קצת על חנוניזם ואתאיזם

Thumpers

New member
הגזמתי?

לא ממש. אני חושבת ששניהם סיפורים דימיוניים. נכון, התנ"ך כתוב בצורה נהדרת - אבל שניהם פרי הדמיון. אה - אני באמת ממליצה לקרוא את הספרים הללו - באמת נהניתי מהם. לא באתי לרדת על התנ"ך, או משהו.
 
אז מה, גם את קראת רק את 10 הפסוקים הראשונים?

ממליץ לך לקפוץ ל5 אחרונים, לא בדיוק חילוני. אני נדהם לפעמים מהתגובות שלך, כפי שכתבתי כבר לפני, כי את כל כך מזכירה לי את עצמי לפני (מעט מדי) שנים. לא מאמין שהייתי כזה. בקשר למה שאמרת על עלק מודרניזציה, יש בערך עשרות סוציולוגים (כן, כן, מדעי השקר כלשהו וכל מה שתבחרי לומר על זה) שיחלקו עלייך. מודרניזציה בכלל לא שוללת דת, ולמעשה ישנן ראיות אמפיריות רבות שמראות כי הדת רק מתחזקת (לא שזה אומר שאלוהים קיים או כל דבר יומרני אחר שקשור לדיון הזה). אבל בחייאת ראבק, מצחיק אותי איך את קופצת לגבות כל פיפס של ממושקף עם פה רחב מדי. כבר אמרתי לך לפני שהולכים לעבוד על הטעם שלך בגברים, כן?
 

Thumpers

New member
קראתי כל התנ"ך ואת רוב הברית החדשה.

אמת, לא הבנתי את ה-כ-ל, אבל לפחות ניסיתי. אל תזלזל בי. אני לא שופטת משהו עד שאני מנסה אותו. כ-ו-ל-ל את הדת. אני לא אומרת שסוציולוגים הם אינם מדענים - למה אתה *מתעקש* להכניס לי מילים לפה? ואני מעדיפה שהטעם שלי בגברים יהיה שהם ממושקפים עם פה רחב מדי (אם אתה מכיר אחד, אתה מוזמן לתת לו את המייל שלי) - ולא אנשים כמוך. אמרתי לך כבר פעם - סבר להניח שאפילו יותר מפעם אחת - אני חושבת שההתנהגות שלך מגוחכת.
 
קראתי את אנה קרנינה פעם וחצי.

בחצי מהזמן חשבתי על "יער נורבגי". רוצה לומר: 1. קריאת הספרים האלה לא הופכת אותך לאוטוריטה. זה אפילו כמעט מעליב בהתחשב בזה שיש כל כך הרבה ספרות "פאנפיק" לספרים האלה. אני אנחש שלקרוא רש"י את לא יודעת... אבל זה לא משנה, כי: 2. אלוהים לא קשור לדיון על דת. אלוהים יכול להתקיים במיליון צורות, או לא להתקיים כלל. אולי הוא בכלל שטן (סביר, למעשה) וכל תרי"ג מצוות נועדו סתם כדי לענות אותנו. אני אחסוך ברשותך עוד ספקולציות שעלו לי בנוגע לאופציות כי את רובן שכחתי (מגיל 15 כבר התבגרתי...) אבל עזבי. גילוי נאות: ההודעות שלך כאן מזכירות לי פשוט איזה טמבל הייתי (לא כל כך מזמן במונחי זמנחיים) וסתם הייתה לי איזה שאיפה קטנה להציל אותך מעצמך. אבל כמו שאמרת לי כבר מזמן- טוב לך ככה. שיהיה. חבל לי רק שהתוכנית הזו עושה עבודה טובה בלעוות את המציאות. על כל אלון שילדות תיכון קופצות להצטלם איתו יש בבית עוד מישהו שחושב שלהיות פוץ זה מגניב. דווקא ממך הייתי מצפה להבין את הבעייתיות של העניין הזה. יש לנו פה סיכון דמוגרפי אנטי-ציוני במעלתו שצריך לפתור, ואת מעודדת אותם להשאר כמו שהם. צק צק צק. קיצר, חנון חכם בשם בגין עם אחלה משקפי גיק-שיק אמר פעם: אינני יכול עוד. תעשי מה שאת רוצה. בהצלחה באזרחות, בובה. לא הולך להיות לך קל.
 

