוד אפילו. אפשר גם להעביר את החיים כאוכל בשר ולהיות בריאים. ואפשר להיות צמחוני או אוכל בשר עם בריאות ירודה. הכול שאלה של מהו התפריט ועד כמה מאורגנת, מגוונת ומאוזנת התזונה שלך. אם הבדיקות תקינות, כנראה שהתזונה שלך בסדר גמור. ואם היא בסדר גמור, אין סיבה בגדול לחזור לאכול בשר (אלא אם כן את היית רוצה בזה, ואני מתרשמת שזה לא המצב). בשר הוא בעיקר מקור לחלבונים, ברזל ו B12. הקפידי על תזונה עם כמות חלבונים מספיקה, תהיי במעקב כל חצי שנה לגבי הברזל וה B12, וכל עוד הכול בסדר אין סיבה להמציא בעיות.
 
תודה על קבלת הפנים החמה:)

למה אני מחפשת לחזור לאכול בשר? בגלל כל ה"חפירות" שעושים לי, אז במהלך השבועיים האחרונים התחלתי לחשוב שאולי באמת הם צודקים, למרות שאני יודעת שהם לא. פעם אחת התווכחתי ואמרתי שאני מאוד בריאה, ושאפילו הרופאה הייתה מאוד שמחה ונדהמת לראות איך הכל השתפר, וטוב אצלי. בעקרון זה לא ההורים, זה המשפחה המורחבת. אנחנו בערך יותר קרובים בגלל אסון שקרה במשפחה, ולפעמים אני אומרת לעצמי שהם מדברים מתוך דאגת יתר, כי אני הצמחונית היחידה בכל המשפחה, ואנחנו משפחה מאוד גדולה. והמשפחה המצומצמת בהתחלה הייתה נגד, אבל עכשיו הם לא מתעסקים איתי בקשר לזה כי הראתי להם שאני דואגת לעצמי וגם כל יום אני לוקחת כדור ברזל, אני משתדלת בהדרגה לאכול כמו שצריך, לא בבת אחת כי אחר כך זה לא ישתרש אצלי, ובינתיים הכל עובד כמו שצריך. אז את אומרת שאין בעיה בלידות? אולי זה קשור לגוף שלך הספציפי? איפה אני יכולה באמת לחקור את כל נושא ההיריון מול הצמחונות?
 
בפורום תזונה (23)

היו לנו כמה וכמה שרשורים בעניין, אני אנסה למצוא אותם ולהביא את עיקר המחקרים (החיפוש לצערי קצת מקשה על העניין). הדברים העיקריים שאני זוכרת - מומלץ לתסף בטאורין, מומלץ אומגה 3 (בהיריון ספציפית יש עדיפות מסוימת לאומגה 3 ממקור של דגים ולא של פשתן, אני אנסה מאוחר יותר להביא את המחקר שמסביר למה), ומומלץ להפחית ואף להימנע מסויה (בהיריון וגם בהנקה). את המחקרים לגבי סויה והיריון, הנקה ותינוקות אפשר למצוא במאמרי פורום תזונה. השאר נמצאים בשרשורים שאני אנסה להעלות בעזרת החיפוש מאוחר יותר (כרגע אני פשוט באמצע משהו אחר
).
 

