קיום או לא קיום

ענית על זה כבר כמה פעמים? גם אני עניתי לך כבר כמה פעמים!

למה זה לגיטימי בעינך לדרוש ממני שוב ושוב לענות על שאלות שכבר עניתי עליהן, אבל זה לא לגיטימי בעינך שאני עונה לך תשובה שכבר קיבלת?

אני לא מעוניין להמשיך את הדיון בצורה הזו. אם אתה רוצה לנהל איתי דיון, עשה זאת בצורה מכובדת וראויה כמו שאני יודע שאתה מסוגל לעשות על סמך דיונים שניהלנו בעבר.

אענה לך על ההודעה הזו, אבל זו תהיה התגובה האחרונה שלי בשרשור הזה לבינתיים, לפחות עד שתחזור לנהל דיון כמו בנאדם.

"א. למה העובדה שרשום על המחשב שהוא נוצר במפעל x מוכיחה שהוא נוצר במפעל הזה? אולי הכיתוב הזה נוצר באופן אקראי מפיצוצים? אתה יכול להוכיח שלא? אני יכול אבל מסתבר שאתם לא." אתה בכלל לא בכיוון. העובדה שרשום על המחשב שלך שהוא נוצר במפעל x עדיין לא מוכיחה שהוא נוצר במפעל הנ"ל. העובדה שאתה פונה אל המפעל עם הפרטים של המחשב ומקבל מהם אישור שהוא אכן נוצר שם, היא ההוכחה שהוא נוצר שם.

ב. לעולם לא אניח שמחשב כלשהו, גם אם יהיה חסר סימני זיהוי כלשהם, נוצר בצורה אקראית מפיצוצים. זאת מכיון שאני יודע מה הם מחשבים, ואני יודע שכמו (כמעט*) כל הדברים המלאכותיים, הם נוצרו בצורה מתוכננת. זה פשוט נובע מההגדרה של המילה מלאכותי. בדיוק כמו שאני יודע, בוודאות (כמעט) גמורה, שלכל אדם בעולם יש, או לפחות היתה בשלב מסויים, אמא.

אתה שואל שאלה אבסורדית, ומצפה שאנשים יענו עליה ברצינות, אבל לא מוכן לקבל שום תשובה ששונה מהתשובה שכבר ניסחת לעצמך (ומזל שכבר כתבת אותה בשרשור הקודם, כך שאני יודע מהי), ומנסה להסיק ממנה מסקנות שאי אפשר להסיק ממנה.

ברירת המחדל איננה "יש יוצר לעולם", אלא "אינני יודע איך נוצר העולם" (וגם את זה כבר כתבתי לך בעבר, ובנוסף גם גולשים אחרים כתבו לך את אותו הדבר).

ברירת המחדל הרציונאלית היחידה בבואך לברר דבר מה היא לעולם אינני יודע. רק כך ניתן להגיע למסקנות נכונות. כל דבר אחר הוא כשל לוגי מסוג "הנחת המבוקש".
 

aryeh201444

New member
תגובה

א. אמרת את זה כבר ושאלתי אותך למה הכתב הזה מוכיח שהוא נוצר שם? בגלל שהיצרנים אמרו? אז מה? אתה לא יכול לומר שx מוכיח את x בלי להסביר למה x מוכיח את x....

ב. איך אתה יודע שהמחשב שלי הוא מלאכותי ולא טבעי? אתה מסוגל להוכיח זאת? האבסורד הגדול הוא שיש הוכחה, כל-כך ברורה וכל-כך פשוטה שכל בר דעת מבין אותה אבל לא אתה ולא אף אחד מחבריך בפורום מסוגלים לומר אותה...

שאלת אותי איך אני מגדיר את המושג סדר? נוכחתי לדעת שאתם ואני מגדירים את המושג סדר באופן שונה ולכן אני לא משתמש בו וחוזר בי (לצורך הדיון) מהטיעון של "סדר מחייב מסדר". כי אם נדון על המשמעות של המילה סדר, הדיון יהיה על משמעות של מילה ולא על המהות ואנחנו לא בפורום בלשנות.

