אם כבר לוגיקה
>> להגיד שכל מה שכתוב בתנ"ך הוא אקסיומה זו אמירה, לכל הפחות, בעייתית. בכלל לא. בתנ''ך יש דרגת חופש שאין במתמטיקה: ניתן לתת פירוש לכל דבר שכתוב שם. אני מאמין שאין שני משפטים שתנ''ך שאחד מהם הוא בדיוק ההיפך של השני, ואת ההבדלים בניסוח תמיד ניתן לפרש בצורה פרועה ככל שתרצי. לא נשמע לך הוגן? כללי המשחק הם לא בשליטתנו. אם כבר מדברים על זה, מערכת אקסיומות עם סתירות פנימיות היא מערכת אקסיומות חוקית לכל דבר. היא די חסרת תועלת, אבל היא לא פסולה (מזכיר משהו?) >>דבר שני, ... כמו שהסברתי, המשפט הוא טיפה עקום, אבל בסופו של דבר הטעות בהיסק היא שלך. מהעובדה שתכונה של A מקיימת את התנאי B לא ניתן להסיק ש-A מקיים את התנאיB , ובטח לא שתכונה אחרת חייבת לקיים את התנאי B. כך זה עם אלוהים, פעולות של אלוהים, קיום של אלוהים . ראי דוגמה עם הגן האנוכית. חוץ מזה, אמרנו שלרוב הסתירות שאת יכולה למצוא בתנ''ך תהיה תשובה מתוחכמת בהרבה. >>אין כזה דבר קשרים לוגים שמתקיימים בדרך כלל הכוונה היא לקשרים שנובעים מאקסיומות "שלנו". אני לא חושב שיש כאן בעיה כלשהי. >>עכשיו אנחנו מגיעים לטענה הבאה שלך, שהיא - מי בכלל אמר שזה חייב להיות הגיוני שקיים אלוהים? זאת הייתה סתם תהייה אקראית לגבי איך בכלל הגענו לנושא הזה. disregard.
>> להגיד שכל מה שכתוב בתנ"ך הוא אקסיומה זו אמירה, לכל הפחות, בעייתית. בכלל לא. בתנ''ך יש דרגת חופש שאין במתמטיקה: ניתן לתת פירוש לכל דבר שכתוב שם. אני מאמין שאין שני משפטים שתנ''ך שאחד מהם הוא בדיוק ההיפך של השני, ואת ההבדלים בניסוח תמיד ניתן לפרש בצורה פרועה ככל שתרצי. לא נשמע לך הוגן? כללי המשחק הם לא בשליטתנו. אם כבר מדברים על זה, מערכת אקסיומות עם סתירות פנימיות היא מערכת אקסיומות חוקית לכל דבר. היא די חסרת תועלת, אבל היא לא פסולה (מזכיר משהו?) >>דבר שני, ... כמו שהסברתי, המשפט הוא טיפה עקום, אבל בסופו של דבר הטעות בהיסק היא שלך. מהעובדה שתכונה של A מקיימת את התנאי B לא ניתן להסיק ש-A מקיים את התנאיB , ובטח לא שתכונה אחרת חייבת לקיים את התנאי B. כך זה עם אלוהים, פעולות של אלוהים, קיום של אלוהים . ראי דוגמה עם הגן האנוכית. חוץ מזה, אמרנו שלרוב הסתירות שאת יכולה למצוא בתנ''ך תהיה תשובה מתוחכמת בהרבה. >>אין כזה דבר קשרים לוגים שמתקיימים בדרך כלל הכוונה היא לקשרים שנובעים מאקסיומות "שלנו". אני לא חושב שיש כאן בעיה כלשהי. >>עכשיו אנחנו מגיעים לטענה הבאה שלך, שהיא - מי בכלל אמר שזה חייב להיות הגיוני שקיים אלוהים? זאת הייתה סתם תהייה אקראית לגבי איך בכלל הגענו לנושא הזה. disregard.