קצת על חנוניזם ואתאיזם

WinterPerson

New member
אני אגיד לכם מה מבעס:

למה אין סיכוי, אף פעם לגרום למישהו שמאמין באלוהים להקשיב? הרי יש להם שכל של בן אדם ו-2 אוזניים. הם שומעים את הטיעונים שנותנים האתאיסטים, אך עם זאת הם בוחרים להתעלם ולהמשיך לדפוק את הראש בקיר? למה? ברור שהתשובה יכולה להיות- זה כמו שקיימים אנשים טפשים בעולם, וגם אנשים חכמים. אני מנחשת שעם קצת בעסה אני יכולה לקבל את הטענה הזאת. אבל עדיין, זה כל כך עצוב! למה העניין הספציפי של דת ואלוהים כל כך חרוטה במוחם של אנשים ואין שום דרך חזרה? על הכול אפשר להתווכח- פוליטיקה, תוצאות של ניסוי מדעי, האם קיימים 12 מימדים או לא, אבל אם יש אלוהים או לא??? איזו מן שאלה...ואפילו לא מציעים שום ניסוי להוכיח את העניין! חבוב מהיר שליפה, אם אי אפשר לתכנן ניסוי שמוכיח את טענותיך, אתה תצטרך לעבוד קצת יותר קשה, וללכת לבקר קודם את מפלצת הפסטה המעופפת וגם את העכברוש אוכל התינוקות.
 
מקשיבים לכל דבר שנאמר בהגיון

גם עונים עם הרבה הגיון והמון יושרה. זוהי התחושה שלי, לפחות, וזה גם שאחרי שאני מאוד מתחשב בזה שאני ב"צד אחד של הדיון" ומטה בכוונה לכיוון השני.
 

Xx ofek xX

New member
../images/Emo45.gifזה נכון שכמעט אי אפשר לשכנע

מי שמאמין לא להאמין אבל זה עובד גם הפוך
 

elcool

New member
המצב עגום... אבל לא כל כך!

עובדה שיש עדיין אנשים שחוזרים בשאלה. אור לדוגמה. הכל יבוא עם חינוך לספקנות. עם לתת לילדים שלך לבחור בעצמם לאן הם רוצים להשתייך. זה מסתכל, אני יודע. אדם אחר שאל כאן מה זה בעצם "אתאיסט לוחמני", או משהו בסגנון. זה האתאיסט שינסה להתווכח עם כולם, לא משנה מי. הוא יפרוש את כל הטיעונים והלוגיקה מול אנשים אטומים שלא אכפת להם. וכשקוראים את זה, זה מייאש. שימי לב שיש כאן אנשים שבחרתי לענות על כל ההודעות שלהם, כאלו שעל חלקם, וכאלו שלא עניתי אפילו פעם אחת. אני גם מאמין שדיון של טיעונים בעד ונגד בפורום לא יזיז באמת אף אחד. רק רצון פנימי באמת להשתנות יעזור. או לתת לאנשים לחשוב בעצמם (לתת אתגרי מחשבה ולראות מה הצד השני עונה עליהם, במקום לשאול ולענות באותה הודעה). אני מעדיף לתת לחבר שמתנדנד על הגדר ספר טוב שיעזור לו להחליט, מאשר לחרוש את המקלדת הלוך ושוב.
 

Legato

New member
אני חושבת ששאלתי מה זה אתאיסט קיצוני

אם באמת הכוונה למישהו שמנסה להתווכח עם כולם ולא משנה מי, אז בהשוואה לקיצוניים מתחומים אחרים הוא הכי מתון שיש. אבל השאלה היא גם אם באמת נתקלת במישהו כזה. כי כמו שאמרתי, אני חושבת שאני אתאיסטית די קיצונית מבין האתאיסטים, אבל אני לא מנסה להמיר מישהו או להעלות את הנושא אם האדם שמולי לא העלה את זה קודם. מרגע שהנושא עולה, אני מודה, אני לא מתביישת לדבר עליו ולהגיד מה אני חושבת. אבל אני גם לא אמשיך דיון אם אני רואה שאין עם מי לדבר.
 

elcool

New member
חברתי טוענת שהגעתי לזן...

