קצת על חנוניזם ואתאיזם

innocence

New member
עזבי הפי הפי,

זה לא באמת ספר עלילתי, זה ספר שמנסה ללמכור לך קלישאות (ואין דבר שאני שונאת יותר מקלישאות) כדרך חיים. יש אנשים שאוהבים את זה ומתחברים לזה, אבל בשבילי זה כזה.. היאבקות ברפלקס ההקאה.
 

Thumpers

New member
It's all in your head סטייל.

וכד'. תראי, הייתי צריכה להציג את הספר במסגרת שיעור ספרות - וממש נאבקתי במורה (כי היא היחידה מבין השאר שקראו את זה...) שאני לא חושבת שהשקר היה מוצדק. אני חושבת שהיו יכולים להעביר אותה טיפול נורמלי - שלא היו צריכים לגרום לה לעבור חוויה טראומתית (כן, אני יודעת שהיא ניסתה להתאבד, אבל זה לא משנה בכלל...) בשביל לגרום לה לראות את ה"מעבר". בקיצור? אני מסכימה איתך.
 
לא לא לא!

אפילו לא קרוב. זה ספר פילוסופיה רציני. למעשה, זה ספר הפילוסופיה היחיד שקראתי אי-פעם שבאמת חשבתי שיש בו משהו מעניין, חדש ומשמעותי שלא חשבתי עליו בעבר.
 

OnlyLeigh

New member
לא חידשתי את הרישיון מאז התאונה XD

אביא להארוקון או משהו p:
 

Thumpers

New member
כל כך מובן...

הכי מעצבן זה לחזור לנהוג אחרי תאונה. אבל את יודעת, חייבים לעלות חזרה על הסוס. או במקרה, שלך - על ה(טו)ס(ט)וס!
 
אני מצטער, אבל התרבות הרדודה של היום

ממש אינה אשמת החילון. אני שם לב שהרדידות הגדולה ביותר קיימת דווקא בין האנשים המסורתיים יותר. לדעתי הרדידות של היום היא אשמת הדמוקרטיה. אבל זו כמובן רק דעתי, והעיקר הוא שלהאשים בזה את החילון ללא שום צידוק זה שוב דוגמה להגיון רע. אתה חוטא בזה די הרבה.
 

scofflaw

New member
החילון והמטאריאליזם

מציגים עולם חומרי וריק מכל משמעות. האדם מוצג כחיה בלבד. לחיים אין שום מטרה, כמו שכתבת. בעיניי, גישות כאלו אכן מולידות ייאוש.
 

Legato

New member
אתה בכלל מכיר את העולם החילוני?!

שום דבר שכתבת לא נכון, חוץ מ"בעיניי".
 

Legato

New member
לא, לא בעיניי. באמת.

כתבת שהם מציגים עולם חומרי וריק מכל משמעות. אנשים כאן כבר כתבו לך שזה לא כך. החיים שלנו מלאים משמעות, ואפילו יותר בגלל שאנחנו יודעים שזה כל מה שיש לנו. כתבת שהאדם מוצג כחיה בלבד. הטעות שלך פה היא להכניס את המילה השיפוטית "בלבד". כתבת שלחיים אין שום מטרה ושזה מוליד ייאוש. ושוב, כתבו לך כאן כבר שזה לא נכון. אנחנו יוצרים לעצמנו מטרות, אנחנו שמחים לחיות. ולבסוף, גם אם הכל נכון, גם אם החיים שלנו ריקים ומלאי ייאוש. זה לא הופך את קיומה של ישות נעלה שיצרה אותנו ליותר נכון. זה לא הופך את העולם הבא ליותר אמיתי.
 

elcool

New member
אני חילוני

עולמי לא חומרי, ומלא ברגשות, רעיונות, מחשבות ותחושות. האדם הוא חיה. אנחנו עשויים מאותו חומר כמו שאר המסה האורגנית על הכוכב שלנו. (וכמו שהולך השיר של TMBG: Elephants are mostly made of four elements And every living thing is mostly made of four elements Plants, bugs, birds, fish, bacteria and men Are mostly carbon, hydrogen, nitrogen and oxygen) פשוט במקרה אנחנו כנראה החיה הכי אינטיליגנטית בסביבה. לחיים באופן כללי אין מטרה, אבל לכל אדם באופן אינדיוידואלי יש מטרה. לקבוצות של אנשים יש מטרה. המטרה שלי בתור אדם חילוני מהשורה, לדוגמה, היא להנות מהחיים, להיות טוב לאנשים בסביבתי, לקרוא ספרים, וליצור.
 

elcool

New member
קום הוק ארגו פרופטר הוק

א. העולם נהיה יותר חילוני בתקופה המודרנית. ב. העולם נהיה יותר רדוד בתקופה המודרנית. ג. חילון גורם לרדידות?!? כשל לוגי ידוע. איך חילון גורם לרדידות? אם כבר, ילד של שנות ה-2000, בעולם המערבי, במצב כלכלי בינוני (בסטנדרטים של היום), יודע יותר על העולם שמסביבו מאשר אדם מבוגר, בימי הביניים, במצב כלכלי בינוני (בסטנדרטים של היום).
 

elcool

New member
רק למען הסטטיסטיקה

אני מצטרף לקולגה שלי, OnlyLeigh, ואומר שגם אני אתאיסט ששמח בחלקי. אני נהנה להיות אתאיסט, כיף לי בחיים, ואני חייב להגיד שבזמן האחרון אני מאושר אפילו יותר מהרגיל. לפני כמה חודשים כאב לי לראות את חבר טוב שלי, שיצא עם מישהו מסורתית באותו הזמן. שניהם למדו והזמן הפנוי היחיד שלהם ביחד היה בשבת. אך לצערו הוא לא ראה את אהובתו שבועיים בגלל שהיא לא מסכימה שיסעו ביחד בשבת. הנה דוגמה שגם חיי דת לאוו דווקה מביאים לאושר פנימי גדול. ותסכים איתי שנסיעה בשבת היא לא שאלה מסורית רמת מעלה. הסיבה היחידה היא שאמורים לכבד את האלוהים שגם לא נסע בשבת. וזה ידידי, למה עדיף להיות בן אדם מוסרי ואתאיסט, ולא מוסרי ודתי.
 
ונניח, לצורך הדיון בלבד, שאתאיזם מוביל וייאוש

ולניכור. גם ההבנה שבאפריקה המצב חרא, גורמת לי לייאוש פעמים. זה אומר שאני צריך להמשיך לחיות בלה-לה-לנד, ולדמיין שבאפריקה דווקא סבבה, ושלא מתים שם מלא מלא אנשים בכל יום בחרפת רעב?
 
למעלה