TheFinalCut

New member
הערה לגבי טאורין

בדיון שאליו קישרת מפורום תזונה, צורף מראה מקום למאמר מ-1987, בו נחקרה צבירת טאורין בקבוצות מצומצמות מאוד(4\14) של נשים הרות צמחוניות או טבעוניות, לעומת "אוכלות כל" (אומניבוריות). גם אם לא היה יסוד לפקפק באיכות המאמר ולו מכיוון שנערך באוכלוסיה כה קטנה (סטטיסטית כמעט אי אפשר להסיק שום דבר מאוכלוסיות בגודל שכזה, אלא אם אין שום סטייה בין התוצאות שהתקבלו בנבדקים שונים השייכים לאותה הקבוצה - ובהחלט היתה); הרי שאין שם מסקנות של ממש, מעבר לעובדה שלצמחוניות היתה רמה נמוכה יותר (אך בממוצע, באותו הטווח כמו האומניבוריות!) של טאורין. ובכל מקרה לא ברור אם בכלל ישנן השלכות (שליליות או חיוביות) לרמה מופחתת של טאורין בזמן ההריון. סיבה נוספת לפקפק במסקנות שניתן להפיק המאמר, שממילא תוצאותיו לא ברורות, היא שבתקופה בה פורסם (לפני כמעט 20 שנה) אכן המודעות לתזונה נכונה והאפשרויות לקיים אותה היו פחותות יותר. כאמור, טאורין מיוצרת ע"י הגוף שלנו תוך שימוש בויטמין B6 וחומצות אמינו המכילות גופרית (ציסטאין או מתיונין). בעיקר דגניים כחיטה ואורז, אך גם קטניות כמו חומוס וסויה עשירים מאוד בחומצות אמינו שכאלה (ר' תמונה מצורפת, שנלקחה מהמאמר העוסק באתלטים צמחונים שצירפתי לגליה למטה), וסביר להניח שמי שמקפיד לאכול את אלו יקבל מנה ראויה של ציסטאין ומתיונין בתזונתו. B6 אינו בעייתי וישנם מזונות צמחיים העשירים בו. לא ברור אם התזונה של הנבדקות היתה מאוזנת ומלאה, וכמה B6 וחומצות אמינו המכילות גופרית הם צרכו, ולכן זו עוד נקודה לרעתו של המאמר הזה. ערכתי חיפוש חדש של מאמרים העוסקים בנושא, ומסתבר שאחרי המחקר ההוא מ-1987, הנושא לא נחקר כלל (או ליתר דיוק, גם אם נחקר, לא פורסמו מאמרים חדשים מאז, בכתב עת בינלאומי. אמנם פורסם מאמר אחד בסלובקית המתייחס לנושא ב-96'...מישהו כאן קורא סלובקית?!). גם המאמר השני העוסק בטאורין (שאגב, לא ראיתי מהו המקור לו- מעניין איפה ומתי פורסם), אמנם מראה כי ייתכן וטסיות הדם של אנשים המקבלים פחות טאורין בתזונתם נוטות ליצור צברים יותר בקלות, אך אין שום ראיות לכך שייתכנו לכך השלכות שליליות (או חיוביות) כלשהן. נכון - הצטברות של טסיות דם יכולה להיות גורם למספר מחלות לב וכלי דם, אולם דווקא ידוע כי לצמחונים וטבעונים סיכויים מופחתים ללקות במחלות מסוג זה, בהשוואה ללא-צמחונים, הצורכים יותר טאורין בתזונתם.
 

אישעם

New member
אזהרות לרעילות מדגים בזמן הריון

דגים עלולים להיות מסוכנים לעובר. נשים הרוצות לצרוך אומגה 3 בזמן הריון יכולות לבחור בדרך הבטוחה של צריכת אומגה 3 ממקורות צמחיים ולא מדגים שיש בהם אומגה 3. גדים שיש בהם אומגה 3 אז יש בהם גם רמת כספית גבוהה, הכספית רעילה לתינוק בכמות שכזו. וכשאני אומר דגים, אז אני מדבר רק על דגים מהים הנורווגי הצפוני כי בשאר אין אומגה 3. בדגים מישראל אין אומגה 3. מדובר רק על דגים שיצאו מאריזות של שימורים, הם עברו בישול כימי. בישול בחום גם ככה הורס את האומגה 3, ואסור לאכול דג נא (יש בהם טפילים). מי שרוצה אומגה 3 לעובר, עדיף לה למצא את האומגה 3 במקורות צמחיים ובטוחים בחוסר רעילותם לעובר. הנה מקורות רפואיים : ציטוט : "דבר זה מעמיד דילמה מאחר ובה בשעה שדגים שמנים הינם מקור מצויין לחומצות אומגה 3 הם גם אלה בהם נמצאת הכמות הגדולה ביותר של כספית ולפעמים גם דיוקסינים שהם חומר רעיל. " ממרכז רפואי בית החולי הדסה. הבעיה היא גם ריבוי אומגה 6. יש להגדיל את היחס של אומגה 3 לעומת אומגה 6 ולאן לצמצם את צריכת האומגה 6. הנה המקור לכך , בנוסף גם שם מדברים על צריכת אומגה 3 ממקורות צמחיים ומקסימום שמן דגים לאלה שמקורות צמחיים אינם בראש מעיינם. והנה כתבה טובה, גם היא תומכת בדברי וכולל את כל העיצות בזמן הריון. אין ספק שאפשר אחרת ושלא צריך לצרוך את זה ממקורות שאינם צמחיים (סכנה להרעלת כספית). נכון שיש כמוסות שמן מדגים, אבל אפשר גם בלעדיהן כי יש את אותן כמוסות גם מפשתן.
 