אני מסכים אתך שברירת המחדל לגבי העולם היא "אינני יודע" אבל בדיוק מה שגרם לך במחשב ושעון להפוך את ברירת המחדל מ"אינני יודע" (שעדיין אף אחד לא אמר מהו) ל"נוצר במפעל" הופך גם את ברירת המחדל לגבי העולם מ"אינני יודע" ל"נוצר על ידי יד תבונית".
 
אם אתה חוזר בך לצורך הדיון מהטיעון "סדר מחייב מסדר",

אז מה בעצם הטיעון שלך?
&nbsp
א. עניתי לך שהעובדה שהיצרן אישר שהוא אכן זה שייצר את המוצר היא הוכחה מספיקה. אז אולי היא לא מספיקה לך אבל היא מספיקה לי, ולמעשה היא גם מספיקה לאדם הסביר (זה מונח משפטי ידוע, אני מניח שאין צורך בקישור). אם היא לא מספיקה לך, אז זוהי הבעיה שלך, לא שלי.
&nbsp
ב. אני יודע זאת מעצם העובדה שמדובר במחשב. מחשב הוא דבר מלאכותי על פי הגדרה. אין שום צורך בשום הוכחה נוספת. זה כמו שתשאל "איך אתה יודע שהפורד פוקוס שלי היא מכונית".
&nbsp
יפה שאתה מסכים איתי שברירת המחדל היא "אינני יודע", והמשך המשפט שלך אולי תקף לגביך, אבל הוא בהחלט לא תקף לגבי..
&nbsp
התחלת את הדיון עם המשפט הבא: (copy paste)
&nbsp
"היות ויש בעולם סדר ומורכבות מופלאים וההגיון מחייב שמאחורי סדר יש מסדר ברירת המחדל היא שלעולם יש יוצר ומסדר אלא אם יוכח אחרת. "
&nbsp
ניסיתי להבין ממך למה אתה קורא "סדר", כי המשפט הנ"ל לא מתאים להגדרה של "סדר" שאני מכיר. עכשיו אתה אומר שאתה חוזר בך (לצורך הדיון) מהטיעון "סדר מחייב מסדר" אבל זה בעצם הטיעון הבסיסי (והשגוי לטעמי) שלך, אז על מה בעצם אנחנו מתדיינים כאן? אם סדר לא מחייב מסדר, אז גם אם יש סדר בעולם (ושוב, זו טענה שלך שלדעתי היא שגויה) זה לא אומר שהעולם נוצר ע"י יד תבונית - ולכן, ויתור על הטיעון "סדר מחייב מסדר" שומט את הקרקע תחת כל הטענה שלך.
&nbsp
עכשיו, הנה התגובה המפורטת שלי לטענה שבה התחלת את הדיון:
&nbsp
א. "היות ויש בעולם סדר ומורכבות מופלאים"
ב. "וההגיון מחייב שמאחורי סדר יש מסדר"
ג. נובע מכך ש "ברירת המחדל היא שלעולם יש יוצר ומסדר אלא אם יוכח אחרת."
&nbsp
א. הטענה שגויה לדעתי. בכל אופן, כל עוד לא השגנו הסכמה על משמעות המושגים "סדר" ו "מורכבות" (לפחות, אני מניח שעל משמעות שאר המושגים אנחנו מסכימים), לא נוכל להגיע למסקנה האם הטענה שגויה או נכונה.
&nbsp
ב. גם כאן, הטענה שגויה לדעתי, וגם כאן, יש צורך להגדיר "סדר". לפחות תחת חלק מההגדרות המקובלות, ניתן בהחלט להגיע למצב של "סדר" ללא "מסדר" (בדיון הקודם נתתי לך את אטומי הפחמן ביהלום כדוגמא, אלא שאח"כ השתכנעתי שלא מדובר באמת ב "סדר", אלא בדפוס סימטרי).
&nbsp
ג. מספיק שאחת משתי הטענות שהמסקנה נובעת מהן שגויה, או לפחות דורשת בירור נוסף על מנת להגיע למסקנה אם היא שגויה או לא, מן הסתם אנחנו עדיין לא בשלב שניתן להסיק מסקנה. במקרה הזה, שתי הטענות עונות על הקריטריון הזה ולכן אין שום מקום לקבל את המסקנה שכתבת.
 

