קודם, מזל טוב על פתיחת הפורום החדש,

המלצה לאכול דגים היא כמעט המלצה

מרושעת או המלצה שלא מביאה בחשבון את כל האספקטים של אכילת דגים . דגים הם המזון הכי מורעל שיש , למעט מאוד דגים יש אומגה 3 וגם הם מורעלים , נדמה לי שכספית היא מאוד מסוכנת בהריון ובכלל. אידאולוגית אכילת דגי ים עדיפה על אכילת בשר, כי אין סבל רק שחיטה, אבל את זה אפשר להגיד גם על 50% מהבקר שמגודל במרעה טבעי , מההיבט הבריאותי אכילת דגים לא באה בחשבון כלל . הנה דוגמית קטנטונת , המצב של כלל האוקינוסים בכי רע השפוכת שנכנסת לימים לא פוסחת על שום מקום, גם הים הצפוני שבו לכאורה יש דגים המכילים אומגה 3 הוא מורעל כמו כל מקום אחר . המלצה לאכול דגים או הזכרה שלהם כמזון בכלל ,זה דבר שלא יעשה .
 

lightflake

New member
האם האומגה 3 מדגים בכלל נשאר?

נעזוב לרגע את זיהום הכספית, הרי בכל מקום כתוב שהאומגה3 הוא אחד הרכיבים הכי לא יציבים שיש. חום ואור הורסים אותו ממש מהר. אז אולי מי שאוכל את הדג חי זה בסדר אבל רוב האנשים אוכלים דגים על האש או בבישול. איך בדיוק האומגה 3 העדין הזה שורד את החום הזה? ומבחינת האור, ראית פעם את הפלורסנטים שמוקרנים על הדגים בסופרים...? האם זה לא הורס את האומגה 3?
 
תום, נו...

אתה באמת לא יודע שבשר הוא מקור טוב ל B12? אז חפש בכל טבלת ערכים תזונתיים שמפרטת ויטמינים ומינרלים. www.nutritiondata.com יכול להיות התחלה טובה. (משום מה פשוט קשה לי להאמין שזו הפעם הראשונה שאתה שומע את זה)
 

אישעם

New member
אוייש, איך זה יכול להיות ?

כ 30-40% מבני האדם לוקים בחוסרים ואי ספיגה או אי יצור של B12. למה לחפש מקורות למשהו שגוף האדם אמור ליצר לבד ? B12 אמור להיות מיוצר אצלנו בגוף. למה להמליץ על מקור כמו בשר שיש לו כ 30-40% סיכוי להיות מקור רע, שלא עובד. מה אפשר לראות בטבלאות ? שיש בתוך זה B12 ? אז מה אם יש ? זה לא אומר שזה זמין לגוף. קיים גם B12 ששיקרי ולא פעיל (כמו זה שיש בצומח, וזה נכנס לתוך הגוף ומופיע בבדיקות כ B12 רגיל, אבל זה לא). בטבלאות ניתן לראות שיש גם ברזל במלא מקורות, זה לא אומר שזה נקלט בגוף. בשר אינו מקור אמין ל B12. המקור האמין ביותר הוא סוכרית מציצה שנספגת מתחת ללשון, כי זה עוקף קיבה ונכנס ישירות לדם, כך שזה כן נקלט בגוף, לעומת בשר שאינו ודאי. אם האדם לא מיצר B12 בעצמו לספיגה (ויש כאלה שכן מיצרים), אז איזו סיבה יש שאדם כזה יצליח לספוג מבשר ? או מבליעת כדורים ? אם אין ספיגה (בקיבה) אז אין ספיגה.
 
גוף האדם לא מייצר B12

זה מסלול שקיים בבעלי חיים רבים בתיווך של חיידקים ספציפיים, אבל לא אצלנו. בני אדם חייבים לקבל אותו ממקור חיצוני, או לחילופין לאכול מזון ברמת היגיינה מאוד (מאוד) ירודה ולחיות בסביבה לא היגיינית, וכך אולי יקבלו בעקיפין את החיידקים שמייצרים קובלאמין. (מקור טוב לאותם חיידקים למשל זו צואה. בתיאבון
). רוב הסיכויים שעם החיידקים האלה הם יקבלו עוד כמה מחלות בדרך. (ואם אתה מתעקש אחרת, אתה מוזמן להביא סימוכין. המחקר היחיד שאני מכירה שהראה ייצור עצמי של B12 בבני אדם נעשה בהודו באנשים שבאמת חיו ברמת היגיינה נוראית). בנוסף, לא קיים B 12 "שיקרי" ולא קיים B12 בצומח כלל וכלל (הויטמין באצות ספירולינה לא זמין לבני אדם). כן קיימות בעיות ספיגה אצל אנשים, ובמקרה כזה באמת יש מקום לשקול תיסוף. זה לא משנה את העובדה שבשר הוא מקור ל B12 כמו חלב וכמו ביצים וכמו כל מאכל מהחי. מי שצריך לעקוף את מנגנוני הספיגה של המעיים אכן צריך מקורות אחרים.
 