Thumpers

New member
o_O

אתה שאלת אותי אם קראתי רק את הפסוקים האחרונים - אז עניתי שלא, שקראתי את כל הספר. לא השווצתי, ולא אמרתי שזה הופך אותי לסמכות - למה אתה *שוב* מכניס לי מילים לפה? ומי פה קופץ על אלון? :\ חוץ מזה, שכמו שאמרתי, מבחינתי עדיף שמישהו יהיה פוץ, אבל שיסכים איתי על דברים בסיסיים - מאשר שינסה לשנות אותי לחלוטין. בגין היה חתיכת.... לא נכנס לדיון פוליטי, זה מגוחך. אני שמאלנית, אתה ימני - זה יגמר כשאחד מאיתנו בדמעות - ואני לא בוכה בקלות. אתה רואה בתור אנטי-ציונות משהו שונה לגמרי ממה שאני רואה, ככה שגם פה אין לנו אדמה משותפת.
 
לא ימני כפרה.

מבחינתי כל הליברמנים למיניהם יכולים להתחלף מחר בפאנאטים מוסלמים עם זקן כתום מגוחך, אני די בטוח שלא יהיה כאן *יותר* גרוע ממה שעכשיו. בגין היה בצחוק ובלה בלה בלה... קיצר, הרמתי ידיים, אני הולך לעשן נרגילה. מצחיק הקטע של הדמעות. אולי את סכיזואידית? אולי את אספרגרית? את אמורה לאהוב את אלכס אם ככה, על פי המתאם בשקל שהצגת באחת ההודעות השטותיות שלך איפשהו למעלה, או למטה (מזל שהדיון הזה לא גלש לצדדים).
 
"מצב אחות" קלאסי.

בתור אחת שכן יודעת לקרוא את כתב רש"י אני אומרת לך - עייני בהודעתי בנושא "סדנת הימנעות מויכוחי סרק"
.
 

Thumpers

New member
אנחנו מכירים כבר מלפני כן.

הוא פשוט ממש נהנה להגיד לי שהחיים שלי יכולים להשתנות לטובה וזה.
 

otk

New member
אכן, אלוהים פועל בדרכים מסתוריות.

סלח לי שאיני מגיב באופן רציני יותר, אבל רק מלהסתכל על ההודעות שלך ושכמותך, על שלל הכשלים הלוגיים והטיעונים המקושקשים, אפשר לקבל חום. פשוט חבל על הזמן.
 
../images/Emo3.gifמצטער לא ידעתי שלך יש מונופול על החוכמה

וההתנשאות שלך פתטית אם אתה רוצה דיון דבר ראשון דבר בנימוס.
 

otk

New member
נכון, אני אדם מתנשא

או ליתר דיוק פוץ מתנשא. ציינתי בהודעתי הקודמת, אני לא מעוניין לנהל דיון עמך וממליץ גם לאחרים לעשות כן, היות ולא מדובר אלא בטרחה לבטלה. אתם, ואני מרשה לעצמי להכליל במקרה הספציפי הזה, לעולם לא מפנימים את אשר מסבירים לכם.
 
../images/Emo45.gif

בערך מה שאמרתי בהודעה קודמת. אין שום רע בלהתנשא על אנשים שבוחרים שלא להבין כלום בכלום.
 
אני מתחילה להבין את חופית

חשבתי שרק בתכנית אתה כזה יהיר ומעצבן. "אין שום רע בלהתנשא על אנשים שבוחרים שלא להבין כלום בכלום" כן חומד אתה מבין הכל, גאון הדור, בעצם אתה הה' בכבודו ובעצמו. בכיף.
 

Thumpers

New member
אבל הוא צודק?

אנשים שבוחרים לא להבין - הם אנשים שמבחירה סוגרים את עצמם למודרניזציה, שזה הדבר הכי טבעי בעולם. מותר להתנשא עליהם. (אפילו רצוי, למען האמת.) תראי, אנשים שנולדים עם פיגור - לא נעים להתנשא מעליהם, כי לא הייתה להם בחירה. אבל אנשים שבחרו? אני לא רואה בעיה. גם הם חושבים שהם יותר טובים, אל דאגה - הם בטוחים שאנחנו פשוט "לא מבינים" את הכוח העליון ומרגישים חמלה כלפינו. מאמי, זו התנשאות לא פחות. (אם לא יותר.) אז נא להירגע.
 
אין לי מושג מה את רוצה

אני רגועה מאד, אגב... ואת חופרת ממש, תנסחי את עצמך לעניין במקום לרשום עוד ועוד משפטים ללא עניין וקשר. מלל יתר סתם גורע.. וזה שאת משווה אנשים שנולדים עם פיגור לאנשים שמאמינים, מראה על החוכמה הרבה שלך... איש איש באמונתו יחיה נ.ק.ו.ד.ה. שבת שלום.
 
למעלה