קצת על חנוניזם ואתאיזם

elcool

New member
תודה.

האמת, שדיי פרשתי מהדיון עכשיו. אני עוקב, אבל במודע לא מגיב, כי אין לי באמת משהו חדש להגיב. כמו שכתבתי בהודעה מהאחרונות למטה - בפורום אפשר להתווכח עד מחר. אם מישהו באמת רוצה ללמוד משהו כדי לשנות דעה, שיפתח ספר/מאמר. אני יכול לפרסם פה לינקים על גבי לינקים של מאמרים בנוא אלוהות. אני לא יודע אם זה יעזור למישהו. יודעים מה? אני אפרסם אחד. http://www.youtube.com/watch?v=kAIpRRZvnJg הצעה שלי? תראו את זה, ותתחילו לעבור על הוידאו המומלצים בצד.
 

OnlyLeigh

New member
אני היחידה

שלא רואה ביוהרה תכונה כל כך איומה? אני לחלוטין מעדיפה אותה על בורות (אגב, לרקורד: לפזר ״חמודה" ו״מתוקתי״ זה מתנשא הרבה, הרבה יותר)
 

Thumpers

New member
ממש לא.

כל אחד יודע כמה הוא שווה, רק אנשים "יהירים" אומרים את זה :) אז אני מעדיפה את הכינוי "בן אדם ישר", מאשר "בן אדם יהיר". ;)
 

HouseAtreides

New member
חבר'ה, צר לי לומר: אתם קיצונים ../images/Emo178.gif

מה בוער לכם לפתח תיאוריות שמצדיקות יוהרה? שהופכות אמונה לתופעה שלילית? אלה בדיוק ההגבלות ואמצעי ה"אכיפה" שאני כל כך לא מעוניין לחזור אליהם.........
 

OnlyLeigh

New member
יוהרה נתפסת כתכונה כה שלילית

בעיקר כי היא נחשבת חטא חמור מאוד ברוב הדתות. ומה לעשות, זה מוריד ביטחון מהר מאוד ומעורר אנטגוניזם בשל כך. לא אתייפייף- גם אני עלולה להבל ולהעלב מהר מאוד בסיטואציות מול אדם מתנשא מאוד, אבל עדיין אני לא רואה בה את אחת התכונות השליליות ביותר שקיימות.
 

HouseAtreides

New member
לא להיסחף, השליליות ביותר שקיימות...

ברור שאפשר לפשפש ולמצוא תכונות הרבה יותר שליליות, אבל אני ממש ממש לא חושב שיוהרה מעוררת אנטגוניזם מסיבות דתיות . לפחות לא אצלי. אני לא נעלב ולא מאבד ביטחון בקלות, אבל שיחה עם אדם יהיר מאד מכניסה אותי בערך לאותה אוירה כמו ילד בבי"ס יסודי שדוחף וצועק "בוא מכות! בוא!" היום זה יכול להצליח לו - מחר הוא יתגרה כך באדם הלא נכון ויחטוף חזק. למה בכלל להתנהל בגישה כזו אם אפשר בקלות גם אחרת?
 
../images/Emo45.gif

אני לא הבנתי את ההתנהגות של חופית אך כעת מתוך היכרות עם אישיותו היהירה והמתנשאת של אלון אני מתחיל להבין את חופית.
 

HouseAtreides

New member
כל ערס בעולם היה מזדהה מיד עם חופית

בלי לומר שום דבר עליך, כמובן
 

OnlyLeigh

New member
לסרב לנסות אפילו ללמוד משהו...

זה פשוט ה Three wise monkeys. אתה מעדיף לאטום אוזניים, פה ועיניים מאשר לנסות להבין. ממש קל לומר "אני מאמין כי חייב להיות X. פשוט חייב." זה שווה ערך לאמונה שלי שתהיה עוגה על השולחן במטבח כשאצא מהחדר כי לא ייתכן שלא תהיה שם עוגה. פשוט לא ייתכן. כמו כן הטענה של "אף פעם לא נוכל להבין את אלוהים אז עדיף לוותר" שחוקה, מעייפת, וחסרת אחריות.
 
ועדיין את לא הצלחת להפריך אותה

אני לא מתנגד למדע ,אני בעד לחקור מה שצריך כי המדע ואלוקים אינם סותרים זה את זה.המדע בסך הכל מסביר את חוקי הטבע שאלוקים יצר זה הכל.ועדיין גם הרציונליות אינה עומדת לצדך.תסבירי בבקשה איך ניתן להבין את אלוקים אני סקרן לשמוע
 

OnlyLeigh

New member
עדיין לא הצלחת להפריך-

-קיום של מפלצת ספגטי בשמיים. זו המשמעות של לומר לי- אלוהים קיים כי את לא מצליחה להפריך אותו. זה שאיני יכולה להפריך משהו מומצא עדיין לא אומר שהוא קיים. זה מזכיר לי את הטענה של: אם אתה לא מצליח לפתור את זה בעזרת המדע- התשובה היא אלוהים. זו טענה של ילדי גן- כאשר אחד מהם לא יודע לענות על שאלה- השני מכריז על עצמו כמנצח וצודק. אין צדק בדבריו של מישהו שכל ההוכחה שלו נובעת מחוסר ברירה וחוסר תשובות. זו מניפולציה רצינית. אני לא מתיימרת להבין את אלוהים כי אני לא מאמינה שהוא קיים. מה שאני אמרתי זה לא שאני מבינה אותו או חושבת שאפשר להבין אותו, אלא שמדובר בתירוץ. "למה קרה הדבר הרע הזה?" -"מיסתוריות הן דרכיו של אלוהים." תשובה חסרת אחריות שנובעת מחוסר ברירה.
 