נעמי66

New member
גוף האדם מייצר ני-12

הייתי צמחונית במשך שנים רבות, וטבעונית בחמש השנים האחרונות, והבי-12 שלי בסדר, בלי לגעת בכדורים או תוספי-מזון כלשהם. אני נוטה לקבל את דעתם של אנשי מקצוע, העוסקים בריפוי טבעי, שגוף האדם מייצר בי-12. במעי הגס, אם לדייק, בסיוע היסוד קובאלט.
 

ailag

New member
לאנשים חסר B12 כי

כי הם לא אוכלים בצורה נכונה. למשל, כשאכלתי בשר היה חסר לי B12 ככל הנראה בגלל שאכלתי בעיקר מקדונלדס והעדפתי בשר well done בגלל בעיות מחלות וחיידקים אפשריות בבשר. אם הייתי אוכלת סטייקים שהם לא well done אולי לא היה חסר לי B12. המקור האמין הוא כדורי B12, אבל בגלל שהם לא גדלים על העצים אני בספק אם הטבע מסכים איתך.
 

lightflake

New member
well done לא יעזור פה

המחלה המסוכנת ביותר שעלולה לעבור מאכילת בקר היא מחלת "הפרה המשוגעת" שהמחולל שלה הם פריונים (סוג של חלבון) היופי בפריון זה שהוא לא מתפרק גם באלף מעלות.
 

d a p h n a

New member
כן, נראה לי שהיא היתה פחות מודאגת

מ"הפרה המשוגעת", ויותר מדברים נפוצים יותר כמו סלמונלה.
 

tombenarye1234

New member
דווקא שמעתי שזה לא מקור טוב

זה שיש במשהו B12 לא אומר שהוא מקור טוב לB12, חשוב גם לדעת האם B12 נספג משם. ממה ששמעתי B12 לא נספג טוב באוכל (העובר במערכת העיכול), ובעיקר לא מאוכל מבושל. אשמח לקישור המראה שB12 הוא מקור טוב לא לכך שיכנס B12 לגוף, אלא שהוא גם ישאר שם...
 
כמו שציינתי...

יש אנשים עם בעיות ספיגה, ואז אין קשר אם המקור ל B12 הוא בשר, חלב, ביצים, מוצרים מועשרים או כדורי בליעה. הספיגה במעיים לקויה, ועוקפים את זה עם כדורי מציצה. לאנשים שאין בעיות ספיגה, בשר הוא מקור טוב כמו חלב, ביצים, מוצרים מועשרים וכדורי בליעה.
 

Shablup

New member
מה ההבדל...

בין B12 בכדורי מציצה לבין B12 בכדורי בליעה? לא בדיוק הבנתי.... ויש סיבה שהרופאה אמרה לי לשים את זה *מתחת* ללשון? כי לפעמים הכדור בורח למעל הלשון.... תודה מראש ויום טוב!
 
כדורי בליעה מול כדורי מציצה

בכדורי בליעה הספיגה נעשית במעיים. בכדורי מציצה הספיגה היא ישירות דרך כלי הדם שמתחת ללשון (וזה עונה על השאלה השנייה
)
 

אלי ו.

New member
*אם* זאת מילת המפתח

הספיגה של ה B12 אינה פשוטה. ראשית הספיגה אינה נעשית בקיבה אלא בקצה מעי הדק, זה חשוב מכיון שה B12 העדין אינו יכול לשרוד את האנזימים שבקיבה. ראשית, כדי להגיע בשלום למעי הדק הוא זקוק להצמד למה שנקרא "אינרינזיק פקטור" חלבון עם סוכר (גליקופרואין) שיגן עליו מאנזימי העיכול. אם יש מחסור באיטרינזיק פקטור ה B12 פשוט לא יגיע למעי הדק. גם אם הוא הגיע לאיזור הספיגה שלו בקצה המעי הדק, אם יש דלקות באיזור או במקרים מסויימים עברת ניתוח באיזור הויטמין לא יספג. בשורה התחתונה, אם את צמחונית/טבעונית בריאה בלי בעיות ספיגה, גם כדורי בליעה יעבדו יפה. כדורי מציצה לעומת זאת, יעקפו כל בעיה אפשרית ויכניסו את ה B12 ישר למחזור הדם.
 
עובדה ביולוגית חדשה, אני מניחה

התהליך שאני למדתי הוא בדיוק מה שאלי תיאר, ולא ברור לי על מה את מבססת את זה שזו "עובדה". האם יש לך איזה ביסוס לכך שיש ספיגה בקיבה?
 
למעלה