אן8

New member
לגבי האומגה 3

בשירשור שצירפת ההמלצה היא על שמן דגים במקום פשתן, בגלל שיש צורך ב-DHA, אבל ניתן גם להשיג DHA ממקור צימחי, בתוספים שמופקים מאצות ולא מפשתן (אין בעיה להשיג אותם בארץ), כך שאין חובה שהמקור לא יהיה צמחוני.
 

אן8

New member
אני מכירה של סולגאר

כתוב עליו שזה DHA ממקור צימחי, ושזה פטנט רשום שלהם, כך שיכול מאוד להיות שהם היחידים שמשווקים תוסף ממקור כזה.
 

lightflake

New member
אבל הכמוסה עצמה ממילא עשויה מעצמות

של בעלי חיים. (או משהו כזה)
 
../images/Emo12.gif

על שאלה ששאלתי אותך בפורום אחר, ענית שהמתכונים שיתקבלו בפורום הזה יהיו רק צמחונים (ולא, למשל, מ"בשר חופש", אף על פי שיש שמגדירים את עצמם צמחונים ואוכלים בשר חופש). ועכשיו את ממליצה לאנשים לאכול דגים בפורום תזונה צמחונית ?!
 
טבעונות=אי אכילת גופות והפרשות

כך, לפחות, לפי ההגדרה המקובלת בישראל. אם מישהו רוצה להגדיר עוף כמאכל צמחוני, כי עוף זה ציפור ובשר זה פרה, שיגדיר. אבל זה לא העניין: מנהלת הפורום דיברה בפורום אחר על כך שמבחינת מתכונים וכו', היא הולכת לפי המובן המקובל של המילה 'צמחונות'. אני רוצה לקוות שהיא לא תתיר פרסום של מתכונים שמתחילים ב"נקה את הסלמון היטב" ...
 
אני מראה לה את המחקרים שאני מכירה

שאני מכירה בנושא, והיא מוזמנת לעשות עם המידע מה שהיא מוצאת לנכון. האם אתה חושב שצריך להסתיר מאנשים מידע בשם האידיאולוגיה? אם הייתה שואלת את השאלה בפורום תזונה, הייתה מקבלת תמונה מלאה. רק בגלל שהיא נכנסה לפורום אחר, זה לא אומר שמגיע לה לקבל חצאי אמיתות. זו אחת הבעיות העיקריות לטעמי עם מסיונריות צמחונית - בשם האידיאולוגיה אנשים מרשים לעצמם למסור חצאי אמיתות, כדי שאנשים חלילה לא יעשו "בחירה לא נכונה" כשיקבלו את המידע הנכון. שוכחים לפעמים שהבחירה היא של כל אחד עבור עצמו, וזה מאוד לא הוגן להסתיר ממישהו מידע כדי לנסות שיפעל בדרך "שלנו".
 
זה ממש לא העניין

תציגי את כל המידע, כמובן. אבל מנהלת הפורום הזה, לפי שמו, לא אמורה להמליץ על אכילת בשר. אם את לא מסוגלת שלא להמליץ על תזונה לא צמחונית, לא ברור מדוע בחרת לפתוח פורום תזונה צמחונית. מי שמצפה להמלצות שאינן תלויות-צמחונות, יש פורום אחר לשם כך. ואגב, מה שאת מכנה "כל המידע" בא ממקור שאינו ניחן באובייקטיביות רבה...
 
ועוד דבר חשוב:

התפקיד "מנהלת פורום תזונה צמחונית" מקנה לך לא רק זכויות חסימה ומחיקה, אלא גם אחריות, מתוקף העובדה שכ"כחולה" את נתפשת, בין אם תרצי או לא, כאותוריטה. אנשים שנכנסים לכאן מצפים לקבל פתרונות צמחוניים לשאלות שלהם, כך שלא מספיק לתת להם את המידע שבמקרה הגיע אליך. יש לך אחריות לענות להם, כאשר את אכן בוחרת לענות להם, על פי מידע רחב בהרבה מפיסות מידע מקריות.
 
למעלה