אני לא קובע מי יכול ללמוד רפואה
ולא מי כשיר. אבל אני חושב שבהחלט יש לי אפשרות להביע דעה למי לא ראוי לעזור להתקבל לשם. אם אתה ממש ממש רוצה לדעת, ביום הפתוח של הטכניון דיברתי עם האנשים בדוכנים של ההנדסה הביו-רפואית. הבנתי שזה בדיוק כמו הנדסת חשמל, כאשר מה שהיה לי בראש היה יותר בסגנון פיתוח התרופות או המכשירים מהצד הביולוגי-רפואי ולא מהצד התכנותי. אחרי חשיבה של חודש בערך, הבנתי שאני רוצה יותר את הכיוון של רפואה. לפני זה פחות נטיתי למקצוע בגלל המשכורת הנמוכה, ומכיוון שהכישורים הבסיסיים שלי הם יותר מתמטיקה ופיסיקה מאשר שינון וזיכרון, למרות זאת - הוא תמיד היה אופציה. באותו חודש הבנתי שחשוב יותר שאני אהיה במקצוע שיתאים לי ואני ארגיש שהוא משמעותי מאשר מקצוע חסר משמעות עם משכורת גבוהה (התנדבתי במד"א בערך שנתיים והנושא של רפואה בכלל לא היה זר לי גם לפני כן). העניין הוא, שעד שלא התעמתתי עם המציאות של הרישום עצמו לאוניברסיטה, לא הבנתי מה אני רוצה בדיוק. נכון, באמת זה לא שהייתי צריך לשפר פסיכומטרי. ואני לא מתנצל על כך. בלי קשר, בנשמתי אני טיפוס שמאמין במשמעות (אני לא אוהב להגיד "אידיאלים"). אמנם הפסיכומטרי הקל עליי את הכניסה, אבל מצד שני אני לא מתקרנף בגלל זה וטוען שהוא מדד טוב או מחוייב המציאות לקבלה ללימודי רפואה. שלא כמוך, שהשירות הצבאי כנראה גורם לך בעיות, ולכן אתה טוען שהוא לא רלוונטי (=מדבר מהפוזיציה שלך). אגב, ההוא שפתח את השרשור פחות או יותר מבין את זה, אני חושב. לעניין עצמו, לא דיברתי על העניין מבחינה חוקית, שהרי החוק נועד רק להסדיר את הרעיון המוסרי ולא לקבוע אותו. אני מניח שאם תרצה לנמק את זה מבחינה חוקית תוכל למצוא לזה הנמקה. חבר טוב שלומד משפטים סיפר לנו בשבת שיש 2 סוגי לוגיקה: לוגיקה של הכרעה ולוגיקה של הנמקה. לוגיקה של הכרעה עוזרת להגיע למסקנה, ולוגיקה של הנמקה רק מסבירה למה הכיוון שבחרת הוא נכון. אני מניח שאפשר להתפלפל פה ושם על החוק למה הוא ככה ולמה הוא אחרת. בתכל'ס, נראה לי סביר בהחלט שהחברה תמנע דברים נחשקים ממי שבוחר לא לשרת אותה. וכך גם נראה לועדות הקבלה למיניהן, שכידוע מערימות קשיים בעניין. לגבי תשלום המיסים. חלק מהחובות למדינה כוללים תשלום מיסים וחלק מהן - שירות אזרחי או צבאי. אז אתה ממלא חלק מהן, אבל לא את כולן. מה תגיד על מי שעשה שירות צבאי אבל מעלים מס? באופן בסיסי האינטרס של החברה להעניש את מי שלא משרת אותה איננו קשור לזכויות שלו או לחובות שלו, אלא לחושים של חברה בריאה. חברה בריאה לא נותנת לפריזיטים למצוץ את דמה (אנחנו בישראל - לא כל כך חברה בריאה). ומשהו לגבי יהירות. נמאס כבר שכל הבעת דעה ישר הופכת ליוהרה! מותר להביע דעה! בוקר טוב! זה חלק ממה שבודקים בריאיון בי-ם, אגב. אם יש לך את היכולת בכלל לגבש דעה (הייתי מאוד גרוע בריאיון, אני פשוט מנסה להראות שזה לא רע בכלל לגבש דעה מדי פעם)