aryeh201444

New member
תגובה

א. אתה שוב ושוב חוזר על אותו טיעון בלי להסביר. למשל, אני אומר לך שזה ששמיים כחולים מהווים ראייה והוכחה שמפלצת הספגטי אכן קיימת. אתה תשאל אותי, מדוע? מה הקשר? אני אענה לך כי השמים כחולים. אתה תשאל אותי, למה שמים כחולים מעידים שמפלצת הספגטי אכן קיימת? ואני אענה לך כי השמים כחולים. וכן הלאה וכן הלאה. שמים כחולים לעולם לא יהוו ראייה עד שלא אסביר למה שמים כחולים מהווים ראייה לכך. זה מה שקורה פה. כשאתה מספק הוכחה אתה צריך להסביר למה הראייה שהצגת מוכיחה את מה שאתה רוצה לטעון. אבל אתה רק חוזר שוב ושוב על אותם דברים בלי להסביר אותם. האבסורד אתך הוא שאתה יודע את ההסבר האמיתי אבל אתה מתעקש שלא לומר אותו כי אתה יודע שהוא יעלה לך במחיר.

ב. בגלל השם שלו? בשנייה אחת אני משנה את השם של המחשב שלי ממחשב לhgf וזהו. יש לך פה מוצר שדומה דמיון מושלם למה שאנשים מכנים מחשב. אתה מסוגל להוכיח לי שהוא נוצר במפעל?

שאר הדיון לא רלוונטי כי אמרתי שלצורך הדיון אני חוזר בי מהטיעון הזה.
 
תגובה לתגובה.

א. לא נכון. הסברתי את הטענה שלי. יכול להיות שלא הבנת את ההסבר, וזה בסדר, אבל הסברתי את הטענה שלי.
"האבסורד אתך הוא שאתה יודע את ההסבר האמיתי אבל אתה מתעקש שלא לומר אותו כי אתה יודע שהוא יעלה לך במחיר." ממש לא. אני יודע מה אתה חושב שהוא ההסבר האמיתי - אבל אני לא מסכים איתך.
&nbsp
ב. "What's in a name? That which we call a rose
By any other word would smell as sweet;" שייקספיר הבהיר זאת טוב ממני. זה לא השם, זו המהות. מה שהופך את המחשב שלך למחשב הוא לא העובדה שקוראים לו מחשב, אלא מה שהוא.
&nbsp
ג. מה שניסיתי להסביר לך הוא שאם אתה חוזר בך מהטיעון הזה אז כל הדיון הופך ללא רלוונטי.
 

aryeh201444

New member
איפה הסברת?

א. אתה מוזמן לשלוח אותי להודעה ספציפית בה אתה מסביר לי למה הכתב מוכיח שהוא נוצר במפעל.

ב. על מנת לטעון למהות צריך להוכיח אותה. קודם תוכיח שמה שיש בידי (שדומה דמיון פיזי מושלם למה שאתה מכנה מחשב) הוא מלאכותי ולא טבעי ואז תטען שזה המהות שלו.

למה כל הדיון הופך ללא רלוונטי? אנחנו בעצם דנים באותו דיון רק מזווית אחרת. טיעון השעון יוצא מנקודת הנחה שכל אחד מבין שאפשר להוכיח ששעון מיוצר במפעל ולא באופן אקראי. אנחנו עוסקים עוד לפני שטיעון השעון בכלל מתחיל.
 
נו באמת, אריה... אפשר לעבור אל מעבר לשלב ההקדמה?