אני אומר שזה שנה וחצי של לקוחות מעוצבנים שצועקים עליך בקו התמיכה של בזק, ואתה פשוט לומד לא לקחת אותם קשה כל כך.
 
אולי גם אני צריך לעבוד בזה מתישהו ../images/Emo3.gif

על מי אני עובד? תוך יומיים מפטרים אותי
 

SoundsOfSilence

New member
כי דת ואמונה זה לא עניין של היגיון

אמונה בקיום האל זו הרגשה, כמו שאי אמונה באל זו הרגשה. יש כאלה שמרגישים שיש שם מישהו והם לא לבד, ויש כאלה שלא. אחר כך כל אחד מביא טיעונים הגיוניים כדי להצדיק תחושה פנימית. הפסקתי כבר מזמן להתווכח לגבי עניינים של אמונה כי בבסיסה היא לא מבוססת על היגיון וזה בזבוז מוחלט של אנרגיה לנסות להפריך אותה באמצעים כאלה.
 
"אמונה בקיום האל זו הרגשה, כמו שאי אמונה באל

זו הרגשה" - לא. זו טעות נפוצה. אי אמונה באל מבוססת על עדויות אמפיריות ועל ראציונל. אמונה באל לא מבוססת על כלום, ונוגדת את כל העדויות האמפיריות ואת הראציונליות. שלא לדבר על זה שעל-אף בקשות חוזרות ונשנות, עוד לא קיבלתי מאף אחד אף פעם הגדרה קוהרנטית של מה זה ה"אל" הזה שהוא מאמין בו, מה שהופך אותו ללא הרבה יותר מאשר תחושה פנימית (שכבודה במקומה מונח, אבל לא צריך לייחס לה שום משמעות נעלה יותר מאשר רעב או כעס).
 

SoundsOfSilence

New member
אמונה באל לא מבוססת על כלום

זו בדיוק הכוונה שלי. אמונה באל לא מבוססת על כלום, זו תחושה, ועל כן היא לא צריכה שום ביסוס, היא יכולה להיות קיימת ויכולה לא להיות. אם הייתה לך התחושה הזאת, כל העדויות האמפיריות והרציונל היו שטויות מבחינתך. זה קצת כמו האחות הפסיכוטית של סבתא שלי, לא משנה כמה מנסים להסביר לה שאף אחד לא רודף אותה ולא זומם מזימות לפגוע בה, היא יודעת שהיא צודקת למרות שאם תבקש ממנה להסביר היא לא תיתן לך שום טיעון הגיוני.
 
ואתה תכבד את האמונה הזאת של סבתא שלך?

אתה תחשוב שאם היא פועלת לפי האמונה הזאת, זה דבר חיובי? אתה תחשוב שזכותה לשנות את החיים של אנשים אחרים בהתאם לאמונה הזאת? אתה תחשוב שהיא שפויה? קח את התשובות לכל השאלות האלה, ועכשיו תחיל אותן על אנשים עם דילוזיות אחרות, שעוסקות ספציפית הפעם בחבר דמיוני שקוראים לו "יהוה".
 

SoundsOfSilence

New member
אני בת

מתי אמרתי שאני חושבת שאמונה באלוהים זה דבר חיובי? או שאני מכבדת אותה? רק אמרתי שזה בזבוז זמן לנסות להעביר מאמינים לצד השני בטיעונים הגיוניים.
 
אני מתנצל, זה לא כתוב בפרופיל ../images/Emo9.gif

עכשיו הבנתי אותך. במקרה הזה את צודקת לחלוטין, כנראה. ועדיין קשה לי להתאפק מלנסות.
 
למעלה