קצת על חנוניזם ואתאיזם

HouseAtreides

New member
לא, לא..

בכלל לא חשבתי שמי שהגבתי לו רצה להחזיר בתשובה. הכוונה היתה שבציבור היהודי הדתי ובוודאי החרדי - אין אחד שלא יודע לצטט את המשפט המקורי ואת הפירוש המקובל שלו. דתי או חרדי שישתמש בביטוי "איש באמונתו יחיה" כאילו מדובר בציטוט מהתורה - יכול להיות רק מחב"ת בשיחה עם חילוני (תמים). חידוש לשוני אצל מי? הרי הטקסט של התורה וגם של המשנה, התלמוד, הגמרא וכו' הוא עניין קדוש ביהדות. אין שום אפשרות לחדש ולתקן אפילו פסיק, ובטח לא להחליף מילים ומשמעויות בצורה כזאת. גם אם רב גדול יבקש היום לפרש משפט בצורה קצת שונה, הוא מחוייב להסתמך על פרשנויות קודמות ואסור לו בתכלית האיסור לזרוק אותן לזבל.
 

גם אני6

New member
(סורי, הלכתי)

חידוש לשוני בעברית- דהיינו מושג או ביטוי או צורה לשונית שהתקבעה והתקבלה כקבילה.
 
הוא דווקא צודק

זה שילוב בין שני מושגים: "צדיק באמונתו יחיה"שהוסבר כאן כבר, ו-"איש הישר בעיניו יעשה" שלקוח מהתיאור של הדור בו חי נוח (שהיה, כזכור, צדיק בדורו). וגם הוא לא הגיע במשמעות חיובית, אלא, אם לתרגם לימינו, משהו כמו "כל אחד שם עושה מה שבא לו".
 

גם אני6

New member
הוא?../images/Emo2.gif

זה עוד לא נאמר עליי
 
כי באמת לא דיברתי עלייך

(אם לא היה ברור מתוכן ההודעה) התייחסתי למה שנאמר לך, ש"איש באמותנו יחיה" הוא לא באמת ציטוט ישיר מהתורה, ושהוא שילוב של שני ביטויים שאכן נאמרים בתנ"ך אך משמעותם הפוכה מהסובלנות הנוטפת מהשיבוש. ד כמה שהתרשמתי (אבל אולי אני טועה) HouseAtreides הוא גבר. ואליו התייחסתי.
 

גם אני6

New member
שרשרת אליי:)

וכן, אתה צודק. יחד עם זאת- כל אחד עשה מה שהתאים לו וכולם חיו בשלום ואחווה, יחד. אומרים שהשלום שורשו בשלמות. כאשר כולם מתקיימים כל אחד באמונתו הוא, בדרכו הוא וחייו הוא(כמו שהיה לפני מגדל בבל) זה לדעת מה רצונך ולכבד אותך בלי שתדבר, לפני שתדבר. סוג של להיות נפש אחת- ועם זאת להתקיים כאישיות בעלת אמונה ו"אני" של עצמי. זה לא רק כשאין מלחמה- אז אין רצון להלחם. אז שני הביטויים לא רק מגיעים ממקום דומה- אם אתה הולך להבנה שלהם- השני הרבה יותר עוצמתי ועמוק.
 
שרשרתי אלייך, עניתי לך והגבתי על הנאמר לך

לכן השתמשתי בביטוי "הוא" (שהוא שמגיב אלייך) ולא את ודברייך בגוף שני. ואני לא לגמרי מבינה למה את מתכוונ כשאת אומרת "כל אחד עשה מה שהתאים לו וכולם חיו בשלום ואחווה, יחד". את מדברת על ימי נוח או הציטוט מחבקוק? כי הערבוב של שנים לא באמת נאמר באופן רשמי איפשהו. ובימי נוח זה בוודאות לא קרה.
כך או כך, שני דברים: 1. אני דווקא בת (מוזר, את השניה שחושבת שאני בן) 2. כשגיגלתי קצת כדי לוודא את דבריי גוגל מצאת לי את הלינק הנחמד הזה, ובו מקורות לעוד כמה ביטויים שבתנ"ך יש להם משמעות אחת ובימינו אנו המשמעות שלהם הפוכה לגמרי: http://www.safa-ivrit.org/expressions/more.php שבוע טוב!
 

HouseAtreides

New member
אם לכלול אותי, היא כבר השלישית שחשבה שאת בן..

עניין פרויאידיאני כנראה...... אפונה ו..............? מה מקור הניק הזה באמת?
 

גם אני6

New member
אהבתי את ה"וודאות" שכתבת עליה:)

אין וודאות- נתחיל בזה. ושנית- כן, אני מדברת על ימי נוח.
 
רגע, אני חייבת לך התנצלות

הפסוק לא נגיע מימי נוח אלא מספר שופטים. (הו, ככה זה כשממש יהירים ונחרצים. כשמתישהו מגיע הקיר, נתקעים בו ממש חזק
) כך או כך, אני קוראת עכשיו את המקומות בספר שבהם המשפט מופיע, ולא מדובר על דברים חיוביים במיוחד. אני מאוד בעד שלום ואחווה ושכל אחד יעשה מה שהוא רואה לנכון, אבל התנ"ך לא ממש מתלהב מהקונספט.
 

גם אני6

New member
:)

לינקים אפשר לשים גם לכאן(זה שמישהו כותב משהו לא הופך את זה לעובדה או "כזה") בתנ"ך הפירוש לא כמו שכתוב, ולכל אדם(אדם מן השורה ופרשן שיש לו שם ומעמד של פרשן) יש את הפרשנות שלו.
 

Thumpers

New member
אתה לא מכיר אותי בכלל.

אתה לא יודע בכלל אם יש לי על מה להתנשא, או לא. חוץ מזה שאני בכלל לא בן אדם מגעיל - אתה סתם מנסה לעצבן אותי, רק שלא ממש הולך לך, כי היום אני רגועה.
 
עלי לציין שהתרשמתי לטובה מאלעד

הוא מנהל דיון ענייני בלי העלבות והתנהגות גועלית.חבל שהוא זכה לזמן מסך מועט ביפה והחנון אבל מה לעשות הטובים והנחמדים לא מספיק מעניינים לתוכניות טלוויזיה ,היהירים והרעשנים דווקא כן...
 
למעלה