א.
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/570/183233814/%D7%90%D7%A0%D7%A9%D7%99%D7%9D_%D7%95%D7%97%D7%91%D7%A8%D7%94/%D7%90%D7%AA%D7%90%D7%99%D7%96%D7%9D[/URL]
&nbsp
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/570/183234011/%D7%90%D7%A0%D7%A9%D7%99%D7%9D_%D7%95%D7%97%D7%91%D7%A8%D7%94/%D7%90%D7%AA%D7%90%D7%99%D7%96%D7%9D[/URL]
&nbsp
ב. אתה טענת שהוא מחשב. אני מקבל את הטענה שלך.
&nbsp
ג. כל הדיון הופך להיות לא רלוונטי בגלל שהטענה אינה רלוונטית.
אתה רוצה הוכחה ששעון מיוצר במפעל ולא באופן אקראי? אחלה, קיבלת הוכחות כאלו למכביר, גם בשרשור הזה וגם בקודם שבו דנו על זה. הסיבה שאינך מסכים עם ההוכחות האלו היא שאתה מכוון למה שאתה חושב שהוא ההוכחה האמיתית, זו שכבר כתבתי לך שאינני מסכים איתה. אני לא רואה שום טעם בלבזבז עוד זמן על זה.
&nbsp
כדי לחסוך את הזמן אני מעתיק לכאן את מה שאתה כתבת שם:
&nbsp
1. צריך להבהיר מה הכוונה כאשר אומרים את המילה סדר. ניקח מכשיר סלולרי. יש בו לצורך העניין 1000 חלקים של מתכת ופלסטיק. כל חלק וחלק חייב להיות בדיוק בגודל מסוים בדיוק של מילימטרים (ויותר) וכל אחד ואחד חייב להיות במיקום מסוים גם בדיוק של מילימטרים. אם אפילו אחד מהם שונה בגודלו או במקומו המכשיר פשוט לא יעבוד. כאשר אתה רואה שכל החלקים חתוכים בגודל הנכון ובמקומם נשאלת בעצם השאלה האם תיתכן פה יד המקרה. האם יד המקרה יכולה לגרום לכך ש1000 חלקים יתקבצו פה בדיוק בגודל הנכון ובמקום הנכון? בוודאי שהתשובה היא לא. אם נטלת את היסוד הזה אין לך אף דרך להוכיח לי שמכשיר סלולרי לא נוצר ביד המקרה.
כאשר מדברים על סדר בהקשר הזה ,(בכל אופן ממה שאני מכיר) מתכוונים לים של משתנים שצריכים להיות כל אחד בגדלו ובמקומו כדי ליצור את הדבר האמור.
&nbsp
&nbsp
2. עכשיו בעצם צריך לבחון האם העולם וגוף האדם מורכבים ממספר משתנים כאלו?
&nbsp
כאמור, לא הסכמתי עם זה אז ואני עדיין לא מסכים עם זה גם היום.
את הדיון ההוא סיכמנו בכך שהסכמנו על לא להסכים. אני חושב שנוכל לחסוך זמן לשנינו ולסכם גם את זה, כבר עכשיו, באותה המסקנה בדיוק.
 

aryeh201444

New member
התכוונתי להסבר רציני

א. 1. למה העובדה ששתי פקידים בסין מאשרים שזה מחשב שנוצר אצלם מוכיחה שזה אכן נכון? שוב....
זה הסבר? ששתי פקידי שירות בסין יאמרו שהמחשב נוצר שם מוכיח משהו? זה הוכחה בעיניך? ואם במקרה המפעל ייסגר והפקידים ייעלמו אתה תאמר שזהו, אין הוכחה שהמחשב נוצר במפעל?

ב. כמו שאמרת, השם לא משנה, המהות משנה ומוטל עליך להוכיח שהמהות של המכשיר היא מלאכותית ולא טבעית.

לסיכומו של עניין, הוזמנת להציג הוכחות. מחובתך להביא ראיות מנומקות ומנומקות עד הסוף. עד עכשיו לא נתת נימוק לדבריך (עיין סעיף 1) ולכן ראיותך בטלות ומבוטלות. ממילא, מי שלא מסוגל להוכיח משהו כל-כך פשוט ואלמנטרי ששעון (או מה שדומה לשעון וכו') נוצר במפעל ולא באופן אקראי בוודאי שלא יצליח להוכיח או לקבל הוכחה על משהו גרנדיוזי הרבה יותר כמו עולם למשל.
אני בשונה ממך הצגתי ראיות וסיפקתי גם הנימוקים שלהם. אתה מוזמן לטעון שהנימוקים לא מספיקים או לא נכונים ונבחן את דבריך. אבל סתם לומר שאתה לא מסכים זה לא רציני....
 
מחובתי? אתה בטוח? לא זכור לי שאני חייב לך משהו.