אבל זה בדיוק הטענה שלי-שאני לא מבין אותו

אי אפשר להבין את אלוקים כי אם הבנת אותו ,היית הוא.עדיין אני טוען טענה אחת ואת טוענת טענה שניה ואז את טוענת את טענת ילדי הגן שאת המנצחת? זה פרדוקס שהשכל לעולם לא יפתור כי זה משהו שהוא אינסופי.לאלוקים אין סוף ואין התחלה .אגב שימי לב למשהו אירוני את טוענת "אני לא מתיימרת להבין את אלוהים כי אני לא מאמינה שהוא קיים" כלומר גם קיום האלוקים זה משהו שאת טוענת שאת מאמינה שהוא לא קיים.משמע האמונה משחקת גם אצלך תפקיד כי אין לך הוכחה מדעית.
 

Legato

New member
אפשר לפתור את הפרדוקס בקלות

אם מניחים שאלוהים לא קיים ואז הפרדוקס לא מתקיים בכלל. אגב, בשביל מישהו שטוען שהוא לא מבין את יהוה נראה שאתה דווקא מבין עליו כמה דברים חשובים, למשל את העובדה שהוא אינסופי או שרק הוא יכול להבין את עצמו. מאיפה לך כל המידע הזה? אתה מאמין בעכברוש הנורא שעולה מהים ואוכל תינוקות בכל פעם שיש ירח מלא? הא! עכשיו משהתייחסתי אליו, יש לך שתי ברירות: או להאמין בו או לא. ואתה לא יכול להפריך את קיומו. לכן אם אתה לא מאמין בו האמונה משחקת אצלך תפקיד כי אין לך הוכחה מדעית. צא מזה. לא להאמין ביהוה זה בדיוק כמו לא להאמין בעכברוש הנורא או בישו או בוישנו או בכל שטות אחרת שגם אתה לא מאמין בה.
 
ועדיין לא הבאת כל הוכחה

ואגב מתוך כבוד למתדיין איתך וגם לאלוקים שצריך להיות לך, אל תנקבי בשמו של אלוקים זה כמו שאני אקרא לך בכינוי גנאי כלשהו.אגב את לא אמרת משהו שלא אמרתי קודם.אם היית חיה לפני שהוכיחו את קיום החיידקים היית מאמינה שאין חיידקים כי המדע עוד לא עלה על זה אז האם את מתיימרת לומר שהמדע יודע הכל בכל נקודת זמן נתונה.האם עלה בדעתך שאנחנו דינמיים ומתפתחים כל הזמן למדע אין את כל התשובות ולעולם לא יהיה לו.התיאור שאני תיארתי את אלוקים מציין את תפיסתי האנושית אותו ולכן ציינתי שהוא אינסופי ותיאור זה בא לומר שאינני יכול להבין אותו .המדע מנסה להסביר את חוקי העולם שאלוקים יצר אך מניין לך שחוקי הפיזיקה לא ישתנו .האם את יכולה לנבא את העתיד? כמדומני שלא.מאיפה את יודעת שאלוקים לא קיים? את יכולה להניח הנחות שונות אך הן צריכות להיות מגובות במציאות.האם את מאמינה שיש סוף לתגליות המדע? אין לנו מושג עד לאן יגיעו תגליותינו זה פער שלעולם לא נוכל להסביר כי הוא אינסופי.מכאן לעולם לא נוכל להבין את מהות האלוקים.המדע לעולם לא יוכל להבין את הכל ,תמיד יהיה עוד משהו לגלות עוד המצאה להמציא.וכאן נכנסת האמונה לעניין .כמו שאיננו יודעים לנבא את העתיד ולדעת מה המדע יגלה מחר כך איננו מסוגלים להבין את אלוקים וזה משהו שימשך לנצח.
 

Legato

New member
אוקיי...

וכל מה שכתבת עדיין לא הופך את יהוה ליותר אמיתי. ואיזו הוכחה אתה רוצה בדיוק? הרי אי אפשר להביא הוכחה שתסתור את קיומו של אלוהים. אין דבר כזה. בגלל זה זו טאוטולוגיה.
 

Thumpers

New member
תיקון קטנטן.

ישו אמיתי לחלוטין, יש עדויות רבות לכך. החלק הלא אמיתי בו הוא שהוא ה Son of God. :) דווקא היה איש מגניב. לא יוצא דופן מהרבה אחרים, בני זמנו - אבל איש מגניב. I'd totally high-five Jesus, if I could.
 
למעלה