די, אריה. נמאס לי. אתה כל הזמן מטיל משימות אבל לא מוכן אפילו לענות (עדיין!) על שתי השאלות הפשוטות ששאלתי אותך כבר לפני שלושה ימים. אז עם כל הכבוד, מי שלא רציני כאן זה אתה, לא אני.
&nbsp
מצידי אתה מוזמן להמשיך את הדיון עם עצמך, אני פרשתי.
&nbsp
&nbsp
 

ItsikH

Member
סדר יש רק במחשבה, ה'מסדר' המסתורי
הוא המתבונן שמגדיר סדר
 
אולי כדאי שאנסה להסביר זאת בצורה אחרת:

"סדר" ו "כאוס" לא מעניינים את היקום, בדיוק כמו שהמתימטיקה מאחורי תורת היחסות לא מעניינת את המרחב שמתעקם בהשפעת כבידה.
אלו דברים שאנחנו (ובמילה "אנחנו" אני מתכוון למין האנושי) המצאנו על מנת לתאר ולהסביר את היקום.
היקום עצמו פשוט קיים (אם כי זו אקסיומה בסיסית ומבחינה אפיסטמולוגית לא מחוייבת המציאות*)
* לא ניתן לשלול סוליפסיזם.
 

hnc

New member
אריה, בטח שיש אופציה שלישית...

היא סדר ובלגאן בעת ובעונה אחת, ובגלל שדברים מתרחשים ומשתנים כל הזמן ומדובר על זמן עצום עד אינסופי אז בהכרח דברים מסויימים יוצאים מסודרים מי פחות ומי יותר, ואז זה נראה בטעות לאריה (שהוא מהמסודרים, אבל גם בלגאנים לא חסרים בו, ויכל להיות הרבה יותר מסודר בדברים רבים...) כאילו איזה בורא נעלם סידר את הדברים...
 

ItsikH

Member
העולם לא מסודר ולא בלתי מסודר ממש כשם
שאינו הגיוני ואינו בלתי הגיוני, אינו טוב או רע - כל אלו מושגים במחשבה, נעדרי מוצבעים במציאות
 

BravoMan

Active member
הנה תשובה ספציפית:

לעולם אין סדר!
העולם הוא מקום כאוטי, וזה נורה מפחיד בני אדם.
&nbsp
אי אפשר לחזות מה יהיה עוד 5 שניות, שלא לדבר על מה יהיה מחר.
&nbsp
דתיים נדבקים לרעיון של "סדר" כי זה מאוד מנחם, אבל הרעיון הזה לא מחזיק מים, ולכן צריך כל הזמן תירוצים כמו "נסתרות הן דרכי האל", כשכל מיני דברים פתאום לא עובדים לפי הסדר.
&nbsp
זוכר את הדיון על "תינוקות מתים"?
על פניו, לפי הסדר, תינוקות לא צריכים לסבול גורל אכזר.
מן הסתם, בגלל שהעולם כאוטי ולא מסודר הם סובלים. אז ממצאים כל מיני תירוצים כגון: זה עונש על חיים קודמים, זו מניעה של חטאים עתידיים, לאלוהים יש תוכנית שאנו לא מודעים לה וכו'.
&nbsp
כאן עולה שאלה אחת פשוטה:
אם אתה לא מודע לפרטים של התוכנית של האל שלך, איך אתה יודע שהפרטים האלה קיימים?
אולי בכלל אין תוכנית כוללת, ואין סדר?
&nbsp
זה מה שרואים אם מסתכלים על העולם - אין שום סדר.
כל טענה לסדר היא המצאה שלא רק שלא מגובה בראיות, אלא מראש מונעת אפשרות לגבות אותה בראיות אי פעם.
 

aryeh201444

New member
אתה צודק

גוף האדם ומערכות החיים בעולם הם בלאגן טוטאלי ומוחלט. גם מחשב הוא חסר סדר ומבולגן לחלוטין כי אתה לא יודע מה יהיה איתו מחר.
מבלי להתבונן בכלל מה קורה בתוך הגוף שלך מבחינה מדעית רק אם תסתכל במראה תראה כמה הגוף שלך לא רק אלא מסודר אלא גם אסטטי.

התכוונתי שיציגו לי טיעונים רציניים או שלפחות יציגו לי אותם בצורה אמיתית...
ולכן אעשה עבורך את העבודה ואציג את הטיעון שלך כפי שהיית אמור להציג אותו.

לצד הסדר הרב והמופלא שקיים בעולם קיימים גם לכאורה חוסר סדר וכאוס. אם כך, איך יכול להיות שיש פה מסדר?
 

BravoMan

Active member
אודה לך שלא תכניס לי מילים לפה (וגם לא למקלדת!)

לחלוטין לא טענתי את מה שכתבת במשפט האחרון.
&nbsp
אני מעריך את המחמאה שנתת לי על מה שאני רואה במראה, אבל זה בדיוק כמו הדמיון שלך על התוכנית של האל שלך:
אתה מדמיין שזה קיים, אתה לא יודע.
&nbsp
אתה לא ראיתה אותי אף פעם. גם לא תמונה שלי.
אין לך מושג איך נראים הפנים שלי.
&nbsp
וכן, ככל שאני מסתכל עליהם מקרוב יותר, כך אני רואה בלגן גדול יותר.
זו הסיבה, שבמשך דורות אנשים ממציאים כל מיני מוצרי טיפוח, ובמאה האחרונה אפילו ניתוחים פלסטיים:
&nbsp
כי פנים של בני אדם זה לא דבר מסודר במיוחד, וכדי להתאים לסטנדרטים גבוהים של "אטרקטיביות" אנשים רבים צריכים לעבוד על עצמם באמצעים חיצוניים.
&nbsp
ואני אפילו לא מדבר על מה שקורה בתוך גוף האדם.
סדר אין!
&nbsp
וזה הטיעון האמתי שלי: אין שום סדר, ובטח שלא "סדר מופלא", הכל בדמיון של המאמינים שרואים אותו.
&nbsp
זה טיעון רציני, גם אם אינך מוכן לקבל אותו.
&nbsp
בני אדם מצוינים בראיית סדר היכן שאין סדר.
למשל, קריאה בקפה או עלי תה:
אנשים מדמיינים תבנית בתוך סידור אקראי לגמרי של שאריות משקה, ואף מצמידים משמעות מרחיקת לכת לתבנית שראו.
&nbsp
האם אתה מאמין לקריאת עתידות בקפה?
&nbsp
דוגמה נוספת היא נטייה של בני אדם לראות פנים בכל מקום, גם היכן שבפועל אין פנים.
למשך תקופה, אנשים חשבו שגילו פסל ענק של פנים אנושיות על מאדים.
בחינה מקרוב הראתה שמדובר בלא יותר מאשר משחק של אור וצל, וזה היה המוח של המתבוננים ש-"השלים את החסר".
&nbsp
יש הסבר מדעי לתופעה הזו של ראיית פנים, אפילו בתוך דברים מלאכותיים שאין ולא יכולו להיות להם פנים והיא נקראת "פראידוליה".
[URL]https://bit.ly/2Lfekl4[/URL]
&nbsp
ועוד דוגמה נהדרת: "גלגל המזלות" - באו קבוצת אנשים, ושרטטו קווים בין נקודות אור בשמיים.
בפועל, ה-"מזלות" אפילו לא באמת מסודרים כפי שנדמה לנו, אלא אם מסתכלים על אותם כוכבים מזווית מאוד ספציפית ומניחים שמביטים על מישור שטוח.
&nbsp
למעשה, בגלל שהציר של כדור הארץ לא ישר, המזלות כבר לא מתאימות לחודשים המקוריים אליהם מנסים לשייך אותם.
&nbsp
עוד דוגמה מצוינת ל-"סדר מזויף".
&nbsp
אם אתה רוצה פסילה של דוגמאות ספציפיות לסדר, תביא אותן, ואשמח, למיטב ידיעתי ויכולתי, להראות לך כמה פיקטיבי הסדר בהן.
&nbsp
האמת - אפילו המחשב שלי מבולגן מכמה בחינות, בפנים ובחוץ, וזו בכלל יצירה אנושית שיש לנו שליטה בה
 

aryeh201444

New member
יש דברים שאני מוכן להוכיח...

אבל אם מישהו יבקש ממני להוכיח לו שיש בעולם שמש אחפש מישהו אחר לקיים עימו דיונים. לא צריך להוכיח את מה שברור באליו....

מי שטוען שבגוף האדם קיים כאוס ובלגן מוחלטים ללא טיפת סדר כלל לא רק שזה נוגד לכל תפיסה מדעית וכל מה שהמדע יודע על גוף האדם, זה לעג לאינטלגנציה.

אני מוכן להתמודד עם טיעון שאומר שלצד סדר קיים גם חוסר סדר.
 
למעלה